Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Zo nu voelt het pas alsof we echt geland zijn de dagelijkse dingen hebben al zijn intrede gedaan alhoewel ik het op zich nog steeds niet kan geloven dat het echt gelukt is en dat we zolang hier mogen blijven. :lol:
Dus oftewel Dave naar school brengen elke dag en Boyd nu sinds een week twee keer per week naar preschool gaat, wat die nu al super leuk vind en zelfs na de 1e dag al niet meer met ons terug wilde gaan.
Boodschapjes doen wat ik als man echt niet vervelend vind maar zelfs leuk.
Ze hebben hier elke dag een "bring your family back to the table" stand waar verse maaltijden zelf maken gepromoot word en waar je dus ook echt een bordje kan proeven en direct het recept mee kan krijgen. Heeeerlijk..

Wat me wel weer is opgevallen is dat de mensen in the gym waar ik heen ga er allemaal overwegend echt goed uitzien tot echt mega gespierd terwijl het maar een gewone sportschool is en niet echt zo één echt bedoeld voor de hardcore bodybuilder.
En ik merk ook echt de correcte uitvoering van de oefeningen en dat wijt ik aan de goeie sportopleidingen op de scholen hier.
Maar ik moet dus flink aan de bak. :thumbup:

Verder ben ik veel dingen aan het regelen zoals mijn pas gekochte bedrijfswagen te laten beletteren/wrappen, nieuwe verzekeringen afsluiten, advertenties plaatsen, visitekaartjes maken, huizen bekijken, offertes opvragen enz enz.

We gaan ook nog eens over 2 weken weer verhuizen naar een huis waar we dan 1 jaar in zullen blijven.
Dus ook weer electriteit/water/poolboy/lawnguy/bugguy/internet en tv regelen, ja zo kom ik idd nooit aan werken toe ! Wat niet zo erg is BTW .. :lol:
Het is hier toch mooi weer dus lekker genieten, ik ben bv net terug van stukje motorrijden en dat van 19.30 tot 20.30 in mij T-shirt en korte broek ...hhmmmm lekkerrr hoorr zo tot het echt te donker werd.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Petra/VS »

En is dat weer ook niet net nog even lekkerder met de wetenschap dat het in Nederland 14 graden of zo is met stormen (volgens mijn broer vandaag, terwijl ik met 33 graden buiten zat). Het zal hier wel koud(er) worden in de winter, maar over het algemeen blijft de zon en dat is voor mij het belangrijkste.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Idd Petra zo is het maar net :)

Ik heb nog wel een vraagje aan jullie :Welke tv/internetprovider hebben jullie en hoe bevalt die ?

Wij kunnen hier kiezen uit Comcast, Century Link, Infinity dish, Direct TV.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben DirecTV. Geen klachten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Ziva »

Ik ben net verhuisd en heb Comcast nu (had Charter) maar als ik mijn collega's moet geloven is het een drama met Comcast. En dat begin ik zelf ook echt te geloven nu helaas (en ik heb ze pas 1.5 maand...). Maar ja, ik heb wel 50mb per maand die ik zo graag wilde :)

Als ik nu uit dat rijtje nu zou moeten kiezen zou ik voor Direct TV gaan en als 2e keus Dish :)
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Neil mcauly »

RiverCola schreef:
Neil mcauly schreef:geproficiateerd
Is dat een woord????? :shock:
Voltooid verleden tijd van proficiat? :lol:

Om nog eens een open deur in te trappen en terug te komen op de vele meningen over snelheid die dit draadje al rijk is. Wie zegt dat snelheid de rechstreekse oorzaak is van ongevallen? De nummer 1 oorzaak van ongevallen is onoplettendheid!! En misschien moeten onze heren politiekers maar eens een manier vinden om dit wat meer te controleren, want een camera is immers rap geplaatst.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door ned in MO »

Om nog eens een open deur in te trappen en terug te komen op de vele meningen over snelheid die dit draadje al rijk is. Wie zegt dat snelheid de rechstreekse oorzaak is van ongevallen? De nummer 1 oorzaak van ongevallen is onoplettendheid!! En misschien moeten onze heren politiekers maar eens een manier vinden om dit wat meer te controleren, want een camera is immers rap geplaatst.
Hoe sneller je rijd, hoe sneller een moment van onoplettendheid een ongeluk veroorzaakt
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Rudolfje »

Ziva schreef:Ik ben net verhuisd en heb Comcast nu (had Charter) maar als ik mijn collega's moet geloven is het een drama met Comcast. En dat begin ik zelf ook echt te geloven nu helaas (en ik heb ze pas 1.5 maand...). Maar ja, ik heb wel 50mb per maand die ik zo graag wilde

Als ik nu uit dat rijtje nu zou moeten kiezen zou ik voor Direct TV gaan en als 2e keus Dish
Onze ervaring is dat bij onweer het signaal van de satelliet zenders snel wegvalt, in onze regio waar ook tornado's voorkomen mis je misschien hierdoor belangrijke informatie.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door dimona »

Neil mcauly schreef:Om nog eens een open deur in te trappen en terug te komen op de vele meningen over snelheid die dit draadje al rijk is. Wie zegt dat snelheid de rechstreekse oorzaak is van ongevallen? De nummer 1 oorzaak van ongevallen is onoplettendheid!! En misschien moeten onze heren politiekers maar eens een manier vinden om dit wat meer te controleren, want een camera is immers rap geplaatst.
Er was iets met snelheid en reaktietijd geloof ik....
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Neil mcauly »

Als je die stelling volgt dan mag je meteen de auto aan de kant zetten want als je met de auto rijdt dien je ten allen tijde met het verkeer bezig te zijn! En niet zoals ik er al bezig gezien heb aan het sms'en, bellen of (neen ik verzin dit niet) een boek aan het doorbladeren.
Als er iemand 100 rijdt op een weg waar er 70 mag gereden wordt en een ander person negeert een stopbord (door onoplettendheid of whatever). Wie is er dan in de fout?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Hockey »

Neil mcauly schreef:Als er iemand 100 rijdt op een weg waar er 70 mag gereden wordt en een ander person negeert een stopbord (door onoplettendheid of whatever). Wie is er dan in de fout?
Beiden.

En Ned in MO heeft gelijk. Bij hogere snelheid is onoplettendheid een groter probleem.
@Neil mcauly, je hebt gelijk dat veel van die snelheidscamera's weinig aan de veiligheid toevoegen. En je hebt ook gelijk dat onoplettendheid de meeste ongelukken veroorzaakt. Maar te snel rijden verkort de reactietijd die je krijgt en dus is snelheid wel degelijk een factor. Een belangrijke factor.
Laatst gewijzigd door Hockey op 11 sep 2013, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door dimona »

Als die ander een stopbord negeert, en jij kunt een aanrijding voorkomen, dan is dat toch mooi meegenomen lijkt me. Leuk als je achteraf kunt zeggen dat je niet fout was, maar hoeveel is dat waard als je auto in de kreukels ligt, met jou er (hopelijk niet) bij? Hoe dan ook is snelheid een factor geweest, als er iemand de snelheidsbeperkingen aan zijn laars lapt. En bij hogere snelheden komt de klap ook nog eens harder aan.

Misschien kun je nog even uitleggen waarom ik mijn auto aan de kant moet zetten, want die gedachtengang gaat geloof ik even te snel voor me....
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Neil mcauly »

Ik bedoel hiermee dat als je slechts 50 kph rijdt je al reeds dodelijke ongevallen kunt veroorzaken en dit dus niet direct een (overdreven)snelheidsgerelateerde oorzaak heeft. Dus de definitie van te rap rijden kan een heel ruime interpretatitie hebben en kan je dus beter te voet gaan, wat ook niet geheel zonder risico is.
Als iedereen doet wat die moet doen als hij of zij achter het stuur zit dan zou het aantal verkeersongevallen drastisch dalen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Star
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2013, 04:33

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door Star »

Ik zou Comcast Xfinity nemen. Satelliet valt vaak uit met onweer en stormen in Florida.
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door USInsider »

In het verleden wat slechte ervaringen met ComCast, maar op het moment niet veel te klagen.
Alleen dan dat ze de Slowskys hebben afgeschaft. Loved the Slowskys ! (Te zien op YouTube).
Gebruikersavatar
SophiaB
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 12 jul 2013, 01:44
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Canada

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door SophiaB »

kaap koraal schreef:alhoewel ik het op zich nog steeds niet kan geloven dat het echt gelukt is en dat we zolang hier mogen blijven. :lol:
Leuk te horen! :thumbup: Jullie blijven voor altijd he? Toch?
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door TedjevanEs »

Enjoy South Florida Kaap, je bent erg enthousiast en het is natuurlijk ook lekker om elke dag in je shorts & shirt te kunnen rond wandelen. Wij hebben zelf een jaar of 6 in SF gewoond en zijn in 2011 vertrokken richting NC.
Ik zou inderdaad Comcast nemen, vond zelf de 'on demand' optie erg fijn, omdat ik doordeweeks nauwelijks TV kijk, maar kon dan de schade in halen in het weekend (al lag ik liever in het zwembad) :wink:
SF is wel iets duurder in levens voorziening dan andere Staten maar je hebt iig geen State taxes. Als je in Miami woont kan het ook geen kwaad om je Spaans op te halen.
Bienvenido a Miami!
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

@ Sophia : Neee het is voorlopig voor 5 jaar (E-2) wat we natuurlijk wel kunnen verlengen met weer 5 als alles goed gaat.

@Tedje van Es : We zitten "gelukkig" aan de andere kust van FL ...rustiger, minder crime, betere scholen.
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Ok dit was ook wel weer een aparte ervaring...

Ja volgens sommige hier ben ik een crimineel ...maar ik had mijn auto verkeerd geparkeerd dus een boete.
Ik vond hem niet terecht want ik dacht dat het gewoon een plek was maar achteraf moesten er ook nog 2 kleine lijntjes staan om er wel te mogen parkeren.
Maar affijn ik vind het toch vaak een sport om ergens tegenin te gaan en dan als winnaar eruit te komen op elk gebied trouwens.
Als ik bv in NL in een restaurant zat dan wil ik graag dat gerecht met die saus van dat gerecht en dan die groente van dat gerecht erbij :lol:
En dan is het vaak maar meneer dat kan echt niet zus en zo en dan vind ik het altijd leuk als het dan toch lukt.
Ik bestel dit trouwens niet om dit bewust te veroorzaken maar gewoon omdat ik het echt wil ,wat er dan volgt is meestal de koppigheid van de andere partij.

Maar ik dus ik naar zo'n kantoor en ik vertel mijn verhaal ...ja ik ben net hier in het land en deze regel ken ik niet en onterecht enz enz.
Een donkere vrouw achter mij volgt ons gesprek met de manager en zegt opeens ahhh ik vind het zo zielig voor u (gemeend) ik betaal die boete van $ 50.00 wel voor u !!!
Ik zeg nee dat hoeft echt niet mevrouw ....maar het feit dat ze het aanbod ONBETAALBAAR !!

Ik las hier trouwens niks over de " 2 million bikersrun to DC " op 9/11 ??
Ik kreeg daar echt tranen van in mijn ogen !! Wat een mooi en patriotisch volk zijn "we" , al die Amerikaanse vlaggen en bikes en de eensgezindheid TOP.
Mensen langs de weg klappen en schreeuwend echt hartverwarmend. Zie you tube please.

Ook nog een leuke (voor mij dan) ontdekking :
Als je in NL een aanbieding heb in een supermarkt van bv 5 voor 10,00 dan moet je je daar echt aan houden.
Hier ben ik tot de ontdekking gekomen dat wanneer ik er gewoon 2 van bovenstaande actie pak ik gewoon toch die voordeelprijs van 2,00 krijg. Leuk toch ?
kaap koraal
Amerikakenner
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Nog een week en we gaan gelukkig naar een wat vastere leefomgeving, we hebben een huis gevonden waar we één jaar in zullen gaan vertoeven.
Eindelijk is echt de koffers leeg maken en onze spullen uit NL zijn er ook dus echt een beetje weer het thuiskomgevoel krijgen.
Lekker huis zonder directe buren en een snellere verbinding met de buitenwereld.
Heerlijk zwembad met jacuzi moet alleen nu wel alles zelf gaan regelen zoals grasmaaien,pool doen en bugs buiten houden.
Het is een Ozon pool , ik moet nog gaan vragen wat het verschil is met een gewone trouwens ?
Tuin is super mooi met enorme Royalpalmbomen erin en my favourite the Bismarck palm , die met matgrijze bladeren....zoooo mooi.
Onze nieuwe loungeset erin uit NL als dat niet genieten word.

Nog iets wat echt duurder is hier is internet abbo , die gaat wel $100 kosten maarja niet alles kan goedkoper zijn als in NL natuurlijk. :sunny: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer