Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen en opmerkingen AA-meeting 2006

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Njit heeft wel een beetje gelijk.. Ik heb mijn man meegekregen onder het mom van een info avondje over Amerika ;)
Sandy
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Sandy schreef:Njit heeft wel een beetje gelijk.. Ik heb mijn man meegekregen onder het mom van een info avondje over Amerika ;)
Dan zal je toch je fotoboek mee moeten nemen, dan heeft Njit wat om over te kletsen, en als ie dan over Amerika kletst kan je man wat info opdoen... 8)

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sandy schreef:Njit heeft wel een beetje gelijk.. Ik heb mijn man meegekregen onder het mom van een info avondje over Amerika ;)
Veel mensen zijn nieuw. Dan wil je graag toch een 'openingszin' hebben.
'Wat een leuk fotoboek heb je bij je' doet het dan altijd wel goed :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Njit schreef:Veel mensen zijn nieuw. Dan wil je graag toch een 'openingszin' hebben.
'Wat een leuk fotoboek heb je bij je' doet het dan altijd wel goed :)
Dat blijft mogelijk er staat nergens dat er geen fotoboeken mee mogen komen.
We willen alleen ongeveer weten wat er komt om er een goede plek voor te vinden.
Veel mensen doen tegenwoordig heel leuke maar ook dure dingen met hun foto/scrapboeken en het zou zonde zijn als daar schade aan zou komen omdat je het maar ergens op de hoek van een tafel moet leggen.
ook het vinden van informatie zal geen probleem moeten geven voor de mensen die nog niet zoveel ervaring hebben met de USA niet alleen visueel maar verschillende aanwezigen zijn net wandelende informatiezuilen :lol:
Als we nu met zijn alle gaan zeggen van ik neem niets mee is er op den duur echt niets aanwezig en dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling.

Rob
Albert
Amerikafan
Partner van: Nieuwenoord
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Albert »

Hallo allemaal,

er is wel degelijk plaats om een infostand cq fotoboekenhoek in te richten wij hebben op de wasplaats twee tafels ingedachte die jullie daarvoor kunnen gebruiken of op het overdekte terras buiten indien het weer het toelaat.

Het idee dat er een tig laptops komen en men de hele dag achter een pc gaat zitten is volgens mij niet de bedoeling, wat ik tenminste begrepen heb van de organisatie. Deze willen een gezellige samenkomst met een hapje en een drankje en vooral gezelligheid.

Een ieder kan zelf wel invullen wat men op zo'n meeting zou willen doen, alleen is het niet altijd een mogelijk. Vorigjaar liep men een beetje over in de grote zaal waar maar weinig mensen aanwezig waren.

Wij hebben de schuur belangeloos terbeschikking gesteld, als men een andere en betere locatie zou nemen om nog meer mensen te ontvangen is dat jullie goed recht. Maar laat dan de organisatie weten dat die weer op zoek moeten naar een andere locatie.

Zodat wij geen extra kosten hoeven te maken die we overgens graag er voor over zouden hebben.

Groetjes Albert
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Albertje Kretiek Himself schreef:Wij hebben de schuur belangeloos terbeschikking gesteld, als men een andere en betere locatie zou nemen om nog meer mensen te ontvangen is dat jullie goed recht. Maar laat dan de organisatie weten dat die weer op zoek moeten naar een andere locatie.
In je toon merk ik een lichte ergernis over het feit dat er zoveel vragen over de locatie worden gesteld. Het is helemaal niet bedoeld als kritiek denk ik maar zeker na vorig jaar zijn de verwachtingen hooggespannen. Dit is ook wel te merken aan het feit dat er zich 70 mensen hebben aangemeld en er zelfs een wachtlijst is.

Ik stel het zeker op prijs dat jullie de ruimte ter beschikking stellen!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ik ben het helemaal eens met Albertje Kretiek Himself. Hij stelt zijn locatie gratis ter beschikking.Laten we blij zijn dat er nog mensen zijn die dit belangenloos doen. Het is uiteindelijk geen vakantiebeurs, maar een gezellig samenzijn, waar ervaringen en ideeen kunnen worden uitgewisseld over ons favoriete vakantieland.

Groetjes Marja
Fan of the U.S.A.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik wil ook even laten weten dat ik het heel erg op prijs stel dat Albert en Monique ruimte voor de meeting ter beschikking stellen. Ik ben nog niet eerder geweest, dus ik vind het fijn dat er even wordt overlegd over wat je nu wel of niet mee moet nemen. Zelf houd ik heel erg van foto's kijken, dus ik hoop wel dat er de nodige foto-albums zullen zijn (ook al omdat ik niet zo makkelijk een praatje met iemand aanknoop, met die foto's erbij heb je toch meteen een leuk begin te pakken!) En dat de organisatie van te voren wil inventariseren hoeveel materiaal er mee zal komen, da's toch alleen maar goed!

Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik ben daar eigenlijk niet mee eens. Ik geloof niet dat iemand ergens de indruk heeft gegeven niet dankbaar te zijn voor jullie aardige en vrijgevige aanbod. En ik vind dat er best vragen gesteld mogen worden, hoe of wat. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat je dat zegt Albertje. Want je krijgt daardoor wel een beetje een schuldgevoel omdat je een vraag hebt gesteld, of een bezorgdheid geuit hebt. En ik geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.

Njit stelt simpelweg de vraag of het wel verstandig was om meer mensen toe te laten dan vorig jaar, en in een kleinere ruimte dan vorig jaar. Daarbij zegt hij nog dat hij begrijpt dat er voor deze ruimte is gekozen, ivm met kosten en de ruimte. Ik vind persoonlijk dat daar niet direct op gereageerd hoeft te worden, met een kleine ergernis, en zelfs het aanbod om dan maar elders ruimte te zoeken ... Dat roept alleen maar reacties op. En Noa eerlijk gezegd vind ik jouw reactie dan ook jammer "Hij stelt zijn locatie gratis ter beschikking. Laten we blij zijn dat er nog mensen zijn die dit belangenloos doen". Dan heb je Njit of wie dan ook echt verkeerd begrepen ..

Ik weet zeker dat iedereen jullie aanbod enorm waardeert ... En toegegeven moest ik eerst even wennen, maar vindt de gedachte om het feest in een stal te laten plaatsvinden erg leuk nu. Ik ben er helemaal op ingesteld ... dus zie persoonlijk geen reden om het ergens anders te houden. En proef dat ook uit geen enkele andere reactie : ))

Misschien wordt mijn reactie niet zo op prijs gesteld, maar het moest me even van het hart. Ik hoop wel dat er de vrijheid is om vragen te stellen of eventuele bezorgdheden te uiten ...
Laatst gewijzigd door Sandy op 12 sep 2006, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

ff een pr praatje.
Noa schreef:Ik neem alleen m'n man en mezelf mee, is dat ook goed???
vana schreef:... Vorige keer hadden we ook ons album mee maar ik merkte dat veel mensen eigenlijk geen tijd hadden om elkaars albums in te kijken. Je raakt toch met diverse mensen aan de praat en dan schiet dat er gewoon bij in.
Als 70 personen al hun materiaal mee zouden nemen, zouden we aan 1 dag niet genoeg hebben. Bovendien is een belangrijk aspect van de meeting natuurlijk ook het "live" kletsen met andere Amerika-fanaten/ zien wie er achter de nickname schuilgaat etc.
Njit schreef: Vind ik persoonlijk niet echt slim om met meer mensen minder ruimte te hebben.
in verhouding hebben we nog steeds veel ruimte hoor.

Vooraf was er al veel interesse in de meeting. We wisten dus waar we op moesten letten.
We hebben de locatie echt aan kritische blikken onderworpen. Op basis van hetgeen we gezien hebben hebben we alles op een rijtje gezet;

* Albert & Monique hebben o.a. ervaring met dé locatie
* Marjan & Roland hebben o.a. ervaring met het organiseren van zéér geslaagde AA-meetings
* Rob heeft o.a. veel kennis van Amerika en houdt dus goed in de gaten dat het overdragen van info op deze dag centraal kan staan
* ik ben niet de meest actieve forummer, dus hou er wel rekening mee dat mensen "openingszinnen" moeten kunnnen hebben.

Kortom: we hebben aan heel veel gedacht. Zodoende dat we ook (hoe jammer ook) een limiet aan het aantal deelnemers moesten stellen én even inventariseren wat iedereen mee wil nemen. En natuurlijk zullen we ook aan dingen niet denken; die zaken houden we natuurlijk in het achterhoofd voor de meeting 2007 :wink:

Sandy schreef: Want je krijgt daardoor wel een beetje een schuldgevoel omdat je een vraag hebt gesteld, of een bezorgdheid geuit hebt. En ik geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.
Niet doen (schuldig voelen dan).
Naast de sticky's waar we niet in kunnen reageren is dit topic juist om vragen te stellen.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Sandy, ik begrijp echt wel wat Njit bedoelt en hij heeft ook ergens wel gelijk. Maar als je een beperkte ruimte hebt, dan kun je of minder mensen toelaten of vragen of ze niet zoveel mee willen nemen. Ik vind het erg leuk als iemand fotoalbums etc. meeneemt, maar als iedereen laptops, films en webcams meeneemt dan blijft er weinig ruimte over toch???. Maar zoals ik heb begrepen is er ruimte voor foto's etc. gecreeerd . Er gaat trouwens niets boven persoonlijke ervaringen en verhalen
Fan of the U.S.A.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Noa schreef:Sandy, ik begrijp echt wel wat Njit bedoelt en hij heeft ook ergens wel gelijk. Maar als je een beperkte ruimte hebt, dan kun je of minder mensen toelaten of vragen of ze niet zoveel mee willen nemen. Ik vind het erg leuk als iemand fotoalbums etc. meeneemt, maar als iedereen laptops, films en webcams meeneemt dan blijft er weinig ruimte over toch???
Klopt maar het ging me eigenlijk om deze opmerking: "Laten we blij zijn dat er nog mensen zijn die dit belangenloos doen". Dat suggereert alsof het niet gewaardeerd wordt. En ik geloof niet dat dat aan de orde is.

Maar het is verder geen big deal voor mij hoor ... Maar ik wil alleen maar aangeven dat vragen en issues aankaarten toch mogelijk moet zijn, zonder een indruk te wekken niet dankbaar te zijn.
Sandy
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Henriëtte schreef:Wij willen onze laptop meenemen met daarop onze site http://www.case23.com met reisverhalen en ruim 1000 foto's.
Ik ben heel benieuwd wie er achter die website schuil gaat. Het is altijd onze wandel leidraad in de NP. Dit jaar hadden we echter een teleurstelling in Redwood NP. Niet omdat de site ons fout had voorgelicht, maar omdat we het niet goed gelezen hadden :lol: :oops: :lol:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

:offtopic: Een teleurstelling in Redwood :?: En dat is zo'n prachtig park!! Nou ben ik toch benieuwd, hoe komt het dat je teleurgesteld was??
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

:offtopic: :offtopic:
Henriëtte schreef: Nou ben ik toch benieuwd, hoe komt het dat je teleurgesteld was??
Niet lachen he? We gingen de Davison Scenic Road rijden.
Ben even zo vrij om van jullie site te citeren:

Op het moment dat je bij de kust aankomt, wordt de weg breder. Voor het gebruik van het strand, en het tweede deel van de weg, wordt een vergoeding gevraagd .....
je rijdt hier door een aantal ondiepe kreekjes (een 4WD-auto is hier makkelijk, maar niet noodzakelijk).

We hadden het niet goed gelezen en hadden uit het eerste deel opgemaakt dat we dus met de auto over het strand zouden gaan rijden. Dat leek ons wel een aparte ervaring, dat ook nog gecombineerd met door het water rijden zou een spectaculaire ervaring zijn.
Er was weinig water gevallen dus de kreek was behoorlijk droog en de weg stopte op een parkeerplaats. We hebben daarna de zin nog tig keer gelezen voordat ik ook eindelijk in wilde zien dat er op jullie site ook helemaal niet staat dat we over het strand zouden rijden :oops: :oops:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Da's wel balen ja, als zo'n verwachting niet uitkomt. Hopelijk vond je de rest van het park wel mooi??
EvdB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Het was verder een prima park en jullie site een prima wegwijzer bij de mooie wandellingen.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

EvdB schreef:
vana schreef:... Vorige keer hadden we ook ons album mee maar ik merkte dat veel mensen eigenlijk geen tijd hadden om elkaars albums in te kijken. Je raakt toch met diverse mensen aan de praat en dan schiet dat er gewoon bij in.
Als 70 personen al hun materiaal mee zouden nemen, zouden we aan 1 dag niet genoeg hebben. Bovendien is een belangrijk aspect van de meeting natuurlijk ook het "live" kletsen met andere Amerika-fanaten/ zien wie er achter de nickname schuilgaat etc.
Vorig jaar heb ik eigenlijk alleen maar in de fotoboeken gekeken en weinig gekletst met iedereen. Dat komt omdat ik niet zo'n prater ben en dat was ik dus eigenlijk weer van plan dit jaar. Gewoon lekker neuzen in vakantiespullen! Af en toe wat kletsen, dat wel natuurlijk, maar ik vind het leuker om foto's te bekijken en dingen te lezen....
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik weet nu hoe je eruit ziet, dus dit keer kom je niet van me af...

praten zal je...

:twisted: :twisted: :twisted:

:P
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

SpaceAce schreef: Vorig jaar heb ik eigenlijk alleen maar in de fotoboeken gekeken en weinig gekletst met iedereen. Dat komt omdat ik niet zo'n prater ben en dat was ik dus eigenlijk weer van plan dit jaar. Gewoon lekker neuzen in vakantiespullen! Af en toe wat kletsen, dat wel natuurlijk, maar ik vind het leuker om foto's te bekijken en dingen te lezen....
Ik wil nog steeds met jullie meerijden? Ga je dan ook niks tegen me zeggen? ;)

Ik vermoed dat ik trouwens ook in een hoekje duik en fotoboeken ga bekijken, zeker omdat ik ook nog eens alleen (nou ja, alleen...) kom en niemand ken :roll:

Maar wie weet ga ik wel helemaal los... :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer