Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Per camper van Kingman via Oatman naar Barstow. Te doen?
-
trudy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Per camper van Kingman via Oatman naar Barstow. Te doen?
Eind maart halen wij een camper van Road Bear op bij de fabriek in Middlebury en brengen die weg. We willen route66 rijden en hebben al heel veel uitgezocht, met dank aan de verslagen van diverse mensen van het forum.
Een twijfelpunt is nog het stuk van Kingman richting Barstow via Oatman. Volgens alle verslagen een prachtige weg, MAAR ook heel bochtig. Onze vraag is of dit met een camper (verantwoord) is te doen. Ik weet dat Rob (van Rob en Annie) deze weg diverse malen heeft gereden met een grote camper maar die draait nergens zijn hand voor om, haha.
We zijn benieuwd naar de ervaringen van iets minder drieste of iets minder ervaren camperrijders. Wie heeft deze weg per camper gereden en - belangrijk - er ook van genoten. Want om urenlang met de adem in en het zweet in de handen te zitten (ooit gedaan met auto met caravan over de Kalamatapas in Griekenland) is ook geen fijn vooruitzicht. Aan de andere kant lokken ook de ezeltjes in Oatman. We zijn benieuwd naar reacties.
Een twijfelpunt is nog het stuk van Kingman richting Barstow via Oatman. Volgens alle verslagen een prachtige weg, MAAR ook heel bochtig. Onze vraag is of dit met een camper (verantwoord) is te doen. Ik weet dat Rob (van Rob en Annie) deze weg diverse malen heeft gereden met een grote camper maar die draait nergens zijn hand voor om, haha.
We zijn benieuwd naar de ervaringen van iets minder drieste of iets minder ervaren camperrijders. Wie heeft deze weg per camper gereden en - belangrijk - er ook van genoten. Want om urenlang met de adem in en het zweet in de handen te zitten (ooit gedaan met auto met caravan over de Kalamatapas in Griekenland) is ook geen fijn vooruitzicht. Aan de andere kant lokken ook de ezeltjes in Oatman. We zijn benieuwd naar reacties.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Per camper van Kingman via Oatman naar Barstow. Te doen?
Wij hebben deze weg gereden op onze eerste reis met een 28 ft camper. Ja de weg is smal maar het is wel te doen. Wij vonden het trouwens een prachtige weg om te rijden en de ezeltjes in Oatmab zijn erg leuk 
Als je er lekker de tijd voor neemt, rustig rijdt, zou ik dit sbsoluut doen. Wij vonden dit stukje route66 zo'n totaal andere wereld waar je voor even in terecht komt...geweldig!
Er zijn flinke bochten, de weg is smal, maar wij hebben practisch geen medeweggebruiker gezien, dus wel lekker rustig op de weg.
Er zijn flinke bochten, de weg is smal, maar wij hebben practisch geen medeweggebruiker gezien, dus wel lekker rustig op de weg.
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Geweldige weg, zeker doen! Al vond ik hem met onze GMC Terrain al aardig pittig. Gewoon je rust pakken en probeer niet al te veel te lang achtereen te remmen
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
- Bushmaster
- Amerika-expert
Die weg is zeker goed te rijden, ook met een grote RV.
Weg is nabij Oatman bochtig, maar de maximum snelheid ook erg laag (max 25 mph)
Weg is nabij Oatman bochtig, maar de maximum snelheid ook erg laag (max 25 mph)
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
De meeste wegen in de VS zijn aangelegd om er ook met een 18 wheeler (truck en trailer) over te rijden,dus met een camper moet dit ook gewoon te doen zijn.
Albert.
Albert.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
De weg naar Oatman kent wel restricties. Ik dacht dat de maximale lengte 32 ft was. Dus een 18 wheeler zul je er niet vinden als het goed is.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die restricties heb ik nooit gezien waar heb jij die gevonden, geen problemen gehad met een 34ft camper zelfs niet toen we een 18 wheeler tegen kwamen konden samen goed door de bocht.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zowel Ko als ik weten bijna zeker dat we aan het begin een bord hebben zien staan.
Verder vind ik ook dit op internet: the Federal Bureau of Land Management states no wide vehicles - or commercial vehicles - over 30 feet in length on Sitgreaves Pass.
Verder vind ik ook dit op internet: the Federal Bureau of Land Management states no wide vehicles - or commercial vehicles - over 30 feet in length on Sitgreaves Pass.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Geen bord gezien maar is al een paar jaar geleden dat we daar reden (2010)
Een camper wordt niet als commercial vehicle gezien mar als recreation vehicle dus daar geld die lengte berperking niet voor.
Een camper wordt niet als commercial vehicle gezien mar als recreation vehicle dus daar geld die lengte berperking niet voor.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan zou het wel gelden voor zo'n 18 wheeler.
Het was voor ons in 2009, misschien is het bord wel weg nu. Maar het was onze eerste echt smalle weg met de camper, en dat bord deed geen goed aan het vertrouwen in die weg toen
Vandaar dat ik het nog weet.
Het was voor ons in 2009, misschien is het bord wel weg nu. Maar het was onze eerste echt smalle weg met de camper, en dat bord deed geen goed aan het vertrouwen in die weg toen
Vandaar dat ik het nog weet.
al veel reacties gehad maar je zal die van ons maar nodig hebben om je te overtuigen
fantastische weg in ons 1e jaar gereden toen nog met 25ft camper. We hebben wel voor meer ingewikkelder wegen gestaan, goed te doen dus en oatman wil je niet missen, heel idyllisch
fantastische weg in ons 1e jaar gereden toen nog met 25ft camper. We hebben wel voor meer ingewikkelder wegen gestaan, goed te doen dus en oatman wil je niet missen, heel idyllisch
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Anne-Marie
- Amerikafan
Wij hebben deze weg in 2009 gereden met een 30 ft camper. Was goed te rijden, alleen werd onze dochter een beetje wagenziek van alle bochten. Maar we hadden dit niet willen missen. Een echt oud stukje Route 66 en ook Oatman met de ezeltjes vonden we geweldig. Zie ook ons verslag van 21/8 2009, hier staat ook een foto bij van de weg. Dan kun je een beetje zien wat je kunt verwachten http://kauffeld.net63.net/foto_21_aug_2009.html
-
trudy
- Amerikafan
- Contacteer:
Jullie hebben ons geloof ik wel overtuigd. We lijken iets te missen als we dit niet doen en op de foto's ziet het er ook net zo heel smal it. Als het goed is krijgen we een 25 ft camper mee, dus blijven we ruim over de genoemde 30 ft. Dat scheelt weer
.
-
trudy
- Amerikafan
- Contacteer:
Oeps, ik bedoel natuurlijk ONDER de genoemde 30 ft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2564 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties