Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur: Creditcard nodig voor extra bestuurder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rups666
Amerika-newbie

Autohuur: Creditcard nodig voor extra bestuurder?

Bericht door rups666 »

Onze rondreis door het westen is zo goed als geregeld (dank voor al jullie hulp wat betreft de route!)
Nu wil ik een auto gaan boeken: eautohuur komt vooralsnog als goedkoopste uit de bus.

Ik weet inmiddels dat in Californië een tweede bestuurder toegestaan is, zonder hier een aanvullend pakket voor af te sluiten (en dat de mensen van eautohuur dat zelf niet goed weten, volgens sommige posts alhier).

Maar nu las ik ook dat sommige mensen bij het afhalen van de auto gevraagd was om hun credit card als extra bestuurder. Is dat nodig (als je in NL al je auto boekt)?

Mijn partner heeft een credit card en zal dus ook de auto reserveren. Maar heb ik nu ook een credit card nodig als extra bestuurder?
Ik heb er geen, vandaar de vraag. En ik vertrouw dus niet helemaal op de kennis van de mensen van eautohuur.

Verder nog iets waar ik op moet letten bij het huren van de auto bij eautohuur qua verzekering o.i.d.?
We denken nu aan het goedkoopste pakket, dus zonder aanvulling met gps, extra bestuurder of wat dan ook.
Ik ga ze morgen bellen, zoals het er nu uitziet is dollar overigens de goedkoopste (afhalen in SF en daar ook weer inleveren).

Dank voor de hulp alvast!
Ebelix
Amerikakenner

Re: Autohuur:Credit card nodig voor extra bestuurder?

Bericht door Ebelix »

Als tweede bestuurder hoef je geen credit card te overleggen.
rups666
Amerika-newbie

Bericht door rups666 »

Mooi! Thanx!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mijn ervaring met eautohuur is dat je het best telefonisch je auto kunt boeken. Geef dan gelijk nogmaals aan dat de 2e bestuurder gratis is. Ik vond nl die 2e bestuurder gratis daar de 1e keer slecht op worden aangegeven en dan kost het weer meer tijd bij (waarschijnlijk) dollar. Volgens mij zit je standaard wel goed met verzekeringen bij die club. Laat je vooral bij Dollar niet nog vanalles en nogwat aansmeren. De 2e bestuurder moet bij het verhuurbedrijf wel een aantal dezelfde dingen ondertekenen als de hoofdbestuurder. Een Credit Card voor 2e bestuurder hadden wij bij het afhalen niet nodig, wel een rijbewijs en paspoort, maar die zullen jullie vast en zeker niet vergeten :)
rups666
Amerika-newbie

Bericht door rups666 »

Dank voor de info! Ik ga zeker bellen ja. En dat paspoort en rijbewijs komt wel goed :)
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Autohuur: Creditcard nodig voor extra bestuurder?

Bericht door Bushmaster »

wel een rijbewijs en paspoort
:?:
Alleen rijbewijs + creditcard is genoeg.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij moesten voor de 2e bestuurder toch echt een paspoort laten zien en geen CC
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij moeten voor de 2e bestuurder toch altijd een eigen credit card laten zien, nu zijn wij 2 mannen, daar kan het mee te maken hebben. Ook toen ik 2 jaar geleden met een vriend samen ging moest ieder zijn eigen creditcard laten zien.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Geen antwoord op de vraag en dus een beetje :offtopic: . Het is in mijn ogen verstandig een tweede creditcard bij je te hebben, voor het geval de eerste om een of andere reden geblokkeerd wordt.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer