Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hittegolf 2013

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gwenny
Amerikafan

Re: Hittegolf 2013

Bericht door gwenny »

nou maar hopen dat het op 19 juli iets koeler is in Phoenix alhoewel we pas tegen half 12 's avonds aankomen!
isas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door isas »

hoe dan ook we gaan toch wel :clap:
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

isas schreef:hoe dan ook we gaan toch wel :clap:
Thats the spirit :clap:
assendelft80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door assendelft80 »

Gisteren waren we in het ezelstadje oatman en daar stond de thermometer op 125 Fahrenheit. Toen reden we naar palm springs en kwamen we tot 120 Fahrenheit. Vandaag ongeveer hetzelfde. Zwembadwater was warm dus weinig verkoeling. Maar ja je moet wat. Overdag maar naar de outlets gegaan de airco opgezocht.
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

sterkte voor iedereen daar in die hitte. Doe het rustig aan en drink voldoende! Maar probeer ook nog te genieten van je vakantie
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Martin & Marianne schreef:Ach, of het nu 49 of 54 graden is, je gaat toch geen wandelingen maken in het park. De view points bekijken zal wel gaan. Drink voldoende, en bescherm je goed tegen de zon (draag een hoed). Marianne
Tja, dat ligt eraan, ik heb toch een hike gedaan van een 4 à 5 mijl, bij temperaturen rond de 45°-50° in DV. Er zijn echt wel zotten die dat doen hoor :lol:

Voordeel: op mijn foto's staan geen andere toeristen.

Met een voldoende conditie, minstens een kwart gallon POWERADE (geen water!!!) per uur hiken en een deftige Panama hoed op, lukt dit allemaal prima.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

De gemiddelde temperatuur in Phoenix in Juli is 107/41,6, kan heter zijn, maar waarschijnlijk niet veel koeler. Ik ben dan in North Dakota!
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Edne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Edne »

gwenny schreef:sterkte voor iedereen daar in die hitte. Doe het rustig aan en drink voldoende! Maar probeer ook nog te genieten van je vakantie
Het heeft ook z'n voordelen inderdaad, we doen allesnu op een zeer laag tempo, heerlijk ontspannen. Vanmorgen wezen kayakken op de Colorado river, maar wel gezorgd dat we om 12 uur uit de zon waren. Verder is het na vijven te doen in het zwembad, vooral niet op de kant gaan zitten ;)
En toch, het went. Het is warm, heel warm, maar je past je tempo er op aan en dan gaat het wel (zit in Vegas overigens)
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vraag me bij dat soort temperaturen af hoe de indianen dat vroeger deden. Er moest toch iedere dag met water worden gesleept, en vee en gewassen konden ze ook niet zo maar laten voor wat het was lijkt me.

In dat verband vraag ik me ook wel eens af of de geschiedenis van de VS niet heel anders was geweest als de eerste settlers hier hartje zomer voor de eerste keer voet aan wal hadden gezet. Volgens mij waren ze dan acuut doorgevaren naar andere oorden :)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... aden.dhtml

Tsja. Stovepipe Wells en Furnace creek komen ook aan het woord.
Groetjes,
Daniel
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Grappig stukje,eindelijk eens wat aandacht voor DV met zelfs een redelijke beschrijving. :clap:

Twee weken terug was het 49 graden in DV, maar ik heb er weinig last van gehad.
Rustig aan, veel drinken, petje op en zonnebril, en niet te lang in de volle zon blijven.
Zodra de zon weg is voelt het veel koeler aan, we hebben heerlijk op de porch bij Panamint Springs Resort zitten eten en drinken tot laat in de avond met wat andere gasten.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wat ik me even afvroeg:

mensen waarvoor ik de route gemaakt heb rijden as zondag door death valley. Zij hebben een cadillac gehuurd.
Nu vroeg ik me af of zo'n auto minder bestendig is tegen de hitte dan een suv? Mss een stomme vraag, maar ik stel ze toch maar even :-)
Groetjes,
Carine
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die dingen hebben toch ook gewoon Airco?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, maar misschien loopt die motor sneller warm?
Ik weet niet of er een verschil is met de gemiddelde motor in een suv?
Groetjes,
Carine
leka6669
Amerika-ontdekker

Bericht door leka6669 »

net weer thuis in alberta, las vegas vorige week was nog 45 graden maar gisteren in glacier park op de top van highway to the sun was het nog steeds 27 graden!!!! sneeuw smelt waar je bij staat.
ik rij zelf een dodge ram 1500 zwarte kleur natuurlijk en het ding weegt ook nog eens 2600kg, en we hebben totaal geen last gehad met de moter of oververhitting, zelfs een caddilac kan wel tegen deze warmte even opletten of je genoeg koelvloeistof in de radiator hebt en je zou geen probleem moeten hebben.
Usatraveler
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Usatraveler »

Net terug van 11 dagen Vegas. Was me een heerlijk weertje.

Ikzelf reed met een ford mustang soms was het wel wat te warm om cabrio te rijden maar in de avond over de strip cruisen is toch een heerlijk gevoel (en motor heeft totaal geen probleem gehad van de warmte).

3 dagen geleden ook een goede wandeling gemaakt in red rock canyon (een goede 3.5 uur gewandeld) indien je je goed beschermd (zonnecreme en pet en aangepaste kledij) dan is het toch goed te doen, enkel voldoende drinken is de boodschap. Camelbak van minimuum 3 liter pp is een goede oplossing.
Afbeelding
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

sachasenne schreef:Ja, maar misschien loopt die motor sneller warm?
Ik weet niet of er een verschil is met de gemiddelde motor in een suv?
Dat vraag ik me ook af... Wij zitten binnen een goede week in Death Valley, gelukkig ziet het ernaar uit dat de temperatuur wat gaat zakken, maar ook ik twijfelde eraan om wel naar DV af te zakken en niet gewoon een dag langer in Las Vegas te blijven... Maar als ik jullie goed begrijp is er helemaal geen reden om ongerust te zijn en kan je dus met een "gewone" auto gerust het park in op een veilige manier?
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Op 12 juli trekken we naar Death Valley, het ziet ernaar uit dat het toevallig de minst hete dag gaat zijn sinds... lang? En als we er de dag later terug vetrekken gaat ook de temperatuur weer omhoog. Ziet er goed uit voor ons :D
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Vrienden voor wie ik de reis geregeld heb zijn gisteren met een mustang door death valley gereden.
Geen problemen gehad.
En ze waren erg onder de indruk van het park :P
Groetjes,
Carine
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Na de rit waren ze 10 kilo per persoon afgevallen ivm vochtverlies :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer