Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Glimp van Mickey of Minnie :)
-
- Amerika-ontdekker
Re: Glimp van Mickey of Minnie :)
Tja het 'probleem' met Seaworld is dat ik totaal niet het idee heb dat ik daar naartoe wil..dat trekt mij niet echt eigenlijk.
Dat begrijp ik. Ik heb dat nl. met Disneyengeltje84 schreef:Tja het 'probleem' met Seaworld is dat ik totaal niet het idee heb dat ik daar naartoe wil..dat trekt mij niet echt eigenlijk.

-
- Amerika-ontdekker
Haha dan begrijpen we elkaars keuze wel hihi.

Het is inderdaad wel zeer persoonlijk. In Disney Orlando zijn we in de zomer van 2011 geweest, Parijs alweer wat langer geleden. Het hangt er wat vanaf wat je zelf wil, maar moest ik weten wat ik nu weet zou ik zeker niet naar Magic Kingdom geweest zijn. Het was op zich wel leuk, maar in Orlando is er nu eenmaal zoveel keus dat andere dingen origineler zijn om te bezoeken, zeker omdat je een gelijkaardig park in Parijs hebt...JeroenB schreef:@Toonw, wanneer ben jij voor het laatst in de 2 parken geweest vlak achter elkaar ?
Ik ben het nml. totaal niet met je eens, ik ben vorig jaar 2x in Orlando geweest en 1x in Parijs in het Magic Kingdom en er zijn nog steeds heel veel verschillen tussen deze parken. Ja sommige attracties zijn of ogen hetzelfde maar dat zijn er slechts een paar. Tevens is er afgelopen jaren in Orlando hard gewerkt aan een nieuw gedeelte van het park waarbij er nieuwe attracties zijn gekomen die je ook niet hebt in Parijs.
Ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Mijn favoriete park is Epcot. Dit is een heel uniek park en met name in de periode april/mei, is het extra leuk om naartoe te gaan. Dan wordt nl het jaarlijkse Flower and Garden Festival gehouden, wat onwijs leuk is om te zien. Door het hele park zijn prachtige bloemen en topiaries te zien in de vorm van Disney characters. Er is een mini food & wine fest, met verschillende stands waar je allerlei lekkere hapjes en drankjes kan krijgen. In het weekend zijn er de flower power concerts, waarbij bekende artiesten uit de jaren 60 en 70 optreden. Ook zijn er leuke semimars, zoals bijv. verschillende soorten thee proeven en er is een mooie vlindertuin. Het festival kost niks extra's en is een echte aanrader om naartoe te gaan!
Op mijn facebook pagina heb ik een fotoalbum van het festival van vorig jaar, voor als je een beetje een idee wil hebben hoe het er allemaal uitziet: facebook.com/jennyfersnoek
Als je de echte Disney Magie wil ervaren, dan is Magic Kingdom het park wat je niet mag missen. Het klopt dat er een aantal attracties hetzelfde lijken als in Parijs, maar ze zijn toch net even anders. Daar komt bij dat Florida een aantal rides heeft die Parijs niet heeft. Wat dacht je van het nieuwe Fantasyland gedeelte, Splash Mountain, Country Bear Jamboree, Jungle Cruise, Peoplemover, Carousel of Progress, Mickey's Philharmagic, Hall of Presidents, Tiki Room, ....
Het zal best dat Parijs er wat gelikter uitziet, maar qua sfeer haalt 't het niet bij Florida! Magic Kingdom is zoveel gezelliger, het heeft de echte Disney magie die ik in Parijs mis.
Succes met de beslissing en alvast heel veel plezier gewenst!
Op mijn facebook pagina heb ik een fotoalbum van het festival van vorig jaar, voor als je een beetje een idee wil hebben hoe het er allemaal uitziet: facebook.com/jennyfersnoek
Als je de echte Disney Magie wil ervaren, dan is Magic Kingdom het park wat je niet mag missen. Het klopt dat er een aantal attracties hetzelfde lijken als in Parijs, maar ze zijn toch net even anders. Daar komt bij dat Florida een aantal rides heeft die Parijs niet heeft. Wat dacht je van het nieuwe Fantasyland gedeelte, Splash Mountain, Country Bear Jamboree, Jungle Cruise, Peoplemover, Carousel of Progress, Mickey's Philharmagic, Hall of Presidents, Tiki Room, ....
Het zal best dat Parijs er wat gelikter uitziet, maar qua sfeer haalt 't het niet bij Florida! Magic Kingdom is zoveel gezelliger, het heeft de echte Disney magie die ik in Parijs mis.
Succes met de beslissing en alvast heel veel plezier gewenst!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Voor ons nooit meer Disney Parijs . Als je met kleine kinderen gaat ,loopt het in Orlando zo vlotjes ieder op zijn beurt voor een handtekening van de Disney figuren .Zelfs voor het aanschuiven bij atracties gaat het heel rustig in Orlando , als je daar een paar meter tussen de vorige laat wordt er rustig gewacht . In Parijs wordt je gewoon onder de voet gelopen . Geef mij dan maar om de 3 jaar Disney Orlando . Voor ons is nu als volwassen ook Epcot het mooiste park .
- frans&esmé
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Njit ik ben het me je eens, ondanks dat ik 3x per jaar naar Parijs ga, maar de parken zijn hetzelfde kwa opzet en toch niet met elkaar te vergelijken. Het belangrijkste is toch, vind ik, de mentaliteit is totaal anders zowel van personeel als van de bezoekers. Orlando veel gemoedelijker. Trouwens mijn 1e kennismaking was schitterend, 1 van ons maakt gebruik van een scootmobiel en wij kwamen dus aan bij de trein vlak na de hoofdingang dus wat doe ik vraag aan een medewerker waar de lift was om boven te komen, hij keek me eerst heel vreemd aan en vroeg toen waar we vandaan kwamen nou uit Nederland natuurlijk. Zijn gezicht begon gelijk te glimmen
want nu begreep hij het, ze hebben nm. geen lift in Orlando maar een helling. Dit is iets wat me nog steeds voor ogen staat, maar dan manier hoe het dan uitgelegd word is een stuk prettiger dan in Parijs want daar wil het gros toch snel mogelijk weer verder met "ouwehoeren"

-
- Amerika-ontdekker
hmm het verhaal van het flower en garden festival vind ik wel erg leuk! Denk dat mijn ouders en zeker mijn moeder dit wel kan waarderen. Dus Epcot is een grote kanshebber
Toch komt Animal Kingdom ook wel een beetje dichterbij..en Magic Kingdom blijft ook iets leuks en het idee van halve dagen en daarna weer wat anders doen klinkt ook goed hihi..
binnenkort maar eens een overleg houden met de vakanatie gangers
Bedankt voor jullie reactie..
Helaas kon ik de foto's niet zien op je FB Figment maar dat maakt niet uit want met je tip ben ik namelijk even gaan googlen en kwam ik ook al het een en ander tegen wat mij aanspreekt

Toch komt Animal Kingdom ook wel een beetje dichterbij..en Magic Kingdom blijft ook iets leuks en het idee van halve dagen en daarna weer wat anders doen klinkt ook goed hihi..
binnenkort maar eens een overleg houden met de vakanatie gangers

Bedankt voor jullie reactie..
Helaas kon ik de foto's niet zien op je FB Figment maar dat maakt niet uit want met je tip ben ik namelijk even gaan googlen en kwam ik ook al het een en ander tegen wat mij aanspreekt