UsaDutch schreef:
Ok kan ook maar dan nog zul je moeten trouwen en de I-130 indienen binnende termijn van je huidige visum.
Ook weer niet waar. Waar ze naar kijken bij de INS in dit geval is of je legaal binnenkwam (dus niet als toerist).
Amerikaanse vriend van me is met mexicaanse getrouwd die op een J visum binnenkwam. Visum verliep, jaar later trouwden ze. Als ze niet legaal was binnengekomen (aka over het -nog te bouwen- hek was gesprongen) was ze het land uitgezet.
En daarbovenop komt nog, wie denk jij te zijn om te zeggen of het wel of niet mag ? en je op "van horen zeggen" foute feiten denkt te moeten baseren en hier te posten? met name als immigrant vanuit Nederland?? Je bent geen haar beter als je 3x een masters degree opzak hebt en op die manier in de VS binnenkwam. IEDEREEN heeft het recht om haar en/of zijn droom in dit land waar te maken!
Ik word er ziek van dat illegale mexicanen steen en been klagen over hoe slecht ze het hebben, ondertussen spaans blijven lullen en dit land niet respecteren. Echter, voor een ieder die zich aanpast, bijdraagd aan dit land, de taal spreekt en er alles aan doet om maar te kunnen immigreren om hun 'dream' te kunnen leven, wens ik alle succes van de wereld, en raad ik vooral aan om alles uit te kast te trekken om je doel te bereiken !
Ik ging op m 15e van het VWO (ivm het spelen voor een jeugd profvoetbal club) naar de MAVO... Mn decaan vertelde me dat als ik goed mn best zou doen ik best een administratieve job zou kunnen vinden in de regio Haaglanden, aangezien hij wat vrienden daar had die vast wel een assistent konden gebruiken voor de administratie.....
......Ben nu een 23 jarige jet captain in Amerika voor een Amerikaanse maatschappij..
Waar ik dit aan te danken heb? in mezelf blijven geloven, doorvechten, en me niks laten wijs maken. Ergste wat kan gebeuren is dat de INS je in je kraag pakt en het land uit trapt. Fair enough, heb je een mooi stempeltje in je passpoort dat je 10 jaar niet meer welkom bent in de VS, plus een mooi verhaal voor je kleinkinderen en tot die tijd heb je het in ieder geval alles gegeven! Ook dan was ik trouwens gewoon weer via Canada terug gekomen, maar dat ben ik...
Ten tijden van mn J en H visum, raakte mn geld voor een goede immigration lawyer op, zat op mn 20e elke dag, maar dan ook elke dag op de universiteits campus, en in de stads downtown bieb om maar alles over immigration laws te leren wat er maar te leren valt, zodat ze me niks hoeften wijs te maken. Alles zelf zonder advocaat verder geregeld.
Stond op om 0700 in de ochtend, 7 dagen per week!, vloog part-time (mn bedrijf ging slecht), verdiende wat zwart geld bij voor mn brood (bite me), was volunteer voor arme kinderen (kleren rondbrengen in slechte buurten etc in mn vrije tijd), betaalde belasting en zat tot 23:00 de rest van de dag in de immigration law boeken. Zelf alles ingevuld, doorgezet, in beroep gegaan, congressmen boze brief geschreven paar keer, president brief geschreven (kreeg wonder boven wonder niks terug) en aan het eind vd rit mijn zin gekregen!
En met name in Amerika, als je van die land houd is alles mogelijk. Aanhouder wint, beetje eigenwijs zijn, weten wanneer je mond open te doen en wanneer je mond dicht te houden op die manier kan je heel heel ver komen in dit leven.
FD