Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken in de VS voor 2,5 maand

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Yeran_nl
Amerika-newbie

Werken in de VS voor 2,5 maand

Bericht door Yeran_nl »

Hoi hoi!

Ik heb een vraagje m.b.t. een visum om te werken in de VS... ik heb het internet al afgezocht en diverse topics op dit forum gelezen maar ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer, wat een schat aan informatie, dus doe ik het maar via deze weg. Mijn situatie is als volgt:

Ik moet voor mijn opleiding (Lerarenopleiding Engels VO) een Stay Abroad doen. Dit houdt in dat ik voor een periode van minstens zes weken in een Engelstalig land moet verblijven. Ik wil hiervoor graag naar de VS waar ik bij vrienden kan verblijven voor zo'n 10 weekjes. Ik zou daarnaast ook graag willen werken. Wat voor werk maakt mij eigenlijk niets uit; kassiere ben ik al blij mee...

Is het mogelijk om hiervoor een visum te krijgen, zonder dat je van tevoren al werk hebt?

Alvast bedankt :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Voor 6 weken kun je via het Visa Waiver programma (max 90 dagen). Je mag alleen niet werken als je via het VWP gaat.
Op een Studentenvisum oid mag je niet werken (behalve on-campus).
Laatst gewijzigd door Njit op 05 sep 2006, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Yeran_nl
Amerika-newbie

Bericht door Yeran_nl »

Bedankt voor het antwoord :) Ik weet dat het in de VS verblijven (tot 90 dagen) op zich geen probleem is (moet alleen wel een nieuw paspoort aanvragen :-|) maar het is dus helemaal niet mogelijk om te werken dan?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Yeran_nl schreef:Bedankt voor het antwoord :) Ik weet dat het in de VS verblijven (tot 90 dagen) op zich geen probleem is (moet alleen wel een nieuw paspoort aanvragen :-|) maar het is dus helemaal niet mogelijk om te werken dan?
Nee. Dit om illegale immigratie te voorkomen. Het KAN wel maar daar heb je dan weer een Werk-visum voor. En hier is wat moeilijker aan te komen.
Is er bij je school niemand die je hier verder in kan helpen? Of gaan de meesten voor hun 'Stay Abroad' naar de UK oid?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ben ook voor school minimaal 6 weken naar het buitenland gemoeten en ben toen 3 maanden naar de VS gegaan.
Een visum was moeilijk aan te komen, omdat het bedrijf niet in contact stond met een amerikaanse universiteit. Ik ben toen (illegaal dus :( ) als "toerist" gegaan en binnen de 90 dagen terug naar NL gegaan.
Werken kon ik dus helaas niet doen, maar voor zo'n korte periode zou ik als ik jou was ook geen werkvergunning aanvragen. Als je een studentenvisum aanvraagt mag je ook niet werken...alleen op de campus zelf, maar dat schijnt geen *** te verdienen....

Succes ermee en laat even weten hoe je het allemaal gaat doen....ik wil namelijk na mijn opleiding misschien een vervlgopleiding doen in de VS

Groetjes, Jolanda
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Moet het perse betaald werk zijn? Want misschien kan je iets van vrijwilligerswerk doen, en misschien zelfs in de richting van je studie bijv helpen met huiswerk op school of community center of ESL aan immigranten geven?

Betaald werk gaat je niet lukken, want dat is illegaal en bij de meeste legitieme werkgevers kom je niet binnen zonder papieren. En je wilt echt niet bij dubieuze werkgevers werken.......
SEEING IS BELIEVING
Yeran_nl
Amerika-newbie

Bericht door Yeran_nl »

Sorry voor mijn late reactie... ik zit eigenlijk een beetje in een luxe positie want ik hoef de Stay Abroad niet perse te doen, daar ik al een jaar in de UK heb gewoond. Het naar de VS gaan en werken is dus meer iets wat ik wil dan wat ik moet. De mensen bij wie ik kan verblijven zijn op het moment aan het proberen iets te zoeken, maar stel dat ze bijvoorbeeld iets bij de McDonalds (ik noem maar wat) vinden en de werkgeven is bereid al het papierwerk in te vullen, hoe groot is dan de kans dat ik daadwerkelijk een visum krijg?

En ja, vrijwilligerswerk is inderdaad een optie maar gezien het feit dat ik hier in Nederland ook nog een appartementje heb waarvan de huur betaald moet worden... kan ik het mij helaas niet vervoorloven om voor een lange tijd weg te gaan zonder te werken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Yeran_nl schreef:Sorry voor mijn late reactie... ik zit eigenlijk een beetje in een luxe positie want ik hoef de Stay Abroad niet perse te doen, daar ik al een jaar in de UK heb gewoond. Het naar de VS gaan en werken is dus meer iets wat ik wil dan wat ik moet. De mensen bij wie ik kan verblijven zijn op het moment aan het proberen iets te zoeken, maar stel dat ze bijvoorbeeld iets bij de McDonalds (ik noem maar wat) vinden en de werkgeven is bereid al het papierwerk in te vullen, hoe groot is dan de kans dat ik daadwerkelijk een visum krijg?
De werkgever zal voor een Werkvisum moeten kunnen aantonen dat jij voor hem de enige optie bent en dat een Amerikaan dit niet zal kunnen. Voor een baan bij de McD zal dit denk ik lastig aan te tonen zijn.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:De werkgever zal voor een Werkvisum moeten kunnen aantonen dat jij voor hem de enige optie bent en dat een Amerikaan dit niet zal kunnen. Voor een baan bij de McD zal dit denk ik lastig aan te tonen zijn.
EN het aanvragen van zo'n visum kost ook nog wat (afhankelijk van het soort visum iets tussen de paar honderd euro -> een paar duizend euro).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Je beste optie is waarschijnlijk kijken of je bij een universiteit iets kan gaan doen betaald voor een paar weken, omdat zij makkelijk en goedkoop de visapapieren in orde kunnen maken. Veel andere werkgevers zullen niet bereid zijn voor veel geld door al de ellende heen te gaan voor iemand die maar een paar weken komt werken...
Probleem op een universiteit is weer dat die niet zo houden van salarissen geven. Kijk eens op http://www.beursopener.nl, wellicht vind je een andere manier voor financiering, zodat je toch vrijwilligerswerk kunt doen.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Werken als au pair? Daar zijn een aantal bureaus voor.

Hoewel, voor een periode van 2,5 maanden lijkt me dat werk moeilijk te vinden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

misschien een of ander kamp? maar again, behalve als je iets specifieks te bieden hebt gaat ook de universiteit niet veel voor je doen, zeker niet als je niet al binnen de universitiet zit. het kostte ontzettend veel moeite om het visum en het kunnen werken en betaald worden te regelen voor een net afgestudeerde student die wij hier hebben en dat is alleen maar omdat ons werk en de baan waar wij haar voor hebben specifiek om een buitenlandse vraagt. (heeft te maken met capaciteits development in het gebied waar wij werken)

draai het even om en stel je voor dat de Albert Heijn opeens werkvergunningen zou gaan verschaffen aan vakkenvullers. hoeveel mensen en uit de rest van de wereld zouden daar niet voor gaan? als er gebrek was aan vakkenvullers zou het een ander verhaal zijn.

ik geloof dat ziekenverzorging krap zit, maar je moet papieren hebben.

als je een poosje in de VS wilt wonen en werken om een andere wereld te ervaren, zal je waarschijnlijk eerst moeten sparen. of je apartement onderverhuren, bijv aan een amerikaan die een poosje in Nl wil wonen.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer