Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

acteren in amerika - hoe eraan beginnen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
steffson
Amerika-ontdekker

acteren in amerika - hoe eraan beginnen?

Bericht door steffson »

ik zal misschien als de zoveelste puber klinken, maar dat ben ik helemaal niet ( ben 25) , maar ik zou graag als acteur werken in amerika. In België vind ik de acteerindustrie niet je dat ( woordkunst gestudeerd en daar word je echter gedwongen om klassiek theater te maken). Ik ben geen theatermens en zou de wereld van commercials, film, entertainment, modelling...ginds wel eens willen verkennen, daar die hier nogal beperkt is. Ik stel natuurlijk niet als doel van "ik vertrek volgende week om dan meteen in een hollywood blockbuster te acteren". Ik wil bijvoorbeeld modellenwerk doen, reclame, kleinere opdrachten,....
en ik vroeg me af of er via het internet geen platform bestaat om met interessante mensen in contact te komen. Ook zou ik eens willen weten hoe ze daar tegenover buitenlanders staan? ik heb geen zwaar accent zoals de meeste fransen, maar doen alsof ik amerikaan ben, wil en kan ik niet. Ik zie er niet amerikaans uit, is dat een voordeel of zoeken ze echt het typisch amerikaanse voorbeeld? zijn er bepaalde castings voor buitenlanders? en hoe zit het met de verdiensten ginder?

ps ik had hier al eens een berichtje gepost rond een vriend uit cincinatti die me zou verderhelpen, maar diezelfde vriend is die gekke dokter en daar hou ik liefst beetje afstand van ( zo beweerde ie dat ie vorige week een hersentumor bij tom cruise had verwijderd)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

ps ik had hier al eens een berichtje gepost rond een vriend uit cincinatti die me zou verderhelpen, maar diezelfde vriend is die gekke dokter en daar hou ik liefst beetje afstand van ( zo beweerde ie dat ie vorige week een hersentumor bij tom cruise had verwijderd)
Heb jij die vent weleens persoonlijk ontmoet? Op basis van zo'n wack job baseer jij je hele visie van de Amerikaanse geneeskundige wereld? Misschien is hij juist wel degene om je verder te helpen, hij klinkt als een prima acteur :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
steffson
Amerika-ontdekker

Bericht door steffson »

ja hoor is al in belgie geweest.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef: Heb jij die vent weleens persoonlijk ontmoet? Op basis van zo'n wack job baseer jij je hele visie van de Amerikaanse geneeskundige wereld? Misschien is hij juist wel degene om je verder te helpen, hij klinkt als een prima acteur :lol: .
LOL Petra, soms ben je zo heerlijk adrem ... Het hele andere verhaal is nu ineens niet zo geloofwaardig inderdaad.

Sandy
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

:lol: :lol: :lol:
SEEING IS BELIEVING
Xerxes
Amerikafan

Re: acteren in amerika - hoe eraan beginnen?

Bericht door Xerxes »

steffson schreef: Ook zou ik eens willen weten hoe ze daar tegenover buitenlanders staan? ik heb geen zwaar accent zoals de meeste fransen, maar doen alsof ik amerikaan ben, wil en kan ik niet. Ik zie er niet amerikaans uit, is dat een voordeel of zoeken ze echt het typisch amerikaanse voorbeeld? zijn er bepaalde castings voor buitenlanders? en hoe zit het met de verdiensten ginder?

We zijn lief tegenover buitenlanders totdat ze superieur, bijdehand en/of arrogant gaan doen, dan vinden wij ze zielig.

Overwegend zal je hier gecast worden voor het Amerikaans voorbeeld in al haar kleuren en geuren (dus alle rassen en afkomsten). Soms zal er wel een rolletje zijn voor iemand van duidelijk Europese afkomst, maarja dan heb je gauw competitie van duizenden (if not more) European actor Wannabes, naast de U.S. Wannabes .

Ik geloof echt dat met de belemmeringen die je opgezet hebt (ik wil en kan geen Amerikaan spelen) dat je beter terecht kunt in de EU; bel Linda de Mol of Monique van de Ven en vraag of zij misschien een klein rolletje hebben waar jij mee kan beginnen in die "fantastische ripoff" van Desperate Housewives: "Gooische Vrouwen" of "Spangen", een serieuze hollandsche/europeze throwback naar Cagney & Lacey!! :wink:
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
steffson
Amerika-ontdekker

Bericht door steffson »

met "ik wil en kan geen amerikaan spelen" bedoel ik "iedereen houdt toch wel een beetje een accent over" of worden er zo ongeloofwaardige producties gemaakt dat er amerikanen zijn met een spaanse R
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

steffson schreef:met "ik wil en kan geen amerikaan spelen" bedoel ik "iedereen houdt toch wel een beetje een accent over" of worden er zo ongeloofwaardige producties gemaakt dat er amerikanen zijn met een spaanse R
Nee, niet iedere buitenlandse acteur houdt een accentje over (Famke Janssen speelt geweldig Amerikaans!)! Bottom line, je komt naar de VS om hier buitenlandse rolletjes te spelen, je zal veel concurrentie hebben, films en tv series worden primair voor het Amerikaans volk en secundair voor de rest van de wereld geschreven, dus de characters zullen overwegend Amerikaans zijn (in al haar geuren en kleuren); er zijn natuurlijk wel eens rolletjes voor mensen met een accent, maar reken erop dat je veel concurrentie hebt met mensen die die rol kunnen spelen (zowel Amerikaanse acteurs en Europese acteurs met Green card, Agent en SAG (Screen Actors Guild card, lidmaatschap van een unie van acteurs die je nodig hebt om audities te kunnen doen voor de meeste rollen).

Een Nlse acteur vriend van mij die heeft zijn green card, Agent en SAG card (na in talloze reclames en guest rolletjes geweest te zijn) en hij kan je vertellen dat de concurrentie formidabel is. Hij traint regelmatig om z'n Nederlands accent te verliezen (wat heel moeilijk voor hem is/was), want dat is de primaire markt hier, Amerika.
American
Californian
steffson
Amerika-ontdekker

Bericht door steffson »

ik hoor bij famke janssen anders toch nog een licht nederlands accent hoor. Het draait natuurlijk ook allemaal om de connecties, dat is hier zo, dus dat zal ginds ook wel zo zijn. wie kent wie? en dan doet men elkaar al eens een pleziertje.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

steffson schreef:ik hoor bij famke janssen anders toch nog een licht nederlands accent hoor. Het draait natuurlijk ook allemaal om de connecties, dat is hier zo, dus dat zal ginds ook wel zo zijn. wie kent wie? en dan doet men elkaar al eens een pleziertje.
Om dit gesprek kort te maken, You're 100% absolutely right!!!
American
Californian
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer