Voor diegene die er belangstelling voor hebben, ik heb de reisverslagen van onze drie Amerika trips klaar je kan ze vinden via de link onderaan dit berichtje.
Hoi Rob,
Ik heb met belangstelling je reisverhalen gelezen en er ook van genoten.
Alles wat je beschreven hebt, is voor ons bekend terrein en dat is altijd leuk om te lezen...de herkenning....! In je laatste trip (2003) zat een groot gedeelte van het traject wat wij dit jaar ook gedaan hebben (o.a. South Dakota en Wyoming, Utah e.d.) en dat ligt nog zeer vers in het geheugen.
Ik zag dat je nu 2 keer in het najaar bent geweest en 1 keer in het voorjaar. Kun jij aangeven wat je voorkeur heeft? Wij gaan meestal de hele maand september, maar zijn ook al een aantal keren in het voorseizoen geweest (ongeveer tussen half mei en half juli), zo ook dit jaar. Beide periodes hebben zo hun voordelen, maar ik twijfel nu echt wat ik volgend jaar moet doen. Ben wel eens benieuwd hoe een ander daar over denkt.
Verder ben ik echt benieuwd wat je uit moet geven voor een camper. Dan bedoel ik de huurprijs. De rest is mij duidelijk (benzine, campinggeld, kit, extra miles kopen etc.). Wij zijn ook kampeerders, maar gaan met een tentje en soms motels. Dit jaar hebben we het gemixed, net hoe het uit kwam. 28 nachten in de tent en 14 nachten in motel. Ervaring met een camper hebben we dus niet, maar elk jaar komt het weer op tafel. Ook dit jaar weer hebben we prijsopgave gevraagd bij reisbureau en ook een offerte laten maken op de vakantiebeurs. Uitslag: het is ons eigenlijk te duur, of anders gezegd: het kost zo veel meer dat we voor dat geld liever een keer vaker gaan. Het is natuurlijk een keus die ieder voor zich moet maken, maar zo veel mensen gaan met een camper, dat ik denk dat ik misschien iets verkeerd doe. In de reisboeken staan flexprijzen en ook op internet en daar kan ik niet zoveel mee. Neem ik daarvan de goedkoopste tarieven, dan vind ik het nog niet goedkoop. Dus eigenlijk is de vraag (als dat mag) wat heb jij nu betaald? Je mag me ook hierover mailen.
Eind van de maand 12 dagen New York State en City
Wanneer gaan jullie weg? Wij hebben dit vorig jaar (als tussendoortje) gedaan. New York, Washington, Boston en Niagara Falls. Dat moet je toch ook gezien hebben en het bleef er steeds bij. Ben benieuwd naar jullie ervaringen daar. In ieder geval al vast veel plezier gewenst.
Voorjaar 2005 4 weken camper Van LA naar Dallas
Dit traject hebben wij vorig jaar (in september) gedaan. Van Las Vegas naar Dallas/ San Antonio in een rondtrip. Hebben we het vast nog wel eens over als we allemaal weer aan het plannen slaan.
Nogmaals m'n complimenten voor het verslag (is toch veel werk en ik kan er nog niet toe komen).
Groetjes
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: