Mijn vriendin en ik gaan half september de west kust aandoen. Na jaren Azië is de usa eindelijk aan de beurt!
We gaan zelf rijden, maar hebben al gekozen voor een fly-drive vakantie. Alles ligt dus al vast.
Bij het plannen van de route loop ik een beetje vast. Er is enorm veel te zien en te doen, maar omdat alles al is vastgelegd en de afstanden zijn vaak dusdanig groot zijn kan ik niet goed inschatten wat haalbaar is en wat niet.
De reis ziet als volgt uit:
Dag 1 Amsterdam - New York
dag 2/3: New York
Dag 4: New York - Los Angeles (ophalen huurauto)
Dag 5: Los Angeles - Santa barbara - San Simeon
Dag 6: San Simeon - Montery Bay - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Marisopa (Yosemite np) - Fresno
Dag 9: Fresno - Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Zion NP - Panguitch (Bryce canyon)
Dag 12: Panguitch - Page - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Desona - Scotsdale
Dag 15: Scotsdale - Palm Springs - Los Angeles
Dag 16/18: Los Angeles
Dag 19: La - Amsterdam
De hotels op de start/eindpunten zijn al vastgelegd, maar we willen proberen op de route zoveel mogelijk te zien. We hebben een paar ideeen waar we willen stoppen (zie schema), maar zijn dat inderdaad de meest gunstige stops?
De steden zijn vrij makkelijk in te vullen, maar rondom de np moeten we keuzes gaan maken.
Waar we in elk geval iets van willen mee pikken is:
- Yosemite park
Death Valley
Antelope Canyon
HorseShoe Bent
Bryce Canyon
Grand Canyon
Monument Valley (al ligt het behoorlijk uit de route)
Antelopen Canyon zal een tussenstop zijn. Liefste gaan we mee met een hike door de lower canyon, maar is hier wel voldoende tijd voor? We zullen waarschijnlijk niet op de meest geschikte tijd daar aankomen?
Is er binnen dit schema nog ruimte om mooie stops te maken, of wordt onze reis een uitputtingsslag als we teveel van de directe wegen afwijken?