Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visa waiver is verlopen en zit al 17 maanden in de us

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

An alien unlawfully present for one year or more and who leaves or is removed from the United Statesis inadmissible for ten years.
Als ik het dus goed begrijp zou in dit geval een sanctie opgelegd worden voor tien jaar.

Is het dan verstandig c.q. is het dan geoorloofd om met een retourticket het land te verlaten?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Oftewel is het economisch? Je kan toch niet terug. Maar het kan net zo goedkoop zijn om een retour te nemen.

Waar wordt eigenlijk je departure record ingenomen, bij de check in door vliegmaatschappij?
SEEING IS BELIEVING
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Je zegt bij de ene dat je het al aan iemand anders gegeven hebt, en visa versa in het vliegtuig.

Ik geloof dat ze deze nu aan de incheckbalie in moeten nemen, maar je kunt ze ook in het vliegtuig aan de steward/stewardes geven.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rperre schreef:Je zegt bij de ene dat je het al aan iemand anders gegeven hebt, en visa versa in het vliegtuig.

Ik geloof dat ze deze nu aan de incheckbalie in moeten nemen,
Klopt, als je eerst nog een binnenlandse vlucht hebt wordt het meestal bij het inchecken op de eerste luchthaven uit je paspoort gehaald en aan de boarding-pass voor de tweede vlucht geniet, bij het boarden voor de tweede vlucht wordt het dan door het grondpersoneel van de airline ingenomen
maar je kunt ze ook in het vliegtuig aan de steward/stewardes geven.
Dit is alleen als het grondpersoneel vergeten is om het in te nemen
Richard
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

In ieder geval krijg je dan niet op die plek enige probleem wnat zij zijn geen immigratieofficieren. Die zie je natuulijk niet op je weg naar het buitenland. je hebt geen emigratie officieren, zoals in NL waar je door de marechaussee gaat, als ik het goed heb.

je kan dan idd niet meer terug en de neige manier waarop je daar achter komt is door te gaan en geweigerd te woden aan de deur of een visum aan te vragen wat afgekeurd wordt.

either way, you're screwed (excuse my french), lijkt het.
SEEING IS BELIEVING
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Hallo bust3r_nl

Ik ken de Amerikaanse vice consul persoonlijk. Wil je dat ik haar je vraag even voorleg zodat je ook weet hoe het officiele beleid in dit soort gevallen is?
Flying Dutchman
Amerika-ontdekker

Bericht door Flying Dutchman »

verlopen visum terwijl je in de VS zit...

zorg dat je iig een nieuw visum (wat dan ook voor visum!) in de aanvraag hebt... je zit dan in een grijsgebied maar bent 'semi' legaal....

Als je echter en amerikaanse gaat trouwen (ook al zit je maanden/jaren) op een verlopen visum, of je wint een green card, krijg je gewoon zonder problemen je greencard.

correct me if im wrong...
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Flying Dutchman schreef: Als je echter en amerikaanse gaat trouwen (ook al zit je maanden/jaren) op een verlopen visum, of je wint een green card, krijg je gewoon zonder problemen je greencard.

correct me if im wrong...
Ik ken anders verhalen van mensen die gedeporteerd zijn voor hetgeen je hier beschrijft.!
In het geval dat je gebruik maakt van het visa waiver programma doe je namelijk afstand van de mogelijkheid om je status te wijzigen, blijf je dus langer dan 90 dagen dan ben je immers illegaal aanwezig. Als je dan gaat trouwen zal men denken dat je dat doet om redenen van immigratie.
Mocht je zoiets al willen doen ga dan trouwen binnen die 90 dagen en laat je Amerikaanse wederhelft de I-130 indienen, de kans op deportatie zal dan stukken minder zijn alhoewel het risico aanwezig blijft.

(Mocht je dit zelf zo gedaan hebben dan zal het waarschijnlijk al enige tijd geleden zijn. Men schijnt de laatste jaren veel strenger op de regels te zijn, zeker na 9/11/01 En ook de regels veranderen.)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik las van iemand die woonde/werkte illegaal in de US, lootte in en kreeg zonder problemen een Groene Kaart. (Ongebrijpelijk....)
Ik las over een vrouw die hiernaartoe gekomen was om te trouwen met iemand van haar eigen nationaliteit die al langer in de US woonde, haar man rondde echter de procedure niet af voor haar, ze gingen scheiden, na enige tijd kwam ze een andere man (een USer) tegen, ze trouwden en gingen naar de INS om haar status aan te passen. Toen ontdekte ze dat ze al die tijd illegaal was geweest en de INS ontdekt het ook. Ze ging meteen in de boeien en de voetboeien, zat enige weken in de county jail, werd gedeporteerd en mag nu 10 jaar niet terugkomen. Haar tweede man heeft een eigen bedrijf in de US dus verkast niet zomaar.
Kortom er is geen dinges op te trekken.
Flying Dutchman
Amerika-ontdekker

USADUTCH -

Ik had het erover als je op een werk en/of studentenvisum binnenkomt. niet op een toeristenwaiver.

Edit:

Er zijn 10.000.000+ illegale mexicanen in dit land, jij en ik weten allebei waar ze op kunnen pikken mochte we dit willen. De INS/Politie weet dit ook, echter slaan ze die niet in de boeien?

Ik twijfel niet aan je verhaal hoor, im just saying... Als ik hier op een verlopen studenten en/of werkvisum zou zitten nu, ben jong en weet dat je hier wilt blijven, zou ik gewoon een nieuw visum (wat dan ook ) filen bij de INS... geen expedite fee betalen zodat het lekker lang duurt, en ondertussen belasting blijven betalen via ja SSN (die je hebt aangevraagd en gekregen op je J of H visum).

Proberen je weg 'omhoog' te werken naar een H3/H2/H1 >> green card en ondertussen -semi legaal allicht - blijven werken en belasting betalen. Wie weet dat je tegen die tijd ook al tegen de ware aangelopen bent....

Op bovenstaande manier kun je op je 65e, in welk land je dan ook zit, in ieder geval zeggen dat je het alles gegeven hebt, in plaats van te denken; "what if....."

FD
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Flying Dutchman schreef:USADUTCH -
Ik had het erover als je op een werk en/of studentenvisum binnenkomt. niet op een toeristenwaiver.
FD
Ok kan ook maar dan nog zul je moeten trouwen en de I-130 indienen binnende termijn van je huidige visum.
Flying Dutchman schreef: Er zijn 10.000.000+ illegale mexicanen in dit land, jij en ik weten allebei waar ze op kunnen pikken mochte we dit willen. De INS/Politie weet dit ook, echter slaan ze die niet in de boeien?
Dat is een geheel ander verhaal, die mensen hebben nooit een visum aangevraagd en denken er niet aan om het te doen.
Flying Dutchman schreef: Als ik hier op een verlopen studenten en/of werkvisum zou zitten nu, ben jong en weet dat je hier wilt blijven, zou ik gewoon een nieuw visum (wat dan ook ) filen bij de INS... geen expedite fee betalen zodat het lekker lang duurt, en ondertussen belasting blijven betalen via ja SSN (die je hebt aangevraagd en gekregen op je J of H visum
Dat LIJKT een optie maar is het niet. Je kunt namelijk niet zelf een visum aanvragen om te werken, dat moet een Amerikaans bedrijf voor je doen. Intussen ben je dus illegaal.

Studentenvisum? Ik meen dat je die aan moet vragen op het consulaat van het land waar je woont dus niet in Amerika. Dus op naar het consulaat en terug naar Amerika... eeeeh dan moet je wel een visum hebben of op de visa waiver reizen, dan heb je dus weer 90 dagen en daarna ben je weer illegaal.
Flying Dutchman schreef: Proberen je weg 'omhoog' te werken naar een H3/H2/H1 >> green card en ondertussen -semi legaal allicht - blijven werken en belasting betalen.
Dream on...ik kan me daar niets bij voorstellen.... Oh je mag belasting betalen, als legaal of illegaal dat heeft helemaal niets met een visum te maken. Ook maakt het niets uit dat je een SSN hebt.
Flying Dutchman schreef: Op bovenstaande manier kun je op je 65e, in welk land je dan ook zit, in ieder geval zeggen dat je het alles gegeven hebt, in plaats van te denken; "what if....."
Zou wellicht kunnen als je je ertegen kunt dat je beseft illegaal te zijn, elke dag op je passen moet letten en vaakl achterom kijken. Semi-legaal bestaat in de US niet. Regels zijn hier regels ondanks de Nederlandse stelling we "l_len" er wel een punt aan en op elke regel is een uitzondering. Nope not here!

Zie je ik wil je echt niet ontmoedigen. Telkens weer "besluiten" mensen ik ga emigreren en ga niet meer terug. Helaas is het ook voor velen een teleurstelling dat het niet gaat zoals ze graag gewild hadden of de constructie die ze bedacht hadden blijkt niet te werken.

En begrijp me niet verkeerd, sommige regels zijn inderdaad belachelijk maar ik heb ze ook niet uitgevonden.

PS
INS bestaat al enkele jaren niet meer hoewel het nog veel gebruikt wordt in de spreektaal, het is tegenwoordig USCIS=United States Citizen and Immigration Services.
Flying Dutchman
Amerika-ontdekker

UsaDutch schreef:
Dat LIJKT een optie maar is het niet. Je kunt namelijk niet zelf een visum aanvragen om te werken, dat moet een Amerikaans bedrijf voor je doen. Intussen ben je dus illegaal.
Nee, als je J of H visum verloopt en er zit papierwerk voor je in de molen bij de INS voor bv een H visum (waar uiteraard een amerikaans bedrijf voor je op garant staat) kun je gewoon blijven in de VS terwijl je wacht op de uitkomst, en mag je blijven doen wat je op je vorige J of H visum (inmiddels verlopen dus) mocht doen.
UsaDutch schreef:Studentenvisum? Ik meen dat je die aan moet vragen op het consulaat van het land waar je woont dus niet in Amerika. Dus op naar het consulaat en terug naar Amerika... eeeeh dan moet je wel een visum hebben of op de visa waiver reizen, dan heb je dus weer 90 dagen en daarna ben je weer illegaal..
Nee, dat neem je inderdaad aan en meer niet. Als je legaal bent binnengekomen bent op een visum dus niet als toeirst maar op bv een J of H visum mag je een ander visum aanvragen in de VS.

UsaDutch schreef:Dream on...ik kan me daar niets bij voorstellen.... Oh je mag belasting betalen, als legaal of illegaal dat heeft helemaal niets met een visum te maken.
Belasting betalen staat wel beter op je CV als puntje bij paaltje komt bij een toekomstig interview bij de INS. en over je "dream on" remark... I sure will my friend!

Ik kwam hier binnen op een H-3, na 2 jaar zat ik op een J visum, daarna via H2 en H1 naar de green card! aanhouder wint mijn vriend, it's called the American dream!

Doorzetten, in jezelf blijven geloven, en niet het bijltje erbij neerleggen omdat iemand op een forum het een "dream on" operatie vind. Land of the free, home of the brave my friend!

FD
Flying Dutchman
Amerika-ontdekker

UsaDutch schreef:
Ok kan ook maar dan nog zul je moeten trouwen en de I-130 indienen binnende termijn van je huidige visum.
Ook weer niet waar. Waar ze naar kijken bij de INS in dit geval is of je legaal binnenkwam (dus niet als toerist).

Amerikaanse vriend van me is met mexicaanse getrouwd die op een J visum binnenkwam. Visum verliep, jaar later trouwden ze. Als ze niet legaal was binnengekomen (aka over het -nog te bouwen- hek was gesprongen) was ze het land uitgezet.

En daarbovenop komt nog, wie denk jij te zijn om te zeggen of het wel of niet mag ? en je op "van horen zeggen" foute feiten denkt te moeten baseren en hier te posten? met name als immigrant vanuit Nederland?? Je bent geen haar beter als je 3x een masters degree opzak hebt en op die manier in de VS binnenkwam. IEDEREEN heeft het recht om haar en/of zijn droom in dit land waar te maken!

Ik word er ziek van dat illegale mexicanen steen en been klagen over hoe slecht ze het hebben, ondertussen spaans blijven lullen en dit land niet respecteren. Echter, voor een ieder die zich aanpast, bijdraagd aan dit land, de taal spreekt en er alles aan doet om maar te kunnen immigreren om hun 'dream' te kunnen leven, wens ik alle succes van de wereld, en raad ik vooral aan om alles uit te kast te trekken om je doel te bereiken !

Ik ging op m 15e van het VWO (ivm het spelen voor een jeugd profvoetbal club) naar de MAVO... Mn decaan vertelde me dat als ik goed mn best zou doen ik best een administratieve job zou kunnen vinden in de regio Haaglanden, aangezien hij wat vrienden daar had die vast wel een assistent konden gebruiken voor de administratie.....

......Ben nu een 23 jarige jet captain in Amerika voor een Amerikaanse maatschappij..

Waar ik dit aan te danken heb? in mezelf blijven geloven, doorvechten, en me niks laten wijs maken. Ergste wat kan gebeuren is dat de INS je in je kraag pakt en het land uit trapt. Fair enough, heb je een mooi stempeltje in je passpoort dat je 10 jaar niet meer welkom bent in de VS, plus een mooi verhaal voor je kleinkinderen en tot die tijd heb je het in ieder geval alles gegeven! Ook dan was ik trouwens gewoon weer via Canada terug gekomen, maar dat ben ik...

Ten tijden van mn J en H visum, raakte mn geld voor een goede immigration lawyer op, zat op mn 20e elke dag, maar dan ook elke dag op de universiteits campus, en in de stads downtown bieb om maar alles over immigration laws te leren wat er maar te leren valt, zodat ze me niks hoeften wijs te maken. Alles zelf zonder advocaat verder geregeld.

Stond op om 0700 in de ochtend, 7 dagen per week!, vloog part-time (mn bedrijf ging slecht), verdiende wat zwart geld bij voor mn brood (bite me), was volunteer voor arme kinderen (kleren rondbrengen in slechte buurten etc in mn vrije tijd), betaalde belasting en zat tot 23:00 de rest van de dag in de immigration law boeken. Zelf alles ingevuld, doorgezet, in beroep gegaan, congressmen boze brief geschreven paar keer, president brief geschreven (kreeg wonder boven wonder niks terug) en aan het eind vd rit mijn zin gekregen!

En met name in Amerika, als je van die land houd is alles mogelijk. Aanhouder wint, beetje eigenwijs zijn, weten wanneer je mond open te doen en wanneer je mond dicht te houden op die manier kan je heel heel ver komen in dit leven.

FD
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

FD -- Je gaat een barrage van tegengestelde mening tegemoet, maar ik moet toegeven, ik ben het helemaal met je eens. Ik ben zelf ook door achterdeuren gegaan om hier te blijven, al waren die allemaal hoogst legaal. Het vergt heel wat doorzettingsvermogen en er kunnen grote tegenslagen plaatsvinden en als dat gebeurt geven de meeste mensen op. Een blijvend visum krijgen in dit land is heel moeilijk, maar wel mogelijk, zeker als je jong bent en nog niet afhankelijk van iemand anders of iemand anders afhankelijk van jou.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
UsaDutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UsaDutch »

Flying Dutchman schreef: En daarbovenop komt nog, wie denk jij te zijn om te zeggen of het wel of niet mag ? en je op "van horen zeggen" foute feiten denkt te moeten baseren en hier te posten? met name als immigrant vanuit Nederland?? Je bent geen haar beter als je 3x een masters degree opzak hebt en op die manier in de VS binnenkwam. IEDEREEN heeft het recht om haar en/of zijn droom in dit land waar te maken!

FD
Ja hoor we gaan persoonlijk worden. Ik ga hier dus niet verder op in.
Flying Dutchman
Amerika-ontdekker

Jammer, had graag een wat langer/dieper antwoord gezien. was looking forward naar een goede, op feiten gebaseerde discussie.

Fair engouh, even goede vrienden.
FD.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Flying Dutch, niemand zegt hier dat je niet moet proberen je dromen waar te maken. Toen mijn man een baan in de US kreeg aangeboden was mijn eerste reaktie van 'och alsjeblieft nee toch he'. Maar hij zag meer kansen om zich te kunnen ontplooien, en dus huis verkocht, auto's idem, 200 dozen gepakt, verhuizer gebeld. En veel weggegeven dat ook.
Vervolgens bleek dat hij eigenlijk niet aan de vereisten voldeed. Dat maakte me link, we hebben alles op alles gezet en - mede dankzij een prima advokaat - is het toch gelukt.
En ja ik denk wel dat man zijn droom aan het waarmaken is. He looks a happy camper....

Waar het om gaat is dat sommigen hier geluk hebben en door de mazen van het net heen zwemmen of klauteren. Anderen worden gepakt of komen in de problemen voor vrij onnozele overtredingen. Ik heb de afgelopen jaren regelmatig gelezen over mensen die het gevang in gingen/gedeporteerd werden voor onbedoelde en echt niet zulke ernstige (in mijn ogen) overtredingen in de immigratie-wetten.

Net als iemand anders hier heb ik ook het gevoel dat de situatie veranderd is na 9-11, er zijn strengere regels en er is meer controle. Databases worden makkelijker te bevragen. Ik denk dat sommige regio's (al) beter georganiseerd zijn dan andere, dus in het ene gebied kun je nog wegkomen met wat in het andere je akuut problemen geeft.
(Ik ben jaren geleden eens rechter tegengekomen die er gestoord van werd hoeveel illegalen hij voor zijn bench kreeg. Als hij de - toen nog - INS belde kreeg hij te horen dat ze daar geen mankracht voor hadden - hij moest ze maar laten gaan.)

En zo kijken we allemaal vanuit verschillende invalshoeken.
Te lang blijven op een visa-waiver, dat is niet alleen dom voor jezelf maar ook niet zo sociabel, immers als het te vaak gebeurd zal Ned. uit het VWP gekieperd worden. Dus je hebt er niet allen jezelf mee, ook anderen.

De wetten zijn de afgelopen jaren in bepaalde opzichten soepeler geworden, J-visa houders mogen een jaar blijven na beeindiging studie om te werken, aanpassing van status in de US is simpeler geworden, H-visa houders mogen meteen gaan voor de groene kaart, en er zijn verlengingen mogelijk om de G.K. af te ronden.

Als de afgelopen jaren, toen er wel een regel nog gold iemand daar tegen aan is gelopen, betekent niet dat hij of zij een sukkel is die niet hard genoeg gewerkt heeft aan de droom. Dat voor iemand anders bepaalde dingen soepeler gaan nu is geen verdienste van die persoon, het systeem is domweg gewijzigd daar. En sommigen lukt het beter om onder de radar te blijven dan anderen. Hoeveel support je hier hebt, kennissen, familie, mede-studenten, enz. zal ook wel verschil maken. Mijn buren zijn Armenen die jaren geleden illegaal kwamen en dankzij een amnestie nu legaal zijn. Maar er is hier een omvangrijke Armeense gemeenschap, dus aan betaald geklus geen gebrek. Plus er zijn een groot aantal Armenen op vrij hoge posten hier in de staat. Ons kent ons en wie ons kent die helpen we.

Wil je hier een bestaan opbouwen probeer dat dan volgens de regels te doen. Huur een goede advokaat in, sommigen zijn bereid op afbetaling te werken. Zijn er regels waar je niet aan kunt voldoen, probeer er een alternatief voor te vinden. En ja ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid dus ieder moet zelf bepalen wat hij/zij ervoor over heeft, hoe ver hij zij wil gaan, hoeveel risico hij/zij wil lopen.

Voor wie als student ofzo binnenkomt ligt het denk ik wat eenvoudiger. Heb je een werkgever en verloopt je status dan is die werkgever in principe ook strafbaar als hij je toch laat doorwerken. Je kunt geen andere baan aannemen zonder authorizatie.

Alleen wat ik aan sommige bijdrages hier niet snap: toen wij onze G.K. procedure afrondden, moest ik zo ongeveer iedere dag van de afelopen acht jaren verantwoorden. Waar waren we op dat moment, wat was onze status, bewijsmateriaal moest bijgevoegd. Voor het jaar dat we in Canada woonden moest ik alle Can.bankafschriften van die periode inleveren om te bewijzen niet alleen dat we er huur hadden betaald, kabel.telefoon, maar ook dat we er boodschappen hadden gedaan, naar de dokter waren geweest enzo. (We hadden nl. papieren huurders kunnen zijn.)
Dus ik begrijp niet hoe sommigen hier vertellen visa, Groene Kaarten enz. te hebben gekregen na hier enige tijd zonder status verbleven te hebben. Maar het zou kunnen dat UCSIS, overbelast, vooral Europeanen alleen steeksproefsgewijs doorlicht en de rest van de controle aan de consul overlaat. Dat betekent dan dat je grote kans hebt dat het goed afloopt.

Vechten, volhouden, het zijn van die grote woorden. Ik heb enorm respect voor ieder die het lukt hier te komen en er wat van te maken. Echter er zijn massa's mensen die het niet lukt en dat zegt echt niet dat dat geen volhouders zijn, dat ze niet geknokt hebben. Ze hebben gewoon minder geluk. Want zonder dat vaart niemand wel enzo.

Flying Dutchman, ik heb wat problemen met de opm. over Mexicanen, maar daar gaat deze diskussie niet over.
En ook Canada stelt eisen aan immigranten in spe hoor.

Ik heb eveneens vertegenwoordigers geschreven en gebeld, House-representative, Senator, ze kunnen niets doen wat niet onder de regels valt. (Ik was op dat moment ziek en vroeg om uitstel om eerst het ziekenhuis in te gaan en dan op te rotten.) Ik emailde ook Al Gore - en kreeg een email terug dat als ik een serieuze vraag had, dat ik dan moest schrijven. Dat was wel lachen dus.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Flying Dutch, sinds jij hier studeerde is er wel eea. veranderd, studenten worden nu gevolgd met het Sevis syteem en dat beperkt de mogelijkheden toch. Vliegscholen worden al helemaal strenger gecontroleerd nu.
De company die je inhuurde werkte inderdaad met een goede advokaat. En jij zult van goede kwaliteit - in je werk - zijn dat men die extra inspanning voor je heeft willen doen. Echter de mogelijkheid voor H3 was er gewoon in jouw situatie lijkt me zo, dat heeft dus niet echt van doen met bananen rechtzetten.

Overigens, even terzijde, als je hier - of in andere draden - een zo goed mogelijke diskussie wilt, dan vind ik zinsnedes als "wie denk je te zijn" niet zo geslaagd. Verder lees ik je bijdrages graag, je hebt veel feiten op een rij.
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Hoe zou het afgelopen zijn met degene die dit draadje is gestart??
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Goeie vraag ! Hij maakte zich ongerust of er problemen zouden zijn als-ie het land verliet - en dat was zo goed als zeker niet het geval. (Men is bezig met controle op vertrekkenden op te zetten, er lopen proefprojekten op een aantal vliegvelden.) Ik denk dat vraagsteller nu gewoon thuis zit ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer