Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indeling Amerikaanse huizen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Indeling Amerikaanse huizen

Bericht door wiepster »

Wij zijn de laatste tijd flink aan het rondkijken voor een eigen huis.
Wat mij opvalt is de indeling van veel huizen en dan vooral de plek van de keuken en de woonkamer.
Veel huizen hebben verschillende kamers, zoals een dining-room, livingroom of family-room.
Ik moet er erg aan wennen, vind een grote woonkamer toch het prettigst?
Echter dat zal dan breken worden tzt.
Hoe ondervonden de Amerikaanse Nederlanders dit? en hoe hebben jullie het eventueel opgelost?

Wat ik wel een uitkomst vind is de Masterbedroom met eigen badkamer en dan een aparte badkamer voor de andere kamers....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, leuk topic, Annewiep! En leuk, dat jullie naar een huis aan het zoeken zijn!
Wij hebben een heel licht huis, dat was voor mij het belangrijkst. Veel huizen hier zijn helemaal omringd met bomen en hebben weinig ramen (is goedkoper wbt airco en verwarming). Maar dan is het de hele dag donker binnen en hebben die mensen de hele dag het licht aan, vreselijk!

De indeling van ons huis is zo: grote open (twee verdiepingen) foyer bij het binnen komen. Rechts een apart kantoortje, links een open "living room", die doorloopt in de "dining room" (zodat je na het eten gewoon een kamer opschuift en dan daar koffie drinkt of wat ook).

De dining room is dus linksachter, naar rechts loop je van daaruit de keuken in en aan de keuken zit de family room vast, zodat je, als je aan het koken bent, altijd met je gasten kunt blijven converseren.

Zo vind ik de indeling heel prettig, maar andere modellen hier in de straat hebben, wat jij beschrijft, alles open. Het zijn wel vrij nieuwe huizen (acht jaar oud).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Yep, hier in Florida ook veel kleine ramen ivm a/c, gelukkig is hubby erg handig, een groter raam is er zo in, ook een nieuwe keuken, als het moet.
Wel moeten we nog afwachten wat er met zijn werk gebeurd, het kan ook Texas worden....zijn de huizen wel stukken goedkoper :roll: , scheelt zomaar $100.000 en dan nog verzekeringspremies etc.

Naar mijn idee heb je echter veel meer meubels nodig met al de aparte kamers, wij zijn maar met zijn drietjes en dan vind ik een ruimte toch gezelliger. Ook omdat we de PC in de woonkamer willen houden, ivm. ouderlijk toezicht :roll: 8).
Ben in ieder geval lekker aan het rondneuzen op internet en alle reklame...
PeeJay
Amerika-expert

Re: Indeling Amerikaanse huizen

Bericht door PeeJay »

wiepster schreef: Echter dat zal dan breken worden tzt.

Maak je geen zorgen, met Amerikaanse huizen hoef je weinig te breken, meer iets van omduwen als je een muur weg wilt hebben... :wink:

Ik vind kleinere ruimtes wel fijn, zo hebben wij ook een aparte livingroom, family room en dining room. Wel zitten er nergens deuren tussen die kamers dus het is allemaal al redelijk open.

Good luck with house hunting. :lol:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

PeeJay schreef:
wiepster schreef: Echter dat zal dan breken worden tzt.

Maak je geen zorgen, met Amerikaanse huizen hoef je weinig te breken, meer iets van omduwen als je een muur weg wilt hebben... :wink:

Ik vind kleinere ruimtes wel fijn, zo hebben wij ook een aparte livingroom, family room en dining room. Wel zitten er nergens deuren tussen die kamers dus het is allemaal al redelijk open.

/PeeJay
Haha, meer knippen...LOL...ons appartementengebouw is echter opgebouwd uit concrete...alleen de keukenmuren bestaan uit die kartonnen tussenmuurtjes...de rest is behoorlijk stevig en dik...moet dan ook speciaal geboord worden, als ik wat opgehangen wil hebben.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

PeeJay schreef:
mijn vrouw kijkt altijd naar ...House Hunters uitgezonder door HGTV :)
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Wij hebben gelukkig een vrij grote family room. Groot genoeg om er zelfs ook nog het bureau te plaatsen.
Wij zijn ook op zoek geweest naar een ander huis, en het viel me inderdaad op dat ze niet altijd zo groot zijn.

We hebben ook een formal dining en formal living room.
Maar de formal living room is de speelkamer van ons dochtertje.

Onze family room is trouwens 2 story, met vrij veel ramen op het zuiden. Dus erg licht.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Wat mij altijd opvalt aan de Amerikaanse huizen is dat er in zeer weinig huizen een apart toilet is! Ik vind het niet fris, je grote boodschap doen in de badkamer......waar ook het bezoek zijn boodschap dan moet doen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij hebben het ook niet op dit indeling in allemaal aparte kamertjes. "Hokkerig" noemt mijn vrouw dat. Wij zijn min of meer bij stom toeval tegen ons huidige huis aangelopen. Aparte ruimtes, maar gescheiden door "denkbeeldige" muren. Ik weet het niet goed te omschrijven. We hebben een "great room", een den/family room, dining area en keuken. Alleen in open verbinding met elkaar, en je kunt vanuit elke ruimte in de ander kijken. Het is allemaal gelijkvloers (ranch noemen ze dat hier). Rondom ramen zorgt er ook voor dat de zon altijd wel ergens naar binnen schijnt. De slaapkamers zijn wel wat klein bij ons, ik ben wel jaloers op de ruime master bedrooms die je in andere huizen tegenkomt, maar ja het was het een of het ander.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Magnolia87 schreef:Wat mij altijd opvalt aan de Amerikaanse huizen is dat er in zeer weinig huizen een apart toilet is! Ik vind het niet fris, je grote boodschap doen in de badkamer......waar ook het bezoek zijn boodschap dan moet doen.
In de meeste huizen hier is dat wel, misschien is dat regio afhankelijk. Wij hebben een "powder room" op de middelste verdieping met alleen een toilet. En boven op onze eigen badkamer is het toilet ook in een apart kamertje (in de andere twee badkamers niet). Ook in de kleinere huizen hier zit altijd een "powder room".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier in Florida vind je alleen een powder room, als het huis meerdere verdiepingen heeft.
Ik vind apart ook prettiger, maar ja...denk dat we maar een krot moeten kopen en dan alles opknappen zoals wij het willen....alleen dan heb je weer te maken met de tijdfactor, ik heb geen zin om 2 jaar in een verbouwing te zitten.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik had precies het zelfde gevoel inderdaad. Vind veel huizen een beetje "hokkerig". Voor alles een ander hokje. Living room, dining room, family room, kitchen en breakfast room.
Het huis wat we nu hebben heeft dat niet en heeft een naar Amerikaanse maatstaven een grotere family room.
Soms zie je de duurste huizen en hebben ze een family room van 4 x 4 meter. Vindt ik zo jammer. Maar ben er inmiddels ook wel achter dat de meeste mensen hier in de straat na 7 uur 's avonds naar de "bonus" room ( de kamer boven de garage) gaan en daar gaan zappen zeg maar. Dat wat wij in de family room doen dus. Het is maar wat je gewoon bent.
Wij hebben overigens wel een apart toilet. Hier in de omgeving staat meestal in de advertenties dat een huis 2,5 of 3,5 bathrooms heeft. Die halve staat dan voor het aparte toilet. Wel een wastafel en toilet, maar geen douche gelegenheid.

Groetjes Petra
w8in
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door w8in »

Leuk onderwerp.

Wat mij opvalt aan Amerikaanse woningindelingen is dat er vaak geen gang is. Vanuit de voordeur sta je meteen in de woonkamer (of een van de woonkamers).

Wij wonen zelf in een quad-level. Vanuit de voordeur sta je in de "living room" (zo heet dat volgens mij...de huiskamer waar je weinig in verblijft (correct me if I'm wrong). Als je dan doorloopt heb je de eetruimte en de keuken (met achterin het toilet en de garage). Aan de achterkant van het huis nog een zonnekamer, met veel ramen.
Trappetje naar boven vanuit de ruimte bij de eethoek leidt naar 3 slaapkamers en de badkamer incl. toilet.
Trappetje naar beneden leidt naar de woonkamer (half onder de grond) met het kantoortje, en vanuit de woonkamer kan je dan weer naar beneden de kelder in.
Ronald van der Putte
In Michigan sinds 2000
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

w8in schreef:..."living room" (zo heet dat volgens mij...de huiskamer waar je weinig in verblijft (correct me if I'm wrong).
:lol: Bij ons thuis heet dat "the Museum-Room..."

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Staceybeesie schreef: Hier in de omgeving staat meestal in de advertenties dat een huis 2,5 of 3,5 bathrooms heeft. Die halve staat dan voor het aparte toilet. Wel een wastafel en toilet, maar geen douche gelegenheid.

Groetjes Petra
Hier ook, wij hebben ook zo'n halve. En als er in de advertentie staat 1 3/4, dan wordt er met die 3/4 een badkamer met wc en alleen een douche cabine bedoeld, geen bad.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Yep hier ook een "living room" (museum room zoals PeeJay al zei) waar mooie meubels in staan, maar die we nooit gebruiken. En dan de Family Room waar de 65" in staat en wij altijd in zitten. Daarnaast hebben wij de "dining room" omgetoverd tot computer kamer, er staan 3 bureau's met computer in zodat niemand hoeft te "vechten" om een PC hier!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

Mij lijkt het wel wat hebben die indelingen :D
Hier zie je dat idd helemaal niet.
Kan best begrijpen dat als je als nederlander emigreerd naar amerika dat je er erg aan moet wennen.
Wel vindt ik toch bijna elk huis daar zo mooi.
Hier is alle van baksteen gemaakt,waar worden de huizen daar eigenlijk van gemaakt,het lijkt op hout?Of is dat het ook,bij veel huizen dan :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

PeeJay schreef:
w8in schreef:..."living room" (zo heet dat volgens mij...de huiskamer waar je weinig in verblijft (correct me if I'm wrong).
:lol: Bij ons thuis heet dat "the Museum-Room..."

/PeeJay
Die had ik nog nooit gehoord :lol:
Is wel een heel toepasselijke naam inderdaad :D
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

judith schreef: Hier is alle van baksteen gemaakt,waar worden de huizen daar eigenlijk van gemaakt,het lijkt op hout?Of is dat het ook,bij veel huizen dan :wink:
hier zie je ook wel huizen gemaakt van baksteen ... maar het meeste wat je ziet is dat huizen zijn gebouwd van hout met aan de buitenkant een Vinyl Siding.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

OK, lopen jullie even mee door onze fixer-upper?

Hier kom je meestal binnen, dit is de mudroom, soms ook wel breezeway genoemd. De deur achterin leidt naar de garage, de twee zijdeuren leiden naar buiten. Een naar de binnentuin, een naar de zuidkant van de driveway.

Afbeelding

Dit is de keuken. Het was een oude keuken die we hebben opgeknapt en in deze kleuren hebben geschilderd.

Afbeelding

Dit is de den/familyroom, waarvan wij een lekker zitgebied hebben gemaakt waar je kunt lezen of de web kunt surfen op de Mac (nog net links in beeld te zien)

Afbeelding

...en hier de eethoek of dining room. Wij eten meestal in de keuken, dus dit wordt alleen gebruikt als we visite hebben.

Afbeelding

...en tenslotte de livingroom of zitkamer, die bij ons in tegen stelling tot veel andere US huizen niet een museumkamer is, maar waar we s'avonds vaak zitten en waar de TV ook staat.

Afbeelding

De slaapkamers en badkamers zal ik jullie besparen, die zijn ook nog allemaal op de begane grond. Beneden in de basement hebben we nog een slaapkamer en badkamer, en verder een home theater, library, storage room, het kantoor en de server room.

Het is wat meer ruimte dan we in NL gewend waren...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer