Proppen jullie veel in de handbagage??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sofie1983
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2011, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Sint-Truiden

Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door sofie1983 »

Aangezien we morgen vertrekken ben ik dus volop aan het pakken!

Volgens mij staat er bij Delta geen maximum gewicht op de handbagage... Ik had dus gedacht:
Ik: Grooooooooote handtas, Cuddle Bug (zalig kussentje om te slapen op het vliegtuig, hopelijk toch...) en zo een trolley op wieltjes.
Mijn man: enkel een rugzak met daarin de fotocamera, lectuur, tablet, etc.

Daarnaast elk nog een koffer.

Maar, hier komt de hamvraag, mag ik mijn trolley op wieltjes volproppen met al onze schoenen (zware bergschoenen inbegrepen)?

Ik weet dat als je met bepaalde maatschappijen vliegt hier maar een limiet van 6kg op staat. Maar volgens e website van Delta spelen vooral de afmetingen een rol! Dus wie weet raad!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Marenko »

Ik heb dat vorig jaar op de terug weg wel gedaan. Al het zware in de handbagage gepropt. :mrgreen: en dat waren met name schoenen. Anders moesten we een koffer bijkopen en daar hadden we geen zin in. Was ook bij Delta. En we zijn die reis nog wel twee keer ingecheckt en er is niets van gezegd. De eerste keer was het vliegtuig kapot en moesten we er weer uit om de volgende dag maar terug te komen.
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door USA2004 »

Ik vlieg vooral in de VS, niet zozeer internationaal, en de afmetingen van handbagage zijn inderdaad belangrijker dan gewicht. Vooral bij kleinere vliegtuigen kijkt het personeel voordat je het vliegtuig ingaat of je hand bagage niet te groot is, of dat je teveel stukken meeneemt. Voordat je naar de gate gaat wordt er vaak ook naar gekeken.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Ziva »

Er zit een limit op handbagage. Dit verschilt per maatschappij. Ook kan het zijn dat je, door de afmetingen van je handbagage, gevraagd wordt om de bagage alsnog in te checken als je bij de gate staat. Dit komt voor als het vliegtuig vol zit en er niet genoeg plaats voor alles is.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben geboekt bij de KLM. Daar is het maximum gewicht voor de handbagage 12 kilo.

De vlucht van Amsterdam naar Seattle (afgelopen april) werd uitgevoerd door Delta. En op Schiphol werden niet alleen onze koffers gewogen, ook de handbagage moest op de weegschaal! Zelfs de schoudertas die ik - naast een kleine trolley - bij me had werd meegewogen. Dit was nieuw voor ons, tijdens onze eerdere reizen is de handbagage nog nooit gewogen. We bleven overigens ruimschoots onder de 12 kilo, dus ik weet niet wat ze zouden hebben gezegd als we er boven hadden gezeten.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door PSVwally »

Ik ben het eens met USA2004. Formaat is belangrijker dan gewicht. Ik moest in Denver een handdoek uit mijn handbagage doen en in de koffer steken, omdat mij handbagage blijkbaar te breed was. Omdat ik op de heenreis mijn koffer een aantal dagen kwijt was was ik er wat op tegen, maar die mensen zijn onvermurwbaar. Dus die handdoek eruit, koffer 0.5cm dunner, maar ineens goed genoeg. Achter een bloembak die handdoek weer terug en geen enkel probleem. Zelfs een mooi kaartje erop dat mijn handbagage approved was. Ook in de bovenla van het vliegtuig overigens genoeg ruimte.
Overigens bij elke vlucht van Delta werd gevraagd of reizigers handbaggage in het ruim wilde bewaren ipv in het vliegtuig.
freddytex
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2010, 21:11

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door freddytex »

In principe is het 12 k° maar uw man mag volgens mij buiten zijn filmtas ook nog een handbagage meenemen of hij zou ook nog een laptop bijhebben zie volgende url http://www.afmetingenhandbagage.nl/afme ... lines.html
sofie1983
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2011, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Sint-Truiden

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door sofie1983 »

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Hebben net onze trolley even gewogen, zitten ongeveer aan 8 kg! Daarbij nog een loodzware handtas :sadcry: en de rugzak valt nog wel mee...

Onze gewone koffers zitten ongeveer rond de twintig kilo. Ik heb gelezen dat hier 23kg max is! Als we veel nieuwe kleren en schoenen "zouden" bijkopen, dan zullen we een extra stuk bagage moeten inchecken en bij betalen. Maarja als je twee Levi's broeken koopt in amerika heb je al winst gemaakt!!! Natuurlijk altijd een goeie uitvlucht om te shoppen hé!
Jrabakker
Amerikakenner
Berichten: 804
Lid geworden op: 03 feb 2013, 14:18
Locatie: Seattle

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Jrabakker »

Sofie:

Anders neem je 'oud' ondergoed zoals tshirts mee. Ipv die weer mee naar huis te nemen, gooi je ze vlak voor het einde van je reis weg en voila: ruimte voor je nieuwe aankopen :)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
sofie1983
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2011, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Sint-Truiden

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door sofie1983 »

Dat is ook nog een idee! Alls is ingepakt, en het zal moeten lukken! Morgen eindelijk zover na maanden van planning!

Groetjes aan iedereen en tot binnenkort!
Gebruikersavatar
girliecathy
Amerikakenner
Berichten: 486
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door girliecathy »

@jrabakker dat doe ik ook altijd. Oud ondergoed en T-shirts die niet zo goed meer zijn mee nemen weggooien en dan daar nieuwe kopen .
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Frasi »

Amerikanen reizen ook altijd met veel handbagage: omdat ze op binnenlandse vluchten moeten bijbetalen voor ruimbagage gaan er echt hutkoffers mee de cabine in. Ik heb afgelopen week een dame mogen helpen haar trolley in de overhead-bin te tillen; loodzwaar!
Nadeel hiervan is dat bij volle vluchten de ruimte erg beperkt is: op mijn vluchten werden passagiers verzocht alle kleinere handbagage (dus alles behalve de trolleys) onder hun stoel te leggen. Met een beetje pech (vooral voor de late instappers) is er dan geen plek meer voor je handbagage en mag je het dan alsnog inleveren.
KLM wil nog wel eens grotere trolleys wegen of in het rek op afmeting controleren. Bij Delta lijkt echter alles gewoon als handbagage mee te kunnen.
Tip: zorg dat je vroeg kan instappen; dan is er nog plek je handbagage weg te stoppen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Liz
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 11 nov 2004, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Liz »

sofie1983 schreef: Volgens mij staat er bij Delta geen maximum gewicht op de handbagage... Ik weet dat als je met bepaalde maatschappijen vliegt hier maar een limiet van 6kg op staat. Maar volgens de website van Delta spelen vooral de afmetingen een rol! Dus wie weet raad!
Omdat ik binnenkort ook met Delta vlieg was ik benieuwd naar het max. toegestane gewicht van de handbagage. Ook ik kon het niet vinden op de website van Delta.
Er staat duidelijk omschreven wat de maximale afmeting mag zijn, maar er wordt nergens over gewicht gesproken.
Dan ga je zoeken op internet en kom je alles tegen tussen 6 kg en 18 kg.

Dus Delta maar gebeld om erachter te komen hoeveel ik mee mag nemen.
Drie telefoonnummers geprobeerd: geen succes!
Gesprek werd afgebroken of ik kreeg helemaal geen gehoor :evil:
Wat nu?

Ah, brainwave.....KLM is partner van Delta, dan maar KLM gebeld.
En eindelijk, na heel lang zoeken kreeg ik bij KLM antwoord op mijn vraag aan Delta :mrgreen:

Bij Delta mag je 12 kg handbagage meenemen en de afmeting mag maximaal zijn: 56x35x23 (114 cm totaal).
16x USA / 30 staten
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Pete.Z »

Handbagage word bijna nooit gewogen is mijn ervaring, tenzij je het heel erg bont maakt.
Ik reis al jaren met de maximale maat trolley, of twee als we samen reizen, en heb nooit meegemaakt dat er gewogen werdt.
Opmeten met een mal gebeurt een enkele keer, maar ook dat is een zeldzaamheid.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door lyan »

Afgelopen mei reisden wij met Lufthansa vanaf Dusseldorf, de handbagage werd gewogen. De regel was niet zwaarder dan 7 kilo en maar 1 stuk.
Mijn handbagagekoffer was 10 kg, die van mijn man 7 kilo. Ik had nog een groot uitgevallen tas en mijn man had de rugtas met fotospullen. We hebben verteld dat we altijd zo reisden en ze liet ons door, met de opmerking dat dit eigenlijk niet mocht.
Op de terugreis werd er niet gewogen, maar goed ook, toen was de handbagage nog zwaarder :)
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Njit »

Pete.Z schreef:Handbagage word bijna nooit gewogen is mijn ervaring, tenzij je het heel erg bont maakt.
steeds vaker dus. Afgelopen keer ook bij onze terug-reis..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door SpaceAce »

Pete.Z schreef:Handbagage word bijna nooit gewogen is mijn ervaring, tenzij je het heel erg bont maakt.
Dat is dus sinds dit jaar veranderd. Wij hebben dezelfde ervaring als Henriëtte... Wij hadden geboekt bij KLM, maar werd uitgevoerd door Delta.
Maximum 12 kg in totaal per persoon. En ook inderdaad mijn kleine handtas moest op de weegschaal :( Was dus te zwaar bij elkaar en hebben wat spullen in de koffer moeten proppen.

Edit: Njit was me al voor :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Pascal »

En met recht en reden dat ze 100% controleren. Je moet sommige es zien binnenkomen in het vliegtuig met hun 'handbagage'. 1 grote trolley op wielen, een superhandtas, een tas voor de laptop en nog een tasje van de dutyfree. Oops en dan lijken alle bagagevakken al vol te zitten en gaan ze maar herinrichten. Dan stoppen ze jouw enige kleine dagrugzak, waar niet eens een laptop in past, een paar vakken verder... Naar achteren, en dan slaan ze nog het deksel dicht met de rits ertussen waardoor het lipje afbreekt. Heel leuk als het dan tijd is om uit te stappen, want dan kan je er niet bij.

Of wat ik ook eens voorhad, de man naast mij had wellicht 25 kg handbagage mee, kon niet eens de tas boven zijn hoofd tillen. Begon te herschikken, deed een zak naar boven, maar ook die ontsnapte hem, zodat ie bovenop mij belande. Een schande dat ze dat doorlaten bij inchecken. En als ie het daar achter gehouden heeft, moeten ze het zien bij het boarden en alsnog laten inchecken.
Hoe streng ze zijn op bagagegewicht om in te checken zo moeten ze consequent zijn bij de handbagage.
Wedden dat bij een vol vliegtuig, de bagagevakken slechts voor 70á 80% vol zouden zitten?
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door bello »

Wat dat aangaat is vliegen met RyanAir een zegen. Ze zijn ultrastreng met zowel ruim- als handbage en geen uitzonderingen. Bij de gate staan ze met zo'n kooitje en weegschaal om te kijken of de afmetingen en het gewicht niet overschreden zijn. Je mag écht maar één tas mee, niet ook nog een handtas of een plastic tasje met duty free spul. Voldoe je niet aan de eisen, dan kun je ter plekke nog (heftig) bijbetalen. Daardoor kun je wel voor 20 euro all in (nou ja, exclusief ruimbagage) naar Pisa vliegen :thumbup:

Wij zijn nogal light reizigers en hebben zelfs naar Amerika altijd maar twee tassen bij ons als handbagage. Wat snaai voor mij (wat je in het vliegtuig krijgt is nooit genoeg voor me, zie ook het niet-slapen topic :lol:), op de heenweg voor iedereen een tandenborstel en een schoon t-shirt en op de terugweg vaak wat nieuw leesvoer. In de andere tas de laptops, iPad en externe harde schijf.

Nou ja, toegegeven, vorig jaar vlogen we terug met die enorme Fisher Price garage, waar onze dochter een maand lang intensief mee gespeeld had en geen afstand van kon doen. Paste precies voor haar stoel in het vliegtuig, waarmee ze meteen een voetensteun had. Win-win, want we hoefden die reis niet een keer tegen haar te zeggen dat de persoon vóór haar niet van schoppende voetjes houdt.

Afbeelding
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Proppen jullie veel in de handbagage??

Bericht door Pete.Z »

Zou wel lastig zijn, als ze de regels echt gaan handhaven, ik vindt het superhandig, reizen met alleen handbagage, en met een trolley, rugzak en laptoptas heb ik alles bij me wat ik nodig heb...... Sorry Pascal. :wink:

Maar ik verbaas me er iedere keer weer over waar je mee kan inchecken, afgelopen maand hadden we twee grote koffers ruimbagage, en twee zo groot mogelijke trolleys handbagage, en dan nog een rugzak, grote laptoptas en grote normale tas, en geen hond die wat zegt of zelfs informeert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer