Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
J1 visum (aantonen kapitaal)
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
J1 visum (aantonen kapitaal)
Ik heb alle topics gelezen hierover.
Er wordt van je een bepaald kapitaal verwacht als je een J1 visum wil voor op stage. Ik wil voor 5 maanden gaan in New York.
Leven daar is vrij duur. Ik ga (heb geen keuze) een shared room nemen buiten Manhattan. Zo'n 700 euro per maand moet lukken weet ik via anderen.
Om hoeveel kapitaal gaat het consultaat vragen? Zo'n 6500-7000 euro voldoet wel aan het wonen+eten? Natuurlijk wil je daar ook andere dingen doen, maar dat zijn geen 'primaire' uitgaven.
Ik hoop over 1,5 maand met de aanvraag te beginnen. Ik ga (als het goed loopt) begin september 2007 op stage.
Hoop op goede reacties.
P.s.) Het is enorm veel gedoe heb ik begrepen, zo'n visum. Hoelang duurt de totale aanvraag? Vanaf start tot het ontvangst van het visum.
Het interview op het consultaat (en het aantonen van het kapitaal etc.) is toch meestal pas een paar weken voor het vertrek?
Er wordt van je een bepaald kapitaal verwacht als je een J1 visum wil voor op stage. Ik wil voor 5 maanden gaan in New York.
Leven daar is vrij duur. Ik ga (heb geen keuze) een shared room nemen buiten Manhattan. Zo'n 700 euro per maand moet lukken weet ik via anderen.
Om hoeveel kapitaal gaat het consultaat vragen? Zo'n 6500-7000 euro voldoet wel aan het wonen+eten? Natuurlijk wil je daar ook andere dingen doen, maar dat zijn geen 'primaire' uitgaven.
Ik hoop over 1,5 maand met de aanvraag te beginnen. Ik ga (als het goed loopt) begin september 2007 op stage.
Hoop op goede reacties.
P.s.) Het is enorm veel gedoe heb ik begrepen, zo'n visum. Hoelang duurt de totale aanvraag? Vanaf start tot het ontvangst van het visum.
Het interview op het consultaat (en het aantonen van het kapitaal etc.) is toch meestal pas een paar weken voor het vertrek?
Re: J1 visum (aantonen kapitaal)
Als je je ouders' bank een verklaring laat tekenen dat zij garant voor je kunnen staan voor 1500 euri in de maand, heb je ruim voldoende (ze hoeven dit geld dus niet te betalen, ze kunnen het als het moet). Als je uit andere bronnen geld krijgt, is het wel makkelijk om daar ook bewijs van mee te nemen. Meer bronnen is vaak beter.StageNYCfall2007 schreef:Ik heb alle topics gelezen hierover.
Hoop op goede reacties.
Als je in september 2007 pas weggaat, hoef je met de visumaanvraag zelf nog lang niet te beginnen (je bent er lekker op tijd bij
Er is enorm veel info over de visa te vinden op de sites van fulbright, US embassy, sites van amerikaanse universiteiten (stanford-site heeft veel info), zoek daar maar eens tussen!
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
Het gastinstituut is het instituut dat jou ontvangt. Zodra je weet waar en bij wie je stage gaat lopen, moet hun human resources afdeling een DS-2019 formulier voor je regelen. Bij een universiteit is dit een fluitje van een cent omdat die honderden van dit soort papieren per jaar invullen. Als je naar een bedrijf gaat, kan het wat lastiger worden.
"You're drunk again."
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
Er zijn maar bepaalde instituten die DS-2019 formulieren mogen verstrekken, zoals universiteiten. Bedrijven mogen dit over het algemeen niet. Als zij een stagair willen op een J-1 visum, moeten ze hiervoor een bureau in de arm nemen. Ik ken slechts 1 iemand bij wie dit op deze manier geregeld is (voor een stage in SF), en daar koste die service tegen de 1000 dollar (die kosten zijn overigens voor het bedrijf lijkt me). Wanneer zij het DS-2019 hebben, zullen ze dat met fed-ex naar NL sturen. Bij mijn weten zijn er in Nederland geen instellingen gemachtigd om een DS-2019 uit te geven (hooguit misschien fulbright).StageNYCfall2007 schreef:En is dat veel moeite voor het bedrijf zo'n formulier aan te vragen? Moeten ze het opsturen of mag faxen ook (denk het niet)??
Maar je kan het DS-2019 ook aanvragen in Nederland... Of is dat fout? En kost geld, terwijl het via het bedrijf gratis is?
"You're drunk again."
Ik zou je overigens adviseren niet al je informatie uitsluitend hier vandaan te halen, maar ook eens goed te gaan lezen op de amerikaanse overheidssites. En neem contact op met het human resources department van het bedrijf waar je heengaat, dan weet je direct waar je aan toe bent. Mensen op dit forum bedoelen het over het algemeen goed, maar ze kunnen best af en toe een fout maken. Gebruik de info hier om te weten in welke hoek je moet zoeken, maar zorg er altijd voor dat je bevestiging krijgt uit "officiele bronnen"!
Succes
Succes
"You're drunk again."
-
Merle
Ik ben ook bij een bedrijf stage gaan lopen in SF (sterker nog, zit er nou
) en het is op zich wel te doen hoor.
Voor mij heeft het bedrijf vrij veel geregeld en heb ik eigenlijk vooral wat papieren in moeten vullen. Bij mij hebben ze het via een advocatenbureau in de VS gedaan en die heeft AIESEC gebruikt. Je kan altijd proberen het zelf direct via AIESEC te regelen (denk wel dat dat kan). Toen ik eenmaal begon met de aanvraag enzo heeft het ongeveer een maand geduurd...
Ook weet ik, dat Visa Versa dit ook doet.
Toen ik vroeg wat het kostte en hoe lang het duurde kreeg ik onderstaand mailtje:
Ik heb verder alles gewoon via mail en fax gedaan en het uiteindelijke DS-2019 formulier hebben zij (dat advocatenbureautje) met Fedex opgestuurd..
Nja, succes ermee!! Als je nog wat wilt weten moet je het maar even laten weten..
(als dit berichtje een beetje wazig is: de jetlag is nog niet uitgewerkt
)
Voor mij heeft het bedrijf vrij veel geregeld en heb ik eigenlijk vooral wat papieren in moeten vullen. Bij mij hebben ze het via een advocatenbureau in de VS gedaan en die heeft AIESEC gebruikt. Je kan altijd proberen het zelf direct via AIESEC te regelen (denk wel dat dat kan). Toen ik eenmaal begon met de aanvraag enzo heeft het ongeveer een maand geduurd...
Ook weet ik, dat Visa Versa dit ook doet.
Toen ik vroeg wat het kostte en hoe lang het duurde kreeg ik onderstaand mailtje:
Aangezien ik geen 10 weken had, heb ik hier maar geen gebruik van gemaaktBedankt voor je interesse in VisaVersa. Wij kunnen je zeker assisteren
bij het aanvragen van het J-1 visum dat je nodig hebt om stage te kunnen
lopen in de Verenigde Staten. Wij werken samen met een aantal
verschillende visumorganisaties, en afhankelijk van de inhoud van de
stage en jouw opleiding/achtergrond kiezen we er een uit waar we de
aanvraag indienen. Aangezien de kosten verschillen per visumorganisatie,
kan ik je nu nog geen precieze opgave van de kosten geven. Daarvoor heb
ik wat meer informatie nodig over wat je in de VS wilt gaan doen. De
totale doorlooptijd van een J-1 visumaanvraag is ongeveer 10 weken.
Je kunt ons het beste even bellen (078-6913183) om jouw stage te
bespreken, zodat we kunnen inschatten waar we jouw aanvraag in willen
dienen, en vervolgens de bijbehorende procedure plus kosten met je door
kunnen nemen.
Ik heb verder alles gewoon via mail en fax gedaan en het uiteindelijke DS-2019 formulier hebben zij (dat advocatenbureautje) met Fedex opgestuurd..
Nja, succes ermee!! Als je nog wat wilt weten moet je het maar even laten weten..
(als dit berichtje een beetje wazig is: de jetlag is nog niet uitgewerkt
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
No worries, je hebt nog ontzettend veel tijd om wat anders te zoeken (je ging toch pas in september 2007 weg?!).
Niet direct bij de pakken neerzitten als het 1x tegen zit!
Als er 1 bedrijf in NY is wat jou wilde hebben, is er ook een tweede dat jou graag onderdak geeft. Ze komen alleen niet naar je toe om het aan te bieden, dus je moet ze zelf opzoeken...
Niet direct bij de pakken neerzitten als het 1x tegen zit!
Als er 1 bedrijf in NY is wat jou wilde hebben, is er ook een tweede dat jou graag onderdak geeft. Ze komen alleen niet naar je toe om het aan te bieden, dus je moet ze zelf opzoeken...
"You're drunk again."
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
That's the spiritStageNYCfall2007 schreef:Ja dat weet ik. Ik ga ook gewoon door met zoeken. Maar toch balen.
Het moet en zal mij lukken!!!! Ik heb er alles voor over!
750 dollar per maand voor het J-1 visum bedoel je dan waarschijnlijk. Ik denk dat je daadwerkelijke begroting wat hoger uit zal vallen. Met maximaal lenen bij de IBG moet je in ieder geval al een heel eind komen lijkt meStageNYCfall2007 schreef: EDIT/on-topic:
Ik heb gisteren iemand gesproken die stage in NYC afgerond heeft. Je moet 750 dollar per maand hebben. Dat gaat wel lukken.
"You're drunk again."
-
StageNYCfall2007
- Amerikafan
Ja klopt 750 voor t visum.
Ik heb nog nooit geleend en probeer dat ook zo te houden. Ik ben al erg aan het sparen. Ik wil een kamer van maximaal 800 dollar p. maand.
Erg goedkoop, en dat wordt waarschijnlijk een (shared) room buiten Manhattan, maar dat is niet erg.
Ik streef ernaar de kosten vd kamer zelf bij elkaar te sparen. De reis ook.
Over de 5 maanden in de US krijg ik totaal 1600+ van de IB-groep.
Ik ga bij de school nog wat geld lospeuteren.
Dan komen we al een heel eind.
En dan moeten mn ouders er maar aan geloven.
Ik heb nog nooit geleend en probeer dat ook zo te houden. Ik ben al erg aan het sparen. Ik wil een kamer van maximaal 800 dollar p. maand.
Erg goedkoop, en dat wordt waarschijnlijk een (shared) room buiten Manhattan, maar dat is niet erg.
Je kan wat informatie zoeken over het I-House in NY. Dan kun je voor datzelfde bedrag op manhattan zitten (als je erin komt). Ook http://www.beursopener.nl kan interessant voor je zijn om wat geld los te krijgen uit andere bronnen.StageNYCfall2007 schreef:Ja klopt 750 voor t visum.
"You're drunk again."
-
UStudy
- Amerikafan
- Contacteer:
Misschien heb je nog iets aan deze tips:StageNYCfall2007 schreef:Ik ben echt down nu. Het is al zo onwijs moeilijk een bedrijf te vinden, en dan loopt het hierop stuk.
* kijk welke contacten je docenten, medestudenten, familie, vrienden en wellicht forummers al in New York hebben.
* zoek contact met het Nederlandse Consulaat-Generaal in New York en kijk op het deel economics/business van hun site: http://www.cgny.org/homepage.asp. Voor handelsvragen kun je hier terecht: NABID: telefoon: +1 212 370 4004, e-mail:
economic@goholland.com
* In NY bevinden zich diverse Nederlandse clubs/verenigingen, die vast tips hebben over stagemogelijkheden bij (hun of andere) bedrijven en organisaties in New York. Kijk op http://www.cgny.org/article.asp?articleref=AR00000274EN
* American Chamber of Commerce brengt jaarlijks een boek uit met alle bedrijven in de VS. Dit boek is dacht ik gratis in te zien bij de Culturele Afdeling van de Amerikaanse Ambassade in Den Haag.
* de EVD, een agentschap van het ministerie van Economische Zaken gericht op internationaal ondernemen en samenwerken, heeft een grote database van Nederlandse bedrijven die zaken doen met c.q. vestigingen in de VS hebben (http://www.evd.nl).
* tenslotte zijn er natuurlijk ook nog (Amerikaanse) stagebemiddelingsbureaus die je verder kunnen helpen. Ik heb in mijn studententijd via een Amerikaans bureau 2 stages in Washington DC gelopen en dat was prima geregeld, incl. onderdak.
Succes!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
http://www.nlborrels.com wil ook nog wel eens helpen.
"You're drunk again."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 19535 Weergaves
-