Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Metro systemen - Washington DC en elders

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Metro systemen - Washington DC en elders

Bericht door Petra/VS »

Om te laten zien hoe de Washington DC metro er van binnen uitziet heb ik vandaag deze (niet de beste, mijn flits was niet sterk genoeg) foto genomen:
Afbeelding

***Edit: ik heb dit onderwerp afgesplitst van het New York topic, het ging te ver een richting uit.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 14 sep 2006, 23:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Petra/VS schreef::offtopic: Om te laten zien hoe de Washington DC metro er van binnen uitziet heb ik vandaag deze (niet de beste, mijn flits was niet sterk genoeg) foto genomen:
Google geeft ook een aantal (duidelijkere) foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind zelf die lampjes op het perron erg cool. Dat ze beginnen te knipperen als de trein eraan komt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Njit schreef:
Petra/VS schreef::offtopic: Om te laten zien hoe de Washington DC metro er van binnen uitziet heb ik vandaag deze (niet de beste, mijn flits was niet sterk genoeg) foto genomen:
Google geeft ook een aantal (duidelijkere) foto's:

[
Ik wil zo graag een keer een goede foto serie maken van een Metro station hier, er is zoveel perspectief en abstracts, maar eerlijk gezegd durf ik niet goed overduidelijk foto's te gaan maken. Ze zijn zo paranoide wat betreft terrorisme, dat ik dan bang ben verdacht te worden van een aanslag beraden :shock: .
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:Ik wil zo graag een keer een goede foto serie maken van een Metro station hier, er is zoveel perspectief en abstracts, maar eerlijk gezegd durf ik niet goed overduidelijk foto's te gaan maken. Ze zijn zo paranoide wat betreft terrorisme, dat ik dan bang ben verdacht te worden van een aanslag beraden :shock: .
Dan neem je toch contact op met metro authority en vraag je om toestemming, krijg je vast een pers kaart voor een dag of zoiets. Wel de fotos hier posten dan heh...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Petra/VS schreef:
Njit schreef: Google geeft ook een aantal (duidelijkere) foto's:

[
Ik wil zo graag een keer een goede foto serie maken van een Metro station hier, er is zoveel perspectief en abstracts, maar eerlijk gezegd durf ik niet goed overduidelijk foto's te gaan maken. Ze zijn zo paranoide wat betreft terrorisme, dat ik dan bang ben verdacht te worden van een aanslag beraden :shock: .
Maar het maakt dan niet echt uit WAAR je een foto van gaat maken, want alle metrostations in Washington D.C. zien er toch hetzelfde uit (tenminste degene die ik gezien heb). :D
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Als je gewoon overduidelijk foto's maakt vanaf statief, zal volgens mij niemand denken aan een aanslag of iets dergelijks.
Bij fotograferen vanaf statief heb je trouwens ook geen flits meer nodig. :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, maar ik vind PeeJay's idee wel een goede, dan ben ik zeker, dat niemand me erop aan zal spreken. Trouwens, ik heb net een prachtig nieuw statief/wandelstok voor mijn verjaardag gekregen, een prima manier om het uit te proberen.
Karin, de ondergrondse stations zien er hetzelfde uit, ik moet daarvoor vijf stations verderop zijn, want Vienna is boven de grond en lang niet zo fotogeniek.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Je kan het toch bewerken in PSP .. lichter en scherper maken ...
Ik vind het een mooie foto hoor : ))

Afbeelding
Sandy
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

zo'n foto moet je idd met statief maken
krijg je prachtige belichting en t coolste is nog: als de metro komt binnenrijden krijg je van die mooie lichtstrepen
of mensen die voorbij rennen

heb zelf zo'n foto van de hal van Grand Central in NY, geeft een lekkere chaotische indruk :)
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Ik hoop dat je de bewijzen mee neemt naar de meeting hè?? Ik kan niet wachten :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:
Je kan het toch bewerken in PSP .. lichter en scherper maken ...
Ik vind het een mooie foto hoor : ))

Afbeelding
Ja, is waar, maar hij blijft met mijn mini cameraatje genomen, ik wil mijn joekel meenemen, met statief inderdaad en dat valt wel op. Maar op een regenachtige dag als vandaag heb ik echt zin om dat eens te gaan proberen. Ik hou jullie op de hoogte.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Volgens mij, als je bang bent om als "verdacht" gezien te worden, kun je beter een grote camera met statief meenemen dan een klein cameraatje.

Met zo'n klein cameraatje wordt je eerder als verdacht gezien, omdat het stiekemer lijkt. Denk ik.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

In ieder geval geen foto maken op het metrostation van Het Pentagon, want daar stond overduidelijk aangegeven met borden dat het verboden was om foto's te maken.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Een station is geen openbare ruimte. Officieel moet je daarom in Nederland ook toestemming hebben om op foto's te mogen maken. Omdat security mensen niet echt flexibel van aard zijn kun je misschien beter op zeker spelen. (Mohammed Atta droeg ook spijkerbroeken)

Trouwens best een prestatieom 110 mile aan metrolijnen aan te leggen in dan 32 jaar.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb vorig jaar oktober nog een viertal foto's genomen van de metro in Washington. Wil ze hier graag plaatsen maar heb nog geen programma om ze te verkleinen op mijn nieuwe pc.

:offtopic: Image Resizer van Windows werkt op de één of andere manier niet goed. Kan het programma wel installeren en gebruiken maar foto's worden niet verkleind.

@ Njit: Weet jij hier misschien een oplossing voor? Heb al gegoogled maar kan niets vinden.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

En Mihov's image resizer dan? (die ik overigens via jou gekregen heb :wink: )
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Oh, good old DC... Ik mis het weer nu ik je foto zie Petra!

Vlak voordat we verhuisden heb ik een foto gemaakt met de metro die op het station Faragut West komt binnenrijden:

Afbeelding

(bron: http://www.guusbosman.nl/article/1571)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef: @ Njit: Weet jij hier misschien een oplossing voor? Heb al gegoogled maar kan niets vinden.
Ik ben sinds kort fan van de pakketten van http://www.faststone.org/

Hier staat een Viewer en een Resizer. Beide zijn erg goed!
Met de Resizer kun je snel in batch een hele map foto's (ook met submappen) verkleinen..

Er staat van de viewer ook een NL versie maar deze is iets ouder dan de actuele versie (maar nog steeds erg handig).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hier zijn dan enkele foto's die ik vorig jaar gemaakt heb van de metro in Washington bij het Smithsonian Metrostation, 2 met flits en 2 zonder flits. Zonder flits (en statief) is het lastig om scherpe foto's te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog niet zo vaak in een metro gezeten maar ik vond de metro van Washington erg netjes en schoon. Schone metrostations en metro's. Op de vloer van de metro's ligt zelfs vloerbedekking als ik het mij goed herinner.

@ Njit: bedankt, Fsresizer heeft leuke mogelijkheden.
@ René: dat programma gebruik ik niet meer.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Coyote schreef:Hier zijn dan enkele foto's die ik vorig jaar gemaakt heb van de metro in Washington bij het Smithsonian Metrostation, 2 met flits en 2 zonder flits. Zonder flits (en statief) is het lastig om scherpe foto's te krijgen.
Ik heb zo ook foto's gemaakt op vakantie in een grot. Waar men liever niet had dat er geflitst werd. Sluitertijd van een seconde en dan de camera gewoon ergens op laten rusten of neerzetten op een rots. Werkte prima.
Coyote schreef:@ René: dat programma gebruik ik niet meer.
Dus ik loop al weer rond met verouderd materiaal??? :shock:
...en bedankt hè! :evil: ( :lol: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer