Dank je Johan!
Inderdaad een handig herkenningspunt... een ander, van deze meneer:
http://www.zehrer-online.de/htm_hikes_blue_canyon.htm
bij milemarker 355 vermeldt hij, kan ook handig zijn, had ik die gehad was ik waarschijnlijk niet verkeerd gereden.
En nog eentje van mij: als je heel hard inzoomt op Google Maps, kan je de hoogspanningslijn zien. Ze kruist de 264 even ten zuidoosten van Ha-Ho-No-Geh en Bat Canyon, voor de knik in de baan als je van Tuba City komt. Aan de bovenkant van diezelfde knik, bij de 90-graden-bocht naar het oosten, loopt ze vrij dicht ten noorden van de Highway, maar of je ze daar vanuit de auto kan zien weet ik niet, want het is daar nogal heuvelachtig (ik kan het nu even niet checken, de iPad ligt in Hayley's kamer en die twee tortelduifjes liggen nu nog in bed

) Ik vemoed wel dat je ze kan zien na de knik, net op het moment dat je noordwaarts de dirtroad moet nemen, die duidelijk zichtbaar begint met een stukje asfalt.
Ik raad alleszins aan om met een zo goed mogelijk apparaat met zo hoog mogelijke resolutie de hele weg eens goed te bestuderen voor je er naartoe trekt, want als je gewoon heel basically op Google Maps kijkt, lijkt het daar een kluwen van gelijkaardige dirttracks; eens ik op de iPad met Maps (niet Google, wel de Apple-tegenhanger) hard inzoomde in 3D en de hele route virtueel afreed, werd het inderdaad heel duidelijk dat er slechts een (amerikaans machien waar ik op typ, anders hadden er accenten gestaan op die 1) hoofdpiste is, en alle zijwegen zijn zeer duidelijk ondergeschikt, of hoe moet ik het zeggen? You got the point...
Enkel bij de grote splitsing (na 3,6 mijl volgens Kalaman - links noordwest, rechts noordoost) lijken ze nogal gelijkwaardig.
Voor de noordelijke route, als je van zuid naar noord rijdt, geldt voor zover ik me herinner ('t was al heel laat 's avonds toen ik het heb bekeken, maar het stemt wel overeen met wat Johan hier vroeger al stelde) hetzelfde: de hoofdtrack is duidelijk te onderscheiden van alle zijwegen; enkel het laatste stukje Indian Route 7, dat zowat oost-noordoostelijk loopt, net voor je op de 21 terechtkomt, is smaller met een begroeide middenberm. Van op de iPad he, ik ben er niet geweest en weet ook niet van wanneer de beelden dateren.
Remember: bij een dirtroad geldt altijd dat elke getuigenis slechts een momentopname is!
Als het gisteren goed geregend heeft en er is een vette jeep of monstertruck doorgevlamd, dan heb je meteen een hele andere situatie...
So be prepared and watch out...
Wij gaan er alleszins ons best doen, en ik heb er nu alle vertrouwen in! Al geven ze voor vandaag 20% kans op thunderstorms in Tuba City... Onze planning is om er overmorgen te zijn.
Keep you posted, de groeten allemaal!
Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.