Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Smartrip card in DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Staceybeesie
Amerika-expert

Smartrip card in DC

Bericht door Staceybeesie »

Aankomend weekend ben ik in Washington en heb een hotel vlakbij het Dunn Loring metro station.
Nu weet ik nog van mijn vorige bezoekjes dat ik ontzettend heb staan (f)oeteren met (en tegen) de machines voor de kaartjes te kopen voor de metro.
Het kaartje met cash kopen ging al moeizaam en bij terugkomst kon je alleen met een smartrip card betalen toen voor parkeren bij Dunn Loring. En moest ik na een dag sjokken in DC weer terug naar dat vreselijke apparaat.
Volgens mij kostte die card toen $10 en parkeren kostte maar $5.
Dus mijn vraag....
Kan ik er vanuit gaan dat er nog saldo op staat? Of verloopt dit op een bepaalde datum?
Hoe werkt het om zo'n card op te laden? Kan dat ook bij een machine?
En hoe koop je met zo'n card een ticket voor de metro. Moet je altijd van te voren je uitstaphalte al opgeven? En kan je ook retourtjes kopen? (dat was dus de vorige keer zo onduidelijk)
bello
Amerikakenner

Re: Smartrip card in DC

Bericht door bello »

Helpen kan ik je niet, mijn ergernis over het bizarre en prijzige systeem in DC delen wel :D

(Uiteindelijk kwam de heel aardige metro-meneer uit zijn hokje gekropen, waarna hij alsof hij een accordeon bespeelde alle plus/min knopjes voor ons (2 kinderen, 4 volwassenen - waaronder twee programmeurs :lol:) aan- en uitduwde, 'iets' deed met onze creditcard en er dan toch nog een stapel kartonnetjes in het bakje viel. Toen we terugkwamen konden we inderdaad ook de geparkeerde auto nog eens afrekenen. De keren daarna parkeerden we maar gewoon in de stad, maar dat is als soloreiziger misschien een wat oneerlijke rekensom.)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Staceybeesie
Amerika-expert

:mrgreen: Gelukkig, ben ik dus niet de enige!
Denk dat het met de bloesem in DC aankomend weekend behoorlijk druk zal zijn, dus vandaar ook de metro optie. Parkeerplaatsen zullen vast behoorlijk vol zijn.
Maar toen ik op zoek ging naar dat kaartje had ik ineens weer dat "ohja.... die gekke kaartjes machine" :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Helemaal mee eens dat het een zeer ingewikkeld systeem is en met ons de halve bevolking van Washington. Die Smartrip houdt gewoon zijn waarde. Je zult blij zijn te horen dat er meer geld op doen een van de eenvoudigste handelingen is ;). Je loopt naar een machine waar een rondje op staat met een Smartrip afbeelding erop. Om er geld bij te doen reken je uit (in het weekend de off peak prijs, staat bovenaan de machine aangegeven) wat het kost naar het station van bestemming en terug. Daarna houd je de Smartrip tegen dat rondje aan en dan zie je hoeveel er nog op staat. Dan klik je op de optie "Add Value" en standaard krijg je $20 erbij. Dat breng je met de $ en C knoppen naar beneden tot je het bedrag wat je wilt hebt bereikt. Er is nog keuze of je credit card of debit card of cash wilt betalen en als je de betaling hebt gedaan houd je de Smartrip weer tegen dat rondje aan en voila, geld erbij. Op het weekend is parkeren gratis, maar er is nu wel weer de optie om met een credit card te betalen voor parkeren, alleen de Smartrip kreeg teveel kritiek. Let op: als je een papieren kaartje koopt kost dat $1 extra per rit (dus $2 retour).

Goed idee om niet te gaan rijden want het is het laatste cherry blossom festival weekend met de parade op zaterdagochtend. Mocht je toch de auto willen nemen dan is de parkeergarage onder het Reagan Building "the best kept secret" ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Thanks Petra! Dat geeft hoop!
Ik reis met nog iemand en ik kan dus met die kaart ook twee retourtjes kopen?
Of moet ik dan toch nog een papieren ticket kopen?
Als ik van Dunn Loring naar Smithsonian wil dan kost het 3.50 in het weekend en 1 dollar voor een papieren ticket toch en dat maal twee voor retour?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ieder moet zijn eigen kaartje hebben, dus voor de ander is een papieren kaartje goedkoper dan nog een Smartrip. En ja, $4,50 x 2 voor een retour.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben een paar maanden geleden een paar van die kaarten gekocht (inderdaad 1 p.p., jongste 2 kinderen waren gelukkig nog gratis), het kostte wat moeite om het systeem te doorgronden, maar na een paar dagen geld er bij storten stelde dan weer weinig voor. Overigens vond ik het systeem niet bijzonder ingewikkeld (de metro in Singapore was bijvoorbeeld niet veel anders), maar ik kon gewoon nergens de juiste info vinden. Gelukkig waren we bij een bemand station en konden we wat dingen navragen.
Terug in Texas!
Staceybeesie
Amerika-expert

Ik ben eerlijk gezegd ook geen ster bij de NS kaartjes machine....
Maar vorige keer wist ik echt niet voor welk bedrag ik nu een kaartje moest kopen. En of ik nu een retour had. Het apparaat spuwde onze kaartjes ook meters ver weg, dus was ik ze ook bijna weer kwijt ook :-)
Maar ik ben nu meer voorbereid (laten we hopen dan).
lost95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door lost95 »

Ik weet niet je als niet resident het ook kan, maar als je je smarttrip card registreert krijg je 3 dollar saldo: http://wmata.com/fares/smartrip/
Staceybeesie
Amerika-expert

Nou even een update.
De 1e machine voor op te laden "lustte" mijn smartrip card niet.
Dus terug in de erg lange rij. Maar eenmaal aan de beurt verliep dat best gunstig.
Ik had nu door dat je begint met $20 en je up en down kunt. Heb er $10 op gezet en werkte prima.
Het kaartje kopen voor mijn mede reiziger ook nadien.
Dus..... Het is gelukt! :mrgreen: :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:thumbup: :clap: Het zal wel heel druk geweest zijn als ik de verkeersinformatie zo telkens hoorde gisteren. Maar goed dat jullie de metro hebben genomen en niet de stad in zijn gereden.
Staceybeesie
Amerika-expert

Het was echt heel druk. Ongelooflijk gewoon.
Maar we hebben er van genoten. Ik vond het mooi om te zien.
Maar wat een drukte! De trappen bij Licoln memorial zaten helemaal vol.
Er was ook een wedstrijd tussen de airforce, army, marine en coastguard gaande.
Daarna naar het witte huis en hebben lekker gegeten bij Cafe Soleil waarna we in een afgeladen metro weer naar het hotel in Dunn Loring gingen. Vandaag Arlington waar de woorden altijd voor ontbreken.
Was een mooi weekend!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Achteraf gezien had ik je ook de bluebells op de terugweg nog kunnen aanraden. Die waren vandaag op hun hoogtepunt bij Bull Run en bij het Manassas Battlefield Park. Maar jullie hebben veel moois gezien, ik ben blij dat er nog bloesems waren na de regen en wind van donderdag nacht.
Brad
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Brad »

Ik zit met de volgende waarschijnlijk stomme vraag, ik heb nl. geen ervaring met het openbaar vervoer:
- Laten we ervan uitgaan dat ik reeds smartrip card heb met een value van $8. Ik weet dat ik $6 moet betalen om van A naar B te reizen.

Ik sta in station A: wat moet ik nu doen?
a) Loop ik rechtstreeks naar het poortje en scan ik daar de smartrip card ? Vervolgens ga ik naar binnen en bij aankomst op station B scan ik de kaart opnieuw zodat de $6 van de kaart gaat en het poortje open gaat?
b) Moet ik de smartrip card aan de grote machine scannen en daar een handeling doen, zo ja wat?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Brad op 01 mei 2016, 08:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ok, dus je hebt dan nog $2 op je Smartrip kaart staan en als je verder wilt reizen moet je dan met die kaart naar een van de machines en er meer geld op doen. Wil je niet verder reizen (hoeft niet dezelfde dag te zijn) dan ben je gewoon klaar. Beantwoordt dat je vraag?
Brad
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Brad »

Bedankt voor de info. Dat is duidelijk. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer