Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sinkhole

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Sluis
Amerikafan

Sinkhole

Bericht door Sluis »

Amerikaan verdwijnt in gat onder huis

Een 36-jarige Amerikaan wordt vermist nadat een groot gat in de grond onder zijn slaapkamer was ontstaan waarin hij verdween. Dat meldden diverse Amerikaanse media vrijdag.

Het zogenoemde sinkhole, een natuurverschijnsel waarbij een loze ruimte ontstaat die uiteindelijk instort en bijvoorbeeld volloopt met water, opende zich onder het huis van de man in Brandon in de staat Florida.

De broer van het slachtoffer probeerde hem tevergeefs uit het gat te redden. Het gat onder het huis is bijna 30 meter breed.

Pfff een 30 meter breed gat... Dan is niet alleen zijn slaapkamer maar heel zijn huis verzwolgen. Dit is wel heftig als dat ineens gebeurd...
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Sinkhole

Bericht door dimple »

Doodeng..................
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dat was laatst ook in China ofzo. Daar waren zelfs filmbeelden van. Je hoort het wel vaker, blijft toch een fascinerend fenomeen (even los van het tragische lot van de slachtoffers uiteraard).
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

[youtube]Tw156fNDLGo[/youtube]

[youtube]IMIWq8_Ezjc[/youtube]
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Echt heel vreemd, ik had er nog niet eerder van gehoord.

Diep gewoon joh! Scary!!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het bericht op dit forum over de afgesloten weg bij Page, gaat ook over een sink hole.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wij zijn op zoek naar een nieuw huis en in de beschrijving van een leuk huis stond "possible sinkhole". Daarbij rapporten van deskundigen van bedrijven over de vraag of er nu wel of geen sinkhole was, ze waren er nog niet over uit.

Mijn lief was niet echt onder de indruk van de mogelijkheid van een sinkhole maar sinds dat nieuwsbericht en helemaal na het zien van deze filmpjes gaan we toch maar even verder kijken ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, als het nou net náást je huis is, dan is het meteen een mooie gelegenheid om een zwembad aan te leggen, maar onder je slaapkamer is duidelijk minder geslaagd.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

:lol:
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Nachtmerriewaardig zoiets. Las ook dat het lichaam waarschijnlijk nooit teruggevonden zal worden.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik denk dat die hele buurt niet meer lekker slaapt!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik vraag me af of zoiets ook niet kan gebeuren bij de gasvelden in Groningen... :roll:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hier in Missouri barst het ook van de sinkholes. Ik heb er ook een waarschijnlijk. Ik hen een pond(vijver) die als ie vol is in twee weken weer leeg is. Dat water moet ergens heen
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

koekoek

Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

OMG!!!! :shock: :shock: :shock:

Stop maar met die plaatjes.........word er bang van zeg.

Ned in Mo, je maakt je er verder niet druk om??
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nee ik maak me daar niet druk om. Ik heb anderhalve hectare land en heb dus niet pal op dat sinkhole gebouwd.
Hier in Missouri heeft the county ook kaarten waarop sinkholes zijn aangegeven.
Half jaa geleden een huis te koop gehad dat een dubbel lot had. Op het tweede lot kon je niet bouwen omdat daar een sinkhole zat.
Ik maak me niet druk over natuurverschijnselen. een paar jaar geleden was er een huis een dorp verderop waar de garage van een huis in een sinkhole stortte. Die keer dus geen persoon maar een auto die verzwolgen werd. Er zijn sindse die tijd veel meer huizen verwoest door tornado's en die heb ik in 17 jaar nog niet eens gezien (alleen de verwoesting) dus de kans dat er wat gebeurt is mini minimaal
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Mijn CEO zei net "in de 52 jaar dat ik bekend ben met het fenomeen is dit de eerste keer dat ik hoor dat iemand gedood is door een sinkhole dus het valt erg mee". Ik denk dat hij daar inderdaad wel een punt heeft, je hebt meer kans om door een auto aangereden te worden.

Het is alleen een hele enge gedachte vind ik, "opgezogen worden door de aarde". Maar zoals ned zegt, je went inderdaad aan natuurverschijnselen en leert ermee leven ook al vond ik het eerst doodeng. Ik weet dat in het huidige seizoen het regelmatig kan voorkomen dat de sirenes afgaan om te waarschuwen voor tornado's bijvoorbeeld. Dus kijk je wat vaker het weer, zorg je ervoor dat je stormshelter een beetje toegankelijk is, koop je wat extra batterijen en zet je je zaklampen bij de deur. Zulke dingen helpen je wel om je zo goed mogelijk voor te breiden.

Ik weet niet of Nederland ook sinkholes kent? Ik had er nooit van gehoord eigenlijk.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In nederland heb je weer drijfzand, maar geen sinkholes
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, dit zijn natuurlijk geen dingen die je leven beheersen - de kans dat je door de bliksem getroffen wordt, is vele malen groter - maar ik vraag me af of ik zo moedig zou zijn om een huis te kopen waarvan bekend is dat zich zo'n sinkhole ergens op het terrein bevindt. Dan zou ik geloof ik toch nog even doorzoeken naar mijn droomhuis :mrgreen:
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Het kan blijkbaar ook gebeuren als je aan het golfen bent...

http://www.wtf.nl/grenzeloos/9282/golfe ... fbaan.html
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer