Weer geknal, nu in PA

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Weer geknal, nu in PA

Bericht door ned in MO »

Telegraaf berich van een nieuwe shooting waarbij 4 mensen om het leven kwamen.
Verder nog niks nieuws. Ik denk gang related.
Media vertrouw ik niet meer omdat ze het in newtown ook zo ontzettend fout hadden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2117 ... _VS__.html
Gebruikersavatar
WizardOfOss
Amerikafan
Berichten: 307
Lid geworden op: 19 jul 2010, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, statistisch gezien zijn er in de VS sinds "Newtown" alweer zo'n 300 mensen doodgeschoten, zelfmoorden niet meegerekend. Deze 4, hoe triest ook, kunnen er dan ook nog wel bij.

Die mass shootings vallen uiteraard wel op, zeker als het om kinderen gaat, maar zijn feitelijk maar een randverschijnsel.
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Bennogr »

Wat hebben de nieuwsmedia in Newtown verkeerd gedaan?

Wat betreft verslaggeving dan. Dat ze er veel te lang met veel te veel journalisten veel te veel mensen veel te veel lastig hebben gevallen -- daar ben ik het mee eens.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door PSVwally »

Ik denk met de berichtgeving an zich. Eerst was het de broer, toen de uiteindelijke schutter. Toen werd zn broer als medeverdachte opgepakt, daarna bleek het om een verhoor te gaan. Toen werd bekend dat papa en mama op school ook waren doodgeschoten. Toen werd papa in huis gevonden, maar dat bleek uiteindelijk toch moeders te zijn..... Gewoon een hoop giswerk ipv duidelijkheid.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Bennogr »

Dat is het probleem tegenwoordig met al dat getwitter en getweet. Je denkt dat je elk gerucht door moet geven, want anders doen 'gewone' burgers het wel.

Maar de kranten en de meeste radio- en tvstations hebben vrij gewoon gerapporteerd. Alleen dat lastig vallen van mensen ("wat ging er door u heen toen u hoorde dat uw kind vermoord was?"), dat hoeft van mij niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door dimona »

PSVwally schreef:Ik denk met de berichtgeving an zich. Eerst was het de broer, toen de uiteindelijke schutter. Toen werd zn broer als medeverdachte opgepakt, daarna bleek het om een verhoor te gaan. Toen werd bekend dat papa en mama op school ook waren doodgeschoten. Toen werd papa in huis gevonden, maar dat bleek uiteindelijk toch moeders te zijn..... Gewoon een hoop giswerk ipv duidelijkheid.
Ja, ach, ik denk dat de meeste mensen op dat moment vooral wilden weten wat er aan de hand was op het moment dat de politie het nog te druk had met zelf te begrijpen wat er was gebeurd, en er dus geen officiële newsfeed was. Ik weet niet of je dat iemand kunt kwalijk nemen.
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:Alleen dat lastig vallen van mensen ("wat ging er door u heen toen u hoorde dat uw kind vermoord was?"), dat hoeft van mij niet.
Dat viel toch wel mee? Ik vind dat ze de direkt betrokkenen aardig buiten beeld hebben gehouden; er zijn bij mijn weten ook geen beelden van de ongetwijfeld vreselijke taferelen die zich bij dat fire house moeten hebben afgespeeld.
gastxyz

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door gastxyz »

Tja het is even wachten op de oplossing van Biden/Obama. Dan gebeurt dit niet meer....
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door ned in MO »

Er gaat uiteindelijk weinig tot niets veranderen. Let maar op
Gebruikersavatar
TedjevanEs
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 11 apr 2007, 18:46
Locatie: Troy, NC

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door TedjevanEs »

Wat een humor weer van de partner van Bassie en Adriaan. En Nedje heeft niet eens door dat het een cynische opmerking is...
Misschien kun je ook een zinvolle bijdrage leveren Arno? Bijvoorbeeld wat zou jouw oplossing zijn of denk je dat een oplossing niet mogelijk is?
Wallstreet
Amerikakenner
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 okt 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Wallstreet »

Ik betreur ook deze feiten en alle andere schietpartijen, heb ook eens een post geopend met "Weer een schietpartij!".
Het komt soms schokkend over (zeker die in het schooltje met die kindjes). Maar uiteindelijk weten wij niet hoeveel doden er vallen in de rest van Europa.
Btw, maak eens een berekening mocht er een toelating zijn voor wapenbezit in Europa. Ik weet wel, het is niet zo en dus is een vergelijking minder zinvol op dit moment.
Maar Amerika is een grote staat en een continent dus de cijfers zijn makkelijk te vinden. Eveneens krijgt elke schietpartij extra aandacht na de verschrikkelijke feiten in
Connecticut. Dit viel me ook op na de schietpartij in Dallas, de dagen erna werden er altijd wel berichten over schietpartijen geplaatst op nieuwssites.
Het komt echt over alsof de VS een Cowboy land is, alsof het een plaats is waar niets anders gebeurd dan moorden en schietpartijen.

Maar probeer eens statistics te vinden voor Europa (niet eenvoudig). Natuurlijk is iedere schietpartij er eentje te veel en is het bijzonder jammer. Maar vergeet niet dat de
media graag iedere schietpartij aanhalen door de feiten gebeurd in de voorbije week. Ook is het logisch dat er momenteel veel nieuws over het wapenbezit.
Wapenbezit illegaal maken gaat moeilijk zijn, 't gaat zeker jaren duren.

Maar er komt wel degelijk tegenstand, een perfect voorbeeld momenteel is "demand a plan".
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door dimona »

Ik lees hier http://nieuws.nl.msn.com/binnenland/165 ... ag-in-2011 dat in de EU 1 op de 100.000 inwoners jaarlijks het slachtoffer is van moord- en doodslag. Omgerekend naar de VS zou dat neerkomen op 3000 slachtoffers per jaar. Ik méén toch dat het er ietsje meer zijn...
ANY
Amerika-expert
Berichten: 3032
Lid geworden op: 09 mar 2004, 17:47
Locatie: Ithaca,NY

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door ANY »

Je zou gaan denken dat het hier het wilde westen is, maar blijkbaar is het aantal moorden in de laatste 50 jaar flink gedaald; http://articles.washingtonpost.com/2012 ... death-rate
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Wallstreet
Amerikakenner
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 okt 2011, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Wallstreet »

Land Mass:
Europe- 10,180,000 Sq/KM
US- 9,826,675 Sq/KM

Population:
Europe- 836,398,000
US- 309,496,000

Murder Rate:
Europe- 4.83 per 100,000
US- 4.58 per 100,000

Gun Ownership:
Europe- 12,000 per 100,000
US- 90,000 per 100,000


Is duidelijk toch? Wetende dat het hier in Europa illegaal is een wapen te dragen en toch nog 4,83 halen.
Btw, de Baltische staten horen we zo weinig over, wie weet wat er daar allemaal gebeurd. Het is makkelijk de USA als zondebok te bestempelen,
zeker met de cijfers ivm wapenbezit en de afgelopen schietpartijen. Laat hier wapens toe en we overtreffen jullie wat cijfers betreft.

Ieder slachtoffer is er een te veel. Laat ons hopen dat er iets ondernomen zal worden.
Om eerlijk te zijn, ik was vorig jaar in een achterbuurt van Miami en voelde me meer op mijn gemak dan hier in Anderlecht en Molenbeek.
Amerikanist
Amerikakenner
Berichten: 437
Lid geworden op: 14 mei 2011, 17:40
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Nederland

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Amerikanist »

Nu krijg je dus dat de media zich volledig storten op gun violence waardoor het lijkt alsof de wapens verantwoordelijk zijn i.p.v. degenen die de trekker overhalen...
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door jerbia »

Wallstreet, geen idee waar jij je lijstje vandaan hebt, maar deze cijfers geven toch een ander beeld.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... icide_rate
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Hans_Belgium »

Ja, in Molenbeek of in Anderlecht zou ik 's avonds ook niet op mijn gemak zijn.
Royyy
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 apr 2010, 22:26

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door Royyy »

jerbia schreef:Wallstreet, geen idee waar jij je lijstje vandaan hebt, maar deze cijfers geven toch een ander beeld.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_co ... icide_rate
Nee hoor, de cijfers daar zijn vergelijkbaar met die van Wallstreet. Alleen is in dat wikipedia-artikel Europa opgedeeld in meerdere regio's, terwijl Wallstreet's cijfers over Europa als geheel gaan. Tel de cijfers van de verschillende regio's in dat wikipedia-artikel bij elkaar op, en je komt op ongeveer dezelfde cijfers uit als wat Wallstreet gepost heeft.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door kastelke »

Wallstreet schreef:Is duidelijk toch? Wetende dat het hier in Europa illegaal is een wapen te dragen en toch nog 4,83 halen.
Maar het is niet illegaal om een wapen te hebben. Los van het feit of je er nu wel of niet mee over straat mag lopen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Weer geknal, nu in PA

Bericht door dimona »

Wallstreet schreef:Land Mass:
Europe- 10,180,000 Sq/KM
US- 9,826,675 Sq/KM

Population:
Europe- 836,398,000
US- 309,496,000

Murder Rate:
Europe- 4.83 per 100,000
US- 4.58 per 100,000

Gun Ownership:
Europe- 12,000 per 100,000
US- 90,000 per 100,000


Is duidelijk toch? Wetende dat het hier in Europa illegaal is een wapen te dragen en toch nog 4,83 halen.
Btw, de Baltische staten horen we zo weinig over, wie weet wat er daar allemaal gebeurd. Het is makkelijk de USA als zondebok te bestempelen,
zeker met de cijfers ivm wapenbezit en de afgelopen schietpartijen. Laat hier wapens toe en we overtreffen jullie wat cijfers betreft.

Ieder slachtoffer is er een te veel. Laat ons hopen dat er iets ondernomen zal worden.
Om eerlijk te zijn, ik was vorig jaar in een achterbuurt van Miami en voelde me meer op mijn gemak dan hier in Anderlecht en Molenbeek.
Maar als je dan even naar die cijfers kijkt, dan zie je dat het relatief hoge cijfer voor Oost-Europa wordt veroorzaakt door Rusland en andere voormalige sovjetrepublieken. Dat is toch nauwelijks een faire vergelijking te noemen. De andere Europese regio's scoren allemaal beduidend lager. Als jij het hebt over "hier in Europa" dan denk ik dat maar weinig mensen daar Rusland c.s. bij denken.

En nee, ik voel me ook niet onveilig hier in de VS. Het meeste vuurwapengeweld is niet in het wilde weg, maar gericht op specifieke individuen. Ik loop vrij weinig kans daar slachtoffer van te worden. Maar tegelijkertijd vallen er ook ontiegelijk veel doden door ongelukken, en vaak gaat het dan ook om kinderen. En daarbij denk ik dat school shootings voor de gemiddelde Nederlander uiteindelijk toch een behoorlijk eind verder-van-mijn-bed-show is dan voor de gemiddelde Amerikaan. Dát zijn de dingen waar de mensen bang voor zijn, niet die gang-gerelateerde verrekeningen en dergelijke.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer