Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
internationaal rijbewijs
internationaal rijbewijs
Ik vertrekt Maandag op reis en ik hoorde net van een vriend dat de vorige keer hij in californie een internationaal rijbewijs moest tonen.
Ik heb dit momenteel nog niet omdat ik dacht dat een rijbewijs van Belgie genoeg was.
Weet iemand hier meer informatie over.
Ik heb geboekt bij Alamo en even de kleine lettertjes gelezen en dit stond er:
A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period.
If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required along with the driver's license.
Op belgisch rijbewijs staat er wel drivers license (maar al derest is in het vlaams).
Even in paniek omdat ik anders mrg nog naar stadhuis moet voor een spoedprocedure.
alvast bedankt.
Ik heb dit momenteel nog niet omdat ik dacht dat een rijbewijs van Belgie genoeg was.
Ik heb geboekt bij Alamo en even de kleine lettertjes gelezen en dit stond er:
A valid driver's license from the customer's country of residence is required and must be presented at time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period.
If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required along with the driver's license.
Op belgisch rijbewijs staat er wel drivers license (maar al derest is in het vlaams).
Even in paniek omdat ik anders mrg nog naar stadhuis moet voor een spoedprocedure.
alvast bedankt.
Re: internationaal rijbewijs
Tonen aan wie?Barrie schreef:Ik vertrekt Maandag op reis en ik hoorde net van een vriend dat de vorige keer hij in californie een internationaal rijbewijs moest tonen.
Hier zijn al verschillende topics over. Conclusie: Een internationaal rijbewijs is niet nodig, enkel het rijbewijs wat je nu al het en gebruikt in België.Barrie schreef:Ik heb dit momenteel nog niet omdat ik dacht dat een rijbewijs van Belgie genoeg was.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Barrie, je gewone rijbewijs is genoeg.
Je kan zorgeloos vertrekken.
Je kan zorgeloos vertrekken.

Groetjes,
Carine
Carine
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als-t-ie in Californie blijft dan had hij ook de auto niet gehuurd bij Alamo en dan was het verhaal niet begonnen met

Maar natuurlijk wel goed dat alle mensen die wel naar Californie emigreren of daar langdurig verblijven nu weten dat ze niet met een Belgisch rijbewijs kunnen blijven rijden, dus toch een hele belangrijke opmerkingBarrie schreef:Ik vertrekt Maandag op reis ....

merci voor de reactie.
Heb ook reactie gekregen van Alamo zelf voor 100 % te zijn.
antwoord:
To rent a vehicle from Alamo Rent A Car, a valid driver's license in the renters name must be presented at the time of rental. International renters must present a valid, readable, unexpired license from their country of residence.
If the license from the country of residence is not in English, an unexpired International Driver's License must be presented in conjunction with the license from their country of residence.
Learner Permits or photocopies of licenses are not accepted. Temporary driver's licenses are accepted only for change of residence or replacement of lost or stolen licenses.
Regards,
Amber
Alamo Rent A Car
Ik vermoed dat ze met engels enkel drivers license bedoelen, want al het andere staat in het vlaams.
Heb ook reactie gekregen van Alamo zelf voor 100 % te zijn.
antwoord:
To rent a vehicle from Alamo Rent A Car, a valid driver's license in the renters name must be presented at the time of rental. International renters must present a valid, readable, unexpired license from their country of residence.
If the license from the country of residence is not in English, an unexpired International Driver's License must be presented in conjunction with the license from their country of residence.
Learner Permits or photocopies of licenses are not accepted. Temporary driver's licenses are accepted only for change of residence or replacement of lost or stolen licenses.
Regards,
Amber
Alamo Rent A Car
Ik vermoed dat ze met engels enkel drivers license bedoelen, want al het andere staat in het vlaams.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hieruit zou ik dan toch afleiden dat een IDP eigenlijk wel verplicht is, als je zo'n oud, roos, Belgisch vodje als rijbewijs hebt... Daar staat namelijk geen Engels op...Barrie schreef:If the license from the country of residence is not in English, an unexpired International Driver's License must be presented in conjunction with the license from their country of residence.
http://www.medium4you.be/local/cache-vi ... -3f11f.jpg
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ben nu 43 keer in de VS geweest en nog NOOIT heeft iemand mij achter mijn Int rijbewijs gevraagd.
Never ever . . niet bij Alamo, Dollar, Hertz noem maar op.
Ik heb er eentje maar soms vraag ik me af waarom ?
Mijn oranje vodje voldoet steeds opnieuw
Groeten,
Kingair
Never ever . . niet bij Alamo, Dollar, Hertz noem maar op.
Ik heb er eentje maar soms vraag ik me af waarom ?
Mijn oranje vodje voldoet steeds opnieuw

Groeten,
Kingair
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Alamo zelf heeft er mij nog nooit naar gevraagd, maar ik heb m'n IDP toch 1 keer moeten laten zien aan een park ranger die mij ooit eens aan de kant zette...
Sindsdien blijf ik, ondanks de ontelbare threads hier op dit forum, twijfelen of ik nu echt wel een nodig heb of niet
Deze zomer gaat hij iig sowieso terug mee, want hij is toch nog geldig...
Sindsdien blijf ik, ondanks de ontelbare threads hier op dit forum, twijfelen of ik nu echt wel een nodig heb of niet

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik heb het ook altijd mee . . . maar waarom ?
HAGOne
Kingair
HAGOne
Kingair
Deze link dan nog maar een keer (geldt ook voor Belgen):
http://amsterdam.usconsulate.gov/mobile//driving.html
"Motorists visiting the United States from countries that have ratified the Convention on Road Traffic (the Convention has been ratified by the Netherlands), may use their own valid driver licenses to drive in the United States. Visitors who intend to rent an automobile in the United States are advised to obtain an International Driving Permit prior to their departure from the Netherlands. These licenses/permits can be useful in connection with renting a car or in emergencies such as traffic violations or auto accidents, particularly when a foreign language is involved."
Doe vooral wat je niet laten kunt, maar een IDP is voor houders van Nederlandse en Belgische rijbewijzen niet verplicht in de VS.
http://amsterdam.usconsulate.gov/mobile//driving.html
"Motorists visiting the United States from countries that have ratified the Convention on Road Traffic (the Convention has been ratified by the Netherlands), may use their own valid driver licenses to drive in the United States. Visitors who intend to rent an automobile in the United States are advised to obtain an International Driving Permit prior to their departure from the Netherlands. These licenses/permits can be useful in connection with renting a car or in emergencies such as traffic violations or auto accidents, particularly when a foreign language is involved."
Doe vooral wat je niet laten kunt, maar een IDP is voor houders van Nederlandse en Belgische rijbewijzen niet verplicht in de VS.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Afgelopen jaar en dit jaar ook een auto gehuurd via Alamo, maar nooit is er om een internationaal rijbewijs gevraagd.
Had hem overigens beide keren wel bij me.
Fijne vakantie!
Had hem overigens beide keren wel bij me.
Fijne vakantie!
2013 NY - CO - WY - UT
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
2012 Canada: AB - BC
2010 Las Vegas
2007 Las Vegas
2006 NY
Een internationaal rijbewijs is alleen een vertaling van het wettelijke Nederlandse rijbewijs. Alleen het Officiele Nederlandse rijbewijs wordt erkend. Het is alleen een mooie inkomstenbron voor de ANWB en voor de fotograven die pasfoto,s maken.
- Bushmaster
- Amerika-expert
en dat beeld blijft ook bestaan zolang het IR maar 1 jaar geldig is, terwijl het officiele rijbewijs 10 jaar geldig is.Het is alleen een mooie inkomstenbron voor de ANWB en voor de fotograven die pasfoto,s maken.
Dus als ik het goed begrijp is voor belgen het oranje vodje in orde?
De woorden driver licence staan op m'n rijbewijs...
Stel dat je daar echt een rijbewijs moet voorleggen, kan je dat daar nog aanvragen? Of is dan de hele reis verloren?
De woorden driver licence staan op m'n rijbewijs...
Stel dat je daar echt een rijbewijs moet voorleggen, kan je dat daar nog aanvragen? Of is dan de hele reis verloren?
Wat je nu hebt is "echt een rijbewijs"; het internationale rijbewijs is slechts een vertaling. Eenmaal in de VS kun je het niet meer kopen, dus je moet dat doen vóórdat je vertrekt.Maripuk schreef:Stel dat je daar echt een rijbewijs moet voorleggen, kan je dat daar nog aanvragen?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vooral geld aan uitgeven als je je dan meer op je gemak voelt is mijn advies, maar nodig is het niet.
Een spoedprocedure voor een internationaal rijbewijs? Door hoeveel lagen van goedkeuring moet dat ding dan in vredesnaam heen??Barrie schreef:Even in paniek omdat ik anders mrg nog naar stadhuis moet voor een spoedprocedure.
0 en bij het stadhuis kijken ze je raar aan. Je moet namelijk bij de ANWB zijn.
Ik weet niet waar belgen een internationaal rijbewijs moeten halen, maar vast niet bij de ANWB 

Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht