Weet iemand of het uberhaubt mogelijk is?
Wij hebben in sept/ oct een rondreis gemaakt en mijn man wilde eigenlijk niet meer naar huis
Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt. Karin
Dus het kan wel !oortjes schreef: helaas dat kan niet. Tenzij jullie naast dat pensioen ook nog 500.000 dollar tot 1 miljoen dollar te besteden hebben als investering, Plus je moet toch daarnaast nog eens 500.000 dollar hebben voor een huisje/appartement plus een autootje en wat andere noodzakelijkheden.
Alleen de bovengenoemde investering geeft te recht op een EB-5 investeerders visum en een groene kaart - de toestemming om permanent in de US te wonen
Bedankt voor de info; ik dacht dat het al definitief was en had een bedrag rond de $ 1000.000.- in mijn hoofdoortjes schreef:Dat - mogelijjk langer verblijf na aanschaf van een huis, de Visit USA Act bill - was een voorstel, dat niet is doorgegaan.
Play it by ear.oortjes schreef: Het is voor de meeste mensen niet mogelijk zes maanden hier in de US, zes maanden thuis.
Dat scenario is alleen mogelijk je een groene kaart hebt want dan is zes maanden het max dat je uit de US kunt wegblijven.
Niet alleen de goede.oortjes schreef: De echt goede plaatsen om je te vestigen hier, zijn bovendien niet goedkoop.?
Wat ik er her en der van hoor is de fiscaliteit tussen NL en de VS vv prima geregeld.oortjes schreef:Mensen die zo vaak zo lang in de US verblijven, kunnen bij mijn weten belastingplichtig worden.
Misschien kun je ze eens vragen aan je kennissen hoe ze dat nu precies aanpakken ?
.
Ik vind dit een nogal gevaarlijk advies. Hoe precies moeten deze mensen hun tijd tussen NL en de VS gaan verdelen? Op basis van welke regeling? B2 visum? VWP?bedeve schreef:Alternatief ; in een "goedkopere " staat een appartement kopen en het verblijf tussen NL en VS verdelen.
Tsja Hockey,; een gevaarlijk advies ??Hockey schreef:
Ik vind dit een nogal gevaarlijk advies. B2 visum? VWP?
Een immigrations officer gaat toch echt wel vragen stellen als je de tweede keer in een jaar voor bijna 90 dagen in de VS wil verblijven, en de derde keer in het volgende jaar wordt je wellicht niet meer toegelaten. Dus, hoe moeten ze zoiets doen?
En daarom vind ik het dus een gevaarlijk advies. Je weet niet hoe het in de praktijk moet, maar geeft toch het advies om 6 maanden per jaar in de VS te verblijven middels het kopen van een huis.bedeve schreef:Ik vermoed hier een B2 visum.
Verblijfsrechten krijgen middels het kopen van een huis is al helemaal nergens ter sprake geweest.Hockey schreef:En daarom vind ik het dus een gevaarlijk advies. Je weet niet hoe het in de praktijk moet, maar geeft toch het advies om 6 maanden per jaar in de VS te verblijven middels het kopen van een huis.bedeve schreef:Ik vermoed hier een B2 visum.
Er wordt op dit forum bij emigratievragen vrijwel primair verwezen naar het huwelijk als betrekkelijk simpele wijze om een greencard te verkrijgen.Hockey schreef: Wat is er gevaarlijk aan de opmerking dat een huwelijk de gemakkelijkste manier is om in de VS te komen? Of bedoel je iets anders met de woorden "huwelijksadvies"?
Dat is ongeveer 1:300. Ik kom in ieder geval zelden een NL'er tegen (dat ik weet). Buiten mijn vrouw en NL collega natuurlijkbedeve schreef:Volgens consulaat in S.F. zijn er in S.F. Bay 25000 Nederlanders .
Kom jij er bij jou in de buurt veel tegen ?