Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boete in Amerika
Boete in Amerika
Hallo allemaal,
In augustus 2012 hebben wij een trip in het westen gemaakt, en we hebben allebei (ik en mijn vrouw) een boete gekregen voor te hard rijden.
We zouden de boetes thuis opgestuurd krijgen. Ik heb dus nog steeds niks thuis gekregen en mijn vrouw kreeg ongeveer een maand geleden een brief dat de eerste keer niet was betaald en nu is het verdubbeld:S
De eerste keer hebben wij helemaal geen brief gekregen dus ook geen mogelijkheid gehad om te betalen..
Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
Waar kan ik bellen en vragen hoe het met mijn boete zit? En kan ik iets regelen voor mijn vrouw dat we alsnog de mogelijkheid krijgen om het eerste bedrag te betalen?
Zal het een probleem worden op d luchthaven als we dit jaar weer gaan?
Alvast bedankt!
Alper
In augustus 2012 hebben wij een trip in het westen gemaakt, en we hebben allebei (ik en mijn vrouw) een boete gekregen voor te hard rijden.
We zouden de boetes thuis opgestuurd krijgen. Ik heb dus nog steeds niks thuis gekregen en mijn vrouw kreeg ongeveer een maand geleden een brief dat de eerste keer niet was betaald en nu is het verdubbeld:S
De eerste keer hebben wij helemaal geen brief gekregen dus ook geen mogelijkheid gehad om te betalen..
Mijn vraag is wat moet ik nu doen?
Waar kan ik bellen en vragen hoe het met mijn boete zit? En kan ik iets regelen voor mijn vrouw dat we alsnog de mogelijkheid krijgen om het eerste bedrag te betalen?
Zal het een probleem worden op d luchthaven als we dit jaar weer gaan?
Alvast bedankt!
Alper
Re: Boete in Amerika
Hier zijn al een aantal topics over, zie hier. Hebben jullie al contact opgenomen met de verhuurmaatschappij om te kijken of de boete daar is aangekomen?
-
handige_har
En wat nou als je helemaal niet betaald? ze kunnen je niks maken toch? Heb je wel kans dat je het land niet meer in mag maar stel je bent niet van plan om nog een keer te gaan.
Weet iemand hoe dit zit?
Weet iemand hoe dit zit?
Van wie kwam de brief? Van het verhuurbedrijf of van een overheidsinstantie? Ik zou hoe dan ook even contact opnemen om te vragen hoe het zit en om te proberen die verdubbeling ongedaan te maken.
Ik denk dat niemand je veel kan maken als je niet betaalt en dat er bij immigrations ook geen haan naar kraait. Of je nog ooit ergens een auto kunt huren, is een tweede.
Ik denk dat niemand je veel kan maken als je niet betaalt en dat er bij immigrations ook geen haan naar kraait. Of je nog ooit ergens een auto kunt huren, is een tweede.
Als het via de verhuurmaatschappij kwam zullen ze het wel op je creditcard belasten.
Als het goed is, dan bewaren ze je creditcard gegevens niet.knaapje schreef:Als het via de verhuurmaatschappij kwam zullen ze het wel op je creditcard belasten.
Ik ben niet geflitst ofzo gewoon rechtstreeks op mijn naam uitgeschreven. De brief is afkomstig van Maryland Courthouse.
Raar, normaal krijg je niets thuisgestuurd, maar krijg je de bekeuring meteen mee. Die dien je dan vervolgens per cheque of per credit card te betalen. Heb je niets gekregen van de officer indertijd?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat je een papiertje hebt gekregen voor die boete. Op de achterkant staat waar je die heen moet sturen. Er moet ook dus een adres etc op staan.
Indien geen tel# even googelen.
Dan even opbellen, situatie uitleggen en dat de (tweede) brief voor jou de eerste is. Dan aangeven dat je geen problemen hebt met betalen van de boete maar dat je het een beetje unfair vindt omdat je geen eerste brief hebt gehad. Meestal kan je dan gewoon met cc de boete betalen. Lukt dat niet dan mag je me even PBen. Ik heb al eens eerder mensen met boetes geholpen.
Mark
Indien geen tel# even googelen.
Dan even opbellen, situatie uitleggen en dat de (tweede) brief voor jou de eerste is. Dan aangeven dat je geen problemen hebt met betalen van de boete maar dat je het een beetje unfair vindt omdat je geen eerste brief hebt gehad. Meestal kan je dan gewoon met cc de boete betalen. Lukt dat niet dan mag je me even PBen. Ik heb al eens eerder mensen met boetes geholpen.
Mark
Thnx voor je hulp dat waardeer ik echt, en als ik er niet uitkom zal ik je zeker een bericht sturen.
Ik heb indd niks meegekregen en mijn vrouw overigens ook niet. Maar haar boete werd wel thuisgestuurd en die van mij nog altijd niet. Maar ik ga morgen even bellen met de courthouse
en misschien dat er ook iets over mij bekend is in hun systeem.
Ik heb indd niks meegekregen en mijn vrouw overigens ook niet. Maar haar boete werd wel thuisgestuurd en die van mij nog altijd niet. Maar ik ga morgen even bellen met de courthouse
en misschien dat er ook iets over mij bekend is in hun systeem.
Heb je ook nergens hoeven te tekenen en dat je daar dan een doordruk van kreeg? Ik vind het echt raar; mag ik vragen waar de bekeuring voor was?
http://www.courts.state.md.us/district/ ... affic.html
http://www.courts.state.md.us/district/ ... affic.html
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een boete gaat niet vanzelf weg. Je wordt geacht er zelf achteraan te gaan als je niks ontvangt. Daarmee voorkom je dat de boetes uit de hand gaan lopen
Er zijn hier mensengeweest (op het forum) die voor moesten komen (dronken rijden etc), teruggegaan zijn naar Nederland en de boel de boel hebben gelaten.
Die kunnen nooit meer naar de USA. Nou is een gewone boete niet zo erg, maar er niks aan doen kan aardig oplopen als je er niets aan doet.
Als je weer eens aangehouden zou worden in de toekomst als je in amerika staat en je hebt een oude boete openstaan denk ik dat je dan wenste dat je hem veel eerder betaald had.
Er zijn hier mensengeweest (op het forum) die voor moesten komen (dronken rijden etc), teruggegaan zijn naar Nederland en de boel de boel hebben gelaten.
Die kunnen nooit meer naar de USA. Nou is een gewone boete niet zo erg, maar er niks aan doen kan aardig oplopen als je er niets aan doet.
Als je weer eens aangehouden zou worden in de toekomst als je in amerika staat en je hebt een oude boete openstaan denk ik dat je dan wenste dat je hem veel eerder betaald had.
@Alper, je blijft heel weinig informatie geven. Wat is er precies gebeurd? Zijn jullie staande gehouden, en indien ja, wat heeft de politieagent to gezegd? Zijn jullie in dezelfde stad/staat staande gehouden?
- DixieChick
- Amerika-expert
Je krijgt niet altijd de boete meteen mee. Toen ik een paar jaar terug aangehouden werd omdat ik niet -volledig- tot stilstand gekomen was bij een stopbord (op een lege weg, op een klaarlichte dag, maar goed, maar goed), kreeg ik alleen een citation mee, met een court date erop, en een telefoonnummer van het courthouse dat ik twee dagen later kon bellen om de hoogte van mijn boete te horen. Was een beetje omslachtig, maar ik moest er dus wel zelf achteraan*.
Ik zou dit zeker niet laten verlopen. Als je ooit een keer terugkomt in Maryland (heb ik dat goed onthouden) en je hebt een boete openstaan, dan heb je best kans dat er een bench warrant voor jou is aangemaakt (vanwege een niet betaalde boete). Als je dan aangehouden wordt, dan mag je meteen mee naar de lokale gevangenis en de volgende dag voor de rechter komen (en alsnog de boete betalen, die ondertussen waarschijnlijk enorme proporties heeft aangenomen).
*en omdat dit de VS is, opteerde ik om naar court te gaan ipv meteen te betalen, waar de rechter alsnog besloot dat mijn citation de prullenmand in mocht
Ik zou dit zeker niet laten verlopen. Als je ooit een keer terugkomt in Maryland (heb ik dat goed onthouden) en je hebt een boete openstaan, dan heb je best kans dat er een bench warrant voor jou is aangemaakt (vanwege een niet betaalde boete). Als je dan aangehouden wordt, dan mag je meteen mee naar de lokale gevangenis en de volgende dag voor de rechter komen (en alsnog de boete betalen, die ondertussen waarschijnlijk enorme proporties heeft aangenomen).
*en omdat dit de VS is, opteerde ik om naar court te gaan ipv meteen te betalen, waar de rechter alsnog besloot dat mijn citation de prullenmand in mocht
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ja, maar het is dus óf het een óf het ander: ofwel je overtreding gaat naar de rechter, ofwel je krijgt de mogelijkheid om te betalen zonder tussenkomst van de rechter. Dit laatste is doorgaans zo bij kleine overtredingen, zoals (niet al te grove) snelheidsovertredingen. In beide gevallen krijg je een papier mee naar huis waar op staat wat je hebt misdaan en hoe de procedure verder is. Uit het verhaal van TS maak ik nu op dat zijn overtreding niet zonder tussenkomst van de rechter kon worden afgehandeld, maar wat ik niet begrijp, is dat hij daar verder helemaal geen afschrift van heeft. Het lijkt me moeilijk navraag doen als je geen case number hebt.
P.S. In Maryland, of all places: mijn man en ik zijn hier nou in totaal samen drie keer aangehouden vanwege snelheidsovertredingen en we hebben er nog geen enkele keer een boete voor gekregen; wel drie keer een waarschuwing. Ik heb de indruk datje hier toch wel heel gekke dingen moet doen om een bekeuring te krijgen voor te hard rijden, maar dat terzijde...
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Alper schreef:Hallo allemaal,
Hoe kan je bekeurd worden in Maryland als je een trip in het westen doet?Alper schreef:De brief is afkomstig van Maryland Courthouse.
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Scherp! 
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat hoeft niet scherp te zijn hoorLaura&Edwin schreef:Scherp!
Voorbeeldje: Bij ons in de buurt hen je de plaats Houston. Dat ligt in Texas county. In de staat Missouri. Volg je hem nog?
Kan dus best dat er in het zuidwesten ergens een county is die Maryland heet