Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Upgrade naar Economy Plus bij United

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Upgrade naar Economy Plus bij United

Bericht door Vulpecula »

We gaan in februari voor een weekje naar NY city. We kunnen nu al stoelen reserveren. Ik ben 195 cm lang en krijg geregeld last van mijn knieen wanneer ik lang in dezelfde positie moet blijven zitten. Nu biedt United Airlines de optie om een upgrade te doen naar Economy Plus. Economy Plus houdt in dat je 5 inch meer beenruimte krijgt, echter kost het wel EUR 300 extra. Is er iemand die hiermee ervaring heeft? En kan iemand me vertellen of de gewone economy class voldoende ruimte geeft?

Ik heb nu in ieder geval alvast een stoel bij het gangpad gereserveerd, geeft dat ook al voldoende ruimte?
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Upgrade naar Economy Plus bij United

Bericht door harryvanrooy »

Dat is toch de prijs voor twee personen heen en terug?
Wij hebben dit enkele jaren geleden geboekt aan 90€ per persoon en per traject.
Of het nu de moeite is moet ieder voor zich uitmaken, de service is hetzelfde als in economy, alleen het je meer beenruimte. Die knieen, dat is ook mijn verhaal dus vond ik het heel comfortabel.
Veel mensen zullen zeggen dat je met dat geld iets leuks kunt gaan doen, tja?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik ben 1.98 lang en economy is niet te doen op zo'n lange vlucht. Economy Plus nog net. Ik zou echter geen 300 euro betalen voor een enkele vlucht.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik boek altijd Economy Plus, of Economy Comfort of hoe het ook heet bij de verschillende maatschappijen.
De prijs voor een upgrade varieert enorm.
Bij United betaalden wij afgelopen december 139 euro per stoel/per vlucht naar Houston, TX.
Bij twee personen komt dat al snel uit op 556 euro voor twee personen op een retourvlucht.
Veel geld, maar wij hebben het er voor over.

Volgende week vliegen wij met Delta naar Seattle, ook Economy Comfort.
Deze keer betalen we 93 euro per stoel/per vlucht, dat is dus 372 euro extra.

Ik lijd aan knieartrose en door meer beenruimte heb ik minder pijn tijdens de vlucht, ik kan dan beter de benen strekken en omdat ik veel moet lopen/bewegen tijdens een vlucht kan ik makkelijker in en uit de stoel komen.
Ook zit ik altijd aan het gangpad, dat scheelt ook al wel.
Overigens meet ik maar 1.57 m :mrgreen: dus als ik 1.95 m was zou ik het zeker ook doen.

Het lijkt wel of de 'gewone' economy klasse steeds krapper wordt, alsof de stoelen steeds dichter op elkaar worden geplaatst.
Dus ja, ik vind de economy upgrade een uitkomst, maar ik blijf het veel geld vinden voor enkel en alleen iets meer beenruimte.
16x USA / 30 staten
harryvanrooy
Amerikakenner

Ja, Ben ik helemaal evens met Jullie, kapotte knieen zijn een hel Als je er enkele uren in dezelfde positie mee Moet zitten. Daar kan ik over meepraten. Dus Als het je dat het geld waard vind , Moet je dat Zeker doen. Overigens, de laatste keer USA met DELTA hebben we dit kunnen boeken voor 38€ per traject en per persoon, vergissing van hen, waren ze zelf ook niet over te spreken, maar ze moesten wel, was betaald en bevestigd :lol:
harryvanrooy
Amerikakenner

Overigens, Moet je evens kijken wat zoiets bij BA kost, is niet normaal, zijn we mee Naar Dubai gevlogen, beenruimte is hier zowat onbestaande, ze verkopen goedkope vluchten maar Willen blijkbaar alleen Duurdere stoelen verkopen, economy comfort 350€ per persoon en per traject :mrgreen:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Net Economy Plus gevlogen van Houston naar Rio de Janeiro. Ik geloof $170 pp. We deden het alleen omdat we anders niet meer 4 stoelen bij elkaar konden boeken, en de baas betaalde in dit geval, maar anders zou het mij te duur zijn. Maar ik ben natuurlijk lang zo groot niet.De extra beenruimte was natuurlijk wel lekker! Mijn man is 1.87, die vliegt normaal ook wel gewoon economy, en vindt dat geen heel groot probleem. Maar als je zelf heel ongemakkelijk zit in economy zou ik het zeker wel overwegen.
Terug in Texas!
harryvanrooy
Amerikakenner

Ja, maar ik kan Jullie verzekeren dat met kapotte knieen dit een heel ander verhaal is, hoor
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Ik ben 1.91 en ga zeker niet op een lange vlucht in een economy stoel zitten. Wij vliegen nu met Delta naar Boston en terug vanaf NY. Dat kost ons 150 euro pp extra voor een retour. Dat heb ik er zeker voor over. 300 vind ik wel erg veel maar 5 inch is echt een wereld van verschil!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

harryvanrooy schreef:Overigens, Moet je evens kijken wat zoiets bij BA kost, is niet normaal, zijn we mee Naar Dubai gevlogen, beenruimte is hier zowat onbestaande, ze verkopen goedkope vluchten maar Willen blijkbaar alleen Duurdere stoelen verkopen, economy comfort 350€ per persoon en per traject :mrgreen:
Bij BA heet dat World Traveler Plus en dat kan je niet vergelijken met economy comfort. WTP heeft buiten meer beenruimte ook veel betere stoelen en service aan boord zoals beter eten. Verder zit je afgeschermd van de "rest" in een aparte cabine van maximaal 32 personen geloof ik.
Ik heb vorig jaar op deze manier gevlogen naar Miami en terug vanaf NY. Ik vond het super! Maar idd.. je betaald er ook voor ;-)

harryvanrooy
Amerikakenner

Ja, ik Ben 1,93 en heb die verdomde kapotte knieen, dus ik vind het ook welbesteed geld hoor, alleen Denken mensen met normale lengte ( en knieen) hier heel anders over en Gaan ze zeggen dat je je geld beter anders Kunt besteden, is voor mij ook een beetje de topic van de auto's, dat is voor mij ook veel comfortabler om een grote wagen te hebben, wil niet zeggen dat ik te veel geld aan die auto wil geven
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Als ik in mijn United account kijk kost het mij in totaal 180€ om voor deze 4 vluchten te upgraden naar Economy plus.

- AMS -> IAH
- IAH -> DEN
- LAS -> IAH
- IAH -> AMS

300€ is er dus zwaar over volgens mij, zou ik ook niet betalen.
Reisblog: thisisfraa.be
Robbielb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

harryvanrooy schreef:Ja, ik Ben 1,93 en heb die verdomde kapotte knieen, dus ik vind het ook welbesteed geld hoor, alleen Denken mensen met normale lengte ( en knieen) hier heel anders over en Gaan ze zeggen dat je je geld beter anders Kunt besteden, is voor mij ook een beetje de topic van de auto's, dat is voor mij ook veel comfortabler om een grote wagen te hebben, wil niet zeggen dat ik te veel geld aan die auto wil geven

Mensen die daarover zeuren moet je in een klein campingstoeltje zetten en zeggen dat ze daarin maar 8 uur moeten blijven zitten... Komt op hetzelfde neer ;-)

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Vulpecula schreef:We gaan in februari voor een weekje naar NY city. We kunnen nu al stoelen reserveren. Ik ben 195 cm lang en krijg geregeld last van mijn knieen wanneer ik lang in dezelfde positie moet blijven zitten. Nu biedt United Airlines de optie om een upgrade te doen naar Economy Plus.
Mooi !
Doen !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij zijn de tarieven voor economy plus net zo veranderlijk als de ticketprijzen. Wij zijn laatst met UA naar Amsterdam gevlogen, en vanaf Brussel weer terug, en moesten voor de heenweg 119 dollar pp betalen en voor de terugweg -veel later pas geüpgraded - 139. Voor ons, met z'n 6-en, best een flinke slok geld, maar we doen het eigenlijk altijd als het lukt. Ik (1.81) ben het gedoe van klem zitten meer dan zat. Soms valt het mee, soms valt het tegen, maar ik ga het in ieder geval niet meer afwachten. Vind het ook wel lekker dat je gewoon voor elkaar langs kunt uitstappen en instappen (in plaats van de halve familie te moeten evacueren als er weer iemand moet plassen).

@Hemmie: maar met een kleine op schoot vind ik die plus-stoelen toch geen overdreven luxe. Als degene voor je zijn stoel plat gooit, zit je gewoon klem. Ik heb het eens gehad dat de vrouw achter me (met kind op schoot) mij (met kind op schoot) vroeg om mijn stoel naar voren te zetten, omdat ze geen kant uit kon. Lekker was dat, want de persoon vóór mij weigerde dat. De geneugten van het vliegen....
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Hey Vulpecula! Wij hebben onlangs een gratis upgrade naar Economy Plus gekregen bij United omdat het vliegtuig overbooked was. Wij vonden dit echt wel de moeite (zeker voor mijn vriend van 1m80) maar we beslisten voor onszelf dat we nooit meer dan $75 per persoon zouden willen betalen voor een upgrade. Alles is inderdaad hetzelfde (hoewel een extra voordeel is dat je als één van de eersten een gerecht mag kiezen, zodat jouw keuze er bijna altijd nog is) maar de extra beenruimte is voor bepaalde mensen écht wel de moeite waard ! Geniet van jullie reis!

Dieuwertje
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Vulpecula
Amerikafan
Partner van: MamaEva
Contacteer:

Bericht door Vulpecula »

Sorry, de 300 euro is voor twee personen en heen en terug. Upgrade kost ongeveer 100 dollar per persoon per vlucht.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat is wel de moeite, het is echt een wereld van verschil, die paar centimeter extra.
Afgelopen juni met Arke heen voor €25,- p/p. een upgrade naar comfort, terug was het al uitverkocht, en zaten we echt heel krap.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Weet iemand of de prijzen nog worden verlaagd bij het online inchecken?

Oftewel nu is het 150 euro pp, zal de prijs lager zijn 24 uur van tevoren? Of doen ze daar niet aan :)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Soms wel volgens mij, maar dat hangt er maar net vanaf of er veel vrij is. Ik weet eigenlijk ook niet of je die 'aanbiedingen' altijd krijgt, mijn man had de laatste jaren goud status, dus dat had misschien ook effect. Als je het echt heel graag wil zou ik het er niet op gokken.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer