Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Woning in Zuid Florida?
Re: Woning in Zuid Florida?
Sluit me er ook bij aan. Ik heb de posts van die zuurpruim al verborgen maar helaas werkt dat niet voor quotes natuurlijk dus lees ik ze alsnog. Geloof dat die pannekoek nou wel genoeg kansen heeft gehad niet? Prima om negatieve kanten te belichten maar op deze manier wordt ieder topic een zeiktopic.
*On topic*
Ik denk dat het veel eenvoudiger en ook duurzamer is om een land waar relatief weinig natuurverschijnselen of met milde effecten een duur huis te bouwen dan in een land waar relatief veel natuurgeweld is. Laten we eerlijk zijn, als je de mogelijkheid hebt om een huis te bouwen voor 100k en eenzelfde huis wat veel duurzamer is voor 200k maar bij een tornado zijn beide huizen weg, wat zou je dan zelf kiezen?
*On topic*
Ik denk dat het veel eenvoudiger en ook duurzamer is om een land waar relatief weinig natuurverschijnselen of met milde effecten een duur huis te bouwen dan in een land waar relatief veel natuurgeweld is. Laten we eerlijk zijn, als je de mogelijkheid hebt om een huis te bouwen voor 100k en eenzelfde huis wat veel duurzamer is voor 200k maar bij een tornado zijn beide huizen weg, wat zou je dan zelf kiezen?
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Voor een huurhuis loop je er dan wel tegenaan dat huurders typisch minder zuinig zijn op een huis, en dat (hier althans) je een huis verhuurt naar rato van het aantal slaapkamers en weinig anders. Een investering in extra amenities verdien je dan eigenlijk niet terug in de vorm van huur. Het zal een ander verhaal zijn als je hard moet zoeken naar huurders, want dat kan de investering in extras het verschil uitmaken tussen een verhuurd en leegstaand huis.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Waar je verder tegenaan loopt als je als Nederlander of Belg een huis koopt in de VS is dat iemand het in de gaten moet houden, dat kost geld. Er zal onderhoud gepleegd moeten worden. Koop je het als vakantiehuis dan is er een maximum wat je aan tijd kan doorbrengen in de VS. En wat ga je dan doen met het huis op de momenten dat je er niet je vakantie doorbrengt?
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Ja, wij hebben in eerste instantie ook gekeken naar een property manager. Zij rekenden ons 40% voor het vinden van een huurder, en dan 8% voor het beheer. Goedkoper was er ook, maar niet veel goedkoper en de service wordt al snel hard minder. In dit geval (voor die 8%) was daarmee wel alles geregeld, behalve dan dat extra kosten voor onze rekening zouden komen (dwz., ik zou nooit een loodgieter ofzo hoeven te bellen, maar wel de rekening van de loodgieter voorgeschoteld krijgen). Het beheerbedrijf voert ook jaarlijkse inspecties uit (danwel wanneer de verhuurder vertrekt).
Waarom je dat als NL-er op zo'n afstand zo zou willen, weet ik niet. Maar het kan wel.
Als het om een vakantiehuis gaat, dan kun je ook kijken naar een vakantie-club die hun pool van real estate op een soortgelijke manier als time-sharing beschikbaar maken aan leden en 3de partijen die het willen huren. Het (positieve) verschil met timesharing is dat je volledig eigenaar blijft over het huis, en dus relatief gemakkelijk kunt uitstappen.
Gr., Flipje
Waarom je dat als NL-er op zo'n afstand zo zou willen, weet ik niet. Maar het kan wel.
Als het om een vakantiehuis gaat, dan kun je ook kijken naar een vakantie-club die hun pool van real estate op een soortgelijke manier als time-sharing beschikbaar maken aan leden en 3de partijen die het willen huren. Het (positieve) verschil met timesharing is dat je volledig eigenaar blijft over het huis, en dus relatief gemakkelijk kunt uitstappen.
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb vandaag eens zitten kijken naar florida real estate voor de gein en ik kwam dit tegen. Ten eerste het chine drywal probleem. Van 2004 tot 2006 was er de enorme real estate boom in Florida met daarboven op een lekkere hurricane in 2005. Gevolg een zeer grote vraag naar dry wall een heleboel drywall uit china ging komen omdat er grote vreeg was. De chinese drywall bleek problematisch te zijn doordat het bepaalde gassen produceerd in een warme vochtige omgeving. Dit is slecht voor je gezondheid maar het tast ook bijvoorbeeld koper aan waardoor airco na 6 maanden kaduuk gingen, ground wires problemen gingen geven etc. Vervanging gaat gauw 50-60k kosten. Ook zag ik bijvoorbeeld in cape corral dat er tientallen wijken zijn waar bijvoorbeeld maar 10% is bebouwd. Voordat alles weer zo is als het moet zijn ben je dus nog wel even bezig. Als investeerder moet je er wonen om er geld mee te kunnen verdienen.
Ik heb wel eens een rekensommetje gemaakt in het verleden hier op het forum en een huis van $10000 dat je verhuurd kost reeds 15k per jaar .
Hoe je daar leuk op wilt verdienen weet ik niet. De prijzen van real estate zullen voorlopig nog niet echt hard stijgen denk ik. Ze zullen dat wel moeten doen als je kiet wilt spelen. Zou ik er wonen dan zou ik misschien wel in real estat investeren. Dat doe ik hier ook (in missouri)
Ik heb wel eens een rekensommetje gemaakt in het verleden hier op het forum en een huis van $10000 dat je verhuurd kost reeds 15k per jaar .
Hoe je daar leuk op wilt verdienen weet ik niet. De prijzen van real estate zullen voorlopig nog niet echt hard stijgen denk ik. Ze zullen dat wel moeten doen als je kiet wilt spelen. Zou ik er wonen dan zou ik misschien wel in real estat investeren. Dat doe ik hier ook (in missouri)
-
Wallstreet
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Chinese drywall was en is nog altijd een probleem, een tweede probleem is dat nog altijd veel huizen gewoon leeg staan.
Sommige huizen die beschikten over deze gipsplaten dienen volledig onder handen genomen te worden.
Niet alleen de drywalls moeten weg, maar ook de elektrische leidingen zijn aangetast, koper werd zwart.
Volgende probleem is dat Florida de staat was die in 2012 een forse aanvulling in het aantal foreclosures zag.
De problemen zijn helemaal nog niet weg, ook al doen sommige steden het pakweg schitterend mbt toename in de prijzen.
Sommige steden pakten bijna 50% toename, wou je een huis dan had je moeten kopen in 2010, nu is er veel te veel risico.
Soms worden huizen reeds te koop geboden voor meer dan 20% dan de gemiddelde woningen in de buurt.
Om eerlijk te zijn, ik had ook interesse in een imo uitstekende kans, jammer genoeg geraak ik hier een deel van eigendommen niet kwijt.
Anders had ik in 2010 ook een ritje willen maken, ik zeg ritje want volgens mij is het slechts een kwestie van tijd vooraleer er terug een daling komt.
Kijk naar de verkopen van oktober 2012 tot nu, vergelijk dit met de forse toename in prijs en reken daarbij de toename in foreclosures en
het feit dat pakweg nog 30% onder water zit. De prijs wordt nu aangewakkerd door de investeerders en door de leningen waar slechts 3% down payment voor nodig
is. Op langere termijn zal duidelijk worden dat "qualified mortgage" een lachertje is, en dat banken nog steeds niet geleerd hebben van de malaise van 2009-tot nu.
Hoe dan ook, kan je nog altijd een kansje wagen maar dan via foreclosures, of van eigenaars die niet meedoen in de nieuwe bubbel, probeer er zo maar eentje te
vinden
Nog een tip, stel je de vraag hoeveel je wilt investeren, koop waterfront, deze dalen of stijgen minder hard in prijs, Hou wel rekening met het
feit dat insurance en property taxes heel duur zijn. Maar als je verhuurt aan toeristen (wat perfect mogelijk is met een waterfront), dan heb je een mooiere return.
En zoals reeds gezegd, je moet betalen voor het onderhoud. Maar er zijn zat realtors die voor een 125dollar in de maand wekelijks verslag via film
maken.
Housing is booming business maar is al dat boomen wel veroorloofd?
