Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is de douane in zowel Canada als de VS?
Hoe is de douane in zowel Canada als de VS?
Ik zal eerst kort even mijn situatie beschrijven. Ik wil in augustus voor 4 maanden naar Noord-Amerika gaan om te gaan backpacken. Daarbij wil ik eerst 2 à 2,5 week in Canada verblijven en de overige tijd door de VS reizen. Ik vlieg dan op Canada en wil in Vancouver met de trein de grens over richting Seattle. Op het moment van aankomst in Canada heb ik nog geen exacte datum voor mijn terugvlucht vanuit Chicago (wat het eindpunt van de trip zal zijn). Nu zou ik graag willen weten hoe de Canadese douane bij aankomst zou kunnen reageren op het feit dat ik geen terugvlucht geboekt heb. Ik heb sowieso voldoende financiële middelen om de terugvlucht te bekostigen. Dien ik dat dan ter plekke aan te tonen? Ten tweede; is het een formele rompslomp aan de grens bij de VS met de douane als ik met de trein reis? Ik zal dan reizen met een B-2 visum. Dan nog een laatste vraag: ik ga in juli nog op vakantie naar Marokko voor een week. Kan een stempel van de Marokkaanse overheid in mijn paspoort mijn reis naar Canada en/of Amerika blokkeren (aangezien het een Arabisch land is )?
Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven.
Gr. Jeroen
Ik hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven.
Gr. Jeroen
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2014 -- Trans-Canada trip: Van Victoria, BC naar St. John's, NL
2016 -- Chicago-Lake Michigan-Pittsburgh-DC-Philly-NY
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2018 -- Texas, Louisiana (US sports trip)
2019 -- Atlanta to NY (US sports trip part 2)
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Hoe is de douane in zowel Canada als de VS?
Alleen een antwoord op je laatste vraag een Marokkaans stempel in je paspoort is geen probleem. Ik heb meerdere Marokkaanse stempels in mijn paspoort en nooit een vraag over gehad.
http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hi. Een paar opm. Je plannen: twee tickets voor elk een enkele-reis zijn een prijzige aangelegenheid bij mijn weten.
Je zegt 'ik zal dan reizen op een B-2 visum'. Heb je dat visum dan al ? (omdat je het voor een eerdere reis hebt aangevraagd en het een aantal jaren geldig kan zijn). Zo nee, een visum aanvragen betekent niet een visum krijgen. Voor sommigen gaat het vrij probleemloos, anderen wordt het visum in bijna dezelfde omstamdigheden, geweigerd. Het US consulaat/de US ambassade moet iedere toerist/student etc. zien als een potentieel illegale immigrant. Je moet heel sterke bewijzen hebben van binding met land van herkomst. Lees maar een paar B-visum ond. door.
Je vakantie in Marokko. Het kan vragen opleveren. Niet omdat het een Arabisch land is (wat het volgens mij niet echt is, het is Noord-Afrikaans) maar omdat je er vakantie houdt vlak voor je op vakantie naar de US gaat. Waar betaal je dat van ? Hoe kun jij zoveel vrije tijd hebben ? zijn dan de vragen die men zich stelt. Plus is er een drugs-konnektie ? want dat zou eea. verklaren.
Ik ga er even van uit dat je Ned.lander of Belg bent. Deze landen hebben met Canada een overeenkomst dat je zonder visum naar Canada kunt reizen en er zouden geen eisen zijn mbt. een terugvlucht. Maar het is wel 'strongly recommended' bij Can. immigrations. Realiseer je dat de immigrations ambtenaar het laatste woord heeft en je altijd toegang geweigerd kan worden. Zonder return ticket sta je zwakker.
Mbt. je financiele middelen. Die moeten niet alleen voldoende zijn voor de terugvlucht, maar voor je hele verblijf in Canada/de US.
Toegang tot de US: die kan je ook geweigerd worden op moment dat je er staat. Een visum geeft recht toegang te vragen, is geen garantie van toegang krijgen. Ook hier sta je zonder return ticket zwakker dan met.
Overigens, sommige luchtvaartmij.en nemen je niet mee heen, als je geen ticket voor terug hebt. Kijk eens naar mogelijkheden om op de ene plaats te vliegen een en dan vanuit een andere plaats te vliegen terug. Ik dacht dat hier deelnemers waren die dat hebben gedaan, maar dan beide wel in de US als ik me goed herinner.
Kun je je voorgenomen plan niet uitvoeren in 89 dagen op VWP ? Als je een B-visum aanvraagt en het wordt geweigerd kun je nooit meer op VWP naar de US, maar is altijd een visum vereist. Overigens is voor VWP een retour ticket verplicht.
Tenslotte de trein. Check of je tickets tevoren moet bestellen.
Hopelijk kun je hier iets mee - vooarl bedoeld je aan het denken te zetten.
Oh en niet al boeken voor je je visum hebt en het visum tijdig aanvragen - als je de B-2 route wilt nemen.
Je zegt 'ik zal dan reizen op een B-2 visum'. Heb je dat visum dan al ? (omdat je het voor een eerdere reis hebt aangevraagd en het een aantal jaren geldig kan zijn). Zo nee, een visum aanvragen betekent niet een visum krijgen. Voor sommigen gaat het vrij probleemloos, anderen wordt het visum in bijna dezelfde omstamdigheden, geweigerd. Het US consulaat/de US ambassade moet iedere toerist/student etc. zien als een potentieel illegale immigrant. Je moet heel sterke bewijzen hebben van binding met land van herkomst. Lees maar een paar B-visum ond. door.
Je vakantie in Marokko. Het kan vragen opleveren. Niet omdat het een Arabisch land is (wat het volgens mij niet echt is, het is Noord-Afrikaans) maar omdat je er vakantie houdt vlak voor je op vakantie naar de US gaat. Waar betaal je dat van ? Hoe kun jij zoveel vrije tijd hebben ? zijn dan de vragen die men zich stelt. Plus is er een drugs-konnektie ? want dat zou eea. verklaren.
Ik ga er even van uit dat je Ned.lander of Belg bent. Deze landen hebben met Canada een overeenkomst dat je zonder visum naar Canada kunt reizen en er zouden geen eisen zijn mbt. een terugvlucht. Maar het is wel 'strongly recommended' bij Can. immigrations. Realiseer je dat de immigrations ambtenaar het laatste woord heeft en je altijd toegang geweigerd kan worden. Zonder return ticket sta je zwakker.
Mbt. je financiele middelen. Die moeten niet alleen voldoende zijn voor de terugvlucht, maar voor je hele verblijf in Canada/de US.
Toegang tot de US: die kan je ook geweigerd worden op moment dat je er staat. Een visum geeft recht toegang te vragen, is geen garantie van toegang krijgen. Ook hier sta je zonder return ticket zwakker dan met.
Overigens, sommige luchtvaartmij.en nemen je niet mee heen, als je geen ticket voor terug hebt. Kijk eens naar mogelijkheden om op de ene plaats te vliegen een en dan vanuit een andere plaats te vliegen terug. Ik dacht dat hier deelnemers waren die dat hebben gedaan, maar dan beide wel in de US als ik me goed herinner.
Kun je je voorgenomen plan niet uitvoeren in 89 dagen op VWP ? Als je een B-visum aanvraagt en het wordt geweigerd kun je nooit meer op VWP naar de US, maar is altijd een visum vereist. Overigens is voor VWP een retour ticket verplicht.
Tenslotte de trein. Check of je tickets tevoren moet bestellen.
Hopelijk kun je hier iets mee - vooarl bedoeld je aan het denken te zetten.
Oh en niet al boeken voor je je visum hebt en het visum tijdig aanvragen - als je de B-2 route wilt nemen.
Mijn ervaring met de canadese douane is ..... die doen niet moeilijk. Vragen wat je gaat doen, je krijgt een stempel en je mag door. Hier zou ik me niet druk om maken. Dat wordt appeltje eitje
.

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe vaak ben je in Canada geweest en warvoor en wanneer en voor hoe lang ? Had je een retour ticket ?
Dat het met de juiste papieren leuk en vlot gaat, hoeft niet te betekenen dat het voor iemand met een papier minder, ook zo leuk en vlot zal gaan.
Canada is, heb ik begrepen, de regels aan het verscherpen.
Dat het met de juiste papieren leuk en vlot gaat, hoeft niet te betekenen dat het voor iemand met een papier minder, ook zo leuk en vlot zal gaan.
Canada is, heb ik begrepen, de regels aan het verscherpen.
ik ben er al 10x geweest
gevlogen op zowel Vancouver als Calgary
Ze vragen niet eens naar een retourticket, maar als ze dat doen dan zeg je dat je een trip gaat maken en dat je via Amerika (Chicago) weer naar nederland gaat, maar dat zal de canadese douane een rotzorg zijn.
Regels verscherpen (welke regels?)...... waarom zullen ze dat doen? Ik heb er nog niets van gehoord. Over een aantal weken ga ik weer die kant op ik zal erop letten. Ik ga er dan in 1.5 jaar voor de derde keer heen.... ik ben benieuwd of ze gaan vragen, waarom we er weer zijn? (verwacht het niet).

Regels verscherpen (welke regels?)...... waarom zullen ze dat doen? Ik heb er nog niets van gehoord. Over een aantal weken ga ik weer die kant op ik zal erop letten. Ik ga er dan in 1.5 jaar voor de derde keer heen.... ik ben benieuwd of ze gaan vragen, waarom we er weer zijn? (verwacht het niet).
Go T@bbing!!!!
Bedankt voor de reacties mensen! Dan heb ik nog wat vervolgvragen met betrekking tot het visum. Ik ben in februari klaar met mijn studie en ga nog enkele maanden werken om wat extra geld te verdienen. In juli stop ik daar met werken na 8 jaar. Ik wil als ik terug kom uit de VS aan de slag bij defensie als jurist of mij aanmelden bij de politieacademie. Zal ik deze plannen ook zo vertellen of zal ik 'het stoppen met werken' voor me moeten houden? Ik kan namelijk bij mijn werkgever geen sabbatical leave meer opnemen aangezien ik deze al heb opgenomen toen ik een half jaar in het buitenland heb gestudeerd. Ik heb dus geen bewijs van garantie dat ik werk heb als ik terug kom, echter was dit maar wel een bijbaan. Ik weet niet of de Amerikanen hier zwaar aan wegen. Verder heb ik in Nederland een vriendin en natuurlijk ook mijn familie. Financieel zou ik bij wijze van spreken nu al de reis kunnen maken. Dit kan ik aan de hand van mijn bankafschriften en salarisstroken aantonen. Ook heb ik al een globaal reisplan. Is het tevens nuttig om aan te tonen dat ik al tweemaal in de VS ben geweest en weer ben teruggekeerd naar Nederland?
2011 -- DC-NY-Boston
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
2012 -- SF-LA
2017 -- Deep South
2018 -- North-West
Allereerst dit: Doaune maakt niets uit. Dat zijn belastingambtenaren. Het gaat om immigrations, zij beslissen of jij een land binnen mag komen.
Reisplan is wel goed om bij je te hebben. Maar ook hier weer, pas laten zien als er naar gevraagd wordt.
Beste advies, alleen antwoord geven op de vragen die ze stellen en never nooit liegen. Ook geen leugentje om eigen bestwil.MrVeth schreef:Zal ik deze plannen ook zo vertellen of zal ik 'het stoppen met werken' voor me moeten houden?
Bijbaan is voorbij, dus dat heeft geen invloed. Familie wordt zo vaak achtergelaten als mensen emigreren. Salarisstroken maakt niet uit, want je werkt er niet meer. Bankafschriften wel. Maar ook daar geldt, niet uit jezelf laten zien, dit pas doen als er naar gevraagd wordt. Eerder teruggekeerd zijn maakt ook niks uit, want het verleden biedt geen garantie voor de toekomst. Vriendin zal ook weinig indruk maken, je bent immers niet met haar getrouwd.MrVeth schreef:echter was dit maar wel een bijbaan. Ik weet niet of de Amerikanen hier zwaar aan wegen. Verder heb ik in Nederland een vriendin en natuurlijk ook mijn familie. Financieel zou ik bij wijze van spreken nu al de reis kunnen maken. Dit kan ik aan de hand van mijn bankafschriften en salarisstroken aantonen. Ook heb ik al een globaal reisplan. Is het tevens nuttig om aan te tonen dat ik al tweemaal in de VS ben geweest en weer ben teruggekeerd naar Nederland?
Reisplan is wel goed om bij je te hebben. Maar ook hier weer, pas laten zien als er naar gevraagd wordt.
Yarrah - je geeft geen antwoord op mijn vraag. Ben je naar Canada gevlogen zonder retour ticket al die keren ja of nee ?
Als jij aankomt zijn je gegevens al bekend, ook of je een retour ticket hebt. Dus daar hoeft men niet naar te vragen.
Zoals ik schreef, Can. Immigrations geeft aan dat het retour ticket niet verplicht is, maar wel de kans op toegang verbetert.
Plus het zijn de luchtvaartmij.en die lastig kunnen zijn als je zonder retourticket wilt reizen. En dat weet ik dan wel uit ervaring.
Canada is overigens het totale immigratie-beleid aan het verscherpen.
Voor Mr. Veth: je hebt in feite weinig binding met Ned. die terugkeer noodzakelijk maakt. Geen koophuis, geen vrouw/kind, geen studie, geen baan.
Nogmaals, lees de ond. over B-toeristen-visums eens door en zie welke omstamdigheden het meeste lijken op jouw situatie.
Ik zou als ik jou was kiezen voor korter maar zonder potentiele problemen en dat is een reis van 90 (88) dagen op VWP.
Onderschat de issue niet, de US is lastiger geworden sinds bekend werd dat ong. 40% van de illegale immigranten visa-overstayers zijn. Nu is iedere gegadigde voor een visum een potentiele illegale immigrant en moethij/zij bewijzen dat dat niet het geval is.
Wat ik dus niet kan vinden is hoe de berekening gaat mbt. VWP. Ik zou denken dat als je eerst drie weken in Canada bent en dan de grens over gaat de US in, pas op dat moment de 90 dagen gaan te tellen. Ik kan daar echter nergens bevestiging van vinden ? Het enige dat overal staat is dat tijd in Canada, Mexico, adjacent islands, meetelt. Maar dat is dacht ik als je in de US begint. De US kan toch niet een stempel geven gebaseerd op een eerdere aankomst in Canada ?
Kan iemand daar wel duidelijkheid over vinden ?!
Want als drie weken Canada NIET meetellen dan zou vraagsteller dus met 90 (88) VWP dagen al een heel eind komen voor de vier maanden die hij wilde reizen. Zonder een visum voor de US aan te vragen.
Ik vond dit nog mbt. het ticket (info van US Immigrations) !
If you enter by land there is NO requirement that you be in possession of a round trip or onward ticket.
The immigration authorities at the border crossing will issue you an arrival/departure record card (I-94W). You will be charged a $6.00 administrative fee which is only payable in U.S. dollars. This fee is charged to all travelers regardless of whether or not they have a visa.
Als jij aankomt zijn je gegevens al bekend, ook of je een retour ticket hebt. Dus daar hoeft men niet naar te vragen.
Zoals ik schreef, Can. Immigrations geeft aan dat het retour ticket niet verplicht is, maar wel de kans op toegang verbetert.
Plus het zijn de luchtvaartmij.en die lastig kunnen zijn als je zonder retourticket wilt reizen. En dat weet ik dan wel uit ervaring.
Canada is overigens het totale immigratie-beleid aan het verscherpen.
Voor Mr. Veth: je hebt in feite weinig binding met Ned. die terugkeer noodzakelijk maakt. Geen koophuis, geen vrouw/kind, geen studie, geen baan.
Nogmaals, lees de ond. over B-toeristen-visums eens door en zie welke omstamdigheden het meeste lijken op jouw situatie.
Ik zou als ik jou was kiezen voor korter maar zonder potentiele problemen en dat is een reis van 90 (88) dagen op VWP.
Onderschat de issue niet, de US is lastiger geworden sinds bekend werd dat ong. 40% van de illegale immigranten visa-overstayers zijn. Nu is iedere gegadigde voor een visum een potentiele illegale immigrant en moethij/zij bewijzen dat dat niet het geval is.
Wat ik dus niet kan vinden is hoe de berekening gaat mbt. VWP. Ik zou denken dat als je eerst drie weken in Canada bent en dan de grens over gaat de US in, pas op dat moment de 90 dagen gaan te tellen. Ik kan daar echter nergens bevestiging van vinden ? Het enige dat overal staat is dat tijd in Canada, Mexico, adjacent islands, meetelt. Maar dat is dacht ik als je in de US begint. De US kan toch niet een stempel geven gebaseerd op een eerdere aankomst in Canada ?
Kan iemand daar wel duidelijkheid over vinden ?!
Want als drie weken Canada NIET meetellen dan zou vraagsteller dus met 90 (88) VWP dagen al een heel eind komen voor de vier maanden die hij wilde reizen. Zonder een visum voor de US aan te vragen.
Ik vond dit nog mbt. het ticket (info van US Immigrations) !
If you enter by land there is NO requirement that you be in possession of a round trip or onward ticket.
The immigration authorities at the border crossing will issue you an arrival/departure record card (I-94W). You will be charged a $6.00 administrative fee which is only payable in U.S. dollars. This fee is charged to all travelers regardless of whether or not they have a visa.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 19 Reacties