Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lisanne/walter: route
Reis Lisanne/walter: route
Hallo allemaal,
Wij, Lisanne en Walter, willen mei/juni volgend jaar graag een rondreis maken door zuidwesten. Wat betreft Amerika zijn wij echte 'noobs', na lang inlezen hier op het forum en diverse reisboeken te hebben doorgenomen hebben we nu een concept versie van de route die we willen gaan rijden. Er is nog volop ruimte voor aanpassingen en we staan helemaal open voor suggesties.
De planning is om een dikke drie weken weg te gaan en een auto te huren. We vinden het belangrijk om geen 'gehaaste' reis te maken en ook echt te kunnen genieten van het land. Graag horen wij tips over de tijdplanning/ de route en de haalbaarheid van het reisschema. Er is nog ruimte voor ongeveer 2 extra overnachtingen ergens en de activiteiten op dag zijn slechts een richtpunt. Alvast erg bedankt voor het meedenken!
De concept route:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Fietsen huren Golden Gate Bridge, Alcatraz by night, verdere bezichtigingen in SF
Dag 3 San Francisco - via Sillicon Valley - Yosemite
Eind van de middag aankomst Yosemite evt Mariposa Grove
Dag 4 Yosemite
Panoramatrail
Dag 5 Yosemite - via Monolake/ mommoth lakes, Tioga road - Death Valley
Zonsondergang DV (zabriskie point), sterren kijken
Dag 6 Death valley - Las Vegas
Hoogtepunten DV op gemak bekijken, einde middag rijden naar Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Strip bezichtigen, winkelen
Dag 8 Las Vegas
Rustmoment in de reis avond een show
Dag 9 Las Vegas - Zion
Vroeg weg LV, dag in Zion, miss Angels Landing
Dag 10 Zion
Narrows
Dag 11 Zion-Page
Horse bend, Upper of Lower Antelope Canyon
Dag 12 Page
Hopelijk the wave
Dag 13 Page
Boot huren naar Rainbow bridge varen
Dag 14 Page -Monument Valley
Paardijden
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon
Zonsondergang (Yaki point of ergens anders)
Dag 16 GC
Afdalen naar Phantom ranch via bright angel trail + overnachting
Dag 17 GC
Klim omhoog
Dag 18 GC - via Williams- tussenstop naar LA (suggesties?)
Dag 19 Tussenstop - LA
Dag 20 LA
Bezienswaardigheden zoals HW/ Walk of fame/ Base ball game
Dag 21 LA
Universall studio's
Dag 22 LA - Amsterdam
Wij, Lisanne en Walter, willen mei/juni volgend jaar graag een rondreis maken door zuidwesten. Wat betreft Amerika zijn wij echte 'noobs', na lang inlezen hier op het forum en diverse reisboeken te hebben doorgenomen hebben we nu een concept versie van de route die we willen gaan rijden. Er is nog volop ruimte voor aanpassingen en we staan helemaal open voor suggesties.
De planning is om een dikke drie weken weg te gaan en een auto te huren. We vinden het belangrijk om geen 'gehaaste' reis te maken en ook echt te kunnen genieten van het land. Graag horen wij tips over de tijdplanning/ de route en de haalbaarheid van het reisschema. Er is nog ruimte voor ongeveer 2 extra overnachtingen ergens en de activiteiten op dag zijn slechts een richtpunt. Alvast erg bedankt voor het meedenken!
De concept route:
Dag 1 Amsterdam - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Fietsen huren Golden Gate Bridge, Alcatraz by night, verdere bezichtigingen in SF
Dag 3 San Francisco - via Sillicon Valley - Yosemite
Eind van de middag aankomst Yosemite evt Mariposa Grove
Dag 4 Yosemite
Panoramatrail
Dag 5 Yosemite - via Monolake/ mommoth lakes, Tioga road - Death Valley
Zonsondergang DV (zabriskie point), sterren kijken
Dag 6 Death valley - Las Vegas
Hoogtepunten DV op gemak bekijken, einde middag rijden naar Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Strip bezichtigen, winkelen
Dag 8 Las Vegas
Rustmoment in de reis avond een show
Dag 9 Las Vegas - Zion
Vroeg weg LV, dag in Zion, miss Angels Landing
Dag 10 Zion
Narrows
Dag 11 Zion-Page
Horse bend, Upper of Lower Antelope Canyon
Dag 12 Page
Hopelijk the wave
Dag 13 Page
Boot huren naar Rainbow bridge varen
Dag 14 Page -Monument Valley
Paardijden
Dag 15 Monument Valley - Grand Canyon
Zonsondergang (Yaki point of ergens anders)
Dag 16 GC
Afdalen naar Phantom ranch via bright angel trail + overnachting
Dag 17 GC
Klim omhoog
Dag 18 GC - via Williams- tussenstop naar LA (suggesties?)
