Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
visa vraagje
visa vraagje
ik ben in december 1999 naar NYC gegaan met een I-94, heb de 90dgn overschreden en ben half mei 2000 terug naar Nederland gegaan. (vlgns mij minder dan 180dgn daar gebleven) Nu wil ik in december 2006 weer eens naar NYC gaan om wat vrienden te zien voor een periode van 10dgn. Ik las dat vanwege de overschrijding van de laatste keer, ik in de problemen kan komen bij het binnengaan van het land. Ik las iets over de overschrijding van het aantal dagen in relatie met het aantal jaren dat je daarna het land niet in mag. Moet je na dat aantal jaren dan alsnog een visum aanvragen bij het consulaat of ben je dan weer gemachtigd met het VWP te reizen? bvd Jim
In principe ben je voor de rest van je leven uitgesloten van het VWP en moet je nu altijd een (toeristen) visum aanvragen voor een bezoek aan de US.
Daarenboven zeggen de regels dat je bij een overschrijding minder dan 180 dagen voor vijf jaar de US niet in mag, overschrijding boven 180 dagen betekent een ban van 10 jaar.
Hoe heet de soep is in de praktijk, dat weet ik niet. Ik denk dat je het beste een afspraak kunt maken op het US consulaat, de situatie uit te leggen en te vragen wat je mogelijkheden voor de toekomst zijn.
(Mischien had je een goede reden voor de overstay.)
Overigens realiseer je dat als er maar genoeg "overschrijders" van het VWP zijn, zoals jij nu ook gepresteerd hebt, en Ned. - dus de hele natie - kan verwijderd worden uit dit programma door de US overheid. Het is een courtesy dat toeristen zonder visum Amerika binnen mogen, maar er gelden regels voor en daar moet je je wel aan houden. Doe je dat niet dan kun je het voor ons allemaal helpen vernielen.
Ik vond deze info voor je: zoals je kunt lezen kan (kan ! hoeft niet !) het eenmalig goed gaan, maar moet je daarna toch altijd een visum aanvragen (tenzij ze de wet aanpassen).
Het feit dat men enige tijd VWP overstays meteen in de boeien sloot, detineerde en deporteerde, geeft aan hoe serieus deze zaak wordt genomen.
CBP Eases Zero Tolerance Policy by Broadening Authority for Admitting No Risk Visitors to the United States
The U.S. Customs and Border Protection (CBP) announced today that it was providing new discretion to its officers to grant "no risk" travelers who overstayed under the Visa Waiver Program (VWP) on a prior visit a one-time parole. The CBP said that this discretion will avoid the detention and handcuffing of foreign nationals for minor violations of the VWP. The CBP stated that it is a law enforcement agency but that "enforcement must also be tempered with common sense." CBP port directors and supervisors will now be able to grant no-risk travelers who are VWP overstays a one-time parole into the United States. Parole will still be granted on a case-by-case basis and those who receive it will be informed of their status as a VWP overstay and the need to obtain a visa for any future visits to the United States. The CBP stated that it will continue to exercise its discretion to deny entry to any foreign national who poses a potential terrorist risk or whose purpose for entering appears to be inconsistent with the purposes for visiting permitted by his/her visa or the VWP.
Daarenboven zeggen de regels dat je bij een overschrijding minder dan 180 dagen voor vijf jaar de US niet in mag, overschrijding boven 180 dagen betekent een ban van 10 jaar.
Hoe heet de soep is in de praktijk, dat weet ik niet. Ik denk dat je het beste een afspraak kunt maken op het US consulaat, de situatie uit te leggen en te vragen wat je mogelijkheden voor de toekomst zijn.
(Mischien had je een goede reden voor de overstay.)
Overigens realiseer je dat als er maar genoeg "overschrijders" van het VWP zijn, zoals jij nu ook gepresteerd hebt, en Ned. - dus de hele natie - kan verwijderd worden uit dit programma door de US overheid. Het is een courtesy dat toeristen zonder visum Amerika binnen mogen, maar er gelden regels voor en daar moet je je wel aan houden. Doe je dat niet dan kun je het voor ons allemaal helpen vernielen.
Ik vond deze info voor je: zoals je kunt lezen kan (kan ! hoeft niet !) het eenmalig goed gaan, maar moet je daarna toch altijd een visum aanvragen (tenzij ze de wet aanpassen).
Het feit dat men enige tijd VWP overstays meteen in de boeien sloot, detineerde en deporteerde, geeft aan hoe serieus deze zaak wordt genomen.
CBP Eases Zero Tolerance Policy by Broadening Authority for Admitting No Risk Visitors to the United States
The U.S. Customs and Border Protection (CBP) announced today that it was providing new discretion to its officers to grant "no risk" travelers who overstayed under the Visa Waiver Program (VWP) on a prior visit a one-time parole. The CBP said that this discretion will avoid the detention and handcuffing of foreign nationals for minor violations of the VWP. The CBP stated that it is a law enforcement agency but that "enforcement must also be tempered with common sense." CBP port directors and supervisors will now be able to grant no-risk travelers who are VWP overstays a one-time parole into the United States. Parole will still be granted on a case-by-case basis and those who receive it will be informed of their status as a VWP overstay and the need to obtain a visa for any future visits to the United States. The CBP stated that it will continue to exercise its discretion to deny entry to any foreign national who poses a potential terrorist risk or whose purpose for entering appears to be inconsistent with the purposes for visiting permitted by his/her visa or the VWP.
Het belangrijkste zinnetje uit het bovenstaande is: "Parole will still be granted on a case-by-case basis"... met andere woorden, je bent totaal afhankelijk van de immigratie-beambte die je treft bij binnenkomst in de VS. Scant die je paspoort en besluit je terug te sturen, dan heb je geen poot om op te staan en zit je in een volgende vlucht richting Amsterdam. Heeft dezelfde persoon een goede bui, dan kan hij of zij besluiten om je binnen te laten. Tegen een negatieve beslissing van degene die treft aan de grens bij binnenkomst is GEEN beroep mogelijk in de VS.
dank je wel tot zover. Je weet hoe het gaat met een overstay; je vermaakt je , ontmoet iemand, je bent naief en optimist en denkt dat het snel geregeld is met verblijf, werk wordt je van alle kanten aangeboden en dan is het toch niet allemaal rozegeur.. en ga je met een illusie armer (en een ervaring rijker) weer terug
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Verbaast me niets, naief en optimistisch alles kan niets moet!
Dat komt allemaal vanwege het Nederlands gedoogbeleid en het feit dat een hoop mensen denken dat dat hier in de US ook zo is, gewoon een lulverhaal ophangen en je kunt weer gaan, helaas niet.
De US kent GEEN gedoogbeleid, is NIET tollerant in hun regels en de regels zijn slechts voor 1 uitleg vatbaar en de officer heeft ALTIJD gelijk, je hebt namelijk geen voet om op te staan mocht je al proberen terug te komen zonder een visum en ze zien het in hun systeem dat je de laatste keer te lang bent gebleven.
Sterker nog ze mogen tegen je liegen alsof het gedrukt staat en er is NIETS dat je ertegen kan doen!!
Dit als een kleine waarschuwing voor alle lezers die denken dat het allemaal wel los zal lopen denk goed na voor je jezelf in problemen brengt.
Dat komt allemaal vanwege het Nederlands gedoogbeleid en het feit dat een hoop mensen denken dat dat hier in de US ook zo is, gewoon een lulverhaal ophangen en je kunt weer gaan, helaas niet.
De US kent GEEN gedoogbeleid, is NIET tollerant in hun regels en de regels zijn slechts voor 1 uitleg vatbaar en de officer heeft ALTIJD gelijk, je hebt namelijk geen voet om op te staan mocht je al proberen terug te komen zonder een visum en ze zien het in hun systeem dat je de laatste keer te lang bent gebleven.
Sterker nog ze mogen tegen je liegen alsof het gedrukt staat en er is NIETS dat je ertegen kan doen!!
Dit als een kleine waarschuwing voor alle lezers die denken dat het allemaal wel los zal lopen denk goed na voor je jezelf in problemen brengt.
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar had ik het in het begin ook behoorlijk moeilijk mee, als Ned. zijnde, wij gaan er immers van uit dat regels er zijn om uitzondering op te maken. Mooi niet dus hier ! Een regel is een regel en daar heb je je aan te houden. Zelfs al zijn ze de wet al aan het veranderen, zolang de regel er is, geldt-ie. Ook is men hier stukken minder bereid na te denken over verschil tussen "letter" en "geest".
Ik ben het maar ten dele met USADutch eens, Ned. heeft een andere cultuur, pragmatischer, dat is historisch zo gegroeid. Het niet zonder meer in de mars-pas gaan lopen, het eigenheimerig denken heeft ook zo zijn voordelen ! Vraagsteller had alleen zorgvuldiger moeten zijn en beter zijn huiswerk moeten doen. Tegenspraak brengt ons verder ! maar dan moet je wel zorgen dat je in de optimale situatie daarvoor komt en tegen de US immigratiemuur aanknallen is nou niet bepaald de beste keuze daarvoor.
Overigens Jim, als je voor een visum naar het consulaat gaat, houd je hoofd over mogelijkheid tot baan/werk destijds, dat werk als een rode lap op een stier !!! Je zult dan zo goed als zeker geen nieuw inreisvisum krijgen.
Zeg dat je zoveel aardige USers tegenkwam, zelfs verliefd werd, dat mede daardoor je geld veel langer meeging dan je had verwacht, dat je ook compleet verliefd werd op het land, dat het zo schitterend is en zo divers en zo groot en dat er zoveel te zien is, steden, natuurschoon, zodat je voor je het wist langer gebleven bent dan bedoeld. Kortom zing de lof van de US - America the Beautiful enzo - en de inwoners, daar kom je het verste mee want dat horen ze graag.
Ik ben het maar ten dele met USADutch eens, Ned. heeft een andere cultuur, pragmatischer, dat is historisch zo gegroeid. Het niet zonder meer in de mars-pas gaan lopen, het eigenheimerig denken heeft ook zo zijn voordelen ! Vraagsteller had alleen zorgvuldiger moeten zijn en beter zijn huiswerk moeten doen. Tegenspraak brengt ons verder ! maar dan moet je wel zorgen dat je in de optimale situatie daarvoor komt en tegen de US immigratiemuur aanknallen is nou niet bepaald de beste keuze daarvoor.
Overigens Jim, als je voor een visum naar het consulaat gaat, houd je hoofd over mogelijkheid tot baan/werk destijds, dat werk als een rode lap op een stier !!! Je zult dan zo goed als zeker geen nieuw inreisvisum krijgen.
Zeg dat je zoveel aardige USers tegenkwam, zelfs verliefd werd, dat mede daardoor je geld veel langer meeging dan je had verwacht, dat je ook compleet verliefd werd op het land, dat het zo schitterend is en zo divers en zo groot en dat er zoveel te zien is, steden, natuurschoon, zodat je voor je het wist langer gebleven bent dan bedoeld. Kortom zing de lof van de US - America the Beautiful enzo - en de inwoners, daar kom je het verste mee want dat horen ze graag.
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja ik heb het een beetje overdreven maar soms moet je dat om het bericht over te brengen. Als je eenmaal weet hoe het hier gaat kun je het beter tollereren, leuker kan ik het ook niet maken 
Het feit dat een ambtenaar tegen je mag liegen vind ik op zich al een verbijsterende ontdekking maar als je dat weet kun je er tenminste rekening mee houden. Ik kan me daarover nog steeds opwinden trouwens, waar is de integriteit ?
Maar ja als je ook ziet hoe de verkiezingen gaan, een zee van leugens van alles kanten. En ook de leugens zijn gelogen. Amerika kan ook van de Nederlanders nog een hoop leren.
Het feit dat een ambtenaar tegen je mag liegen vind ik op zich al een verbijsterende ontdekking maar als je dat weet kun je er tenminste rekening mee houden. Ik kan me daarover nog steeds opwinden trouwens, waar is de integriteit ?
Maar ja als je ook ziet hoe de verkiezingen gaan, een zee van leugens van alles kanten. En ook de leugens zijn gelogen. Amerika kan ook van de Nederlanders nog een hoop leren.
Ik wist dat niet, dat een ambtenaar tegen je mag liegen, hoe weet je dat ? Wel zijn ze vaak op het onbeleefde af en inderdaad je kunt niks terug zeggen, want zij hebben de macht. Ik heb immer de neiging mensen op onlogica te wijzen, wat heb ik me vaak moeten beheersen !
De USers worden inderdaad ontstellend voorgelogen door veel politici. Ik erger me daar ook aan. De meeste mensen die ik hier ken zijn aardig en werken hard. Ze verdienen beter is mijn mening.
Maar ja zolang Ann Coulter als een intellectueel wordt gezien, en mensen denken dat Sean Hannity eerlijk en unbiased commentaar geeft... Het zou niet zo rampzalig zijn als de US de omvang van Ned. had, maar het is een wereldmacht en dus zijn de gevolgen wereldwijd merkbaar.
De USers worden inderdaad ontstellend voorgelogen door veel politici. Ik erger me daar ook aan. De meeste mensen die ik hier ken zijn aardig en werken hard. Ze verdienen beter is mijn mening.
Maar ja zolang Ann Coulter als een intellectueel wordt gezien, en mensen denken dat Sean Hannity eerlijk en unbiased commentaar geeft... Het zou niet zo rampzalig zijn als de US de omvang van Ned. had, maar het is een wereldmacht en dus zijn de gevolgen wereldwijd merkbaar.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nou, inderdaad, ik vind dat op het gebied van sex (en dan heb ik het voornamelijk over de voorlichting hierover) kan een grote groep Amerikanen nog wel wat van Nederlanders leren. Als ik zie hoeveel tienerzwangerschappen er voorkomen dan maakt me dat niet echt gelukkig. Ook de manier waarop hier met drank om wordt gegaan door sommigen vind ik triest. Tot hun 21e mogen ze het woord bier bij wijze van niet eens in de mond nemen en op de dag dat ze 21 zijn dan drinken ze zich dood aan een alcoholvergiftiging. Nee, niet iedereen doet dat, maar elke 21 jarige die het wel doet is er mij 1 teveel.GoBucks schreef:Wat dan... sex, drugs en een mislukte multiculti samenleving???UsaDutch schreef: Amerika kan ook van de Nederlanders nog een hoop leren.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik weet ook wel dat er een hoop negatiefs over Nederland valt te vertellen maar daar heb ik het niet over en vind ik ook zo goedkoop om te doen. Over elk land is wel iets negatiefs te vertellen.GoBucks schreef:Wat dan... sex, drugs en een mislukte multiculti samenleving???UsaDutch schreef: Amerika kan ook van de Nederlanders nog een hoop leren.
Ik bedoel meer integriteit en de regels voor ambtenaren. Hier zijn het halfgoden en ze gedragen ze zich ook omdat het gewoon kan en mag. En wat denk je van de medicijnenpolitiek er bestaat hier geen regulering maar zakken vullerij.
Wat dacht je van de politieke spotjes waarbij ze alles uit de kast halen om de ander zwart te maken, dat kan en mag hier gewoon.
maar we raken .....
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, dat is dan al één ding waar ik mij als Belg al niet meer aan moet aanpassen als ik ooit naar Amerika verhuis!UsaDutch schreef:Hier zijn het halfgoden en ze gedragen ze zich ook omdat het gewoon kan en mag.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Zo off topic vind ik het niet, over welke ambtenaren heb je het ? Bij immigration kun je inderdaad honds worden behandeld worden ik denk dan dat die meisjes en jongens (te) veel gezien en meegemaakt hebben !
Met ambtenaren hier op andere niveaus (INS, IRS, State Dep., ambtenaren op staats en lokaal niveau) heb ik goede ervaringen, met de een wat beter, met de ander wat minder. Maar door elkaar genomen, positief.
(Maak je dus geen zorgen, Kastelke !)
Met ambtenaren hier op andere niveaus (INS, IRS, State Dep., ambtenaren op staats en lokaal niveau) heb ik goede ervaringen, met de een wat beter, met de ander wat minder. Maar door elkaar genomen, positief.
(Maak je dus geen zorgen, Kastelke !)
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Als jullie het niet off topic vinden;
Politie mag liegen;
Een vrouw tankt benzine met haar creditcard, wordt later beschuldigd van diefstal dat op video staat volgens de politie.
Blijkt ze het bonnetje te kunnen tonen, vraagt naar de video die dus niet bestaat volgens de politie.
http://wcco.com/consumer/local_story_248094127.html
Politie mag liegen om de zaak te bespoedigen;
http://wcco.com/goodquestion/local_story_250225753.html
Als dit voor de politie is toegestaan zie ik dat dus ook gebeuren bij alle andere "law" instanties zoals de borderpatrol en immigratiedienst.
U bent gewaarschuwd.!!
Politie mag liegen;
Een vrouw tankt benzine met haar creditcard, wordt later beschuldigd van diefstal dat op video staat volgens de politie.
Blijkt ze het bonnetje te kunnen tonen, vraagt naar de video die dus niet bestaat volgens de politie.
Politie mag liegen om de zaak te bespoedigen;
http://wcco.com/goodquestion/local_story_250225753.html
Als dit voor de politie is toegestaan zie ik dat dus ook gebeuren bij alle andere "law" instanties zoals de borderpatrol en immigratiedienst.
U bent gewaarschuwd.!!
Maar dit soort "technieken" wordt in andere landen toch net zo goed toegepast ?! Good cop, bad cop, verdachtes tegen elkaar uitspelen enz.
Wel vind ik het kwalijk dat iemand het hier op een akkoordje kan gooien met de D.A., dan een lichte straf krijgt en de rest van de club gaat extra zwaar.
Maar je hebt in zoverre gelijk dat het hele systeem hier meer op "winning" is ingesteld - sherrifs en O.v.J.'s en rechters ook gekozen enzo - en dat dat onzorgvuldig handelen in de hand kan werken, misschien meer dan in ons syteem.
Wel vind ik het kwalijk dat iemand het hier op een akkoordje kan gooien met de D.A., dan een lichte straf krijgt en de rest van de club gaat extra zwaar.
Maar je hebt in zoverre gelijk dat het hele systeem hier meer op "winning" is ingesteld - sherrifs en O.v.J.'s en rechters ook gekozen enzo - en dat dat onzorgvuldig handelen in de hand kan werken, misschien meer dan in ons syteem.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net zoals uitlokking mag. En eerlijk gezegd heb ik daar geen probleem mee. Als jij niet gestolen hebt, ga je toch nog zeggen dat je het wel gedaan hebt louter en alleen omdat iemand zegt dat het op video staat. Laat ze mij die video dan maar eens bekijken!UsaDutch schreef:Politie mag liegen;
En als iemand naar mij komt met de vraag of ik drugs wil kopen, en ik heb dat nog nooit gedaan en ben dat ook helemaal niet van plan, tja, dan is er niks aan de hand. Maar als ik wel een gebruiker ben en ik koop van wat blijkt een politie-agent te zijn, dan word ik wel volkomen terecht gestraft.
Ik zie niet in wat daar nou het probleem is.
Voorbeeldje: tijd geleden gebeurde zag iemand in Antwerpen kinderen inbreken in een auto. De man filmt dit vanuit het raam van zijn appartement. Videobeelden gaan naar de politie ter bewijs van inbraak + identificatie daders. "Sorry manneke, daar mogen wij niets mee doen want jij hebt van die personen geen toestemming gekregen om dat te filmen. Dus: wij weten absoluut niet wie die autoradio gestolen heeft".
Dàt is pas écht fair hé! Moet je potverdorie nog aan de boeven toestemming gaan vragen of je hun mag filmen tijdens hun inbraak!
Elke
-
UsaDutch
- Amerikafan
- Contacteer:
Alhoewel ik het niet geheel met je oneens ben is het volgens mij nog steeds verkeerd om overheidinstanties toestemming te geven om te liegen over feiten. Ik heb het hier niet over uitlokking en hoe je rechtmatig bewijs moet vergaren!!
Het begint dan ook op omgekeerde bewijslast te lijken waarbij jij moet bewijzen dat je onschuldig bent;
Waar was jij op op 14 augustus tussen 1 en 2 weet jij dat nog? Ik heb je wel gezien bij die parkeerplaats waar je 500 euro uit iemands tas hebt gestolen. Ik heb er zelfs foto's van.
Van iemand die op een visa-waiver binnen kwam weet ik dat hij uren lang werd ondervraagd en vastgehouden door de US immigrationdienst waarbij de ambtenaar vertelde dat ze konden bewijzen aan de hand van hun computersysteem dat hij illigaal aan het werk was geweest.
Onrechtmatig vastgehouden dus en beschuldigd van dingen die hij niet had gedaan en men ook niet kon bewijzen. Is dat fair?
http://usadutch.com/forum/viewtopic.php?t=255
Ach waar maak ik me druk om, die "weapons of mass destruction" waren ook een leugen en iedereen vind het best.
Het begint dan ook op omgekeerde bewijslast te lijken waarbij jij moet bewijzen dat je onschuldig bent;
Waar was jij op op 14 augustus tussen 1 en 2 weet jij dat nog? Ik heb je wel gezien bij die parkeerplaats waar je 500 euro uit iemands tas hebt gestolen. Ik heb er zelfs foto's van.
Van iemand die op een visa-waiver binnen kwam weet ik dat hij uren lang werd ondervraagd en vastgehouden door de US immigrationdienst waarbij de ambtenaar vertelde dat ze konden bewijzen aan de hand van hun computersysteem dat hij illigaal aan het werk was geweest.
Onrechtmatig vastgehouden dus en beschuldigd van dingen die hij niet had gedaan en men ook niet kon bewijzen. Is dat fair?
http://usadutch.com/forum/viewtopic.php?t=255
Ach waar maak ik me druk om, die "weapons of mass destruction" waren ook een leugen en iedereen vind het best.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 4030 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennogr
-