Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De Oscars!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

De Oscars!

Bericht door Lilo »

2 maart is het weer zo ver: de Oscaruitreiking.
Elk jaar volg ik op E en Prime de uitreiking en de rode loper.
Dat is ook mijn plan dit jaar.
Hebben jullie al veel oscargenomineerde films gezien? Welke vonden jullie goed en wie gaat er winnen denk je?
Wat vinden jullie van de Belgische film The Broken Circle Breakdown? Zou hij kans hebben?

Wij hebben 12 years a slave, The Wolf of Wall Street, The Broken Circle al gezien. Voor zaterdag plannen wij een bezoek aan de Kinepolis met 3 films. Bedoeling is dat we Dallas Buyers Club, Gravity en American Hustle gaan zien. Dat doen we wel meer, zo'n kleine filmmarathon.

Persoonlijk vond ik the wolf of Wall Street best, DiCaprio acteerde geweldig.
Wat denken jullie?

Groetjes,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: De Oscars!

Bericht door Petra/VS »

Wolf of Wall Street heb ik nog niet gezien, drie uur vind ik altijd een erg lange zit voor een film. Van Oscar genomineerde films (alle films, die een nominatie hebben gekregen, niet alleen die voor beste film) heb ik gezien: American Hustle, Gravity, Her, August: Osage County (Meryl Streep en Julia Roberts genomineerd), Frozen, The Croods, Despicable Me 2 (The Wind Rises is nog niet uit hier, maar wel genomineerd, trouwens), Saving Mr. Banks (Muziek en ik vind dat Emma Thompson ook een actrice nominatie had moeten krijgen voor die film!) en The Hobbit (sound editing). Moeilijk om daaruit de beste te kiezen, maar ik vond Her wel een film waar ik lang over na bleef denken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Her is die met Joaquin Phoenix he? Weet er eigenlijk verder niks over. Saving Mr. Banks wil ik ook nog zien. The Hobbit inderdaad, die was ik vergeten, heb ik ook gezien, maar heiligschennis nu: ben erbij in slaap gevallen. :oops: Is niet mijn genre van films, maar mijn vriend is wel een grote liefhebber. Voor tekenfilms wacht ik altijd tot ze op TV komen.

Lilo
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb tijdens mijn studententijd lang bij een bioscoop gewerkt, waar ik een hardnekkige filmverslaving heb opgelopen. Nog steeds ga ik elk jaar met een stel vrienden snachts de uitreiking bekijken (film1).

Ik vond The Wolf of Wall Street fantastisch. DiCaprio laat zien dat hij een van de grootste acteurs is van zijn generatie. Ik vraag me wel af of hij (en de film) gaat winnen. De competitie heeft een aantal voordelen: in de categorie beste acteur is Matthew McConaughey een serieuze outsider: hij verloor 30 kg voor zijn rol in Dallas Buyers Club. Het verleden heeft uitgewezen dat zo'n extreme uiterlijke veranderingen bijna een garantie voor winst zijn. Hetzelfde geldt voor 12 Years a Slave. Vanwege het beladen onderwerp zou die film zomaar kunnen winnen (los van het feit dat het een goede film is).

Ik vond Gravity ook een fantastische film: zo knap om met slechts twee acteurs zo'n spanning te creëren. Tot op heden heb ik alle films gezien behalve Her en Philemona en van de buitenlandse films geen enkele.

Als ik een voorspelling zou doen in de belangrijke categorieën:

Beste Film: Wolf of Wall Street
Beste Acteur: Matthew McConaughey (al hoop ik DiCaprio)
Beste Actrice: Cate Blanchett
Beste Regisseur: Alfonso Cuaron (Gravity)

Leuk om hier op het forum (naast de gezamenlijke liefde voor Amerika) ook nog wat filmfanaten te treffen!
Groetjes,
Daniel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Her gaat over een man, die verliefd wordt op een operating systeem dat geprogrammeerd is om gevoelens te hebben (kunstmatige intelligentie met een zeer menselijke twist). Ik vond het enorm knap gedaan en zeker hoe het zou kunnen gaan als die technologie bewaarheid zou worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Lilo schreef:Wat vinden jullie van de Belgische film The Broken Circle Breakdown? Zou hij kans hebben?
Ik heb deze film net gezien - zo'n verdrietig verhaal en soms wat verwarrend met de flashbacks, maar zeer de moeite waard. De muziek in combinatie met het verhaal maakt de film helemaal, ik heb direct de sound track gekocht. Jammer dat deze film de Oscar niet heeft gewonnen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Vind ik ook! Buiten de oscars heeft de film bijna alle andere prijzen gewonnen, en Veerle Baetens is verkozen tot beste actrice van Europa!

Lilo
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer