Jasmino schreef:Dit soort discussies komen op het forum regelmatig voorbij, en ik denk dat er voor beide manieren van reizen (gepland versus ongepland) zowel voor- als tegenstanders te vinden zijn. Er is volgens mij geen beste manier, er is alleen een manier die bij je past. En dat is dus voor iedereen anders.
Ik citeer maar een klein stukje, maar eigenlijk moest ik de ganse post citeren.
Wij gaan ook goed voorbereid op vakantie, met zoveel mogelijk info over de dingen die we gaan bezoeken. wandelingen met de miles en moeilijkheidsgraad erbij, mooie uitkijkpunten, welke restaurants aanbevolen worden. Alles wordt dan samengegoten in een roadbook om de info makkelijk bij de hand te hebben.
Doen wij dan ook alles? Tuurlijk niet. Maar op die manier kiezen we waar we die dag zin in hebben.
Hotels boeken we enkel nog op de drukke plekken, om zeker plek te hebben kortbij of in de parken. In Lassen bv. hadden we niet geboekt en vonden wij niets kortbij en moesten toen uitwijken naar Redding, op een uur rijden van Lassen. Als ik dit op voorhand geweten had, had ik zeker geboekt want nu hebben we die weg 3 keer moeten rijden. Dat zijn in mijn ogen drie uren weggegooid, waarop ik andere dingen IN het park had kunnen doen! Wellicht nog meer dan 3 uur want we hebben de avond ervoor nog eerst zitten zoeken om iets te vinden om te overnachten.
Maar toch hou ik wel van die vrijheid om eventueel dingen aan te passen onderweg. Wij hadden een overnachting gepland in The Dalles, om de Columbia River Gorge te bekijken, maar omdat het de dag ervoor bewolkt was hadden we al wat voorsprong en zijn we na de CRG doorgereden tot in Bend zodat we daar plots een extra dag hadden. En daar waren we heel blij mee want dat was een prachtige regio.
Het is dus voor iedereen wat anders maar ik moet er niet aan denken om zoveel moois te missen omdat je niet weet wat er allemaal te bezichtigen is, dat is toch doodzonde op zo dure reizen.
In 2011 hebben wij onze reis volledig om de POWWOW in Cody gebouwd, omdat we net die dag in Cody moesten zijn. Dat heeft ook wat heen en weer rijden betekent maar ik zou het voor geen geld hebben willen missen.
Bart