Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Camper huur en campgrounds rules
Als wij gaan camperen slapen we dus niet in de auto, maar in een tent net ernaast. Dingen zoals portomonee en autopapieren leg ik in het handschoenen vak (glove compartment) of op de grond met een handdoek erover. 's Nachts doen we de auto op slot, maar overdag is dat niet het geval, behalve als we voor langere tijd van de kampeer plaats wegzijn. Ik heb nog nooit van diefstal op een camping gehoord hier. Niet dat ik het dus uitsluit, ik heb er gewoon nog nooit van gehoord.
Margaret
Margaret
SLI-verzekering
Hallo Rob en alle andere lezers,
Over 5 weken ga ik met een camper door de USA rijden en zo net zat ik nog even in de papieren van mijn reisbureau te kijken. Natuurlijk wil ik zo goed mogelijk verzekerd zijn zodat ik bij ongelukken (waar je niet aan wil denken!) niet financieel uitgeput raakt. Allemaal afkortingen natuurlijk, zonder veel uitleg en toch is het me redelijk duidelijk. Maar waarvoor is een SLI-verzekering, die je ter plaatse bij het camperverhuurbedrijf kan regelen? Is dit een soort aanvullende "casco"-verzekering???
Groeten van Mattijs
Over 5 weken ga ik met een camper door de USA rijden en zo net zat ik nog even in de papieren van mijn reisbureau te kijken. Natuurlijk wil ik zo goed mogelijk verzekerd zijn zodat ik bij ongelukken (waar je niet aan wil denken!) niet financieel uitgeput raakt. Allemaal afkortingen natuurlijk, zonder veel uitleg en toch is het me redelijk duidelijk. Maar waarvoor is een SLI-verzekering, die je ter plaatse bij het camperverhuurbedrijf kan regelen? Is dit een soort aanvullende "casco"-verzekering???
Groeten van Mattijs
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14853
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
Hoi Mattijs,
Daar komt het wel ongeveer op neer, ook ben je het eigenrisico kwijt (max $ 700 per gebeurtenis)
Het is altijd afwegen van wat doe je een SLI kost tussen de $ 12,00 en $ 16,00 per dag + tax (LA 8,25% SF 8,75% LS 7,5%)
Persoonlijk neem ik hem nooit op 5 reizen 1 X wat gehad en dat koste me $ 250,00 dus tot op heden er op verdient maar dat is een risico wat ieder voor zich moet bepalen.
Rob
Daar komt het wel ongeveer op neer, ook ben je het eigenrisico kwijt (max $ 700 per gebeurtenis)
Het is altijd afwegen van wat doe je een SLI kost tussen de $ 12,00 en $ 16,00 per dag + tax (LA 8,25% SF 8,75% LS 7,5%)
Persoonlijk neem ik hem nooit op 5 reizen 1 X wat gehad en dat koste me $ 250,00 dus tot op heden er op verdient maar dat is een risico wat ieder voor zich moet bepalen.
Rob
Bedankt voor je antwoord Rob,
Maar dat levert vervolgens wel meteen de volgende vraag op, al zou deze niet zo van belang zijn. In je antwoord heb je het ook over taxen die de huurder hierover moet betalen. Tussen haakjes geef je daarbij de tarieven weer met steeds twee letters er voor, namelijk: LA, SF en LS. Wat betekenen die afkortingen?
Sorry hoor, maar ik wil altijd het naadje van de kous weten. Maar dat lijkt me geen ongezonde eigenschap.
Groeten van Mattijs
Maar dat levert vervolgens wel meteen de volgende vraag op, al zou deze niet zo van belang zijn. In je antwoord heb je het ook over taxen die de huurder hierover moet betalen. Tussen haakjes geef je daarbij de tarieven weer met steeds twee letters er voor, namelijk: LA, SF en LS. Wat betekenen die afkortingen?
Sorry hoor, maar ik wil altijd het naadje van de kous weten. Maar dat lijkt me geen ongezonde eigenschap.
Groeten van Mattijs
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14853
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
Mattijs schreef:Bedankt voor je antwoord Rob,
Maar dat levert vervolgens wel meteen de volgende vraag op, al zou deze niet zo van belang zijn. In je antwoord heb je het ook over taxen die de huurder hierover moet betalen. Tussen haakjes geef je daarbij de tarieven weer met steeds twee letters er voor, namelijk:
LA, Los Angeles
SF San Francisco
LS. Las Vegas de S moest een V zijn typefoutje
Wat betekenen die afkortingen?
Sorry hoor, maar ik wil altijd het naadje van de kous weten. Maar dat lijkt me geen ongezonde eigenschap.
Groeten van Mattijs
Wij vliegen volgende week maandag naar San-Fransisco, 6 sept, kunnen wij de camper ophalen bij El-Monte.
Alles is eigenlijk al een eind duidelijk (met dank aan dit forum ) , ik kan 1 ding moeilijk vinden.
Hoe zit het met het opladen van bijvoorbeeld de videocamera ? kan dit onderweg via de aansteker ofzo ? of kan dit alleen op campgrounds met een hookup ?
Zo ja op de aansteker, zijn daar dan adapters voor ??
Alles is eigenlijk al een eind duidelijk (met dank aan dit forum ) , ik kan 1 ding moeilijk vinden.
Hoe zit het met het opladen van bijvoorbeeld de videocamera ? kan dit onderweg via de aansteker ofzo ? of kan dit alleen op campgrounds met een hookup ?
Zo ja op de aansteker, zijn daar dan adapters voor ??
- Peterken
- Amerika-newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 23:31
- Locatie: Wommelgem
- Contacteer:
Voor de camcorder heb je een speciale kabel nodig als er geen 110V aansluiting is in de camper. Deze is duur dus als je een ander mannier kan vinden des te beter. Wel is dit de meest universele oplossing, de cigaren aansteker in de wagen is over de ganse wereld (zover ik weet) hetzelfde.
Op campings heb je soms een hookup dus kan je daar ook aan opladen.
Met vriendelijke groeten,
Peter
Op campings heb je soms een hookup dus kan je daar ook aan opladen.
Met vriendelijke groeten,
Peter
De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde. (Augustinus)
-
- Amerikakenner
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
- Locatie: Bloemendaal
- Contacteer:
In Amerika gaat alles op 110Volt. Zelf heb ik vorig jaar gemerkt dat niet alle apparatuur geschikt is voor zowel 220 als 110 Volt. Ik heb daarom een Convertor meegenomen die van 12 Volt naar 220 Volt. Ik kan er maximaal 150Watt op aansluiten, dus meer dan genoeg om apparatuur op te laden.
Specificatie:
N.HQ-INV150W/12 - Omvormer 12V - 230V - € 34.00 inclusief BTW
Omvormer 12V - 230V , 150 Watt
Deze omvormer is aan te sluiten op de 12V accu van auto of boot en vormt de 12V DC om naar 230V AC. Op deze manier is overal waar gewenst 230V apparatuur aan te sluiten! Deze omvormer kan een extra hoog piekvermogen leveren.
Vaste kabel met sigaretten aansteker plug.
Specificaties:
* Ingangsspanning: 10-15 Volt DC
* Ingangsstroom bij maximale belasting: 15A
* Ingangsstroom onbelast: ca. 0,3 A
* Uitgangsspanning 230V AC - 50 Hz ( gemodificeerde sinus )
* Continue Uitgang Vermogen: 150 Watt
* Piek Uitgang Vermogen: 300 Watt
* Rendement: beter dan 90%
* Batterij leeg alarm bij ca. 10,5 Volt ( +/- 0,5V )
* Automatisch uitschakelen bij ca. 10 Volt ( +/- 0,5V )
* Thermische beveiliging 60°C +/- 5°C (microcontroller)
* Overbelastingsbeveiliging
* Kortsluitbeveiliging
* Beveiliging tegen verkeerd om aansluiten
* Zekering 15A
* Formaat ca. 165 x 90 x 70 mm
* Gewicht ca. 600 gram
Specificatie:
N.HQ-INV150W/12 - Omvormer 12V - 230V - € 34.00 inclusief BTW
Omvormer 12V - 230V , 150 Watt
Deze omvormer is aan te sluiten op de 12V accu van auto of boot en vormt de 12V DC om naar 230V AC. Op deze manier is overal waar gewenst 230V apparatuur aan te sluiten! Deze omvormer kan een extra hoog piekvermogen leveren.
Vaste kabel met sigaretten aansteker plug.
Specificaties:
* Ingangsspanning: 10-15 Volt DC
* Ingangsstroom bij maximale belasting: 15A
* Ingangsstroom onbelast: ca. 0,3 A
* Uitgangsspanning 230V AC - 50 Hz ( gemodificeerde sinus )
* Continue Uitgang Vermogen: 150 Watt
* Piek Uitgang Vermogen: 300 Watt
* Rendement: beter dan 90%
* Batterij leeg alarm bij ca. 10,5 Volt ( +/- 0,5V )
* Automatisch uitschakelen bij ca. 10 Volt ( +/- 0,5V )
* Thermische beveiliging 60°C +/- 5°C (microcontroller)
* Overbelastingsbeveiliging
* Kortsluitbeveiliging
* Beveiliging tegen verkeerd om aansluiten
* Zekering 15A
* Formaat ca. 165 x 90 x 70 mm
* Gewicht ca. 600 gram
Jan Gijs
- michelly
- Amerika-expert
- Berichten: 4813
- Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ook wij hadden vorig jaar een omvormer mee. Heel handig. Wij waren gewoon met de auto en konden onderweg zo alles opladen. We campeerden geregeld met de tent en dan hoefden we geen plaats met stroomaansluiting te nemen. Zo zijn de kosten er ook nog zo uit. We wilden de omvormer ook thuis in de auto gebruiken om de laptop op aan te sluiten. Handig voor de vakantie naar Oostenrijk voor de kinderen, maar waar lag dat ding nou ook alweer. We hebben dus een nieuwe gekocht en toen vonden we de oude weerJGK schreef:In Amerika gaat alles op 110Volt. Zelf heb ik vorig jaar gemerkt dat niet alle apparatuur geschikt is voor zowel 220 als 110 Volt. Ik heb daarom een Convertor meegenomen die van 12 Volt naar 220 Volt. Ik kan er maximaal 150Watt op aansluiten, dus meer dan genoeg om apparatuur op te laden.
Nu hebben we er dus 2...
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:48
- Contacteer:
Hallo Rob...misschien ben ik wat nieuwsgierig maar welke route hebben jullie toen gereden?Rob schreef:Hoi Carola,
Wat je precies kwijt bent is natuurlijk afhankelijk van de prijs per Gallon.
Reken gemiddeld op 1 gallon voor 8 á 9 mile in liters 1:4
Heb even gekeken naar onze trip van vorig jaar: 4450 mile getankt 510.703 gallon gemiddlede prijs $2,296 P/G totaal aan brandstof $ 1.172,574.
Een an ander is mede afhankelijk van de route en je rijgedrag, als je veel moet klimmen verbruik je meer maar ook als je op de interstate het gaspendaal flink intrapt zal je meer gebruiken.
probeer als maximum snelheid rond de 60 M/U aan te houden als je er boven gaat zitten krijg je draaikolken
Rob
Alvast bedankt.
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14853
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
De route(s) zijn geen geheim hoor want anders zou ik er geen reisverslagen van bijhoudenkarin en Willem schreef:Hallo Rob...misschien ben ik wat nieuwsgierig maar welke route hebben jullie toen gereden?
Alvast bedankt.
Grofweg LA-LV-Page-Chinly-Bisti Badlands- Apache Junction-Tucson-Silver City NM-Deming-Alamogordo-Roswell-Carlsbad-Guadalupe Mts-Big Bend-Dallas.
Zie reisverslag 2005
Rob
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:48
- Contacteer:
Hallo Rob,
Hartelijk bedank voor je reactie. We waren hier over het een en het ander aan het discussieren o.a over de benzine kosten en de afstanden, gallons etc.( voor ons is het pas de 1e keer nietwaar)
Ik las inmiddels op je weblog dat je een mooie reis hebt gemaakt in 2005. Het is in elk geval een langere reis dan die wij gaan maken.
Ha! nu houden we misschien nog wat extra $$$ over voor andere leuke dingen.
groetjes Willem en Karin
Hartelijk bedank voor je reactie. We waren hier over het een en het ander aan het discussieren o.a over de benzine kosten en de afstanden, gallons etc.( voor ons is het pas de 1e keer nietwaar)
Ik las inmiddels op je weblog dat je een mooie reis hebt gemaakt in 2005. Het is in elk geval een langere reis dan die wij gaan maken.
Ha! nu houden we misschien nog wat extra $$$ over voor andere leuke dingen.
groetjes Willem en Karin
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:48
- Contacteer:
da's inderdaad wel balen ja ...maar toch altijd "goeiekoper" dan hier zullen we dan maar zeggen
http://gasbuddy.com/
heb zojuist deze site nog even bekeken vooor de huidig benzineprijzen.
http://gasbuddy.com/
heb zojuist deze site nog even bekeken vooor de huidig benzineprijzen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Berichten: 13814
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Locatie: Macisvenda, Spanje
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht