En nog wat herfstkleuren:

Bij ons op de buurt waren ook enkele 'oudere' kinderen die dat deden. Die kregen van mij iig geen snoepje of gratis ijsje van de A&W. Dat was waarschijnlijk ook de reden dat ze langs kwamen, misschien werkten ze ook wel in de drive-thru bijvoorbeeld, ik kon niet al het personeel toen. Toch vond ik het een mooi feestje, leuk voor die kindertjes. Maar net als hier in Nederland buurten zijn waar het uit de hand loopt tijdens 11 November, zal dit ook voor buurten in Amerika gelden.oortjes schreef:Tsja, ik vraag me nog steeds af wat er zo leuk is aan de hele avond heen en weer naar de deur rennen om andersmans kids van snoepgoed te voorzien. De kleintjes zijn leuk en lief en beleefd, daar is niks mis mee. Maar er komen hier meer en meer tieners die keihard op de deur bonken en met elkaar even de hele bak legen.
Plus er wonen hier niet zo veel kids in deze buurt, ik zie ouders hun gebroed van elders per SUV hiernaartoe brengen zodat er candy gebedeld kan worden. Die kids zeggen ook ternauwernood dankjewel, moeten snel - al dan niet per auto - naar het volgende adres voor meer.
Veel van de oudere kinderen zijn al obese - duidelijk te zien van de meesten nemen al niet meer de moeite zich te verkleden. Wat mij betreft is dat hele Halloweeen behoorlijk uit de hand gelopen.
Maar ja de snoepgoed industrie heeft een gouden week natuurlijk.
Natuurlijk niet verwonderlijk, jij reageerde op mijn foto's en topicoortjes schreef:Haha, weet je Petra, ik wist dat jij zou reagaren !
Gelukkig is dat hier niet zo, dit is een heel kinderrijke buurt en hij "vernieuwt" ook telkens weer, want er zijn telkens weer andere gezinnen met kleintjes. Ik ga er zo op uit met mijn duiveltje (de laatste van mijn kroost, die nog serieus Trick or Treaten gaat) en haar vriendinnetje, het engeltje. Als het me lukt zal ik morgen kostuum foto's plaatsen. Het kan dus ook (heel) anders, gelukkigJaren geleden, toen we net in de US woonden, was het echt leuk. Kwamen er verklede kinderen uit de eigen buurt en als ze een dier waren maakten ze passende klanken, als ze een spookje waren of een piraat dan riepen ze boe, en als ze een vlinder waren dan probeerden ze hun vleugeltjes te laten bewegen. Als je ze complimenten maakten over hun kostuum, dan glommen ze ! Het was echt een enige avond op die manier.
Maar zoals gezegd hier vind ik daar weinig van. Als je de kids iets vraagt of een complimentje maakt is het van: mens hou je kop, daar hebben we geen tijd voor, we moeten verder. Ik merkte vorig jaar ook dat een ouder die hier langs kwam met de SUV via de mobile kontakt had met de andere ouder die klaarblijkelijk een andere buurt aan het afgrazen was - was daar wellicht meer te halen ?
Bedankt, het gaat lukken!oortjes schreef:Oh en Petra, veel plezier vanavond !
Het moment dat de lol er helemaal afgaat, kan je je huis niet meer versieren, en alle lichten gedoofd houden. Ik las gisteren dat dat de maatregel is die opgelegd is aan zedendelinquenten die onder huisarrest staan. Ze mogen niet in de verleiding komen van kindertjes.oortjes schreef:Goed ik heb het weer overleefd voor dit jaar. Na anderhalf uur waren de tien zakken snoep op en heb ik de pumpkin lamp binnengehaald en de porchlight uitgedaan.

Nou dan kun je maar beter wel meedoen aan die halloween versieringen, anders denken mensen misschien nog dat je een boef bent als je huis donker blijftkastelke schreef:Het moment dat de lol er helemaal afgaat, kan je je huis niet meer versieren, en alle lichten gedoofd houden. Ik las gisteren dat dat de maatregel is die opgelegd is aan zedendelinquenten die onder huisarrest staan. Ze mogen niet in de verleiding komen van kindertjes.oortjes schreef:Goed ik heb het weer overleefd voor dit jaar. Na anderhalf uur waren de tien zakken snoep op en heb ik de pumpkin lamp binnengehaald en de porchlight uitgedaan.