Btw, maak je geen zorgen over kwaliteit, gevels zijn stucco, binnen houtskelet. Je vind wel nog oudere huizen uit hout, maar ik zou me concentreren op
woningen van 1990-2013, ga je voor oudere woningen, weet dan dat de verzekering peper duur wordt.
iig: Veel succes met een mogelijke aankoop, maar wees voorzichtig...
Sommige huizen die beschikten over deze gipsplaten dienen volledig onder handen genomen te worden.
Niet alleen de drywalls moeten weg, maar ook de elektrische leidingen zijn aangetast, koper werd zwart.
Volgende probleem is dat Florida de staat was die in 2012 een forse aanvulling in het aantal foreclosures zag.
De problemen zijn helemaal nog niet weg, ook al doen sommige steden het pakweg schitterend mbt toename in de prijzen.
Sommige steden pakten bijna 50% toename, wou je een huis dan had je moeten kopen in 2010, nu is er veel te veel risico.
Soms worden huizen reeds te koop geboden voor meer dan 20% dan de gemiddelde woningen in de buurt.
Om eerlijk te zijn, ik had ook interesse in een imo uitstekende kans, jammer genoeg geraak ik hier een deel van eigendommen niet kwijt.
Anders had ik in 2010 ook een ritje willen maken, ik zeg ritje want volgens mij is het slechts een kwestie van tijd vooraleer er terug een daling komt.
Kijk naar de verkopen van oktober 2012 tot nu, vergelijk dit met de forse toename in prijs en reken daarbij de toename in foreclosures en
het feit dat pakweg nog 30% onder water zit. De prijs wordt nu aangewakkerd door de investeerders en door de leningen waar slechts 3% down payment voor nodig
is. Op langere termijn zal duidelijk worden dat "qualified mortgage" een lachertje is, en dat banken nog steeds niet geleerd hebben van de malaise van 2009-tot nu.
Hoe dan ook, kan je nog altijd een kansje wagen maar dan via foreclosures, of van eigenaars die niet meedoen in de nieuwe bubbel, probeer er zo maar eentje te
vinden
feit dat insurance en property taxes heel duur zijn. Maar als je verhuurt aan toeristen (wat perfect mogelijk is met een waterfront), dan heb je een mooiere return.
En zoals reeds gezegd, je moet betalen voor het onderhoud. Maar er zijn zat realtors die voor een 125dollar in de maand wekelijks verslag via film
maken.
Housing is booming business maar is al dat boomen wel veroorloofd?
Btw, maak je geen zorgen over kwaliteit, gevels zijn stucco, binnen houtskelet. Je vind wel nog oudere huizen uit hout, maar ik zou me concentreren op
woningen van 1990-2013, ga je voor oudere woningen, weet dan dat de verzekering peper duur wordt.
iig: Veel succes met een mogelijke aankoop, maar wees voorzichtig...
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
ned in MO schreef:Ik heb vandaag eens zitten kijken naar florida real estate voor de gein en ik kwam dit tegen. Ten eerste het chine drywal probleem. Van 2004 tot 2006 was er de enorme real estate boom in Florida met daarboven op een lekkere hurricane in 2005. Gevolg een zeer grote vraag naar dry wall een heleboel drywall uit china ging komen omdat er grote vreeg was. De chinese drywall bleek problematisch te zijn doordat het bepaalde gassen produceerd in een warme vochtige omgeving. Dit is slecht voor je gezondheid maar het tast ook bijvoorbeeld koper aan waardoor airco na 6 maanden kaduuk gingen, ground wires problemen gingen geven etc. Vervanging gaat gauw 50-60k kosten. Ook zag ik bijvoorbeeld in cape corral dat er tientallen wijken zijn waar bijvoorbeeld maar 10% is bebouwd. Voordat alles weer zo is als het moet zijn ben je dus nog wel even bezig. Als investeerder moet je er wonen om er geld mee te kunnen verdienen.
Kaap Koraal = Cape Coral
Ik heb zelf een stukje waterfrontproperty gekocht in de SW waar de bebouwing 30-40% is maar dat vind ik juist wel heerlijk die ruimte ja ik ben gesteld op rust ...dat komt vanzelf als je ouder word
Ik vind wel dat als ik ooit zou gaan bouwen en dan verhuren hoeft hem voor mij geen geld op te leveren (wat idd best moeilijk is door onderhoud/percentages vr de propertymanager) ik ben al tevreden als het kostenneutraal zou zijn ... dan doe je het al goed en zijn je eigen vakanties zo goed als gratis.
En dit huis zou erop moeten komen ..Teamaubuchon cape coral en dan type the Mandolin ... dat is echt mijn droom ..wel een beetje minder miami vice achtige pool en modernere inrichting alleen. Maar zover ik er verstand van heb goede kwaliteit in afwerking en materialen.
-
Wallstreet
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Duurt niet lang vooraleer het sprookje een bitter einde zal krijgen. Zeker geen
vijf jaar meer. Diegene die op de bodem kochten als investment doen er goed aan om binnen
een bepaalde termijn een "for sale" bordje op te plaatsen. Het is gewoon creapy
om te zien hoe miljoenen Amerikanen weeral eens belazerd worden.
Dank je Fed, dank je wel banken, bedankt realtors, jullie zijn geslaagd in jullie blah blah.
Schrijnend om te zien dat het weer de gewone mensen zijn die weer maar eens gepluimd
zullen worden. Recovery??? Absoluut!!! 70% Cashen (in bepaalde delen van het land)... Van een recovery gesproken...
Maar spreken we over een sustainable recovery??? Waar zijn de miljoenen foreclosures opeens???
Waarom worden wanbetalers niet onmiddellijk uit het huis geschopt??? Waarom blijven duizenden huizen
gewoon leeg zonder een plekje op de markt???
Was het plan om de prijzen op te drijven zodat het aantal gezinnen currently under water zou dalen?
Waarom is het aantal first time buyers in deze so called recovery zo laag? Momenteel zitten we in een sellers-market
en de bidding-wars gaan onverminderd verder. Dit is gewoon een nieuwe bubbel die gaat ploffen.
Wat de trigger zal zijn? Daar ben ik zeer benieuwd naar. Enkele mogelijkheden op een rijtje:
- Investeerders verlaten massaal de markt als de vooropgestelde winsten bereikt zijn.
- De historisch lage rente die terug zal stijgen
- Het herstel in de algemene economie blijft uit
- Lonen stijgen niet genoeg om de stijgende inflatie op te vangen
- Banken raken verstrikt in hun eigen val, fore closures komen massaal de markt op
- Fed stopt met het backen van de banken (45bill/m persen draaien roodgloeiend)
- Obama... Wie zegt dat dit alles niet puur in het teken stond van een herverkiezing?
- Bernanke wordt binnen ongeveer 300 dagen gewisseld
- Beurzen die op hun all-time high staan zien een correctie
Reden genoeg om aan te nemen dat dit slechts een sprookje is, NOW IS THE BEST TIME TO BUY!!!
Wanneer heb ik dat nog gehoord? Interessant gegeven is misschien dat het ploffen van de bubbel
samen kan vallen met een mondiale ineenstorting van de huizenmarkten. China, Europa, de VS...
Zeer interessante tijden in het verschiet... Maar het feit dat er terug massaal gemanipuleerd wordt
met geld van de belasting-betaler om deze belasting-betaler armer te maken, maakt me kwaad.
Smerig hoe supply kunstmatig laag gehouden wordt om zo de prijzen op te drijven. Dit is terug maar eens een ramp
voor vele Amerikanen.
Beste wat je kan doen als je wilt kopen (voor de heel lange termijn) is jezelf afvragen of het wel nodig is om te kopen. Indien het antwoord hierop ja is,
blijf dan bij een kleine bescheiden woning zodat eventuele verliezen beperkt blijven of beter, dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken.
Je betaalt minimaal af, minder tax, dus op het einde van de rit minder stress en meer ruimte op je bankrekening.
Nu instappen als investering??? De verleidelijke markten zoals SoCal, AR en FL zijn reeds over-saturated.
Zeker doen als te veel geld hebt! Inflate the bubble en blaas daarna maar op je handen, zichzelf verbranden doet bij velen nog altijd pijn.
(water en flammazine doen ook wonderen)
Luister vooral goed naar je realtor, deze mensen weten best wel raad met je geld
Ongelooflijk na zo een debacle dat nog altijd geen lessen geleerd zijn. Laat rot fruit maar verder rotten.
Laat de markt zichzelf herstellen maar push de markt niet in een bepaalde richting. Wat Obama nu toelaat is iets wat in zijn gezicht zal ontploffen.
vijf jaar meer. Diegene die op de bodem kochten als investment doen er goed aan om binnen
een bepaalde termijn een "for sale" bordje op te plaatsen. Het is gewoon creapy
om te zien hoe miljoenen Amerikanen weeral eens belazerd worden.
Dank je Fed, dank je wel banken, bedankt realtors, jullie zijn geslaagd in jullie blah blah.
Schrijnend om te zien dat het weer de gewone mensen zijn die weer maar eens gepluimd
zullen worden. Recovery??? Absoluut!!! 70% Cashen (in bepaalde delen van het land)... Van een recovery gesproken...
Maar spreken we over een sustainable recovery??? Waar zijn de miljoenen foreclosures opeens???
Waarom worden wanbetalers niet onmiddellijk uit het huis geschopt??? Waarom blijven duizenden huizen
gewoon leeg zonder een plekje op de markt???
Was het plan om de prijzen op te drijven zodat het aantal gezinnen currently under water zou dalen?
Waarom is het aantal first time buyers in deze so called recovery zo laag? Momenteel zitten we in een sellers-market
en de bidding-wars gaan onverminderd verder. Dit is gewoon een nieuwe bubbel die gaat ploffen.
Wat de trigger zal zijn? Daar ben ik zeer benieuwd naar. Enkele mogelijkheden op een rijtje:
- Investeerders verlaten massaal de markt als de vooropgestelde winsten bereikt zijn.
- De historisch lage rente die terug zal stijgen
- Het herstel in de algemene economie blijft uit
- Lonen stijgen niet genoeg om de stijgende inflatie op te vangen
- Banken raken verstrikt in hun eigen val, fore closures komen massaal de markt op
- Fed stopt met het backen van de banken (45bill/m persen draaien roodgloeiend)
- Obama... Wie zegt dat dit alles niet puur in het teken stond van een herverkiezing?
- Bernanke wordt binnen ongeveer 300 dagen gewisseld
- Beurzen die op hun all-time high staan zien een correctie
Reden genoeg om aan te nemen dat dit slechts een sprookje is, NOW IS THE BEST TIME TO BUY!!!
Wanneer heb ik dat nog gehoord? Interessant gegeven is misschien dat het ploffen van de bubbel
samen kan vallen met een mondiale ineenstorting van de huizenmarkten. China, Europa, de VS...
Zeer interessante tijden in het verschiet... Maar het feit dat er terug massaal gemanipuleerd wordt
met geld van de belasting-betaler om deze belasting-betaler armer te maken, maakt me kwaad.
Smerig hoe supply kunstmatig laag gehouden wordt om zo de prijzen op te drijven. Dit is terug maar eens een ramp
voor vele Amerikanen.
Beste wat je kan doen als je wilt kopen (voor de heel lange termijn) is jezelf afvragen of het wel nodig is om te kopen. Indien het antwoord hierop ja is,
blijf dan bij een kleine bescheiden woning zodat eventuele verliezen beperkt blijven of beter, dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken.
Je betaalt minimaal af, minder tax, dus op het einde van de rit minder stress en meer ruimte op je bankrekening.
Nu instappen als investering??? De verleidelijke markten zoals SoCal, AR en FL zijn reeds over-saturated.
Zeker doen als te veel geld hebt! Inflate the bubble en blaas daarna maar op je handen, zichzelf verbranden doet bij velen nog altijd pijn.
(water en flammazine doen ook wonderen)
Luister vooral goed naar je realtor, deze mensen weten best wel raad met je geld
Ongelooflijk na zo een debacle dat nog altijd geen lessen geleerd zijn. Laat rot fruit maar verder rotten.
Laat de markt zichzelf herstellen maar push de markt niet in een bepaalde richting. Wat Obama nu toelaat is iets wat in zijn gezicht zal ontploffen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 6451 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 29 Reacties