Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terug van 11 dagen New York State en City

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Terug van 11 dagen New York State en City

Bericht door Rob »

Hoi allemaal,

We zijn (helaas) weer thuis van onze korte trip naar New York.
Schitterende vakantie gehad, een paar hoogtepunten en opmerkingen, de rest krijgen je weer in een reisverslag.
Aankomst JFK, binnen 35 minuten stonden we buiten en een uur later al in de auto.
Rit naar Binghamton 3,5 uur viel enorm mee, wat opviel ze rijden in NY minimaal 10 mile harder dan de speedlimit aangeeft, ik ben maar in de stroom meegereden schiet lekker op.
Omgeving Watkins Glen en Ithaca, schitterende watervallen waarbij we Buttermilk Falls de mooiste vonden, Annemiek wat woon jij in een prachtige omgeving jammer dat we niet een maand later waren dan is het nog mooier met de najaarskleuren, voor de wijnliefhebbers, ze hebben hier geloof ik meer wijngaarden dan in Frankrijk.
Het Glasmuseum was nog gesloten om 08.25 am dus misschien een volgende keer.
Niagara Falls indrukwekkend maar vooral vanaf de Canadese kant, de lichtshow doet een beetje Vegas achtig aan.
Thousand Islands prachtig gebied we hebben er een boottocht van 2,5 uur gedaan een echte aanrader (thanks Petra).
NYC. erg afwisselend Ellis Island laat een diepe indruk na net als Ground Zero vond ik zelf nu nog beklemmend.
Central Park wat een rust in zo'n drukke stad.
Wat verder opviel de brandstofprijs, wij hebben door goed op te letten redelijk goedkoop kunnen tanken maar ik heb prijzen gezien tot $ 2,319 per gallon tewijl je in PA en NJ voor $ 1,739 tot $1,879 kan tanken.
Rond NYC zijn de wegen vaak niet voorzien van het wegnummer maar van de wegnaam die dan weer niet altijd op de gebruikte kaarten staan dat is wel eens zoeken.
In de state NY zijn de exit oplopend genummerd ( net als in Nederland )
terwijl in alle andere staten de exitnummers aan de mijlen zijn gekoppeld.
Met het zuidwesten is het niet te vergelijken.
Reizen met auto en hotel of cabin NEE geef mij maar een camper, elke dag of 2 dagen weer alles inpakken vind ik niet zo'n sucses.
Het reisverhaal volgd binnenkort.
Iedereen die door hun tips deze reis mooier hebben helpen maken nogmaals bedankt.
Gr.
Rob
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Terug van 11 dagen New York State en City

Bericht door rene.jager »

Hé Rob,

Leuk weer van je te horen. Ik zie al uit naar je nieuwste reisverslag. Ik heb de anderen inmiddels gelezen. Boeiende reisverslagen. Wat heb je inmiddels al een hoop gezien van de VS zeg!
Rob schreef:Aankomst JFK, binnen 35 minuten stonden we buiten en een uur later al in de auto.
Heb je je haar geknipt of zo?? :hilarious:

Groeten René
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Terug van 11 dagen New York State en City

Bericht door Rob »

rene.jager schreef:
Rob schreef:Aankomst JFK, binnen 35 minuten stonden we buiten en een uur later al in de auto.
Heb je je haar geknipt of zo?? :hilarious:

Groeten René
Echt niet :rockon:
Rob
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Welkom terug Rob! Leuk om te horen dat je een leuke reis hebt gehad! Ik kijk alvast uit naar je reisverhaal.

Groetjes,
Jacqueline
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Blij te horen dat je een leuke vakantie gehad hebt.
Ja over een maand is heir alles mooie herftskleuren, maar ook al een stuk kouder. Ik kijk uit naar je reisverslag
groeten
Annemiek
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer