Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Touristenvisum afgewezen..wat nu??

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
79astrid
Amerika-ontdekker

Touristenvisum afgewezen..wat nu??

Bericht door 79astrid »

Hey hallo allemaal..
Ik zit met een probleempje en hoopt dat iemand me kan helpen.
Ik heb een vriend en hij is een amerikaan, we hebben nu al een tijdje met elkaar en ben een paar keer naar hem toegweest op een Visa waiver, dan kon ik dus 3 mnd blijven en moest daarna terug naar nederland.
Ik zit ondertussen weer in nederland en hij wou al wel verder met de volgende stap, trouwen etc..ik was daar nog niet helemaal zeker over, ging een beetje snel maar ik wou dus wel bij hem zijn en ook weer terug naa amerika.
Ik ben dus een touristenvisum aan gaan vragen zodat ik 6 mnd kon blijven dan ziouden we erover praten enz, nu is het zo dat ze mijn touristenvisum hebben afgewezen omdat ik dus al een paar keer ( 3 a 4 ) op een visa waiver bent gegaa, vlak achter mekaar en ze vonden niet dat ik genoeg bewijze had dat ik naar nederland terug zou keren nu ben ik ten einde raad en weet niet wat ik moet doen.
Hoe lang voordat ik het weer kan proberen, kan ik binnenkort misschien nog wel voor vakantie op een visa waiver of ook niet? kan ik nu het beste dan toc een verlovings visum aanvragen? ik hoop dat iemand me kan helpen want weet het gewoon ff niet meer :( .
mijn vriend kan niet zonder me en we zijn nu al 3 maanden apart en om neeg eens 6 mnd te wachten dat kan hij niet.
Ik hoop dat ioemand me kan helpen..

Groetjess mij.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Hoi Astrid,

Allereerst :welcome: op het forum!

Wat een lastige situatie. Ik zou je ook geen antwoord geven in deze, omdat ik het simpel weg niet weet. Wel zou ik je aanraden om niet het verloofde visum te doen, als je nog niet zeker bent van je zaak. Dit omdat (naar wat ik ervan weet) je binnen 90 dagen na aankomst in Amerika zou moeten trouwen. Some one correct me if I am wrong :wink:

Zolang je twijfelt en het te snel vind gaan, moet je niet trouwen. Pas doen als je er zeker van bent als je het wilt.

Zoals je al aan gaf had je onvoldoende bewijs dat je de intentie had om weer terug te komen naar Nederland. Wat heb je allemaal ingediend als bewijs als ik vragen mag?
onze blog - Bouwmanfamily
79astrid
Amerika-ontdekker

Bericht door 79astrid »

Hi rebecca..

Bedankt voor je reaktie..
Nou ik had niet veel bewijs om in te dienen, ik had nog maar net 2 mnd werk en zei dat al mijn familie hier woondt, ze vroeg nog geneens naar bewijs, ze vond dat ik dus eigenlijk in amerika woondde en dus een verlovingsvisum aan moest vragen of anders dat mijn vriend maar naar nederland moest komen.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Kun je je werk niet vragen of zij een brief in elkaar willen draaien waarin staat dat ze jou op een bepaalde datum terug verwachten? Heb je geen papierwerk waaruit blijkt dat je een huis huurt, of dat je een hypotheek verschuldigd bent?
onze blog - Bouwmanfamily
79astrid
Amerika-ontdekker

Bericht door 79astrid »

Het probleem is dat ik op het momend weer even thuis woon dus heb ook geen huis op mijn naam etc..zoals je ziet is het daarom zo moeilijke situatie :?
in ieder geval bedankt voor je reakties om me te kunnen hel;pen :)
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Ik wil niet vervelend zijn, maar het is wel logisch dat je visum is afgewezen, als je er goed over nadenkt. Als je zovaak op en neer gaat en steeds naar dezelfde plaats, misschien ook bekend naar wie je gaat en waarom (weet niet hoeveel info ze hebben) en je vraagt een toeristenvisum aan en geeft daarin aan dat je weer bij je vriend zal zijn, dan ben je inderdaad geen toerist meer. Het is nu te laat om je te vertellen hoe je het beter wel had kunnen doen.

Je zal nu gewoon moeten wachten totdat je kan aantonen dat je inderdaad banden hebt met Nederland zodat ze je wel toelaten. Ik zou zelf op zijn minst een jaar geen toeristenvisum aanvragen, maar inderdaad proberen gewoon op de visa waiver te gaan over 6 maanden. Het nadeel is dat je waarschijnlijk geflagd bent in het systeem, dus zelfs als je op je wiaver gaat, kan een immigratie officer waarschijnlijk zien dat je een visum had aangevraagd en dat dat afgekeurd was, wat een probleem kan zijn. Je moet dan echt heel sterk met je bewijzen kunnen aankomeen. Als je geen hypotheek hebt of een langdurig huurcontract, en geen baan voor langere tijd, ben ik bang dat je nog langer zal moeten wachten.

Is er een mogelijkheid voor hem om hier naar toe te komen? Of kunnen jullie mekaar misschien in Canada ontmoeten? En als je dan over een poosje beter weet hoe je voor mekaar voelt kan je dan misshcien wel trouwen. Het is dan misschien niet zoals je gehoiopt had, maar soms loopt het leven zo. En als je dan echt bij elkaar wil zijn, is dat de manier.

SUCCES
SEEING IS BELIEVING
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

na 3 of 4 keer 3 maanden, ben je dus een volledig jaar bij hem geweest. Misschien is het tijd om een beslissing te maken.

Eerlijk gezegd lijkt me dat de enige oplossing voor jouw op dit moment, en de snelste.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik bedoel dit trouwens niet negatief :wink: Het maakt alles gewoon wat eenvoudiger voor jouw en de immigratie dienst.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
79astrid
Amerika-ontdekker

Bericht door 79astrid »

Thanks ..je hebt naturrlijk wel gelijk het zou het inderdaad een stuk makkelijker worden ja.
Toch blijft het een moeilijke beslissing waar ik dus nog even over na moet denken.

bedankt voor reaktie :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als jij telkens naar de VS bent geweest, wordt het dan niet eens tijd dat jouw vriend naar Nederland komt?

Immers, als je trouwt en in de VS gaat wonen, dan neem je toch altijd een stukje van Nederland mee en het is heel belangrijk dat je partner weet waar je vandaan komt. En dat je bepaalde "afwijkingen/tikken" ("prettig gestoord" heb ik altijd een hele mooie uitdrukking gevonden!) hebt, waar een Amerikaan aan zal moeten wennen.

Ik spreek wat dat betreft uit ervaring, ik ken mijn Amerikaanse vrouw al 25 jaar en we zijn 24 jaar getrouwd (ik ben al 30 jaar in de VS). Maar er zijn nog altijd dingen waarbij zij toch even vreemd van staat te kijken.

En als je vriend zou zeggen, dat hij geen tijd of geen geld heeft... Dan toont hij volgens mij alleen maar aan, dat hij niet echt om je geeft, een ware liefde zal door het vuur gaan om bij te te kunnen zijn/je echt goed te leren kennen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
79astrid
Amerika-ontdekker

Bericht door 79astrid »

Inderdaad, mijn vriend is nu dan 2 keer 1 week hier naar nederland geweest en mijn hele familie zou het liefste willen dat hij gewoon heir naartoe kwam, ja dat zou elke familie toch willen :lol: .

En ja er zit echt wel verschil tussen amerikaans en nederlands in het doen en laten etc...Min vriend moets ook erg aan mij wennen en nog steeds zijn er dingen wat hij raar vind ja :lol: en wat hij ook wel zou willen veranderen hehe maarja we zijn gewoon niet allemaal hetzelfde toch.

Toch leuk om te horen dat van anderen hoe lang die dus al in amerika zitten en hoe ze die stap hebben kunnen maken, is toch wel erg moeilijk om familie achter te laten..ik heb zelf namelijk ook een tweelingzus nou dan weet je het wel..moeilijk :?

Groetjesss
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat mij opviel in het eerste stukje, dat je schreef, is dat je vriend niet zonder jou kan en dat hij niet nog zes maanden kan wachten. Hoe zit dat met jou, dan? Kan jij ook niet zonder hem? Natuurlijk moet het nooit zo zijn, dat je je schuldig voelt om hem alleen te laten. De keuze om te trouwen is al niet gering en om met dat trouwen ook meteen voor een ander land te kiezen al helemaal niet. Misschien moeten jullie eens een tijdje zonder elkaar zijn en zien of het vuur dan blijft branden. De beslissing om te emigreren maak je niet omdat iemand anders niet zonder jou kan, maar omdat jij niet zonder die ander kan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer