Maar hoe weet KLM of je wel met de trein bent gekomen en geen conducteur hebt gezien, of dat je de tickets alleen hebt opgehaald en met de auto bent gekomen? Want het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: je hebt wel tickets, maar ze zijn niet afgestempeld. Dus dan nog heb je te maken met hoe coulant een individuele medewerker is, lijkt me.cvr schreef:Ok eens!RNA schreef: Absoluut, maar dat is niet wat je eerder zegt. De vraag gaat over mensen die KEURIG de treinreis doen, alleen niet worden afgestempeld door een conducteur (wat regelmatig voorkomt bij de Thalys). Deze mensen worden NIET geweigerd door KLM.
De mensen die bewust de treinreis overslaan, lopen dat risico wel.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Re: klm vanaf antwerpen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
ipv vanaf Antwerpen nu direct vanaf Schiphol met dank aan de staking bij de spoorwegen in Belgie. KLM heeft ticket omgeboekt.
GJ schreef:
Maar hoe weet KLM of je wel met de trein bent gekomen en geen conducteur hebt gezien, of dat je de tickets alleen hebt opgehaald en met de auto bent gekomen? Want het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: je hebt wel tickets, maar ze zijn niet afgestempeld. Dus dan nog heb je te maken met hoe coulant een individuele medewerker is, lijkt me.
Als je je tickets gaat afhalen in een Belgische station, komt het automatisch in het computersysteem van Klm'' men weet dan dat je aan je reisweg begonnen bent'' , voor Klm is dit voldoende.
Als je dan in Schiphol toekomt moet je alleen nog maar je 2de ticket afhalen via zo een pc scherm.
Bij ons was dat niet mogelijk. Wij werden niet geaccepteerd door de zuil en moesten naar een medewerkster die onze koffers ook gelijk incheckte.Frasi schreef:Als je met de trein vanuit Antwerpen aankomt, kan je ook inchecken bij de zuilen: die vragen ook niet om een afgestempeld treinticket.
Inline inchecken kan niet als je de Antwerpen route reist, maar je hoeft niet persé naar de balie (wel daarna natuurlijk om je bagage af te geven).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Volgens mij maakt het ook nog verschil of je met een gewone trein of met de thalys gaat! Het blijkt wel uit de verhalen hier dat er iig geen vast systeem in zit bij KLM
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
In dat geval is het feit dat jij je treinkaartje hebt afgehaald leidend, bovendien is het vrij simpel te herleiden aan de datum + tijd waarop je treinkaartje is afgedrukt (staat erop). Als jij binnen een uur op Schiphol bent met je koffertje is het helemaal duidelijk natuurlijk.GJ schreef: Maar hoe weet KLM of je wel met de trein bent gekomen en geen conducteur hebt gezien, of dat je de tickets alleen hebt opgehaald en met de auto bent gekomen? Want het resultaat is in beide gevallen hetzelfde: je hebt wel tickets, maar ze zijn niet afgestempeld. Dus dan nog heb je te maken met hoe coulant een individuele medewerker is, lijkt me.
Kijk er zal natuurlijk gesjoemeld worden, maar je gaat mij niet vertellen dat KLM mensen weigert die WEL het traject hebben gevolgd maar echt niet zijn gecontroleerd. Dat is niet het probleem van de reiziger namelijk en ik denk dat idd de 'sjoemelaars' hier ook van profiteren.

- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ben je ook een 'sjoemelaar' als je voor veiligheid kiest dat je gegarandeerd je vlucht haalt op een ochtend waarop strubbelingen zijn met de treinreis en je maar 1h40m speling hebt als je de eerste trein om 06h00 pakt in de ochtend? Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je de trein pakt (wellicht wat druk, maar je zit lekker) of dat je de auto pakt (druk op de weg, maar je zit lekker)? Ik zou liever met de trein naar Schiphol gaan op een doordeweekse dag dan met de auto... Maar toch werden we gedwongen de auto te nemen, omdat de Schiphol tunnel gesloten was. Uiteindelijk is het de KLM die zelf zijn eigen val uitzet, omdat ze zo graag potentiële klanten in België willen overhalen om te vliegen via NL i.p.v. Brussel, terwijl je als Nederlander zelf de hoofdprijs mag betalen. Wie is hier nu de 'sjoemelaar', de slimme Nederlandse ingezetene die zich niet laat 'naaien' of de KLM?RNA schreef:
... en ik denk dat idd de 'sjoemelaars' hier ook van profiteren.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2013 - Las Vegas
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor degene die dit weekend met de trein naar Schiphol gaan: wegens werkzaamheden is Schiphol per trein slecht bereikbaar. Veel vertraging en inzet van bussen.
Het zal weer eens niet zo zijn
Wij doen het trouwens nooit meer! Het is ons de stress niet meer waard. Ondanks dat ik hier eigenlijk bij iedereen goed is gegaan, spraken we in Las Vegas ook mensen waarvan een hele groep stand by werd geplaatst. Dit omdat we niet van te voren online in konden checken.
Het zal weer eens niet zo zijn

Wij doen het trouwens nooit meer! Het is ons de stress niet meer waard. Ondanks dat ik hier eigenlijk bij iedereen goed is gegaan, spraken we in Las Vegas ook mensen waarvan een hele groep stand by werd geplaatst. Dit omdat we niet van te voren online in konden checken.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snap je overweging om de trein niet te pakken, zou ik wss ook doen in die situatie, maar feitelijk ben jij de sjoemelaar. Je mist namelijk een deel van je 'reisplan' en op basis daarvan zou KLM je reis mogen annuleren (alhoewel....)Steve & Patty schreef: Ben je ook een 'sjoemelaar' als je voor veiligheid kiest dat je gegarandeerd je vlucht haalt op een ochtend waarop strubbelingen zijn met de treinreis en je maar 1h40m speling hebt als je de eerste trein om 06h00 pakt in de ochtend? Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je de trein pakt (wellicht wat druk, maar je zit lekker) of dat je de auto pakt (druk op de weg, maar je zit lekker)? Ik zou liever met de trein naar Schiphol gaan op een doordeweekse dag dan met de auto... Maar toch werden we gedwongen de auto te nemen, omdat de Schiphol tunnel gesloten was. Uiteindelijk is het de KLM die zelf zijn eigen val uitzet, omdat ze zo graag potentiële klanten in België willen overhalen om te vliegen via NL i.p.v. Brussel, terwijl je als Nederlander zelf de hoofdprijs mag betalen. Wie is hier nu de 'sjoemelaar', de slimme Nederlandse ingezetene die zich niet laat 'naaien' of de KLM?
Maar nu ga je ook wel hele bijzondere situaties noemen, als het treinverkeer 2 uur vertraagd is door de Schipholtunnel zal KLM echt niet moeilijk gaan doen hoor. Ik zal het voor de laatste keer proberen uit te leggen; als jij gewoon je treinreis maakt maar de conducteur komt niet langs of er zijn andere bijzondere omstandigheden waardoor je met de trein niet op tijd op schiphol kan zijn (treintunnel storing bijv.) dan zal KLM je ticket heus niet annuleren. En ja, daar 'profiteren' (want je valt nogal over het woord profiteurs schijnbaar) de mensen van die bewust niet de trein nemen omdat ze idd met eigen vervoer willen. Het valt simpelweg bijna niet te controleren.
Overigens ben ik het met je laatste zin over de 'hoofdprijs' en sjoemelen als ze klanten uit België willen halen niet eens. Zo te horen werk je niet bij een commercieel bedrijf, want dit gebeurt echt overal.
Net zoals je goedkoper vliegt met Lufthansa via Frankfurt, Turkish airlines via Istanbul, of Icelandair via Reykjavik. Handige marketingtruc en wees blij dat ook wij hiervan kunnen genieten.

- Steve & Patty
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Het is ook niet dat ik niet snap wat je bedoelt en ik ben het ook eens met het feit dat je in dat geval wellicht het 'grijze gebied' in gaat, absoluut. Jij belicht het alleen van één kant van het verhaal, ik belicht het van de andere kant. Er is niet echt een 'wrong or wright'RNA schreef: Ik snap je overweging om de trein niet te pakken, zou ik wss ook doen in die situatie, maar feitelijk ben jij de sjoemelaar. Je mist namelijk een deel van je 'reisplan' en op basis daarvan zou KLM je reis mogen annuleren (alhoewel....)
Maar nu ga je ook wel hele bijzondere situaties noemen, als het treinverkeer 2 uur vertraagd is door de Schipholtunnel zal KLM echt niet moeilijk gaan doen hoor. Ik zal het voor de laatste keer proberen uit te leggen; als jij gewoon je treinreis maakt maar de conducteur komt niet langs of er zijn andere bijzondere omstandigheden waardoor je met de trein niet op tijd op schiphol kan zijn (treintunnel storing bijv.) dan zal KLM je ticket heus niet annuleren. En ja, daar 'profiteren' (want je valt nogal over het woord profiteurs schijnbaar) de mensen van die bewust niet de trein nemen omdat ze idd met eigen vervoer willen. Het valt simpelweg bijna niet te controleren.
Overigens ben ik het met je laatste zin over de 'hoofdprijs' en sjoemelen als ze klanten uit België willen halen niet eens. Zo te horen werk je niet bij een commercieel bedrijf, want dit gebeurt echt overal.
Net zoals je goedkoper vliegt met Lufthansa via Frankfurt, Turkish airlines via Istanbul, of Icelandair via Reykjavik. Handige marketingtruc en wees blij dat ook wij hiervan kunnen genieten.

2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
2013 - Las Vegas
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tsja het glas is half vol maar ook weer half leeg. Is het erin trappen? Of trap je er juist in als je er geen gebruik van maakt en een hoger tarief betaalt door direct vanaf AMS te vertrekken? 

- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
anyway, volgens mij heeft KLM hun prijzen voor vertrek met de trein vanuit Antwerpen (ZWE) of Brussel Midi (ZYR) sterk opgetrokken want het is nu duurder dan vertrekken vanuit BRU of AMS 

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk je via klm.be ? heb je je cookies verwijderd?

- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De combinatie ZWE-AMS-DEN en terug SFO-AMS-ZWE voor september stond enkele weken terug op de KLM site voor 757 euro voor elke vertrek- of terugkeerdag.
Nu is dat zeer sterk afhankelijk van de dag in de week en varieert van minimaal 757 tot 1202 euro (heen en terug op een zaterdag)
Nu is dat zeer sterk afhankelijk van de dag in de week en varieert van minimaal 757 tot 1202 euro (heen en terug op een zaterdag)

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ohja dat vind ik opzich niet zo vreemd, er kan in principe maar tot 330 dagen vooruit worden geboekt (okt 2013) en de echte deals komen naarmate de datum dichterbij komt (8 maanden).
Als ik nu voor Oktober boek, betaal je over het algemeen de hoofdprijs en heb je ook nog een grote kans dat tijden gaan veranderen. Als ik dezelfde dat pas over 3/4 maanden boek is de kans dat de prijzen lager zijn een stuk groter!
Probeer het in januari is tijdens bijv. de werelddeal weken!
Als ik nu voor Oktober boek, betaal je over het algemeen de hoofdprijs en heb je ook nog een grote kans dat tijden gaan veranderen. Als ik dezelfde dat pas over 3/4 maanden boek is de kans dat de prijzen lager zijn een stuk groter!
Probeer het in januari is tijdens bijv. de werelddeal weken!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ga in deze helemaal met Ko-Mar mee: wat een drama ! Eerst het gezeik met de staking in België en een Connections antwoord waar eigenlijk staat: zoekt u het maar uit ! Ook In Vegas problemen pfff. Ik boek voortaan gewoon weer zelf en ga via Schiphol. De prijs was super maar dat was het dan ook.Ko-Mar schreef:Voor degene die dit weekend met de trein naar Schiphol gaan: wegens werkzaamheden is Schiphol per trein slecht bereikbaar. Veel vertraging en inzet van bussen.
Het zal weer eens niet zo zijn![]()
Wij zijn donderdag teruggekomen uit Azië, kregen keurig de avond voor vertrek een mailtje van KLM dat we konden gaan inchecken. Drie minuten laten stonden de boarding passes in mijn telefoon; alleen de treintickets konden nog niet afgegeven worden, meldden ze.
Die hebben we uiteindelijk niet meer opgehaald, want we landden (flink te vroeg) om 4.30 uur en toen zou het nog tot 6.15 uur duren voor het internationaal loket open zou gaan. Daar hebben we maar niet op gewacht en zijn op eigen gelegenheid naar huis gegaan.
Over drie weken vliegen we weer, maar dan met de vertrouwde British Airways + Virgin Atlantic combinatie. Dat betekent om 7.45 uur 's ochtends vliegen
Dan vond ik 's middags op ons gemakje naar Antwerpen, Thalys nemen en dan aan het begin van de avond een rechtstreekse vlucht toch een stuk prettiger!
Die hebben we uiteindelijk niet meer opgehaald, want we landden (flink te vroeg) om 4.30 uur en toen zou het nog tot 6.15 uur duren voor het internationaal loket open zou gaan. Daar hebben we maar niet op gewacht en zijn op eigen gelegenheid naar huis gegaan.
Over drie weken vliegen we weer, maar dan met de vertrouwde British Airways + Virgin Atlantic combinatie. Dat betekent om 7.45 uur 's ochtends vliegen

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Binnenkort gaat er vanaf Antwerpen Centraal naar Schiphol de Fyra rijden. Nu heb ik begrepen dat je gereserveerde zitplaatsen moet hebben voor deze trein. Nu hebben wij op onze tickets staan dat wij moesten reizen met de Internationale, waarvoor geen zitplaatsreserveringen zijn. Als ik het goed begrepen heb, vervalt de internationale en moeten wij dus reizen met de Fyra. Heeft iemand een idee, hoe KLM dit aan gaat pakken? Worden er nieuwe tickets verstrekt? Moet je zelf de zitplaatsen regelen?
schellie
schellie
Vanaf 9 december is de Benelux Express inderdaad voltooid verleden tijd. Of er direct daarna een Fyra gaat rijden naar/van Brussel schijnt nog niet helemaal vast te staan.
Dit had ik ook gehoord dat er nog problemen zijn. Maar voor die andere trein de Thalis heb je ook zitplaatsreserveringen nodig. Er zal toch een vervanger moeten rijden richting Schiphol
schellie
schellie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3422 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne