Gewoon een winkel waar je waar binnenloopt om wat rond te neuzen als je een kadootje zoekt voor iemand. Het is wat mij betreft niet één speciale winkel, maar ik vind het hele winkelaanbod in Nederland gewoon veel leuker. Ga ik hier naar de mall, dan is er bijna geen één winkel waarvan ik denk "goh, leuk, even kijken". Er zit een hele leuke speelgoedwinkel met een wat intelligenter aanbod zeg maar, en er zit een theewinkel, en voor de rest struikel je over de modezaken. Maar ik moet zeggen dat ik dat ook had in Zwitserland, waar we eerder gewoond hebben. Het hele segment Hema-kruidvat-xenos-etos-kwantum-leenbakker-blokker is denk ik iets typisch Nederlands.
Ja, en dan natuurlijk de speciaalzaken in brood, vlees, vis, kaas, bloemen; dat vind ik echt een gemis.
Tuincentrum grijp ik inderdaad ook regelmatig op mis. Grote ketens zoals Home Depot hebben dan wel een tuinafdeling, maar ik vind het vervelend om dan weer zó beperkt te zijn in de keus. Ikea hebben wij gelukkig wel redelijk in de buurt (minder dan een uur rijden). Daar ga ik deze week weer met een Nederlandse vriendin uit DC naar toe. Is onze ontmoetingsplek zeg maar
En wat te denken van het concept "meubelboulevard"? Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar Amerikanen hun meubels vandaan halen en hoeveel/welke winkels ze daar voor afstruinen; ik heb de ingang van dat labyrint nog niet gevonden in ieder geval. Toch maar weer naar Ikea