Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
visa vraagje
Nou USA Dutch, ik ben het voor een groot deel met je eens, en er zijn inderdaad genoeg voorbeelden waar mensen onschuldig het gevang in zijn gegaan - of erger - nadat ze geintimideerd waren of nadat de politie getuigen dermate beinvloed had dat ze positief identificeerden.
Regelmatig lezen we hier in de krant over mensen die na 10, 20 jaar vrijgelaten worden omdat DNA tests aantoonde dat ze ten onrechte waren veroordeeld. En dat zijn dan diegenen die het geluk hadden dat 1. bewijsmateriaal bewaard was (op de juiste manier), 2. toestemming tot de test werd gegeven en er geld voor beschikbaar werd gesteld.
Maar goed, grote aspekten van het juridisch systeem hier, en ook de gevangenissen ! zijn enorme smetten op het blazoen van de US. Ik las afgelopen week over juristen die naar Irak gaan om daar van advies te gaan dienen - how about first taking care of business in our own back yard ?! denk ik dan.
Color01 - ook al wonen we hier en dragen we de US een warm hart toe en betalen we braaf een stoot belasting enz., dat betekent niet dat we onze ogen moeten sluiten voor kromme situaties hier. In Ned. deugt er natuurlijk ook het nodige niet, maar hier treft het vooral de mensen die het toch al moeilijk hebben, sociaal, economisch en/of mentaal.
Regelmatig lezen we hier in de krant over mensen die na 10, 20 jaar vrijgelaten worden omdat DNA tests aantoonde dat ze ten onrechte waren veroordeeld. En dat zijn dan diegenen die het geluk hadden dat 1. bewijsmateriaal bewaard was (op de juiste manier), 2. toestemming tot de test werd gegeven en er geld voor beschikbaar werd gesteld.
Maar goed, grote aspekten van het juridisch systeem hier, en ook de gevangenissen ! zijn enorme smetten op het blazoen van de US. Ik las afgelopen week over juristen die naar Irak gaan om daar van advies te gaan dienen - how about first taking care of business in our own back yard ?! denk ik dan.
Color01 - ook al wonen we hier en dragen we de US een warm hart toe en betalen we braaf een stoot belasting enz., dat betekent niet dat we onze ogen moeten sluiten voor kromme situaties hier. In Ned. deugt er natuurlijk ook het nodige niet, maar hier treft het vooral de mensen die het toch al moeilijk hebben, sociaal, economisch en/of mentaal.
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoe kun jij dat nu beoordelen?Color01 schreef:UsaDutch
jij bent en praat wel heel erg positief over amerika...
Bij nader inzien, ik denk dat je gelijk hebt en sorry dat ik je wakker heb gemaakt maar we leven ook hier niet in het paradijs. Ik kan ook een heleboel positive dingen over Amerika vertellen hoor maar dat zijn geen dingen die dank zij onze regering tot stand zijn gekomen. Ik kan en mag zeggen onze regering, ik heb namelijk ook de Amerikaanse nationaliteit. Ik ben hier bijna 6 jaar en zie deze dingen gebeuren. Ja het zijn negatieve dingen maar ik heb ze niet verzonnen. Zie mijn vorige berichten met links naar de onderbouwing van hetgeen ik beweer. Het is ook niet zo dat Nederlands opeens waardeloos is en Amerika het beloofde land is of andersom daarom vraag ik je genuanceerd naar dit alles te kijken. Mooier kan ik het ook niet maken.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Color01
- Amerika-expert
Ik heb jouw links gezien...maar die links wijzen alleen maar naar dingen in minnesota .. de staat waar jij toch woont....eerlijk gezegd heb ik zulke dingen nog niet gelezen bij ons in de buurt..
ze kunnen het ook doen zoals in nederland ...waar je iemand vermoord en als je uit de gevangenis komt dan heeft die persoon zoveel uitkeringen ontvangen in die tussentijd dat die ook meteen een hypoteek kan krijgen en meteen een huis kan kopen van 350.000 Euro....is dat krom of niet......iemand anders met een gewone baan kan dat nog niet bij elkaar sparen...maar iemand die uit het gevangenis komt die kan het wel..... wat een perfekt land is nederland:lol:
ze kunnen het ook doen zoals in nederland ...waar je iemand vermoord en als je uit de gevangenis komt dan heeft die persoon zoveel uitkeringen ontvangen in die tussentijd dat die ook meteen een hypoteek kan krijgen en meteen een huis kan kopen van 350.000 Euro....is dat krom of niet......iemand anders met een gewone baan kan dat nog niet bij elkaar sparen...maar iemand die uit het gevangenis komt die kan het wel..... wat een perfekt land is nederland:lol:
Laatst gewijzigd door Color01 op 06 nov 2006, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heb je ook nog bronnen voor dit verhaal?Color01 schreef:ze kunnen het ook doen zoals in nederland ...waar je iemand vermoord en als je uit de gevangenis komt dan heeft die persoon zoveel uitkeringen ontvangen in die tussentijd dat die ook meteen een hypoteek kan krijgen en meteen een huis kan kopen van 350.000 Euro....is dat krom of niet......iemand anders met een gewone baan kan dat nog niet bij elkaar sparen...maar iemand die uit het gevangenis komt die kan het wel..... wat een perfekt land is nederland:lol:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Color01
- Amerika-expert
alstublief.Njit schreef:
Heb je ook nog bronnen voor dit verhaal?
RUURLO - In Ruurlo is beroering ontstaan, nadat dagblad de Telegraaf zondag op de voorpagina breed uitpakte met een reportage over Ferdi E., die daar een ‘riante woonboerderij’ heeft gekocht. De ontvoerder en moordenaar van Ahold-bestuurder Gerrit Jan Heijn heeft zijn straf uitgezeten en de 350.000 euro WAO-uitkering die hij tijdens zijn celstraf had opgebouwd gebruikt voor de aankoop van de boerderij.
E. is lid van de buurtvereniging geworden, maar onder zijn tweede voornaam. Notaris Haitse Kraayenhof uit Borculo bevestigt dat E.
sinds enige tijd in Ruurlo woont. ‘Voor mij was het een gewone koopakte, op E.’s eigen naam.’
Burgemeester Hein Bloemen van de gemeente Berkelland, waarvan Ruurlo deel uit maakt, ontkent dat er sprake is van commotie in het dorp. Formeel: ‘Ik mag en wil geen mededelingen doen over inschrijvingen in ons bevolkingsregister. Het gaat mij verder niet aan.’ Veel mensen hebben grote moeite met het feit dat E.’s pand deels zou zijn betaald uit de forse WAO-uitkering, die de moordenaar van Heijn (1987) gedurende zijn detentiejaren heeft opgebouwd. ‘Ik ben niet bang voor die man. Maar mijn vriendin durft niet meer langs dat huis te lopen’, vertelt een buurtgenoot van Ferdi E. Een ander ziet geen enkel gevaar in Ferdi E., die onder zijn andere voornaam lid van de buurtvereniging is geworden. ‘Ik zie hem zelden buiten. Hij zit vaak achter de computer. Wel denk ik dat ouderen meer moeite met zijn komst zullen hebben.’
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aah, de kwaliteitskrant De Telegraaf 
-
Ilsepils
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Klein stukje uit het AD van vandaag:
E., die zich tegenwoordig bedient van zijn tweede voornaam Paul, heeft het pand voor 425.000 euro gekocht. Om een verbouwing te financieren, heeft hij een hypotheek van 200.000 euro opgenomen bij de Rabobank. E. kwam in 2001 vrij na veertien jaar gevangenisstraf. Hij ontkent de boerderij te hebben betaald van de WAO-uitkering van 350.000 euro, die hij in 2001 met terugwerkende kracht kreeg voor de ruim dertien jaar die hij in de gevangenis doorbracht.
,,Van dat geld heb ik amper iets overgehouden,’’ zegt hij. ,,De helft ging naar de belasting, ik moest de Mesdag-kliniek betalen voor mijn behandeling en mijn vrouw is al die tijd gekort op haar bijstandsuitkering. De woning is betaald van een erfenis uit de familie van mijn vrouw.’’
E., die zich tegenwoordig bedient van zijn tweede voornaam Paul, heeft het pand voor 425.000 euro gekocht. Om een verbouwing te financieren, heeft hij een hypotheek van 200.000 euro opgenomen bij de Rabobank. E. kwam in 2001 vrij na veertien jaar gevangenisstraf. Hij ontkent de boerderij te hebben betaald van de WAO-uitkering van 350.000 euro, die hij in 2001 met terugwerkende kracht kreeg voor de ruim dertien jaar die hij in de gevangenis doorbracht.
,,Van dat geld heb ik amper iets overgehouden,’’ zegt hij. ,,De helft ging naar de belasting, ik moest de Mesdag-kliniek betalen voor mijn behandeling en mijn vrouw is al die tijd gekort op haar bijstandsuitkering. De woning is betaald van een erfenis uit de familie van mijn vrouw.’’
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor. Maar de waarheid ligt meestal ergens in het midden.Color01 schreef:Njit schreef:Aah, de kwaliteitskrant De Telegraaf
dus dat is een leugen.
Overigens zijn alle WAO betalingen aan gedetineerden gestaakt sinds die tijd.
En dit verhaal speelt zich 5 jaar geleden af. Over oude koeien gesproken...
Dat men in Ruurlo de heer Ferdi E. niet als buurman wil hebben, tja..
Het AD stukje staat hier: http://www.ad.nl/binnenland/article776795.ece
Laatst gewijzigd door Njit op 06 nov 2006, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Color01
- Amerika-expert
Ilsepils schreef:. Om een verbouwing te financieren, heeft hij een hypotheek van 200.000 euro opgenomen bij de Rabobank.
dus als je al die jaren in de bak heb gezeten voor een moord en je hebt geen baan dan kun je wel hypotheek krijgen van 200.000 euro.
als je dat dan zo leest... is het beter om in de bak te zitten ...want je kunt meer bij elkaar sparen dan als je normaal werkt.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat over die uitkering speelde zich 5 jaar geleden af. Dat wordt er nu bijgehaald omdat Ferdi E. ontmaskert is in Ruurlo. Daarvoor was hij gewoon iemand die er woonde...Color01 schreef:als het dit weekend in de krant staat dan praten we het over oude koeien.Njit schreef:tijd.
En dit verhaal speelt zich 5 jaar geleden af. Over oude koeien gesproken...
-
Ilsepils
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
te gek van woorden dat een crimineel het Financieel beter heeft in nederland dan iemand die elke dag ploetert voor zijn centen.
We weten hierdoor alleen dat hij het financieel goed heeft, over de rest kunnen we niet oordelen toch? Ik zou niet graag met hem ruilen hoor, ook niet voor dat grote huis en die flinke centen. Dan maar liever ploeteren en op een eerlijke manier aan m'n geld komen
We weten hierdoor alleen dat hij het financieel goed heeft, over de rest kunnen we niet oordelen toch? Ik zou niet graag met hem ruilen hoor, ook niet voor dat grote huis en die flinke centen. Dan maar liever ploeteren en op een eerlijke manier aan m'n geld komen
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Een link naar een landelijke zaak heeft zich niet afgespeeld in Minnesota. De link naar een immigration zaak was niet in Minnesota. De links op zich zijn wel van bronnen in Minnesota, ik woon daar nu eenmaal.Color01 schreef:Ik heb jouw links gezien...maar die links wijzen alleen maar naar dingen in minnesota .. de staat waar jij toch woont....eerlijk gezegd heb ik zulke dingen nog niet gelezen bij ons in de buurt..
Daar heb ik het niet over gehad, ga er nou niet snel andere dingen bijhalen die er niets mee te maken hebben. Ik heb niets gezegd over welk land nu beter was of over sociale gevangenis straffen. De hele discussie gaat daar niet eens over, zou wel interessant kunnen zijn maar is hier niet van toepassing.Color01 schreef:ze kunnen het ook doen zoals in nederland ...waar je iemand vermoord en als je uit de gevangenis komt dan heeft die persoon zoveel uitkeringen ontvangen in die tussentijd dat die ook meteen een hypoteek kan krijgen en meteen een huis kan kopen van 350.000 Euro....is dat krom of niet......iemand anders met een gewone baan kan dat nog niet bij elkaar sparen...maar iemand die uit het gevangenis komt die kan het wel..... wat een perfekt land is nederland:lol:
De discussie gaat erover dat overheidsambtenaren in Amerika mogen liegen en het feit dat ik dat zei maakte het dat ik negatief praat over Amerika (volgens jou.)
Het heeft dus niets met criminelen in Nederland te maken of het feit welke krant je leest. Niemand hoeft het trouwens met mij eens te zijn hoor.
De kern van de zaak is dat als je hier te vaak komt op een visa-waiver je wel eens raar op je neus kunt kijken dat je zomaar beschuldigd wordt van illigale immigratie, werken terwijl het niet mag of andere dingen die de ambtenaren terplaatse kunnen en MOGEN verzinnen. Hier kun je NIETS tegen doen om redenen eerder door mij vermeld.
(Volgens mij is dat weer geheel on topic!!)
Laatst gewijzigd door UsaDutch op 06 nov 2006, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"dus de oudere mensen in nederland hebben het goed Question"
Zeg ik dat ? de discussie ging over de US en wat daar gaande is. Hier moet een (te) groot aantal bejaarden kiezen tussen eten, medicijnen, verwarming/cooling. In Ned. is het voor veel bejaarden ook schraalhans-keukenmeester met alleen aow., plus in Ned. is er een stemming van "ouderen zijn opvreters."
Als we zeggen dat iets in de US niet deugt betekent dat niet dat we zeggen dat het in Ned. wel goed geregeld is.
USADutch, het VWP is er voor incidenteel bezoek als toerist 'for pleasure', zodra iemand met enige regelmaat aan de grens verschijnt zal hij/zij een probleem hebben. Dat zijn de regels. Plus de laatste jaren is men natuurlijk extra nerveus, het zijn immers immigratie-ambtenaren geweest die een aantal van de 9-11 terroristen hebben binnengelaten, een op een verlopen studentenvisum bv.
Een van de werkers in mijn man zijn team kreeg onlangs verandering van status. Eigenlijk moet hij naar land van herkomst voor een ander visum. Echter hij gaat niet, want klaarblijkelijk heeft het US consulaat aldaar de neiging alsnog af te wijzen in voorkomende gevallen. Van dat verhaal schrok ik nogal.
Zeg ik dat ? de discussie ging over de US en wat daar gaande is. Hier moet een (te) groot aantal bejaarden kiezen tussen eten, medicijnen, verwarming/cooling. In Ned. is het voor veel bejaarden ook schraalhans-keukenmeester met alleen aow., plus in Ned. is er een stemming van "ouderen zijn opvreters."
Als we zeggen dat iets in de US niet deugt betekent dat niet dat we zeggen dat het in Ned. wel goed geregeld is.
USADutch, het VWP is er voor incidenteel bezoek als toerist 'for pleasure', zodra iemand met enige regelmaat aan de grens verschijnt zal hij/zij een probleem hebben. Dat zijn de regels. Plus de laatste jaren is men natuurlijk extra nerveus, het zijn immers immigratie-ambtenaren geweest die een aantal van de 9-11 terroristen hebben binnengelaten, een op een verlopen studentenvisum bv.
Een van de werkers in mijn man zijn team kreeg onlangs verandering van status. Eigenlijk moet hij naar land van herkomst voor een ander visum. Echter hij gaat niet, want klaarblijkelijk heeft het US consulaat aldaar de neiging alsnog af te wijzen in voorkomende gevallen. Van dat verhaal schrok ik nogal.
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
LOL Klopt zie ook onze visa lexicon van het USADutch forum die we (Ikzelf dus en mijn Amerikaanse echtgenote Eileen) in 2001 begonnen zijn;oortjes schreef: USADutch, het VWP is er voor incidenteel bezoek als toerist 'for pleasure', zodra iemand met enige regelmaat aan de grens verschijnt zal hij/zij een probleem hebben. Dat zijn de regels. Plus de laatste jaren is men natuurlijk extra nerveus, het zijn immers immigratie-ambtenaren geweest die een aantal van de 9-11 terroristen hebben binnengelaten, een op een verlopen studentenvisum bv.
http://usadutch.com/forum/lexicon.php?l ... a%20waiver
Klaas.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4026 Weergaves
-