Dag 19 Tussenstop - LA
Dag 20 LA
Bezienswaardigheden zoals HW/ Walk of fame/ Base ball game
Dag 21 LA
Universall studio's
Dag 22 LA - Amsterdam
-
gastxyz
Re: Reis Lisanne/walter: route
Prachtige route!
Dag 5 lijkt mij teveel. Ligt er wel aan waar je slaapt op dag 4. Als je b.v. uit de vallei moet komen via de Tioga Pass zou ik nog een extra overnachting inlassen.
Hou hier ook rekening mee dat de Tioga Pass nog niet open kan zijn. Een reële optie, zie hiervoor dit lijstje.
Ik mis Bryce Canyon, zou ik een halve tot volle dag Page voor opofferen.
Phantom Ranch meteen reserveren wanneer 't kan (13 maanden voor aankomst).
Tussenstop naar LA zou ik Kingman nemen. Kan je wat van route 66 meepakken.
Dag 5 lijkt mij teveel. Ligt er wel aan waar je slaapt op dag 4. Als je b.v. uit de vallei moet komen via de Tioga Pass zou ik nog een extra overnachting inlassen.
Hou hier ook rekening mee dat de Tioga Pass nog niet open kan zijn. Een reële optie, zie hiervoor dit lijstje.
Ik mis Bryce Canyon, zou ik een halve tot volle dag Page voor opofferen.
Phantom Ranch meteen reserveren wanneer 't kan (13 maanden voor aankomst).
Tussenstop naar LA zou ik Kingman nemen. Kan je wat van route 66 meepakken.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vanuit SF via Silicon Valley naar Yosemite is niet de kortste en meest voor de hand liggende weg. Een rit over de SF-Oakland bay bridge is ook wel leuk. Maar misschien willen jullie in Silicon Valley iets specifieks zien ?
Yosemite - Mono Lake - Death Valley is een redelijke trip. Als je van plan bent om al smorgens Yosemite te verlaten kan dit, beter is een overnachting ertussenin in bvb Mammoth Lakes.
Vergeet in Vegas ook Fremont Street (Downtown) niet.
Jullie voorzien veel tijd in Page en GC doch rijden aan Bryce Canyon voorbij. Persoonlijk vind ik dit toch zonde.
Aangezien jullie al veel tijd hadden in GC zullen jullie wss vroeg vertrekken via Williams. Misschien moet je dan toch overwegen om er een lange rijdag van te maken en hier een dag uit te sparen die je elders kan gebruiken. Het is ongeveer een 800 km vanuit de GC, doch over relatief goede wegen waar je best wel vooruit kan komen. (go with the flow zoals de Amerikanen) Je kan zelfs een stukje old route 66 meenemen. Kingman is hier geen goede optie, een deel van de 66 ligt er voorbij en dat is nog te ver van LA verwijderd (en te dicht bij GC)
Yosemite - Mono Lake - Death Valley is een redelijke trip. Als je van plan bent om al smorgens Yosemite te verlaten kan dit, beter is een overnachting ertussenin in bvb Mammoth Lakes.
Vergeet in Vegas ook Fremont Street (Downtown) niet.
Jullie voorzien veel tijd in Page en GC doch rijden aan Bryce Canyon voorbij. Persoonlijk vind ik dit toch zonde.
Aangezien jullie al veel tijd hadden in GC zullen jullie wss vroeg vertrekken via Williams. Misschien moet je dan toch overwegen om er een lange rijdag van te maken en hier een dag uit te sparen die je elders kan gebruiken. Het is ongeveer een 800 km vanuit de GC, doch over relatief goede wegen waar je best wel vooruit kan komen. (go with the flow zoals de Amerikanen) Je kan zelfs een stukje old route 66 meenemen. Kingman is hier geen goede optie, een deel van de 66 ligt er voorbij en dat is nog te ver van LA verwijderd (en te dicht bij GC)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Prachtige route inderdaad!
De Tioga Pass is een risico in mei/juni. En houdt rekening met Memorial day. Wij waren vorige jaar in mei/juni in het zuidwesten en het Memorial day-weekend is druk en duur.
Ik zou ook een stop tussen Yosemite en Death Valley toevoegen. Op de route is genoeg te doen, en je zou ook voor Yosemite zelf wel extra tijd kunnen gebruiken. Met de PT ben je een dag bezig en heb je dus geen tijd voor de rest van het park. Zie ons 2013-verslag voor onze 2 dagen Yosemite (en we hebben veel dingen niet gedaan omdat we er al vaker geweest waren).
Voor de GC wordt meestal aangeraden om via de South Kaibab Trail naar beneden te lopen en via de BAT weer omhoog. De BAT heeft meer schaduw en er is water te krijgen onderweg.
Mocht je geen permit voor de Wave bemachtigen dan zou ik een nacht minder Page doen en Bryce toevoegen.
Marianne
De Tioga Pass is een risico in mei/juni. En houdt rekening met Memorial day. Wij waren vorige jaar in mei/juni in het zuidwesten en het Memorial day-weekend is druk en duur.
Ik zou ook een stop tussen Yosemite en Death Valley toevoegen. Op de route is genoeg te doen, en je zou ook voor Yosemite zelf wel extra tijd kunnen gebruiken. Met de PT ben je een dag bezig en heb je dus geen tijd voor de rest van het park. Zie ons 2013-verslag voor onze 2 dagen Yosemite (en we hebben veel dingen niet gedaan omdat we er al vaker geweest waren).
Voor de GC wordt meestal aangeraden om via de South Kaibab Trail naar beneden te lopen en via de BAT weer omhoog. De BAT heeft meer schaduw en er is water te krijgen onderweg.
Mocht je geen permit voor de Wave bemachtigen dan zou ik een nacht minder Page doen en Bryce toevoegen.
Marianne
Bedankt voor de reacties!!
Hier kunnen we zeker wat mee! Het is iig duidelijk dat we rondom Yosemite wat extra tijd moeten inboeken. Ook gaan we proberen om Bryce in de planning op te nemen en waarschijnlijk een dag in Page te laten vervallen.
Silicon Valley is inderdaad een wens van Walter om eens heen te gaan
We gaan weer even verder puzzelen! Bedankt!
Hier kunnen we zeker wat mee! Het is iig duidelijk dat we rondom Yosemite wat extra tijd moeten inboeken. Ook gaan we proberen om Bryce in de planning op te nemen en waarschijnlijk een dag in Page te laten vervallen.
Silicon Valley is inderdaad een wens van Walter om eens heen te gaan
We gaan weer even verder puzzelen! Bedankt!
De wens om Silicon Valley te zien herken ik en snap ik, maar advies van iemand die al eens rondgehobbeld heeft daar als toerist, maak de wens concreter. Silicon Valley is tegenwoordig een gebied van San Francisco tot (en met) San Jose, dus een flink uur rijden over de snelweg waarbij je weinig ziet als je op de 101 blijft en de verschillende bedrijven liggen ver uit elkaar. Als je niet specifiek wat plannen maakt rij je over de snelweg zoekend naar dat typische Silicon Valley en vind je het niet en zie je eigenlijk ook niks, behalve wat bedrijven terreinen.
De adressen van de hoofdkantoren moet je zelf maar opzoeken, eerlijk gezegd weet ik niet waar ze liggen
, behalve Intel dat in Santa Clara ligt. Maar ik heb wel drie tips voor jullie, afhankelijk van jullie interesses.
Het Intel Museum, gaat over de geschiedenis van Intel en ook een groot stuk over semiconductors. Dit ligt in hun hoofdkantoor in Santa Clara. Benodigde tijd is tussen de 1 uur en de 4 uur.
Vlak daarbij ligt The Tech in San Jose. Benodigde tijd tussen de 2 uur en een complete dag.
Tenslotte nog mijn favoriet, de Computer History Museum in Mountain View. De benodigde tijd is hier mijns inzien minimaal een halve dag en dan race je er nog doorheen, een dag is beter qua tijd.
De adressen van de hoofdkantoren moet je zelf maar opzoeken, eerlijk gezegd weet ik niet waar ze liggen
Het Intel Museum, gaat over de geschiedenis van Intel en ook een groot stuk over semiconductors. Dit ligt in hun hoofdkantoor in Santa Clara. Benodigde tijd is tussen de 1 uur en de 4 uur.
Vlak daarbij ligt The Tech in San Jose. Benodigde tijd tussen de 2 uur en een complete dag.
Tenslotte nog mijn favoriet, de Computer History Museum in Mountain View. De benodigde tijd is hier mijns inzien minimaal een halve dag en dan race je er nog doorheen, een dag is beter qua tijd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 10284 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 18 Reacties