Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New to Michigan: acceptatie nieuwe buren door net geharkte tuin?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Anne@Michigan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

New to Michigan: acceptatie nieuwe buren door net geharkte tuin?

Bericht door Anne@Michigan »

Dag allen,

Ik ben zojuist naar Michigan verhuisd (Oakland County) en heb ernstig de indruk dat algemene acceptatie van nieuwe buren samenhangt met een netjes bijgehouden tuin...klopt dit? Het klinkt zo overdreven maar... wij wonen in een huurhuis, zijn de binnenkant nog aan het opknappen, nog niet toegekomen aan de buitenkant maar de buurman begon echter meteen over onze tuin.

Dus mijn vraag nu: is er een specifieke website over tuinmannen of spreek je gewoon die van je buren aan? En wat is een gangbaar tarief voor
1. Het wekelijks maaien van je gras
2. Het eenmalig bijwerken van je tuin, gazonnetjes etc (wij weten even niet waar we moeten beginnen nu) dus als een professional een beginnetje maakt, kunnen we het vervolgens zelf bijhouden.

By the way: nog meer Nederlanders in Michigan?

Groet en dank voor de reactie alvast!
Anne
Ziva
Amerika-expert

Re: New to Michigan: acceptatie nieuwe buren door net geharkte tuin?

Bericht door Ziva »

Amerikanen houden van een goed bijgehouden tuin en een gemaaid gazonnetje ja. Als je je tuin in Amerika laat verwilderen levert dit ergernis op omdat dit voor veel mensen een "eyesore" is in "hun" buurt. Stel dat je je huis wilt verkopen of verhuren en je hebt een buurman/vrouw met een verwilderde tuin dan zou het zomaar kunnen dat je huis niet verkocht of verhuurd wordt. Overdreven, ja absoluut maar een tuin is voor veel mensen echt een prestige kwestie geloof ik.

In jullie geval kon je er weinig aan doen natuurlijk omdat je er net komt wonen. Ik zou me er in ieder geval niet al teveel van aantrekken en in jouw geval zelfs diezelfde buurman aanspreken en zeggen dat je dolgraag je tuin netjes wilt maaien en vragen of hij wellicht een adresje voor je heeft. Op die manier sla je 2 vliegen in 1 klap.

Ik zou zelf gewoon een grasmaaier kopen. Een pushmower voor een kleine tuin of riding mower (zero turn) voor een grotere tuin. Het schijnt heel ontspannend te werken om het zelf te doen ;) Veel succes!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hoe er tegen tuinonderhoud wordt aangekeken verschilt van wijk tot wijk. In sommige wijken heeft de home owners association er regels voor opgesteld. Wat betreft de kosten: ik zou gewoon even bij diverse buren navragen wie zij inhuren en wat het kost. Dat hangt natuurlijk ook samen met het oppervlak van je grond. Wij betalen voor de wekelijkse maaibeurt 125 dollar, maar het is ook wel een enorme lap grond. Daar is wel licht tuinonderhoud bij inbegrepen, zoals onkruid verwijderen. Verder wordt er twee keer per jaar gesnoeid (200 dollar per keer) en jaarlijks mulch vernieuwd (80 dollar per yard, wat bij ons neerkomt op 2400 dollar). Wij hebben gewoon het bedrijf genomen dat hier de tuin al deed voordat wij er kwamen wonen. In de winter kun je ze inhuren om je oprit sneeuwvrij te houden.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik maai ook graag mijn tuin, vooral op een zero turn style :D Dat is inderdaad ontspannend om te doen.
Je kan een op angieslist.com kijken. Een normale tuin 1/4 acre kost hier ong 30-35 dollar per keer. Vraag of iemand anders dit laat doen of spreek ze aan als je ze ziet. Ze zijn er dan immers al en misschien willen ze ze het dan wat goedkoper doen want geen voorrijkosten
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Overigens gaat het bij tuinonderhoud niet alleen om het esthetische. Hoog gras is een uitstekende schuilplaats voor ongedierte en andere ongewenste bewoners (denk aan slangen). Daarnaast kan het in de zomer brandgevaar opleveren.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Blijkbaar is het in sommige gebieden normaal om dat soort tuinwerkzaamheden uit te besteden. In de gebieden in Colorado waar ik woon en heb gewoond doet vrijwel iedereen het zelf. Ik heb 2.5 acres waarvan zo'n 1.5 acre uit (prairie)gras bestaat. Dit jaar was een vrij nat jaar en moest ik bijna wekelijks maaien, en ik moet er niet aan denken wat een tuinman daarvoor in rekening zou brengen. Ik vind de brandstof voor de riding mower al duur genoeg. Ik geef dat liever uit aan mooie planten of een nieuwe boom zo nu en dan. Tuinwerk is ook een mooie manier om te ontspannen van stress.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

O ja, en nog een overigens: ik zou het niet al te zwaar opnemen. Wat Ziva zegt: vraag aan de buurman wie hij inhuurt, dat geeft aan dat je er in ieder geval mee bezig bent. Ons grondstuk grenst aan dat van een huis dat al ruim twee jaar leeg staat. Het hoge gras is een enorme irritatie bij veel buurtbewoners en ik kan me voorstellen dat eventuele toekomstige bewoners gelijk de vraag krijgen of ze al een tuinman hebben. Niemand zal ze het kwalijk nemen dat het niet gelijk op dag 1 wordt geregeld.

:offtopic: Zelf erger ik me dood aan de tuinmannen van de buren die een strook gras weigeren te maaien. Het ligt voor de buren net uit het zicht, dus zij hebben er geen last van. Tuinmannen al een keer aangesproken, maar die doen net of ze me niet begrijpen (terwijl ik toch Spaans spreek!) dus nu bij de buren maar eens aan de bel trekken. Zo irritant, dat soort stomme akkefietjes :evil:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Loek schreef:Blijkbaar is het in sommige gebieden normaal om dat soort tuinwerkzaamheden uit te besteden. In de gebieden in Colorado waar ik woon en heb gewoond doet vrijwel iedereen het zelf. Ik heb 2.5 acres waarvan zo'n 1.5 acre uit (prairie)gras bestaat. Dit jaar was een vrij nat jaar en moest ik bijna wekelijks maaien, en ik moet er niet aan denken wat een tuinman daarvoor in rekening zou brengen. Ik vind de brandstof voor de riding mower al duur genoeg. Ik geef dat liever uit aan mooie planten of een nieuwe boom zo nu en dan. Tuinwerk is ook een mooie manier om te ontspannen van stress.
Het heeft denk ik vooral te maken met grootte van de tuin. Wij hebben bijna 5.5 acres, het grootste gedeelte gras, en er moet echt iedere week gemaaid worden. Er is hier in de wijk maar 1 persoon die zijn eigen gras maait, en die is gepensioneerd.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Je woont in een huurhuis? Wat voor huurcontract heb je dat jij de binnenkant èn tuin moet opknappen? Krijg je korting op je huur hiervoor, of betaalt de verhuurder mee?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wij wonen ook in een huurhuis, maar het is maar net wat je hebt afgesproken toch? Als de eigenaar voor de tuin moet zorgen, dan komt dat neem ik aan boven op de huur, en zo heb je zelf tenminste nog een hand in de kosten (en de uitvoering). Ik heb in drie verschillende landen in huurhuizen gewoond, en het tuinonderhoud was altijd voor de kosten van de huurder. We hebben één keer een verhuurder gehad die een enorme toestand maakte van tuinonderhoud; ik denk achteraf dat hij het beter zelf had kunnen regelen, maar goed, het is in feite lood om oud ijzer of je het zelf rechtstreeks betaalt of via de huur.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je een kleine tuin hebt, en alles zelf wilt doen, kun je het beste een oplaadbare elektrische grasmaaier kopen. Geen gedonder met de opslag van benzine, geen echt groot onderhoud aan het apparaat (alleen eens in de zoveel jaar de batterij vervangen) en geen gedonderd met snoeren (die alleen maar onder de machine terecht komen.

De buren vragen wie zij gebruiken als het te groot is om zelf te doen, is inderdaad een goede oplossing. Laat zien dat je je dit "probleem" aantrekt en is ook een mooie gelegenheid om kennis met ze te maken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij wonen in een nieuwbouwwijk in een buitenwijk van een grote stad, en hebben dus, voor Amerikaanse begrippen, een kleine tuin. Wij hebben dus geinvesteerd in een grasmaaier, en mijn man doet het zelf. De achtertuin, die niemand ziet en waar de HOA niet over zeurt beduidend minder vaak dan de voortuin :-).
Ik geloof dat het voor ons huis zo'n $25-30 per maaibeurt was (plus tip geloof ik), wij hadden in het begin iemand die om de 14 dagen kwam. Hier is het volgens mij inderdaad de gewoonte om gewoon de maaiploeg bij 1 van de buren aan te spreken, en we krijgen ook vaak kaartjes bij de voordeur van tuinbedrijven.
Mijn man maait in principe om de 2 weken (soms moet het vaker), maar incidenteel duurt het eens wat langer, bijvoorbeeld door vakantie of doordat het een heel weekend regent (en in de wintermaanden is het te vroeg donker en lukt het niet om het 's avonds te doen). Onze HOA zit er flink bovenop, dan krijg je dus een briefje met de post dat je moet maaien (of onkruid wieden, of wat dan ook). Beetje irritant, vaak komt dat briefje bij ons pas aan als er inmiddels al lang weer gemaaid is (controleren ze op vrijdag terijl mijn man zaterdagochtend maait, briefje komt pas dagen later), of je loopt door de buurt en concludeert dat de helft van de tuinen er nog "erger" aan toe is. Maar ja, dat hoort er in zo'n wijk bij.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Je kan ook in de buurt rondvragen of er kindere/tieners zijn die een zakcentje willen verdienen. In Utah hadden we de overbuurjongen ingehuurd om onze tuin bij te houden. Deed hij echt supergoed en het was ook nog eens goed voor onze reputatie in de buurt.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bennogr schreef:Als je een kleine tuin hebt, en alles zelf wilt doen, kun je het beste een oplaadbare elektrische grasmaaier kopen. Geen gedonder met de opslag van benzine, geen echt groot onderhoud aan het apparaat (alleen eens in de zoveel jaar de batterij vervangen) en geen gedonderd met snoeren (die alleen maar onder de machine terecht komen.
Bedoel je zo'n maairobot? Vergelijkbaar met de stofzuigrobot. Dan moet je lussen bij de randen van je tuin aanbrengen en dan maait die je tuin dmv gps coordinatie.

edit: Zo even de prijzen bekeken. Minimaal 1000,- voor zo'n ding. :shock:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Nee, ik bedoel gewoon een handmaaimachine, met een motortje er bovenop, alleen dan een elektrisch motortje. Stuk minder laaierig dan zo'n benzinemaaier en minder luchtvervuiling. Rond de $150 of minder als ik me goed herinner. Niet lopen sjouwen met benzine of opslaan van benzine ook, gewoon stekker in het stopcontact voor een paar uur.

Meteen een mooi excuus: ik kon alleen de voor/achtertuin maaien, want toen was de accu leeg (hoewel dat ding het best alles in 1 keer kan doen, maar dat hoeft mijn vrouw niet te weten).

Overigens: een maaier zonder motor is nog goedkoper, heb je meteen ook oefeningen gedaan, goed voor (tegen) je bierbuik!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Ja hoor, nog wel meer mensen in Michigan. Grand Rapids area.

Over het gras heb je al tips genoeg gehad.

Wat me opvalt is dat je het huurhuis aan het opknappen bent. Ik heb een paar huurhuizen maar nog nooit een huurder gehad die ook maar een kwast ter hand nam. Als ik iets wil verhuren zorg ik dat het er netjes genoeg uitziet tegen minimale kosten. Aangezien er niet zoiets is als huurbescherming en ook de verhuurder redelijk makkelijk het contract kan opzeggen waken mensen er voor om ook maar een cent in het huurhuis te steken, is mijn ervaring. Ik heb nu een huurder die de lampen en het furnace filter zelf vervangt als ik ze voor hem koop, ben ik al heel blij mee. :thumbup:

Afijn, het is ook mijn zaak niet en misschien heb ik gewoon pech gehad met mijn huurders. Als je lekker wilt wonen is dat ook wat waard. Geniet van Michigan, een mooie plek om te wonen.

Trouwens, het is logisch en gebruikelijk als bij oplevering de verhuurder zorgt dat alles netjes opgeleverd wordt, zonder achterstallig onderhoud.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

dimona schreef: Het heeft denk ik vooral te maken met grootte van de tuin. Wij hebben bijna 5.5 acres, het grootste gedeelte gras, en er moet echt iedere week gemaaid worden. Er is hier in de wijk maar 1 persoon die zijn eigen gras maait, en die is gepensioneerd.
Da's een groot stuk, ik vroeg me al af waarom het $125 kostte om te maaien, maar met zoiets zal je al gauw 2-3 uur bezig zijn. Ik smeer het werk uit over de week, dan is het wel te overzien.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bij ons in de buurt verschilt het. Sommigen huren iemand in en anderen doen het zelf. (allemaal acreage maar veel met bos)
Er is een huis dat verhuurd wordt in de buurt helaas en dat zie je meteen. Er wordt wel gemaaid maar een keer in de 3 weken en de weedeater voor kantjes wordt niet gebruikt. Je kan er helaas weinig tegen doen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:offtopic: Leuk woord, weedeater :lol:
Groetjes,
Carine
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

johan67 schreef:Wat me opvalt is dat je het huurhuis aan het opknappen bent. Ik heb een paar huurhuizen maar nog nooit een huurder gehad die ook maar een kwast ter hand nam. Als ik iets wil verhuren zorg ik dat het er netjes genoeg uitziet tegen minimale kosten. Aangezien er niet zoiets is als huurbescherming en ook de verhuurder redelijk makkelijk het contract kan opzeggen waken mensen er voor om ook maar een cent in het huurhuis te steken, is mijn ervaring. Ik heb nu een huurder die de lampen en het furnace filter zelf vervangt als ik ze voor hem koop, ben ik al heel blij mee. :thumbup:

Afijn, het is ook mijn zaak niet en misschien heb ik gewoon pech gehad met mijn huurders. Als je lekker wilt wonen is dat ook wat waard. Geniet van Michigan, een mooie plek om te wonen.

Trouwens, het is logisch en gebruikelijk als bij oplevering de verhuurder zorgt dat alles netjes opgeleverd wordt, zonder achterstallig onderhoud.
Hier in Florida is het redelijk normaal om in het huurcontract de verplichting te hebben dat de huurder de filters moet vervangen. Zijn nogal veel vrouwen boos over omdat ze dan iemand moeten inhuren om dat te doen :lol:

Maar ehm...wel goed oppassen met dingen opknappen in een huurhuis! De kleur van de muur veranderen enz. wordt meestal niet gewaardeerd door verhuurders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer