Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jesper en gezin: 24 juli tot 14 augustus
Reis Jesper en gezin: 24 juli tot 14 augustus
Hallo allemaal,
wij hebben een reis in gedachten die we willen maken door de VS met een huurauto. We hebben onze reis gebaseerd op een reis van GoAmerika, maar we hebben andere hotels en een andere huurauto uitgezocht. Dit maakte het geheel aardig wat goedkoper. De reis is in totaal (hotels, vliegreis, benzine, autohuur, jaarkaart national parks, ESTA) ongeveer €9000.
Dit is de planning:
Dag 1: Vlucht Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Santa Maria
Dag 4: Santa Maria - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Palm Springs
Dag 7: Palm Springs - Flagstaff
Dag 8: Flagstaff - Mesa Verde
Dag 9: Mesa Verde - Moab
Dag 10: Moab - Vernal
Dag 11: Vernal - Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone - Salt Lake City
Dag 14: Salt Lake City - Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef - Bryce Canyon
Dag 16: Bryce Canyon - Zion
Dag 17: Zion - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - Death Valley
Dag 20: Death Valley - Yosemite
Dag 21: Yosemite - San Francisco
Dag 22: Vlucht San Francisco - Amsterdam
Hebben jullie misschien opmerkingen of tips over onze reis? Zijn er verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden?
Alvast bedankt,
Jesper
wij hebben een reis in gedachten die we willen maken door de VS met een huurauto. We hebben onze reis gebaseerd op een reis van GoAmerika, maar we hebben andere hotels en een andere huurauto uitgezocht. Dit maakte het geheel aardig wat goedkoper. De reis is in totaal (hotels, vliegreis, benzine, autohuur, jaarkaart national parks, ESTA) ongeveer €9000.
Dit is de planning:
Dag 1: Vlucht Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Santa Maria
Dag 4: Santa Maria - Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles - Palm Springs
Dag 7: Palm Springs - Flagstaff
Dag 8: Flagstaff - Mesa Verde
Dag 18: Las Vegas
Hebben jullie misschien opmerkingen of tips over onze reis? Zijn er verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden?
Alvast bedankt,
Jesper
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Jesper en gezin - 24 juli tot 14 augustus
sorry, maar dit extreem gehaast, zelfs voor een reisburo-route. De bezienswaardigheden die je wil zien kan je wel 2 vakanties mee vullen.
Schrap Yellowstone, Moab en Mesa Verde en bewaar dit voor een andere keer.
Kijk is bij de andere planningen in het zuid-westen gedeelte.
Edit: vb. De reis van Arend en Grietje is met een paar kleine aanpassing schitterend voor 3 weken. Topic Arend en Grietje.
Schrap Yellowstone, Moab en Mesa Verde en bewaar dit voor een andere keer.
Kijk is bij de andere planningen in het zuid-westen gedeelte.
Edit: vb. De reis van Arend en Grietje is met een paar kleine aanpassing schitterend voor 3 weken. Topic Arend en Grietje.
Laatst gewijzigd door Nordschleife op 05 jan 2014, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt het allemaal al vast? Zo nee, neem dan het advies van Nordschleife over. Dit is echt veel en veel te veel.
Wij hebben voor die parken meerdere vakanties gevuld. Kijk eens naar ons 2008-verslag voor onze reis met kinderen met ook Yellowstone erbij. Wij hadden veel meer tijd maar minder kilometers.
Marianne
Wij hebben voor die parken meerdere vakanties gevuld. Kijk eens naar ons 2008-verslag voor onze reis met kinderen met ook Yellowstone erbij. Wij hadden veel meer tijd maar minder kilometers.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik hoop ook van ganser harte dat je dit nog niet hebt geboektHebben jullie misschien opmerkingen of tips over onze reis? Zijn er verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden?
Ook gelijk trouwens de vraag met hoeveel je gaat en wat je nu precies voor een auto hebt geboekt?
In principe tot dag 7 zou ik je nog kunnen volgen, al zou ik eerder Pismo Beach kiezen dan Santa Maria (saai stadje)
De overnachting Palm Springs zou van mij eerder kingman worden en dan ipv flagstaff naar de GC rijden of Tusayan, maar zoals gezegd, dit zo eigenlijk allemaal nog gewoon kunnen.
Maar dan......
Je hebt echt nergens tijd voor. Wanneer wil je de GC bekijken...vanuit de auto op doorreis naar Mesa Verde, waar je ook vanuit de auto kunt zwaaien naar Monument Valley. Mesa Verde heb je dag erna ook geen tijd voor, want je moet naar Moab. Moab, waar je voor Arches NP, Canyonlands NP en dead horse SP zo al 3 dagen zou kunnen uittrekken.Dag 8: Flagstaff - Mesa Verde
Maar dan Via Vernal naar Yellowstone, je komt door Grand Teton NP, maar je moet al door naar Yellowstone...dus ook daar geen tijd. Dan heb je één volle dag voor Yellowstone........heb je al eens op ontdek-amerika.nl gekeken hoe groot dit park is? Daarna ga je weer elke dag rijden, maar om echt iets kunnen bekijken heb je heeel weinig tijd.
Las Vegas ga je ook nooit kunnen zien, maar wel een leuke indruk krijgen en hetzelfde geld voor death valley. Maar Yosemite kun je weer alleen vanuit de auto zien, want je moet nog jaar SF.Dag 18: Las Vegas
Ik weet dat het bovenstaande verhaal weinig positiefs heeft, maar Ik hoop echt serieus dat je dit nog niet geboekt hebt...way way waaaay too much.
Paul
Re: Reis Jesper en gezin: 24 juli tot 14 augustus
Ik snap nu dat dit veel en VEEL te veel is....
Sorry, ik denk dat we echt nog een beetje een idee moeten krijgen van hoe het reizen daar zal gaan en welke tijd het zal kosten. Toch vind ik het raar dat zo'n reis dan gewoon bij een reisbureau wordt aangeboden...
De reis van Arend en Grietje is wel een hele mooie, we gaan denk ik hier ons op focussen. We zijn echter met 2 kinderen en zouden dus graag SeaWorld in San Diego bezoeken.
Dit was de reis zoals hij uiteindelijk verbeterd werd door Ingrid:
EDIT: We hebben nog niet geboekt, hoor!
Alvast bedankt,
Jesper
De reis van Arend en Grietje is wel een hele mooie, we gaan denk ik hier ons op focussen. We zijn echter met 2 kinderen en zouden dus graag SeaWorld in San Diego bezoeken.
Dit was de reis zoals hij uiteindelijk verbeterd werd door Ingrid:
Wij zouden graag deze reis willen maken, maar dan willen we San Diego dus meepakken voor een dag. Wij willen dan dus Sea World bezoeken. Is dit mogelijk zonder dat de reisduur verlengd wordt? Wat zou er dan geschrapt kunnen worden?29-05-14 Amsterdam-Los Angeles
30-05-14 Los Angeles- Joshua Tree NP (overnachten in Twentynine Palms)
31-05-14 Twentynine Palms - Kingman
01-06-14 Kingman-Grand Canyon
02-06-14 Grand Canyon
03-06-14 Grand Canyon-Monument Valley
04-06-14 Monument Valley-Page
05-06-14 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, boottochtje, rusten, ...)
06-06-14 Page-Bryce Canyon
07-06-14 Bryce Canyon-Zion NP
08-06-14 Zion
09-06-14 Zion NP-Las Vegas
10-06-14 Las Vegas
11-06-14 Las Vegas-Death Valley
12-06-14 Death Valley - Lee Vining
13-06-14 Yosemite
14-06-14 Yosemite
15-06-14 Yosemite-San Fransisco
16-06-14 San Fransisco
17-06-14 San Fransisco
18-06-14 San Fransisco-Monterey
19-06-14 Monterey - Morro Bay (tussen Monterey en San Simeon is het mooiste stukje kustweg, je zal hier veel willen stoppen en misschien een kleine wandeling willen doen)
20-06-14 Morro Bay - Santa Barbara
21-06-14 Santa Barbera - LA
22-06-14 Los Angeles
23-06-14 Los Angeles-Amsterdam
EDIT: We hebben nog niet geboekt, hoor!
Alvast bedankt,
Jesper
Laatst gewijzigd door jebbesz op 05 jan 2014, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- cadarora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ook ik hoop dat je dit nog niet geboekt hebt. In 2011 hebben wij een kleiner rondje gedaan en hadden wij 30 dagen de tijd. Nog steeds heb ik het gevoel dat ik heel veel niet gezien hebt. Ik weet niet hoe je gezinssituatie is, maar zou jij of je gezinsleden ook niet een rustmomentje willen hebben langs de rand van een zwembad? Geloof me je hebt het nodig.
Alles wat je dit jaar niet kunt zien zou je weer in een volgende reis kunnen plannen. Succes met de voorbereidingen en vooral met de voorpret.
Alles wat je dit jaar niet kunt zien zou je weer in een volgende reis kunnen plannen. Succes met de voorbereidingen en vooral met de voorpret.
Laatst gewijzigd door cadarora op 05 jan 2014, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
- cadarora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Volgens mij zou je een dag kunnen winnen in de Grand Canyon. Zou je daar 's middags aankomen dan kun je al een gedeelte zien. De volgende ochtend zou je evt een helikopter vlucht kunnen maken en dan via de oostingang het park verlaten en onderweg van de verschillende uitkijkpunten genieten.
Andere dagen om te winnen zie ik niet in deze reis.
Nogmaals wijs ik je op mijn blog van de reis van 2011. Ook ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Ik had tenslotte 30 dagen. Het valt niet mee, in deze reis heb ik de omgeving van Sedona tekort gedaan, ik zou hier echt nog een keer terug wilen.
Andere dagen om te winnen zie ik niet in deze reis.
Nogmaals wijs ik je op mijn blog van de reis van 2011. Ook ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Ik had tenslotte 30 dagen. Het valt niet mee, in deze reis heb ik de omgeving van Sedona tekort gedaan, ik zou hier echt nog een keer terug wilen.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Er zijn een paar mogelijkheden om San Diego in te plannen.
Afhankelijk van hoe laat je aankomt in LA kan je misschien nog doorrijden naar San Diego. (heb ik al 2x gedaan ofwel vliegen op San Diego)
In het schema hieronder heb ik 1 overnachting genomen voor GC.
Maar je zou ook het stuk SF-LA met 1 overnachting minder kunnen doen, maar dan wordt je tijd voor LA misschien te kort.
(SF-Monterey / Monterey-Morro Bay of Pismo Beach / Morro Bay of Pismo Beach - LA)
Amsterdam-Los Angeles - San Diego
San Diego
San Diego - Joshua Tree NP (overnachten in Twentynine Palms)
Twentynine Palms - Kingman
Kingman-Grand Canyon
Grand Canyon-Monument Valley
Monument Valley-Page
Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, boottochtje, rusten, ...)
Page-Bryce Canyon
Bryce Canyon-Zion NP
Zion
Zion NP-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley - Lee Vining
Yosemite
Yosemite
Yosemite-San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco-Monterey
Monterey - Morro Bay (tussen Monterey en San Simeon is het mooiste stukje kustweg, je zal hier veel willen stoppen en misschien een kleine wandeling willen doen)
Morro Bay - Santa Barbara
Santa Barbara - LA
Los Angeles
Los Angeles-Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
Afhankelijk van hoe laat je aankomt in LA kan je misschien nog doorrijden naar San Diego. (heb ik al 2x gedaan ofwel vliegen op San Diego)
In het schema hieronder heb ik 1 overnachting genomen voor GC.
Maar je zou ook het stuk SF-LA met 1 overnachting minder kunnen doen, maar dan wordt je tijd voor LA misschien te kort.
(SF-Monterey / Monterey-Morro Bay of Pismo Beach / Morro Bay of Pismo Beach - LA)
Amsterdam-Los Angeles - San Diego
San Diego
San Diego - Joshua Tree NP (overnachten in Twentynine Palms)
Twentynine Palms - Kingman
Kingman-Grand Canyon
Grand Canyon-Monument Valley
Monument Valley-Page
Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, boottochtje, rusten, ...)
Page-Bryce Canyon
Bryce Canyon-Zion NP
Zion
Zion NP-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley - Lee Vining
Yosemite
Yosemite
Yosemite-San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco-Monterey
Monterey - Morro Bay (tussen Monterey en San Simeon is het mooiste stukje kustweg, je zal hier veel willen stoppen en misschien een kleine wandeling willen doen)
Morro Bay - Santa Barbara
Santa Barbara - LA
Los Angeles
Los Angeles-Amsterdam
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nordschleife schreef: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=51861 (Hoe maak je die link korter?)
Druk op ""citeer" en kijk hoe ik het gedaan heb.
dit topic
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bedankt, heb hem gelijk aangepast.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014