Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huren - waar en hoe?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
pmimmy69
Amerika-newbie

Camper huren - waar en hoe?

Bericht door pmimmy69 »

Hallo allen,

wij willen deze zomer ong 4 weken het zuiden vd USA door met een camper.

- waar kan ik die het beste huren, tips voor goede betrouwbare aanbieders?
- we hebben een beperkt budget, kan het voor ong 1000 euro per week?
We zijn met z'n vieren, 2 volw 2 kinderen, en we vliegen heen en terug op Atlanta.

Bedankt!
pmimmy :thumbup:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Camper huren - waar en hoe?

Bericht door Annie »

Je kan een offerte aanvragen bij verschillende reisorganisaties, zoals Tiogatour, Travelhome.
Vraag dan meteen van verschilende aanbieders offertes, El-Monte, Road Bear, Cruise America, Campingworld.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ook bij Jan Doets kan je online gelijk uitrekenen wat het kost. Met een camperbudget van 1000 euro per week kom je een heel eind hoor! :thumbup:
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door RuudB »

Vanaf Atlanta is het relatief gunstig om in de zomer te huren. De prijzen liggen daar redelijk constant over het voorjaar, zomer en najaar. Kijk maar eens bij de actuele flexprijzen van Cruise America: http://www.flexrate.com/rates/flex1.pdf
Kijk ook eens op http://www.USA-reisen.de/wohnmobil. Daar hebben wij voor 2013 ook voor de tweede keer gehuurd. Goede site vind ik camper.nl van Travelhome.
Op zaterdag worden de nieuwe flexen vastgesteld die dan die zondag ingaan voor de nieuwe week. Dit wordt door de camperverhuurders gedaan zoals dus Cruise America en El Monte.
Afbeelding
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij hebben al zaken gedaan met Tioga tours, Jan Doets, Go Canada/amerika en nu met Travelhome.
Met alle goede ervaringen. Ik vond alleen van Jan Doets jammer dat je bij hun toen vastzat aan de vliegtickets (ik weet niet of dat nog steeds zo is). Wou je dat niet dan moest je extra bijbetalen, maar dat kon in sommige zaken best uit, kwestie van uitrekenen.
Ik vind deze site heel prettig je weet meteen waar je aan toe bent https://www.travelhome.nl/campers/canada
Go Canada heeft ook zo'n site.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
famvanderkolk
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door famvanderkolk »

Hallo,
Ik volg dit topic omdat wij ook in de zomer 4 weken nr de USA gaan :) Wij hebben een offerte aangevraagd bij Tioga tours, CA ( die kun je direct online laten bereken) en Motorhome international. De laatste is zeer gunstig qua prijs en de luxe van de camper. Het gekke is alleen dat ze op voorhand geen adressen willen doorgeven van de pick-up en drop-off stations in Phoenix en LA. Heeft iemand misschien ervaring met deze organisatie?
Het tarief van CA is net zo gunsitig alleen zit daar geen tv in, en met twee kids achterin van 7 en 9 lijkt me dit toch wel heel wenselijk.
Dank alvast!
Natasja
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zitten alle verzekeringen erbij als je bij Motorhome international huurt?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

famvanderkolk schreef:Het tarief van CA is net zo gunsitig alleen zit daar geen tv in, en met twee kids achterin van 7 en 9 lijkt me dit toch wel heel wenselijk.
Als dat een overweging is, dan zou ik even nagaan of die tv onderweg ook gebruikt kan worden en of er een DVD speler aan is (of kan worden) gekoppeld. Zonder dat laatste kun je met die tv onderweg sowieso niets. Wij hadden altijd een portable DVD-speler mee in de camper, met twee schermpjes en twee hoofdtelefoons. Door de herrie die de camper maakt, is dat laatste geen overbodige luxe.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

famvanderkolk schreef:Hallo,
Ik volg dit topic omdat wij ook in de zomer 4 weken nr de USA gaan :) Wij hebben een offerte aangevraagd bij Tioga tours, CA ( die kun je direct online laten bereken) en Motorhome international. De laatste is zeer gunstig qua prijs en de luxe van de camper. Het gekke is alleen dat ze op voorhand geen adressen willen doorgeven van de pick-up en drop-off stations in Phoenix en LA. Heeft iemand misschien ervaring met deze organisatie?
Nee, geen ervaringen, maar geen adressen willen opgeven? Dan zou ik het laten wat het is. Het geeft mij geen goed gevoel.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Als je t.v wilt kijken, zal je met de generator aan moeten rijden voor de stroom.

Het beste kan je huren via een reisorganisatie in Nederland, dan weet je zeker dat je alle verzekeringen hebt.
Motorhome international lijkt me een tussenpersoon, volgens mij doen ze zaken doen met El-Monte en Moturis/Campingworld
famvanderkolk
Amerika-newbie

dimona schreef:
famvanderkolk schreef:Het tarief van CA is net zo gunsitig alleen zit daar geen tv in, en met twee kids achterin van 7 en 9 lijkt me dit toch wel heel wenselijk.
Als dat een overweging is, dan zou ik even nagaan of die tv onderweg ook gebruikt kan worden en of er een DVD speler aan is (of kan worden) gekoppeld. Zonder dat laatste kun je met die tv onderweg sowieso niets. Wij hadden altijd een portable DVD-speler mee in de camper, met twee schermpjes en twee hoofdtelefoons. Door de herrie die de camper maakt, is dat laatste geen overbodige luxe.

Goede tip! Zit er dan in de meeste campers een stroomvoorziening bij het zitgedeelte achterin? Werkt dat dan via generator of kan dat via de accu? Wij zijn nog echt leken op het gebied van campers.... alle tips zijn welkom.
gr Natasja
famvanderkolk
Amerika-newbie

Annie schreef:Zitten alle verzekeringen erbij als je bij Motorhome international huurt?
Ja zover ik kan vrgelijken is het pakket aan verzekeringen gelijk aan de andere offertes. Ik zal idd nog een offerte bij een nl aanbieder aanvragen! gr Natasja
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

famvanderkolk schreef:Zit er dan in de meeste campers een stroomvoorziening bij het zitgedeelte achterin? Werkt dat dan via generator of kan dat via de accu?
Wij hadden gewoon een lange 12V kabel die we voorin plugden. In onze camper zat er voor zo'n kabel in het woongedeelte van de camper ook een aansluiting, maar die zat wat onhandig, dus die gebruikten we niet tijdens het rijden.

De 220V aansluitingen doen het alleen als je aangesloten bent op netspanning of op een generator. Ik heb met een generator geen ervaring, dus ik kan je niet zeggen of je zo'n ding (veilig) kan gebruiken tijdens het rijden.
PieterP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door PieterP »

Kijk ook even op http://www.usareisen.de/. Daar hebben wij nu voor de tweede keer een camper van Moturis geboekt voor april '13. Dat was de goedkoopste aanbieding op internet. Goede service en bereikbaarheid, als je belt neemt meteen iemand de telefoon op! idem email.
Voordeel is dat USAReisen gratis NUL eigen risico aanbiedt (dus voor de die schade die niet door de Amerikaanse verzekering wordt gedekt zoals ruitschade, parkeerschade etc. ). Bij Doets kostte dat extra toen we daar in 2009 een package boekten. Moturis heeft standaard tv en dvd speler.

PieterP
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
famvanderkolk
Amerika-newbie

Super dank voor de tip, ik heb de offerte en deze aanbieder is inderdaad een stuk voordeliger, zelfs goedkoper dan Motorhome Int :thumbup:
Nog even goed de voorwaardes in het duits :? op ons gemak doornemen en dan Boeken ....

Ook dank voor de tip over de portable Dvd, gaan op zoek naar een lang 12v snoer.
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Ze hebben ook een Engelstalige versie van de website, http://www.drive-usa.de
Momenteel kun je daar nog RV boeken maar er staat wel dat dit 'coming soon' is, misschien iets om in de gaten te houden. Leest vaak toch wat makkelijker dan Duits...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
PieterP
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterP »

Dat is goed om te horen! Als er nog vragen zijn over de voorwaarden of iets anders laat dat dan even weten. Anders gooi je de voorwaarden even in Google Translate. :thumbup: Voordeel is ook dat je pas een maand van tevoren hoeft te betalen. Veel plezier met de voorbereidingen.
PieterP
leo natas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door leo natas »

wij hebben voor volgend jaar juni weer bij tioga geboekt. we halen de camper op in chicago en leveren hem in in LA. (moturis)
als we de prijs vergelijken met usa reisen.de dan zijn we 200 € duurder uit .
maar hoe zit het als het reisburo failliet gaat ? (is mogelijk natuurlijk ) tioga is anvr lid , zijn zij dat ook of hebben de duitsers ook zo iets.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben voor volgend jaar ook al weer bij Tiogatours geboekt. Prima organisatie, welke heel snel reageert op vragen ed. Goedkoper dan bij hun heb ik voor onze periodes, en de klasse etc wat wij willen, nog nooit ergens anders kunnen vinden.
PieterP
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterP »

Ook bij USA Reisen krijg je een garantiecertificaat, een zogenaamd Sicherungsschein für Pauschalreisen, verzekerd bij Generali Versicherungen. Vergelijkbaar met ANVR. Zie http://www.reisegarant.de/informationen/index.html
En natuurlijk moet je verschillende aanbieders met elkaar vergelijken, er zijn per periode en per camperverhuurder weer verschillen. succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen