Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vrijwilligerswerk?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
bjarne
Amerika-newbie

vrijwilligerswerk?

Bericht door bjarne »

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden en hoop dat het wat duidelijkheid op kan leveren. Ik wil in december 3 maanden (minder dan 90 dagen) naar Vermont, VS om daar vrijwilligerswerk te doen. Het is niet echt officieel werk, ik doe overdag klusjes en krijg in ruil daarvoor eten en onderdak, dus geen geld. Mijn vraag is of ik hiervoor een visum nodig heb! Ik hoor het graag!

groetjes,

bjarne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, als je minder dan 90 dagen blijft en niet officieel werkt, niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je niet langer dan 3 maanden in de US verblijft heb je geen visum nodig en zolang je geen geld verdient met je vrijwilligerswerk ook niet volgens mij. Wel zou ik zwijgen over dat vrijwilligerswerk als je bij immigrations staat. Gewoon zeggen dat je bij vrienden logeert. Anders zouden ze kunnen gaan denken dat je er gaat werken en is het lastiger om binnen te komen.
Ik ben hier op een studentenvisum en mag ook niet werken (alleen on campus). Ik mag wèl vrijwilligerswerk doen en doe dat ook, want in mijn geval telt dat vrijwilligerswerk mee voor mijn opleiding.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
bjarne
Amerika-newbie

thnx

Bericht door bjarne »

dankje voor de info!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer