Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wie van de twee

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Color01
Amerika-expert

Wie van de twee

Bericht door Color01 »

Wij hebben ons huis te koop staan, en nu zijn we aan het rond kijken voor een nieuw huis, die nog gebouwd moet worden op ons nieuw stuk grond van 10.5 acres die we gekocht hebben.

we hebben zoveel huizen gezien dat we niet meer wisten welke huis indeling we nu wel of niet mooi vonden...na veel beraad zijn er 2 huizen overgebleven die we wel mooi vinden in de zelfde prijs klasse.

welk huis zouden jullie nemen.

1 Cape Cod met een vloer oppervlakte beneden van 2603 sq Feet of 2 de Ranch met ingebouwde garage en een vloer oppervlakte van 2383 sq feet.

Cape Cod

Afbeelding
Afbeelding

Ranch

Afbeelding
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het ligt aan de omgeving waar je hem plaatst. Het moet een beetje passen, anders wordt het moeilijk als je hem weer wilt verkopen. Misschien zeg, ik ga hier nooit meer weg, maar de gmiddelde amerikaan woont slecht 5 jaar op hetzelfde adres.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:Het ligt aan de omgeving waar je hem plaatst. Het moet een beetje passen, anders wordt het moeilijk als je hem weer wilt verkopen. .
Hier zijn een paar foto's van de locatie die wij hebben gekocht... het is gelegen tussen South Hill, VA en Clarksville, VA.

De eerste foto is een lucht opname van het stuk grond... het is de stuk land in het midden van de foto. ( bijna een driehoek ) dat bijna is omringt met bomen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Aangezien er weinig ander bouw in de omgeving is, zo ik zeggen dat ze allebei kunnen. Het is dus wat je zelf het meeste aanspreekt.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik denk, dat in dat gedeelte van Virginia beide stijlen wel passen. Dus komt het op persoonlijke smaak aan. Ik vind de bouw met een porch altijd erg leuk, hoewel wij er geen hebben en ik bij mijn buren zie, dat de kolommen best veel onderhoud vergen. Iets om over na te denken, misschien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ranch : ))
Oh wat zo het fantastisch zijn als ik ooit in zo'n huis in Amerika zou komen te wonen *dream*
Sandy
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik hou van ranch houses, en ik moet beslist een raam in de keuken hebben, dus voor mij wordt het nr. 2.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Jeetje, moeilijk om te kiezen zeg! Qua uiterlijk zou ik voor de eerste gaan, de Cape Cod. Ik ben er niet zo'n fan van als de garagedeuren zo pontifikaal (schrijf je dat zo?) in zicht zijn, zoals bij nummero 2. Verder ben ik verliefd op die schattige dakraampjes bij numero 1. Bij nummero 2 vind ik dat er een beetje weinig ramen inzitten overigens. Wat ik, net zoals Petra, bij nummero 1 ook leuk vind is de porch, erg gezellig vind ik dat staan!

Ook vind ik de ruimte beneden bij nummero 2 aan de kleine kant. Er is daar alleen maar 1 living room, en 1 dining room, en bij nummer 1 heb je een livingroom, familyroom én diningroom! En bij nummer 1 heb je een échte bovenverdieping, waar je overal goed kunt open, bij nummer 2 zijn het niet echte kamers volgens mij.

Nadeel van nummer 1 is dat er geen garage bij zit, maar tóch zou ík voor nummer 1 kiezen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik zit eens naar de plattegronden te kijken en dan valt het me op, dat bij model een alle kamers wel erg "apart" zijn, vooral de family room. Bij model twee is het veel meer open, wat dan weer een gevoel van ruimte geeft. Als je bezoek hebt is het leuk als je vanuit de family room de keuken kunt zien, is mijn ervaring. Verder vind ik zelf een garage in dit klimaat onontbeerlijk, vooral 's winters met sneeuw en ijs.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Petra/VS schreef:Ik zit eens naar de plattegronden te kijken en dan valt het me op, dat bij model een alle kamers wel erg "apart" zijn, vooral de family room. Bij model twee is het veel meer open, wat dan weer een gevoel van ruimte geeft. Als je bezoek hebt is het leuk als je vanuit de family room de keuken kunt zien, is mijn ervaring. Verder vind ik zelf een garage in dit klimaat onontbeerlijk, vooral 's winters met sneeuw en ijs.
Ja,maar bij de eerste staat de diningroom in verbinding met de keuken, en de diningroom weer met de livingroom
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ben het eens met Petra wat betreft de garage, weet natuurlijk niet hoe streng jullie winters zijn, maar om een aparte garage te hebben en door de sneeuw te moeten eerst zou ik hier niet aan moeten denken. Of je moet een overdekking hebben tussen je huis en de garage.

Als je voor de Cape Cod gaat, zou ik de Family room met de Living room wisselen. het is fijn om een open haard in de Fam room te hebben.

Mijn keuze zou de Ranch zijn.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nr. 1. Ik hou van de landelijke stijl, hoewel de tweede dan ranch heet, ik vind de eerste meer landelijk uitstralen. De ramen, de symetrie onder die porch, geweldig.

Een garage is inderdaad onontbeerlijk, maar kan je die niet los bouwen? Jullie hadden toch ook paarden, dan zal er toch ook een stal of zo komen? Of vergis ik me nu?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Magnolia87 schreef:Jeetje, moeilijk om te kiezen zeg! Qua uiterlijk zou ik voor de eerste gaan, de Cape Cod. Ik ben er niet zo'n fan van als de garagedeuren zo pontifikaal (schrijf je dat zo?) in zicht zijn, zoals bij nummero 2. Verder ben ik verliefd op die schattige dakraampjes bij numero 1. Bij nummero 2 vind ik dat er een beetje weinig ramen inzitten overigens. Wat ik, net zoals Petra, bij nummero 1 ook leuk vind is de porch, erg gezellig vind ik dat staan!
!
we waren van plan om de garage deuren te vervangen voor mooie franse deuren met glas...en de woonkamer krijgt aan die ene muur 3 ramen erbij voor meer licht.
PeeJay schreef:Ben het eens met Petra wat betreft de garage, weet natuurlijk niet hoe streng jullie winters zijn, maar om een aparte garage te hebben en door de sneeuw te moeten eerst zou ik hier niet aan moeten denken. Of je moet een overdekking hebben tussen je huis en de garage.
de winters stellen hier niet zoveel voor....maar ik vind het wel mooi als ik de auto en de motoren in de garage kan stallen....en een garage van deze grote erbij kopen kost ook ongeveer 25.000 dollar.
nieuwenoord schreef:
Een garage is inderdaad onontbeerlijk, maar kan je die niet los bouwen? Jullie hadden toch ook paarden, dan zal er toch ook een stal of zo komen? Of vergis ik me nu?
ja ... paarde stallen moeten er ook nog komen...en met het geld wat besparen met het huis dat al een garage heeft .. dat geld kunnen we extra dingen doen en paarde stallen van bouwen...

Het is wel heel moeilijk om een huis te kopen van een platte grond en een tekening. :(
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Color01 schreef:we waren van plan om de garage deuren te vervangen voor mooie franse deuren met glas..

ik vind het wel mooi als ik de auto en de motoren in de garage kan stallen....

en een garage van deze grote erbij kopen kost ook ongeveer 25.000 dollar....

en met het geld wat besparen met het huis dat al een garage heeft...
Volgens mij hebben jullie al besloten... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

PeeJay schreef:
Volgens mij hebben jullie al besloten... :wink:
/PeeJay
niet helemaal.... mijn vrouw vind het huis #1 mooi om dat die een grote overdekte porch voor het huis heeft en de vloer opppervlakte is groter.. ...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Color01 schreef:de winters stellen hier niet zoveel voor....
Vergis je niet! Je verhuist van het kustgebied naar het westen en dat kan een verschil van een enorm pak sneeuw maken!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:
Color01 schreef:de winters stellen hier niet zoveel voor....
Vergis je niet! Je verhuist van het kustgebied naar het westen en dat kan een verschil van een enorm pak sneeuw maken!
Zou het verschil zo groot zijn :?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik dacht dat in de meeste jurisdicties een garage tegenwoordig verplicht is ? Hier in CA zou je bij huis met zoveel slaapkamers zelf een 3-car garage moeten hebben als ik de regels goed interpreteer.
Is iets om over te denken als je hem toch nog moet laten bouwen: een 2,5 of 3 car garage.
Zelf heb ik een huis van een verdieping en geen trappen hoeven lopen, prima.
Beide huizen zijn leuk natuurlijk - al ben ik zelf niet zo enthousiast van al die fake-dakkapellen zoals je die hier overal aantreft.
In floorplan 1 lijken het echte dakkapellen ? Stoot je dan niet voortduren je kop ? (Wij gingen in een huis-te-koop kijken met twee kapellen in de slaapkamer, ik knalde natuurlijk meteen tegen de zijkant ervan aan...)

Ik vind zo'n front porch erg leuk, maar het hangt af van de ligging van het huis en de hoeveelheid muggen tegen de avond of je er inderdaad gaat zitten op de schommelstoel.
Overigens heeft de keuken in huis 1 bijna geen licht van buiten ? dat betekent dat je altijd daar licht aan moet hebben en in kunstlicht staat. Ik heb altijd graag een raam in/bij de keuken.
Huis 2 een wat kleine inloopkast bij de MBR? En ik stel zo'n open en blote wc in de MBAR niet (meer) op prijs nu ik gewend ben een dichte. Overigens vind ik de hele inrichting van de badkamer wat onhandig met de deur die naar binnen opengaat. En voor mij heeft dat huis teveel badkamers met badkuipen. Maar goed wie weet willen jullie allemaal tegelijk in bad...
En dat trapgat in de Fam.R - zuigt dat niet veel warmte naar boven ?
Wat ik zelf zou doen als ik liet bouwen: een dubbele voordeur. Het staat leuk en het maakt verhuizen enz. zoveel eenvoudiger.

Spannend hoor een huis laten bouwen, veel succes !
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik zou denk ik voor huis 1 gaan. Porch vindt ik geweldig. Wij hebben er nu ook 1 en vindt het het huis heel knus maken. Bovendien denk ik dat de bovenverdieping meer mogelijkheden voor uitbreiding. Ook goed voor eventuele verkoop weer later. Meer square feet levert meer geld op.
Zeker als er al een vaste trap naar boven is, is dit voor jezelf ook goed te realiseren. Maar met een garage, zonder garage is hier uiterst ongebruikelijk en maakt het huis moeilijk verkoopbaar denk ik later.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk, maar je vroeg het zelf :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Color01 schreef:
Petra/VS schreef: Vergis je niet! Je verhuist van het kustgebied naar het westen en dat kan een verschil van een enorm pak sneeuw maken!
Zou het verschil zo groot zijn :?
Ja, zeker, Virginia Beach heeft een jaarlijkse sneeuwval van gemiddeld 7,5 inches (19 cm) en Roanoke 24 inches (60 cm). Lijkt me wel een verschil ;).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer