Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kan je al EU burger meermaals 90 dagen naar de VS?
-
herman2725
- Amerika-newbie
Kan je al EU burger meermaals 90 dagen naar de VS?
Hallo,
Ik ben belgisch staatsburger.
Ben vroeger heel vaak naar de VS gereisd als steward.
Heb nu iemand leren kennen uit de VS en zou graag, zonder permanent residenship, regelmatig voor een periode van minder dan 90 dagen naar de VS reizen.
Bedoeling is dat ik nadien terugvlieg naar Europa en een maandje later weer naar de VS vlieg voor een periode van minder dan 90 dagen.
Ik heb nl. nog reductietickets.
Weet iemand of dat toegelaten is?
Ik wil geen green card aanvargen. Of nog niet direct.
Bedankt voor jullie hulp.
Herman
Ik ben belgisch staatsburger.
Ben vroeger heel vaak naar de VS gereisd als steward.
Heb nu iemand leren kennen uit de VS en zou graag, zonder permanent residenship, regelmatig voor een periode van minder dan 90 dagen naar de VS reizen.
Bedoeling is dat ik nadien terugvlieg naar Europa en een maandje later weer naar de VS vlieg voor een periode van minder dan 90 dagen.
Ik heb nl. nog reductietickets.
Weet iemand of dat toegelaten is?
Ik wil geen green card aanvargen. Of nog niet direct.
Bedankt voor jullie hulp.
Herman
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij is er geen beperking in het aantal keren dat je op VWP mag reizen. Er dient volgens mij wel steeds een tussenperiode tussen te zitten.
Het staat iig nergens op de officiele site.
Het staat iig nergens op de officiele site.
Laatst gewijzigd door Njit op 04 sep 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Je kunt er ook altijd beter voor zorgen dat je bewijs bij je hebt, waaruit blijkt dat je terug moet naar Nederland.
onze blog - Bouwmanfamily
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
peet schreef:Volgens mij mag je maar max 180 per jaar in de states verblijven. Ik weet niet of er een kimiet is aan het aantal keren dat je gaat. Volgens mij niet.
Is there a limit to the number of times I may travel to the United States without a visa in any given period of time?
There is no limit to the number of times you may travel under the Visa Waiver Program in any given period. There is also no minimum period of time you are required to remain outside the U.S. before reapplying for admission. However, if you are a frequent traveler to the United States you should be sure to carry with you for presentation to U.S. immigration evidence of your residence abroad to which you intend returning at the end of your visit, together with evidence of funds sufficient for your support while in the United States. If the immigration inspector is not convinced that you are a bonafide visitor for business or tourism, you can be denied entry.
---
Lijkt me duidelijk. Zorg dat je kunt bewijzen dat je ook weer terug gaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hi..
Ik heb het nu 3 a 4 keer gedaan zo'n 90 dagen in the states en mijn vriend woont daar, de laatste keer dat ik er was hebben ze me gewaarschuwd omdat ik regelmatig weer terug kwam, ze wouden weten wat ik steeds kwam doen etc etc..ook zeiden ze me dat het beter was de volgende keer een visum aante vragen omdat anders de kans groot was dat ik terug gestuurd zou worden naar nederland.
ik heb dus pas een touristenvisum aangevraag en ben naar eht cionsulaat geweest en die hebben ze me dus afgewezen omdat ik dus niet goed kon aangeven dat ik terug kwam naar nederland omdat mijn vriend dus in de vs woont..ik zou dus wel oppassen.
Gl astrid.
Ik heb het nu 3 a 4 keer gedaan zo'n 90 dagen in the states en mijn vriend woont daar, de laatste keer dat ik er was hebben ze me gewaarschuwd omdat ik regelmatig weer terug kwam, ze wouden weten wat ik steeds kwam doen etc etc..ook zeiden ze me dat het beter was de volgende keer een visum aante vragen omdat anders de kans groot was dat ik terug gestuurd zou worden naar nederland.
ik heb dus pas een touristenvisum aangevraag en ben naar eht cionsulaat geweest en die hebben ze me dus afgewezen omdat ik dus niet goed kon aangeven dat ik terug kwam naar nederland omdat mijn vriend dus in de vs woont..ik zou dus wel oppassen.
Gl astrid.
-
herman2725
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips.
Er is dus inderdaad geen limiet op het aantal keren.
Blijft de vraag wat men natuurlijk graag ziet als bewijs dat men terug zal uitreizen en niet in de VS wil blijven.
Een huurcontract van de woonst in Belgie? Ik heb geen eigendom.
Ik ben met prepensioen, zoals dat in Belgie heet. Dus een werkgever is er niet meer.
Mocht iemand nog tips hebben wat kan helpen om te bewijzen dat je niet in de VS wilt blijven...graag.
Misschien helpen bewijs van ziekteverzekering en hospitalisatieverzekering? Heb wel nog een bedrijfje hier, zonder veel om het lijf, maar goed.
Alvast bedankt en cherio.
Herman
Er is dus inderdaad geen limiet op het aantal keren.
Blijft de vraag wat men natuurlijk graag ziet als bewijs dat men terug zal uitreizen en niet in de VS wil blijven.
Een huurcontract van de woonst in Belgie? Ik heb geen eigendom.
Ik ben met prepensioen, zoals dat in Belgie heet. Dus een werkgever is er niet meer.
Mocht iemand nog tips hebben wat kan helpen om te bewijzen dat je niet in de VS wilt blijven...graag.
Misschien helpen bewijs van ziekteverzekering en hospitalisatieverzekering? Heb wel nog een bedrijfje hier, zonder veel om het lijf, maar goed.
Alvast bedankt en cherio.
Herman
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4945 Weergaves
-
Laatste bericht door CaroLine