Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis NenE: rondreis zuidwest amerika zomer 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis NenE: rondreis zuidwest amerika zomer 2013

Bericht door NenE »

Beste forumleden,

Ik wil samen met mijn vriendin een maand naar het westen van Amerika. Ik heb al een aantal vragen gesteld over het vervoer naar en in Amerika. Nu ik daar mijn antwoorden op heb gevonden wil ik doorgaan met het plannen van de reis. Het is onze eerste reis naar West Amerika. Even kort het plan:

We vliegen 27 mei van Amsterdam naar Las Vegas. Daar huren we gelijk een auto en houden deze tijdens de volledige reis. We willen overnachten in hotels en de goedkopere motels en cabins. Hier onder een hele globale planning van de dingen die we willen bekijken op welke dagen. Hebben jullie nog tips of kloppen er dingen niet? We wilden eigenlijk ook nog Moab mee pakken maar omdat we denken dat we anders te veel in de auto zitten hebben we die geschrapt. Deze route is in totaal 2350 mijl.

26 mei – Amsterdam - Las Vegas
- Tomtom ophalen bij WalMart
- Hotel
- Slapen
27 mei – Las Vegas
- Memorial Day
- Hooverdam
- Las Vegas verkennen
28 mei – Las Vegas – Zion NP
- Las Vegas Sign
- Angels Landing Trail
- Slapen in een motel bij Zion NP (Zion Park Motel bv, Springdale)
29 mei – Zion NP
- Wandeling door Zion
30 mei – Zion NP - Bryce NP
- 18 mile dead-end-road langs alle viewpoints
- Slapen in Cabin??
31 mei – Bryce NP
- Wandeling door Bryce
1 juni – Bryce NP - Page
- Lake Powell, speedboot, kano huren
2 juni – Page
- Lower Antilope Canyon
- Wandeling
- Horseshoe Bend
3 juni – Page - Monument Valley
- Wildcat Trail, Paardrijden of auto langs de mittens
- Slapen in Mexican Hat
4 juni – Monument Valley - Grand Canyon NP
- Wandeling
- Zonsondergang
- Misschien helicoptervlucht
5 juni – Grand Canyon NP
- Zonsopgang
- wandeling
6 juni – Grand Canyon NP – Palm Springs
- Stukje route 66
- Slapen in motel buiten de stad
7 juni – Palm Springs
- Palm Springs bekijken
9 juni – Palm Spring - LA
- Over Route 66
- Langs eerste McDonalds
10 juni – LA
- Venice Beach
- (The Getty)
- Winkels
11 juni – LA
- LA Ink
- Beverly Hills
- Sunset Boulevard
- Rodeo Drive
12 juni – LA
- Universal Studios
13 juni – Hollywood
- Hike naar Hollywood Sign
14 juni – LA - Pismo Beach
- Vanaf LA naar Pismo Beach
15 juni – Pismo Beach - Big Sur
- Slapen bij Big Sur
16 juni – Big Sur - Montery
- Via Big Sur richting Montery rijden
- 17 mile drive
- Montery Bay Aquarium
17 juni – Montery – SF
- Via Sillicon Valley (Infinite Loop, hoofdkantoren Apple, Google e.d.) naar San Francisco
- Slapen in San Francisco
18 juni – San Francisco
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- Sportwedstrijd
19 juni – San Francisco
- Fisherman’s Warf
- Pier 39
- Outlet?
20 juni – SF – Yosemite/Groveland
- Slapen in cabin Yosemite NP of hotel in Groveland
21 juni – Yosemite NP – Bishop
- Yosemite NP, met trail
- Door Tiogapass richting Bishop
- Slapen in Bishop
22 juni – Bishop – Death Valley NP
- Slapen in Stovepipe Wells
23 juni – Death Valley – Las Vegas
- Via Death Valley naar LV rijden
- Dantes View
- Badwater
24 juni – Las Vegas
- Shooting range
- Show in Vegas bekijken
- Pawn Shop
25 juni – Las Vegas
- Auto terug brengen einde van de dag
26 juni – Las Vegas – Amsterdam
27 juni - Amsterdam

Afbeelding

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door NenE op 17 feb 2013, 20:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis NenE: rondreis zuidwest amerika zomer 2013

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit, maar ik zou een groter lettertype prettiger vinden. :wink: Schrijf de route eens per dag uit, dat maakt het ook wat duidelijker te zien waar jullie langer zitten.
Ik vind alleen het laatste deel wat vreemd. Wat willen jullie in Fresno doen? En waar overnachten in Mojave? Voor Sequoia trekken jullie erg weinig tijd uit
Is er een reden dat jullie niet naar Yosemite gaan? En niet naar death Valley?

Marianne
NenE
Amerikafan

Bericht door NenE »

@Marianne

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het lettertype wat groter gezet en je kunt nu precies zien waar we per dag heen gaan.
We zitten inderdaad een beetje in onze maag met het laatste stuk van San Francisco naar Las Vegas. We hebben hier maar vier dagen voor en het is toch al snel tien uur rijden. We wilden in eerste instantie wel langs Yosemite en Death Valley maar we dachten dat dat te veel rijden werd (dan wordt het nog langer dan 10 uur). Daarom hebben we het stuk tussen San Fransisco opgedeeld in stukken. Fresno en Mojave lagen toevallig op die route zodat we elke dag maar 3 uur hoeven te rijden. Of denk je dat het wel mogelijk is om Yosemite en Death Vally nog te bekijken in die vier dagen. (We willen niet constant naar ons dashboard kijken)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het maakt qua tijd niet veel uit of je door Yosemite rijdt of onderlangs via Sequoia. Door Yosemite zal korter zijn, maar kost iets meer tijd. Dat is op het totaal echter verwaarloosbaar. De route via Yosemite en Death Valley is wel mooier en zal daarom meer tijd kosten omdat er meer te zien is onderweg. Fresno zou ik sowieso niet doen; als je via Sequoia gaat zou ik iets in het park zoeken want SF - Fresno is maar een uur of 3 rijden. Je zult dan niet naar het park gaan en terug denk ik. Bij Grant Grove (Kings Canyon) heb je leuke cabins die niet heel duur zijn (zie daarvoor ons 2006-verslag) en dan heb je veel meer tijd voor Sequoia NP.
Ik zou ook nog eens goed naar de route kijken en zoals ik aangaf eens opschrijven per dag (zonder toelichting) want je hebt nu zo hier en daar meerdere dagen op 1 regel staan waardoor het niet direct te zien is hoe lang je ergens bent. Voor de kust trekken jullie veel tijd uit, je d=zou daar een dag kunnen schrappen en die voor het stuk SF-LV kunnen gebruiken. In ons 2006-verslag kun je over zowel de route door Sequoia als over de route via Yosemite en DV lezen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het misschien komt omdat google maps de op dit moment gesloten Tioga pass niet weergeeft dat die route tussen SF en Las Vegas wat krom is. Vertrek evt op dag 2 al uit Las Vegas, dan win je ook al weer een dag. 2 dagen Bryce zou evt ook wat veel kunnen zijn... Dit zijn al 2 dagen die je evt (en dan sequoia np evt schrappen) voor Yosemite en Death valley kunt gebruiken. Als je een aantal lange wandelingen in Bryce van plan bent dan gewoon laten staan natuurlijk.

Van de Grand Canyon via route66 naar Palm Springs is een hele lange rit. Vergis je daar niet in!

1 nacht Big Sur en 2 nachten Monterey. Ik zou daar zeker 1 nacht afhalen. Als je van big sur naar Monterey rijdt de 17-mile drive al meepakken en de volgende dag evt een whalewatch tour en het aquarium en je hebt het wel gezien. Of had je hier speciale plannen, is er een autoshow od.?

Er zit mijns inziens dus voldoende ruimte om Yosemite en death valley toe te voegen. Mocht de Tioga pass open zijn dan ook voor death valley. Dan wel Seki laten vallen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik het per dag uitschrijf lijkt het aantal dagen in en rond LA wel erg veel. Is dat echt de bedoeling? Er valt makkelijk tijd te winnen voor Yosemite/DV of voor meer tijd in Seki. Het is misschien ook wel prettig om beide dagen Las Vegas achter elkaar te plannen.
In jullie overzicht ontbreekt 8 juni.

26-mei naar Las Vegas
27-mei Las Vegas
28-mei Las Vegas - Zion
29-mei Zion
30-mei Zion - Bryce
31-mei Bryce
1-jun Bryce - Page
2-jun Page
3-jun Page - Monument Valley
4-jun Monument Valley - GC
5-jun GC
6-jun GC - Palm Springs
7-jun Palm Springs - LA
8-jun LA
9-jun LA
10-jun LA
11-jun LA
12-jun LA
13-jun LA
14-jun LA - Pismo Beach
15-jun Pismo Beach - Big Sur
16-jun Big Sur - Monterey
17-jun Monterey
18-jun Monterey - Silicon Valley
19-jun Silicon Valley - San Francisco
20-jun San Francisco
21-jun San Francisco - Fresno
22-jun Fresno - Sequoia
23-jun Sequoia - Mojave
24-jun Mojave - Las Vegas
25-jun Las Vegas
26-jun Las Vegas - Amsterdam
27-jun Amsterdam

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

NenE schreef:14 juni 2013 – Pismo Beach
15 juni 2013 – Big Sur
- Slapen bij Big Sur

18 juni 2013 – Sillicon Valley
- Naar SF via SV
14 juni, hoe laat willen jullie vertrekken vanuit Pismo Beach? En dus ook hoe laat aankomen in Big Sur? Het stuk tussen San Simeon en Big Sur in het donker moeten rijden is geen pretje.

18 juni: Wat willen jullie precies gaan bekijken, wat is jullie plan? Helaas is Silicon Valley geen duidelijk aangegeven gebied.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hockey, volgens mij rijden ze de 14 van LA naar Pismo Beach en de 15 naar Big Sur, dat moet geen probleem zijn in principe.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sorry typo. Andersom had ik ook gezegd, geen probleem. Doch eindigen in Big Sur betekent wel rekening houden met wanneer je vertrekt uit San Simeon, zodat het laatste stuk niet in het donker gereden hoeft te worden.
NenE
Amerikafan

Bericht door NenE »

@Marianne
-We hebben onze planning nu helemaal per dag uitgeschreven. We hebben er naar aanleiding van jou tip voor gekozen om door Yosemite en Death Valley te rijden.
-We willen het aantal dagen in LA misschien nog inkorten, het is nu een beetje een soort buffer.

@PSVwally
-Super bedankt voor de tip van de Tioga pass. Die route wilde we eigenlijk rijden maar we konden hem niet vinden op Google Maps. Zoals je op het kaartje in de beginpost kunt zien hebben we onze route nu aangepast. We zullen daar rond de 20ste van juni zijn, dan zal de pass wel open zijn toch?
-Is route 66 het wel waard? Of kan je beter via de reguliere weg rijden? We dachten zelf ook al dat het wel een lange rit was, is er nog een leuke tussenstop daar tussen om eventueel te overnachten?
-We hebben er voor gekozen om 1 nacht van Montery af te halen, zodat we meer tijd hebben om van SF naar LV te gaan.

@Hockey
Bedankt voor tip. We zijn van plan elke keer s' Morgens te vertrekken dus hopen geen problemen te hebben met het donker.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hier ben ik nog wel benieuwd naar:
Hockey schreef:18 juni: Wat willen jullie precies gaan bekijken, wat is jullie plan? Helaas is Silicon Valley geen duidelijk aangegeven gebied.
NenE
Amerikafan

Bericht door NenE »

@Hockey
Sorry, vergeten. Wij vinden het leuk om de hoofdkantoren van bedrijven zoals Apple, Google en GoPro te zien. We hebben in een reisverslag gelezen dat je dit kunt doen bij Infinite Loop in Cupertino. We willen dit dus onderweg naar San Francisco doen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@NenE, ik dacht zoiets al. Beste tip is dan om de locaties van tevoren op te zoeken, want Silicon Valley is helaas niet zoiets als 1 lange weg waar alle bedrijven aan liggen. Het hoofdkantoor van Intel ligt in Santa Clara, daar ben ik weleens geweest en daar zit ook het Intel Museum.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

21-jun San Francisco - Fresno
22-jun Fresno - Sequoia
23-jun Sequoia - Mojave
24-jun Mojave - Las Vegas
Ik weet niet hoe je dit gedeelte nu gaat rijden. Ik ga er ook van uit dat de tioga pass open is, maar dan gelijk wat dagen LA hier inzetten zou ik zeggen. Dan zou je zoiets krijgen. SF - Yosemite, Yosemite (minimaal 1 volle dag), Yosemite - Lee Vining/Mammoth Lakes (tioga pass, bodie en mono lake), Lee Vining/Mammoth Lakes - Death Valley, Death Valley - Las Vegas

1 dag om van San francisco naar Yosemite te rijden en dan evt de Mariposa Grove mee te pakken (dan zou je in Oakhurst kunnen overnachten), dan de dag erna eerst Glacier Point en dan naar de Vallei. Dan hangt het er wel even vanaf waar je dan overnacht, want dan is in principe beter om in de vallei of El Portal te zitten, maar als dat vol is of te duur dan is het wel 1.5u terug naar Oakhurst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@PSVWally: de route is in het eerste bericht aangepast.
Tip voor TS: pas niet je oorspronkelijke bericht aan, dan zijn de reacties niet meer te begrijpen.
Ik mis nog steeds 8 juni. En voor Yosemite zou ik 1 maar liever 2 nachten erbij doen. Ga alvast kijken naar accommodatie. En In plaats van Bishop is Lee VIning een goede keus, dan kun je eventueel nog Bodie inplannen.

Marianne
NenE
Amerikafan

Bericht door NenE »

@PSVwally
Bedankt voor de tips, hoe we rond Yosemite gaan overnachten gaan we nog even verder uitzoeken.

@Marianne
Hier onder de nieuwe planning, nu met 8 juni en 1 nacht extra voor Yosemite. Thanks.

26 mei – Amsterdam - Las Vegas
- Tomtom ophalen bij WalMart
- Hotel
- Slapen
27 mei – Las Vegas
- Memorial Day
- Hooverdam
- Las Vegas verkennen
- Las Vegas Sign
- Angels Landing Trail
29 mei – Zion NP
- Wandeling door Zion
30 mei – Zion NP - Bryce NP
- 18 mile dead-end-road langs alle viewpoints
- Slapen in Cabin??
31 mei – Bryce NP
- Wandeling door Bryce
1 juni – Bryce NP - Page
- Lake Powell, speedboot, kano huren
2 juni – Page
- Lower Antilope Canyon
- Wandeling
- Horseshoe Bend
3 juni – Page - Monument Valley
- Wildcat Trail, Paardrijden of auto langs de mittens
- Slapen in Mexican Hat
4 juni – Monument Valley - Grand Canyon NP
- Wandeling
- Zonsondergang
- Misschien helicoptervlucht
5 juni – Grand Canyon NP
- Zonsopgang
- wandeling
6 juni – Grand Canyon NP – Palm Springs
- Stukje route 66
- Slapen in motel buiten de stad
7 juni – Palm Springs
- Palm Springs bekijken
8 juni – Palm Spring - LA
- Over Route 66
- Langs eerste McDonalds
9 juni – LA
- Venice Beach
- (The Getty)
- Winkels
10 juni – LA
- LA Ink
- Beverly Hills
- Sunset Boulevard
- Rodeo Drive
11 juni – LA
- Universal Studios
12 juni – Hollywood
- Hike naar Hollywood Sign
13 juni – LA - Pismo Beach
14 juni – Pismo Beach - Big Sur
- Slapen bij Big Sur
15 juni – Big Sur - Montery
- Via Big Sur richting Montery rijden
- 17 mile drive
- Montery Bay Aquarium
16 juni – Montery – SF
- Via Sillicon Valley (Infinite Loop, Cupertino, hoofdkantoren Google, GoPro) naar San Francisco
17 juni – San Francisco
- Alcatraz
- Golden Gate Bridge
- Sportwedstrijd
18 juni – San Francisco
- Fisherman’s Warf
- Pier 39
- Outlet?
19 juni – SF – Yosemite/Groveland
20 juni – Yosemite
- Yosemite NP met trail
21 juni – Yosemite NP – Bishop
- Door Tiogapass richting Bishop
- Slapen in Bishop
22 juni – Bishop – Death Valley NP
- Slapen in Stovepipe Wells
23 juni – Death Valley – Las Vegas
- Via Death Valley naar LV rijden
- Dantes View
- Badwater
24 juni – Las Vegas
- Shooting range
- Show in Vegas bekijken
- Pawn Shop
25 juni – Las Vegas
- Auto terug brengen einde van de dag
26 juni – Las Vegas – Amsterdam
27 juni - Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat je een mooi rondje gaat doen. Er zijn altijd wat dingen die iemand anders op een andere manier aanpakt, maar ok. Paar dingen die me opvielen.
27 mei – Las Vegas
- Memorial Day
- Hooverdam
- Las Vegas verkennen
- Las Vegas Sign
- Angels Landing Trail
Je hebt op het einde nog een aantal dagen Las Vegas, dus er is niets mis mee, maar voor de Hoover dam ben je zo een halve dag kwijt. Ik weet niet in hoeverre het op memorial day druk is in en om Las Vegas, maar wij hebben bijna 2u gedaan over Boulder - Las Vegas. Hou daar rekening mee als je evt nog iets inplant in Las Vegas voor die dag.
Mocht het heel erg heet zijn, dan zou ik dat Vegas sign een andere dag meepakken en vroeg naar Zion rijden. Angels Landing kost je 4 tot 5 u en je kunt beter zo 'koel' mogelijk beginnen aan hikes.
19 juni – SF – Yosemite/Groveland
Groveland ligt tov Yosemite niet gunstig. Tik bij google maps ook geen Yosmite in, maar Yosemite Village of Yosemite Valley in. Dan berekent het de route tot ongeveer het visitor center. Dan zie je dat je voor Groveland weer 2u terug moet rijden. Is het druk dan misschien nog veel langer. Als uiterste zou ik Mariposa of Oakhurst nemen. Ik weet eerlijk gezegd niet of er nog iets gunstigs geprijsd verder rond dat gebied ligt. Verder wel of geen extra dag Yosemite....als je Angels Landing in Zion, een mooie hike in Bryce, 1,5 dag voor oa een mooie wandeling in de Grand Canyon de tijd neemt, neem je voor wandelpark Yosemite vrij weinig tijd. Dat kan een keuze zijn hoor. Maar je zou bv die volle dag Palm Springs bij Yosemite kunnen zetten en dat wat je in PS wilt doen op de dag doen dat je naar LA gaat, daar heb je nl. relatief veel tijd. Er zijn veel mooie wandelroutes, bv de panorama trail.

Dan over route66. Ik heb alleen het stuk van zeg Williams/seligman tot Kingman gereden en op Seligman en Hackberry na vonden wij het niet echt boeiend. Het 'mooiste' stuk wat nog over is van route 66 schijnt te liggen tussen Kingman en Needles. Persoonlijk vermijdt ik zowieso als het kan de highways, dus om erover te rijden is geen probleem, maar hou dan rekening met een flinke dag autorijden als je in Palm Springs wilt eindigen die dag.

Zo het is weer een heel verhaal, maar nogmaals, in principe een leuke route, mijn reactie gaat over details ;)
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Als je zoveel dagen in LA hebt, misschien een dagtripje naar San Diego? Rijd je in ±3 uur heen.

Voor Antelope Canyon, probeer ook Upper Canyon te doen, dat is de canyon met de 'lichtbundels' rond de middag.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

NenE schreef:Sorry, vergeten. Wij vinden het leuk om de hoofdkantoren van bedrijven zoals Apple, Google en GoPro te zien. We hebben in een reisverslag gelezen dat je dit kunt doen bij Infinite Loop in Cupertino. We willen dit dus onderweg naar San Francisco doen.
Wij hebben afgelopen zomer het hoofdkantoor van Apple bezocht, ligt helemaal op de route van SF naar Monterey. Wel handig om te weten: het hoofdkantoor is dicht op zondag (en ook de aanwezige shop). Waren wij er net op zondag :lol: :lol: :roll: :blink:
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Ik zou maar 1 nacht in palm springs plannen. Het is leuk om een keertje te zien en door de hoofdstraat met het grote beeld van marilyn Monroe te lopen maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
Wellicht kun je beter een overnachting plannen tussen GC en Palm Springs. Zo heb je meer tijd voor bijv. Hackberry, Oakhurst, misschien Laughlin( De autoverzameling is wel leuk om even te bekijken), en niet te vergeten Yoshua Tree.

Als je trouwens even rondzoekt kom je coupons tegen voor een tweede gratis dag universal studios. Dan heb je net wat meer tijd om alles te zien.
De tijd die je dan nog over hebt kun je bijv gebruiken voor een ritje over mullholland drive met een aantal mooie uitkijkpunten en een bezoekje aan de walk of fame....ok vergane glorie, maar onze kids vonden het super...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer