Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn globale route 2007

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Souraia schreef:Kunnen we dan het beste vanuit Portland naar Mt. Helens? zou een dag voldoende zijn?
Als je Mount St. Helens voor Olympic bezoekt is dat denk ik wel het beste. Vanaf Portland naar het Johnston Ridge Observatory is het ongeveer 112 mijl / ruim 2 uur rijden. Vergeet niet het Mount St. Helens Silver Lake Visitor Center, even voorbij Castle Rock aan de SR-504 te bezoeken. In een dag kun je makkelijk Mount St. Helens bezoeken en nog naar Seattle of een flink stuk naar Olympic NP rijden.

En wat ik nu ga zeggen zal mij niet door iedereen in dank afgenomen worden :wink: , maar als ik Amerika bezoek, hoef ik niet zo nodig naar Canada. Gewoon omdat ik niets heb met Canada. Voor mij zou de keuze dus ook niet zo moeilijk zijn. Wil je Canada toch graag bezoeken, dan wordt het een kwestie van kiezen denk ik. Als ik je route zo bekijk, is er op dit moment weinig ruimte om te schuiven of extra bezienswaardigheden toe te voegen. Desnoods laat je het van het weer afhangen. Want Mount St. Helens is vooral erg mooi als het onbewolkt is. Is het zwaarbewolkt dan kun je altijd nog besluiten om het te schrappen.

Succes met de (moeilijke) keuze... :wink:

Roland

Edit:
Souraia schreef:Ik ben overtuigd, ik laat Victoria vallen.
Maar kunnen we dan Mt Helens dan het beste bezoeken na Portland of na Seattle, wat zou de beste volgorde zijn?
Ik zie inmiddels dat je je keuze al gemaakt hebt. :D Je vraag wordt hierboven denk ik al beantwoord.
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oke Roland dus het beste na Portland.

Ja over Canada hoor ik diverse verhalen. In eerste instantie had ik veel meer plaatsen in Canada als doel, maar beetje bij beetje is alles uiteindelijk geschrapt.
De keuze tussen Amerika en Canada is voor mij heel makkelijk, daar hoef ik niet lang over na te denken, zonder Canada teniet te willen doen.

Na Mt Helens zullen we dan doorrijden naar Olympic vervolgens Port Angeles en daarna naar Seattle, volgens mij is deze volgorde het meest logische en makkelijkst. Klopt dat?

Roland ook jij ontzettend bedankt voor je waardevolle tips, ik waardeer het zeer. Dit forum is echt een geschenk.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ben het met Roland eens.
Kijk eventueel nog even naar ons reisverslag van dit jaar, dan kan je een idee vormen over wat je kan doen in deze omgeving
Wj hadden wel iets meer tijd voor Olympic maar zijn niet in Seattle geweest wel Mt. St.Helens, Olympic en Mt. Rainier in die volgorde.
Rob
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Souraia schreef:Ai Roland wat een dillema. Ik heb namelijk al een dag Portland geschrapt.
Wat ik zou kunnen doen, is Victoria schrappen en die dag gebruiken voor Mt Helens.
Kunnen we dan het beste vanuit Portland naar Mt. Helens? zou een dag voldoende zijn?
Je hoeft er geen hele dag voor uit te trekken, het kan heel goed op weg naar Olympic NP. Wij zijn deze zomer van Castle Rock naar Packwood gereden en hadden onderweg ruim voldoende tijd voor Mt St Helens. Wij hebben alleen de westkant gedaan maar die is ook het meest indrukwekkend.

Kijk ook eens naar ons reisverslag: http://www.vanneck.web-log . Wij hebben Olympic en Mt St Helens in omgekeerde volgorde gedaan.

Nu je Victoria laat vallen heb je ook tijd om onderweg naar Seattle Port Towsend te bezoeken. Ik vond dat een leuke plaats. Je kunt daarvandaan ook een whalewatch trip maken, maar dat kost wel veel tijd.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 okt 2006, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Marianne ik kan je weblog helaas niet openen. Kan jij mij wat meer vertellen over dat whalewatchen, dat is iets wat wij namelijk ook graag willen gaan doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sorry, is aangepast inmiddels!

Wij gingen van Seattle naar Port Angeles. We hadden bedacht dat we eventueel in Port Townsend konden informeren naar whalewatching. Helaas konden we die middag niet meer mee. Na lang wikken en wegen hebben we toch belsoten om er de volgende dag voor terug te komen. We hadden toen de ochtendtour. Deze liep behoorlijk uit omdat de walvissen zich op grote afstand bevonden en omdat w op een gegeven moment zonder benzine zaten. :wink:
We hebben best wel veel walvissen gezien maar helaas niet echt dichtbij. Het was een mooie ervaring maar het kost veel tijd en geld.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer