museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door petrapelle »

Hallo allemaal,

Ik heb - om mij voor te bereiden op onze rondreis in augustus - heel veel reisverslagen van forumleden gelezen. Dat was erg leuk en ik heb dan ook de meeste dingen die ik wil bezoeken direct opgeschreven. Behalve de naam van het museum:

In één van die verslagen heb ik gelezen dat er een museumdorp is tussen Yosemite en San Francisco (ik weet alleen niet via welke route). In dat verslag stond het erg leuk beschreven en de kinderen hadden nog een zak snoep gekocht in de ouderwetse snoepwinkel van het museum. Ik dacht eerst dat het in het verslag van Martin en Marianne stond, maar ik kan het toch niet vinden. Het lijkt mij nl. erg leuk om te bezoeken.

Herkent iemand het dorpje waar ik het over heb? (het is NIET Bodie).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

groetjes,
Petra
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou het Columbia SP kunnen zijn. Dat staat in ons 2006-verslag beschreven (Lake Tahoe - Yosemite), maar dan zonder zak snoep. :wink:

Marianne
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door petrapelle »

Bedankt Marianne, ik denk dat dat 'm is. Ik heb dat van die zak snoep denk ik ergens anders nog gelezen.

Je reisverslagen vind ik allemaal erg leuk om te lezen.

groetjes,

Petra

(Marianne, mag ik je nog een vraag stellen? Ik heb in de Yosemite Lodge een Lodge room met 2 double beds geboekt voor 2 nachten. Dat lijkt me wel een beetje krap voor 2 volw. en 2 kinderen (7 en bijna 14). Nu heb ik ook voor dezelfde data een Lodge family bunk room kunnen boeken, alleen voor 1 nacht. Deze zijn naar het schijnt nieuw en het zijn mooie kamers. Ik kan nu de room met 2 double beds houden voor 2 nachten, of 1 nacht cancelen en dan 2 nachten doorbrengen in 2 verschillende kamers, maar wel met wat meer ruimte voor 1 nacht. Wat zou jij doen? We moeten dan wel weer uitchecken om 11 uur en pas weer inchecken laat in de middag om 5 uur!!).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Een double bed is wel wat krap, maar wij hebben toch regelmatig met z'n vieren 2 doubles gehad. De kinderen hadden er wat meer moeite mee dan wij. :wink: Die ene nacht zul je er toch aan moeten geloven, ik denk dat ik dan voor het gemak de tweede nacht dezelfde kamer aan zou houden. Dat in- en uitchecken kost veel tijd. Ik neem aan dat je overdag niet de kamer gebruikt dus dat je pas om 5 uur kunt inchecken is niet zo erg, maar je blijft wel aan het in- en uitpakken.
Je kunt natuurlijk regelmatig checken of er voor beide nachten iets anders vrij komt.

Marianne
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door petrapelle »

Bedankt voor je reactie Marianne. Ik denk ook dat de kinderen meer moeite hebben met het double bed.

Ik check iedere dag de site. Zo ben ik ook nog aan The Lodge gekomen. Ik houd beide kamers nog maar even aan. Wie weet heb ik nog geluk. Voor de andere parken is het ook goed gekomen.

Petra
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door harryh »

En onderweg er naar toe kun je ook even in Angels Camp stoppen, zeker de moeite waard!
Is een oud goldrush stadje, op iets van 14 mijl van Columbia. Zie http://www.angelscamp.com/.

Gr,
HarryH
petrapelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 apr 2013, 10:57
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: museum dorp tussen Yosemite en San Francisco

Bericht door petrapelle »

Bedankt voor je reactie HarryH, ik heb het direct genoteerd.

Ik vind het erg leuk om zulke spontane tips te krijgen. Ik zal kijken of het in te passen valt. Vooral onze jongste dochter (7) vind alles wat met vroeger te maken heeft reuze interessant!

groetjes,
Petra
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer