Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studentenvisum SEVISregistratie

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Augusta
Amerika-newbie

Studentenvisum SEVISregistratie

Bericht door Augusta »

Hoi allemaal!

Ik ga over 2 weken naar Amerika voor drie maanden studie. 8) Ben heel laat met m'n visum, maar heb woensdag een afspraak bij het consulaat. Nu ben ik allerlei formulieren aant invullen en moest via internet het 'Student and Exchange Visitor Program: SEVIS I-901' invullen, waar je $100 voor moet betalen via creditcard. Dit heb ik net gedaan, komt neer op een registratie en om te bewijzen dat je het betaald hebt, moet je wat uitprinten. Dat heb ik net gedaan. Maar nu weet ik dus niet of ik van die site nog een formulier moet plukken en invullen.. Kan iemand mij asjeblieft helpen want ik word helemaal crazy van dat visum :?
Hoop op reacties, zsm! Alvast bedankt!

Groetjes, Augusta
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Je hoeft geen extra form in te vullen. Gewoon de geprinte bon meenemen.
Op de site van de US embassy staat een checklist met wat je mee moet nemen voor je visumaanvraag. Zorg dat je exact alles hebt wat daar opstaat (dus niet bijvoorbeeld NL pasfoto's, maar de goede!) en dat je al je formulieren zo goed mogelijk invult. Niet teveel stressen, dan komt het allemaal prima in orde!

Succes met je studie!
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Augusta
Amerika-newbie

Bericht door Augusta »

Dank je wel voor je reactie, was erg handig! Ik heb vandaag m'n visumaanvraag op t consulaat gehad en 't is me allemaal erg meegevallen! 't Duurde iets langer dan ik gedacht had, omdat er nogal wat wachtende voor me waren, dus mijn afspraak voor het 'interview' was een kwartier later ofzo.
Verder praatte de man waar ik mijn gesprekje mee had gewoon Nederlands, dus dat was ook wel relaxt :) Hij vroeg wat dingen, als wie mijn reis betaalde (ouders) en wat voor werk ze deden. Ook wat controlevraagjes over de dingen die ik op mijn formulieren had ingevuld en toen was hij al tevreden :!: :!: Dus al het gestress voor niks! Als je alles wat je nodig hebt meeneemt, je liefste glimlach opzet en goed kan aantonen dat je weer oprot uit hun mooie landje, zijn ze tevreden!
Ik ga genieten van mijn reis, jullie ook allemaal succes en bedankt voor de hulp!

Groetjes, Augusta
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Just like I said ;)
Als je voor niet zo'n lange tijd gaat, en je papiertjes kloppen netjes, valt het allemaal reuze mee. We zijn tenslotte geen land vol Mexicanen die zich illegaal willen komen vestigen :)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

fcolos schreef:Just like I said ;)
Als je voor niet zo'n lange tijd gaat, en je papiertjes kloppen netjes, valt het allemaal reuze mee. We zijn tenslotte geen land vol Mexicanen die zich illegaal willen komen vestigen :)
hmmm, Ik ken anders 5 Nederlanders (naast een paar Fransen en Engelsen) hier in L.A. die illegaal zijn en stevig op zoek zijn naar Amerikaanse meisjes/jongens om te trouwen voor de green card!!! Overwegend werken zijn in bars (tips) of maken ze huizen schoon!!! Ze kunnen niet terug, want zij kwamen het land binnen met een of ander programma dat ze je foto en vingerafdruk nemen bij de grens?
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Xerxes schreef:
fcolos schreef:Just like I said ;)
hmmm, Ik ken anders 5 Nederlanders (naast een paar Fransen en Engelsen) hier in L.A. die illegaal zijn en stevig op zoek zijn naar Amerikaanse meisjes/jongens om te trouwen voor de green card!!! Overwegend werken zijn in bars (tips) of maken ze huizen schoon!!! Ze kunnen niet terug, want zij kwamen het land binnen met een of ander programma dat ze je foto en vingerafdruk nemen bij de grens?
Volgens mij kunnen ze altijd terug naar hun eigen land?? maar dan nooit meer of pas na een jarenlange wachttijd weer terug naar de States?
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Precies! Je kunt wel terug, je kunt altijd terug naar je eigen land. Maar opnieuw naar de VS reizen kun je wel op je buik schrijven. Hoelang de ban duurt hangt af van een aantal factoren.
Bijvoorbeeld, als je vrijwillig vertrekt binnen een jaar na het verlopen van je Visa Waiver Program duurt de ban slechts 3 jaar.
Anders TIEN jaar.
Daarna moet je geloof ik ook altijd een visum aanvragen, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

EDIT://
Dit vond ik in een ander topic http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 7419#77419
"The statute defines "unlawfully present" as being in the United States "after the expiration of the period of stay authorized by the Attorney General," or being present without being admitted or paroled. As of April 1, 1997, an alien who has been unlawfully present in the United States for more than 180 days but less than one year and who voluntarily leaves the country is ineligible for admission or reentry to the United States for three years. An alien unlawfully present for one year or more and who leaves or is removed from the United Statesis inadmissible for ten years. These two provisions arecolloquially known as the 3/10 year bar. A related new ground ofinadmissibility affects aliens who have been unlawfully present in the United States for an aggregate period of more than one year,and who seek to reenter without being admitted."
Meer info hier: http://www.twmlaw.com/resources/general26cont.htm
- Mike
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

wiepster schreef:
Xerxes schreef: hmmm, Ik ken anders 5 Nederlanders (naast een paar Fransen en Engelsen) hier in L.A. die illegaal zijn en stevig op zoek zijn naar Amerikaanse meisjes/jongens om te trouwen voor de green card!!! Overwegend werken zijn in bars (tips) of maken ze huizen schoon!!! Ze kunnen niet terug, want zij kwamen het land binnen met een of ander programma dat ze je foto en vingerafdruk nemen bij de grens?
Volgens mij kunnen ze altijd terug naar hun eigen land?? maar dan nooit meer of pas na een jarenlange wachttijd weer terug naar de States?

Ze kunnen natuurlijk altijd terug naar NL (who would want to, though? :wink: ), maar ze zijn inderdaad bang voor de ban waar Michael het overheeft. Een van gaat nu trouwen met een vriendin van hem, dus het komt wel goed voor hem, maar vdrest is het moeilijk voor die anderen.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer