Echt, ik kan er niet over uit dat als ik willekeurig iets moet betalen ik elke keer weer moet zoeken naar "hoe" ik het kan betalen. Soms moet dat per telefoon, soms moet je een cheque opsturen, soms kan je naar een of andere site gaan (en dan is dat soms de site van het bedrijf maar meestal een of andere dienst die ze gebruiken) en soms is het veel handiger om in je auto te stappen en langs te gaan (ja echt!). Bizar toch? Mooi was die tijd dat alles vanaf mijn thuisbankieren site ging en ik altijd kon vertrouwen op de bank die alles naar de bedrijven zou overmaken...
En als je dan zoals ik, gemak dient de mens, ervoor kiest om lekker alles automatisch te betalen word je ook nog even "gestraft" doordat ze extra rekenen voor jouw keuze om automatisch te betalen. Dus dan betaal je in plaats van $50,00 ineens $53,00 omdat je automatisch betaalt. Juist ja, ik neem een bedrijf al het werk uit handen door alles zelf te doen, ik val geen dame of heer achter het loket lastig om te betalen, ik maak zelfs geen gebruik van de bank (die toch ook mijn cheque moet verwerken lijkt me) maar toch gaan ze je dan $3.00 extra laten betalen.
En dat gaat dan ook nog vaak naar ratio, ik stort bijvoorbeeld lunchgeld voor de kinderen en toen dacht ik laatst slim te zijn en in plaats van $30.00 (met $1.50 extra kosten) dus $50.00 te storen maar dan worden de kosten gewoon $2.50 dus dat maakt niets uit.
Sorry voor deze "zeur" post maar ik begrijp echt niet wat hier achterzit. Werken de banken zo anders dan? Is het wellicht het rechtensysteem dat anders is? Ik ben echt