Prijs ticket, in dubio

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Prijs ticket, in dubio

Bericht door pyca »

Heb de route al een paar keer gewijzigd, maar we
willen volgend jaar de volgende tickets boeken:

AMS-PHX (via dit forum begrepen dat PHX n goedkoper vliegveld is)
SFO-MCO (2,5 week later)
MCO-AMS (1wk)

Ik wil graag UA vliegen omdat daar 1x stopover mogelijk is.
Nu vind ik via Expedia een prijs van 3100,-- (3 volw + 1 kind), maar de touroperator prijzen zijn nog niet bekend.
Wie weet of het zin heeft om hierop te wachten? Met het risico dat bepaalde data vol zitten.
Zelf heb ik nl het idee dat 3100,-- wel redelijk is, vind het n hoop geld hoor! daar niet van.:lol:

Ik sta nog al in dubio, nu boeken --> zekerheid, of nog ff wachten?
Wie heeft hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pyca,

in welke periode ga je? Het hoog- of laagseizoen? Het hoogseizoen begint ongeveer halverwege juni en eindigt eind augustus. In het hoogseizoen betaal je nl. veel meer voor je tickets. EUR 3100 voor 3 volwassenen + 1 kind zou in het hoogseizoen nog niet eens zo heel erg raar zijn.

Misschien kun je data opgeven zodat we eens mee kunnen kijken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

ja we gaan midden in het hoogseizoen, (helaas) zitten vast aan schoolvakantie en vastgestelde vakantie van m'n man.

20/7 AMS-PHX
07/8 SFO-MCO
15/8 MCO-AMS

gr
Carin
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Pyca je kan even op de site van UA zelf kijken, ik verwacht dat de prijs dan iets lager zal zijn.
Welke stad is MCO trouwens?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Carin,

Ik weet niet hoe oud je kind is. Is hij/zij ouder dan 12 dan geeft het systeem aan dat je kinderkorting krijgt, maar een telefoontje naar Expedia leert dat je die als volwassene in moet geven. Zo dacht ik ook een hele poos dat Expedia de goedkoopste voor ons zou zijn (2 volw, en 3 kinderen 15,13,11) totdat bleek dat dat kindertarief alleen voor de jongste gold.

Groetjes Elly
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

MCO = Orlando

Elly, ik weet dat kinderkortingen gelden van 2-11 jr, dit is voor alle maatschappijen zo. Helaas :cry: Ik heb een kind van 11, volwassen dus, dat denkt zij zelf trouwens steeds vaker :lol:, en eentje van 7

Op de UA site had ik al gekeken, en kwam ik helaas duurder uit. Ik was afgelopen week ff bij UA aan de balie op schiphol, en zij verwezen naar Exitreizen. Touroperatorprijzen. Maar die zijn dus nog niet bekend.

Bedankt alvast voor het meedenken :wink:
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Oh leuk Orlando.
Volgens mij zijn bij Exit de prijzen al bekend, ik had ze in augustus een mail gestuurd en ik kreeg gewoon een prijsopgave voor juli 2007. Deze was overigens wel hoger dan UA zelf.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

pyca schreef:MCO = Orlando

Elly, ik weet dat kinderkortingen gelden van 2-11 jr, dit is voor alle maatschappijen zo. Helaas :cry: Ik heb een kind van 11, volwassen dus, dat denkt zij zelf trouwens steeds vaker :lol:, en eentje van 7
Kinderen van 11 krijgen nog wel kinderkorting. Mijn dochter was vorig jaar nog net 11 en kreeg de korting. Volgend jaar als we gaan is ze 13 en idd heeeeeeel volwassen :wink:

Elly
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

ja stom van mij, ik ben niet helemaal duidelijk :oops: ze is nu 11, maar volgend jr als we gaan 12. (vandaar vwb onze tickets 3 volw + 1 kind)
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ik had, Exit, 6 sept een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de tarieven voor zomer 2007 bekend zouden zijn. Hier hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Voor bepaalde bestemmingen zijn de tarieven reeds bekend.

Graag vernemen wij van u uw gewenste bestemming en vertrekdatum,
zodat wij u een juiste prijsopgave kunnen mailen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

ja stom van mij, ik ben niet helemaal duidelijk ze is nu 11, maar volgend jr als we gaan 12. (vandaar vwb onze tickets 3 volw + 1 kind)
Ik snap 'm :D
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ben er nog steeds niet uit wat te doen.
Nu boeken of wachten op de gidsen.

Nu is mijn vraag heeft iemand van jullie toevallig nog en zomergids van bijv. Kuoni of Holland Int? En zou hij/zij iets voor mij willen nakijken?

En wie heeft eerder voor deze keuze gestaan? Lijkt me dat er toch nog meer Amerikagangers hier mee te maken hebben/hadden?
Fan
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 aug 2004, 19:47

Bericht door Fan »

Pyca,

Ik heb hier wel de OAD gids van zomer 2006 liggen.
Wat wil je precies weten?

Groet
Fan
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hoi Carin,

Ik heb hier nog de gids van Kuoni en Travel Trend liggen.

Ik weet niet hoe het werkt met die stopovers maar dit zijn de prijzen voor tickets naar
Kuoni gids:
Phoenix: hoogseizoen 662 euro (KLM)
Orlando: hoogseizoen 662 (KLM)
San Frncisco: hoogseizoen 802(KLM)

Phoenix: hoogseizoen 694 (UA)
Orlando: hoogseizoen 694 (UA)
San Francisco: hoogseizoen 844 (UA)

allemaal excl. luchthavenbelasting en de goedkoopste boekingsklasse.

Travel Trend geeft geen tarieven op Phoenix in hun gids.

Groetjes Elly
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Je moet er wel rekening mee houden dat de prijzen in de gidsen voor de goedkoopste boekingsklasse zijn en die zijn meestal al heel snel vol ( zelfs al voor de gidsen binnen zijn ) Als die klasse vol zit betaal je dus meer.
Bovendien kan de prijs door de luchthavenbelasting nog aardig oplopen.

marjon
Laatst gewijzigd door vana op 28 sep 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als ik de prijzen vergelijk uit de reisgids en met wat wij rechtstreeks bij BA betalen (710 euro incl. bel. voor Düsseldorf-Londen-Phoenix) dan was het voor ons iig voordeliger om nu al te boeken en niet op de touroperators te wachten.

Elly
Mantoinette
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:55
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Wij hadden ook "het probleem" dat onze zoon volgend jaar juni net 12 jaar oud is en dus het volwassen tarief moet betalen. Na lang zoeken hebben wij een maand geleden geboekt via Kras USA. Hier bieden ze kindertarieven aan tot en met 17 jaar!! Dat scheelt heel behoorlijk. Verder hadden ze voor ons toch al het meest gunstige tarief in verhouding tot andere aanbieders, zoals expedia en cheap tickets.

De credit card afrekening is net binnen en valt reuze mee! Je boekt via hun site de tickets in Dollars en dan is het dus maar even afwachten welke dollar-Euro koers er berekend gaat worden. (verder geen boekingstoeslagen!) Kras boekt uiteindelijk de tickets via Tourico Holidays in de VS. (hier kun je zelf niet boeken)

Dus misschien hebben jullie hier nog iets aan: http://usa.kras.nl/PageDefault.aspx

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

Bedankt weer voor het meedenken, als ik de prijzen zo zie van afgelopen zomer, en daar nog ns 5 tot 10% (verwachte prijsstijging) bij optel, denk ik dat ik niet wacht op de gidsen. De prijs die ik vond 3100,-- 3 volw + 1 kind is dan niet verkeerd in het hoogseizoen.
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

Je boekt via hun site de tickets in Dollars en dan is het dus maar even afwachten welke dollar-Euro koers er berekend gaat worden. (verder geen boekingstoeslagen!)
Als ik de reservering aanmaak op hun site, via die link, dan wordt de prijs wel weergeven in euro's, had jij dat ook?
Mantoinette
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:55
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Pyca schreef
Als ik de reservering aanmaak op hun site, via die link, dan wordt de prijs wel weergeven in euro's, had jij dat ook?
Dat klopt inderdaad. De prijs wordt weergegeven in Euro's maar bij de definitieve boeking krijg je de prijs in Dollars. De omrekenkoers die zij daarvoor hanteren klopt ook wel zo ongeveer. Maar ja... dan is het toch ook wel belangrijk wat de credit card maatschappij als koers heeft. Uiteindelijk is ons dat goed meegevallen.

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer