Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marby
Amerikafan
Berichten: 371
Lid geworden op: 18 okt 2005, 20:07
Locatie: St. Louis, MO

Bericht door Marby »

Als wij gaan camperen slapen we dus niet in de auto, maar in een tent net ernaast. Dingen zoals portomonee en autopapieren leg ik in het handschoenen vak (glove compartment) of op de grond met een handdoek erover. 's Nachts doen we de auto op slot, maar overdag is dat niet het geval, behalve als we voor langere tijd van de kampeer plaats wegzijn. Ik heb nog nooit van diefstal op een camping gehoord hier. Niet dat ik het dus uitsluit, ik heb er gewoon nog nooit van gehoord.

Margaret
Gebruikersavatar
Mattijs
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006, 16:44
Locatie: Wageningen

SLI-verzekering

Bericht door Mattijs »

Hallo Rob en alle andere lezers,

Over 5 weken ga ik met een camper door de USA rijden en zo net zat ik nog even in de papieren van mijn reisbureau te kijken. Natuurlijk wil ik zo goed mogelijk verzekerd zijn zodat ik bij ongelukken (waar je niet aan wil denken!) niet financieel uitgeput raakt. Allemaal afkortingen natuurlijk, zonder veel uitleg en toch is het me redelijk duidelijk. Maar waarvoor is een SLI-verzekering, die je ter plaatse bij het camperverhuurbedrijf kan regelen? Is dit een soort aanvullende "casco"-verzekering???

Groeten van Mattijs
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Mattijs,

Daar komt het wel ongeveer op neer, ook ben je het eigenrisico kwijt (max $ 700 per gebeurtenis)
Het is altijd afwegen van wat doe je een SLI kost tussen de $ 12,00 en $ 16,00 per dag + tax (LA 8,25% SF 8,75% LS 7,5%)
Persoonlijk neem ik hem nooit op 5 reizen 1 X wat gehad en dat koste me $ 250,00 dus tot op heden er op verdient maar dat is een risico wat ieder voor zich moet bepalen.
Rob
Gebruikersavatar
Mattijs
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006, 16:44
Locatie: Wageningen

Bericht door Mattijs »

Bedankt voor je antwoord Rob,

Maar dat levert vervolgens wel meteen de volgende vraag op, al zou deze niet zo van belang zijn. In je antwoord heb je het ook over taxen die de huurder hierover moet betalen. Tussen haakjes geef je daarbij de tarieven weer met steeds twee letters er voor, namelijk: LA, SF en LS. Wat betekenen die afkortingen?
Sorry hoor, maar ik wil altijd het naadje van de kous weten. Maar dat lijkt me geen ongezonde eigenschap.

Groeten van Mattijs
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mattijs schreef:Bedankt voor je antwoord Rob,

Maar dat levert vervolgens wel meteen de volgende vraag op, al zou deze niet zo van belang zijn. In je antwoord heb je het ook over taxen die de huurder hierover moet betalen. Tussen haakjes geef je daarbij de tarieven weer met steeds twee letters er voor, namelijk:
LA, Los Angeles
SF San Francisco
LS. Las Vegas de S moest een V zijn typefoutje :oops:
Wat betekenen die afkortingen?
Sorry hoor, maar ik wil altijd het naadje van de kous weten. Maar dat lijkt me geen ongezonde eigenschap.

Groeten van Mattijs
Gebruikersavatar
Mattijs
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2006, 16:44
Locatie: Wageningen

Bericht door Mattijs »

Oké, nou ik ben wel van plan de SLI te nemen. Het is voor mij natuurlijk de eerste keer dat ik zo ga reizen en dus moet ik het allemaal eerst een keer ervaren. Ik zal wel zien wat de tax er van is in New Jersey.

Nogmaals bedankt.

Groeten van Mattijs
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mattijs schreef:Oké, nou ik ben wel van plan de SLI te nemen. Het is voor mij natuurlijk de eerste keer dat ik zo ga reizen en dus moet ik het allemaal eerst een keer ervaren. Ik zal wel zien wat de tax er van is in New Jersey. 7%

Nogmaals bedankt.

Groeten van Mattijs
Marcenan
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:22
Locatie: Zeeland

Bericht door Marcenan »

Wij vliegen volgende week maandag naar San-Fransisco, 6 sept, kunnen wij de camper ophalen bij El-Monte.
Alles is eigenlijk al een eind duidelijk (met dank aan dit forum :) ) , ik kan 1 ding moeilijk vinden.
Hoe zit het met het opladen van bijvoorbeeld de videocamera ? kan dit onderweg via de aansteker ofzo ? of kan dit alleen op campgrounds met een hookup ?
Zo ja op de aansteker, zijn daar dan adapters voor ??
Gebruikersavatar
Peterken
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 aug 2006, 23:31
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

Bericht door Peterken »

Voor de camcorder heb je een speciale kabel nodig als er geen 110V aansluiting is in de camper. Deze is duur dus als je een ander mannier kan vinden des te beter. Wel is dit de meest universele oplossing, de cigaren aansteker in de wagen is over de ganse wereld (zover ik weet) hetzelfde.
Op campings heb je soms een hookup dus kan je daar ook aan opladen.

Met vriendelijke groeten,
Peter
De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde. (Augustinus)
JGK
Amerikakenner
Berichten: 459
Lid geworden op: 15 mei 2005, 11:25
Locatie: Bloemendaal
Contacteer:

Bericht door JGK »

In Amerika gaat alles op 110Volt. Zelf heb ik vorig jaar gemerkt dat niet alle apparatuur geschikt is voor zowel 220 als 110 Volt. Ik heb daarom een Convertor meegenomen die van 12 Volt naar 220 Volt. Ik kan er maximaal 150Watt op aansluiten, dus meer dan genoeg om apparatuur op te laden.

Specificatie:
N.HQ-INV150W/12 - Omvormer 12V - 230V - € 34.00 inclusief BTW
Omvormer 12V - 230V , 150 Watt

Deze omvormer is aan te sluiten op de 12V accu van auto of boot en vormt de 12V DC om naar 230V AC. Op deze manier is overal waar gewenst 230V apparatuur aan te sluiten! Deze omvormer kan een extra hoog piekvermogen leveren.

Vaste kabel met sigaretten aansteker plug.


Specificaties:

* Ingangsspanning: 10-15 Volt DC
* Ingangsstroom bij maximale belasting: 15A
* Ingangsstroom onbelast: ca. 0,3 A
* Uitgangsspanning 230V AC - 50 Hz ( gemodificeerde sinus )
* Continue Uitgang Vermogen: 150 Watt
* Piek Uitgang Vermogen: 300 Watt
* Rendement: beter dan 90%
* Batterij leeg alarm bij ca. 10,5 Volt ( +/- 0,5V )
* Automatisch uitschakelen bij ca. 10 Volt ( +/- 0,5V )
* Thermische beveiliging 60°C +/- 5°C (microcontroller)
* Overbelastingsbeveiliging
* Kortsluitbeveiliging
* Beveiliging tegen verkeerd om aansluiten
* Zekering 15A
* Formaat ca. 165 x 90 x 70 mm
* Gewicht ca. 600 gram
Jan Gijs
Terschuur
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2006, 16:24
Locatie: Terschuur

Bericht door Terschuur »

Wie weet of ik halverwege september met de camper gehuurd bij Cruise America door Death Valley kan? Of hoe groot de kans is dat dit niet mag?

Groeten Eric
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

JGK schreef:In Amerika gaat alles op 110Volt. Zelf heb ik vorig jaar gemerkt dat niet alle apparatuur geschikt is voor zowel 220 als 110 Volt. Ik heb daarom een Convertor meegenomen die van 12 Volt naar 220 Volt. Ik kan er maximaal 150Watt op aansluiten, dus meer dan genoeg om apparatuur op te laden.
Ook wij hadden vorig jaar een omvormer mee. Heel handig. Wij waren gewoon met de auto en konden onderweg zo alles opladen. We campeerden geregeld met de tent en dan hoefden we geen plaats met stroomaansluiting te nemen. Zo zijn de kosten er ook nog zo uit. We wilden de omvormer ook thuis in de auto gebruiken om de laptop op aan te sluiten. Handig voor de vakantie naar Oostenrijk voor de kinderen, maar waar lag dat ding nou ook alweer. We hebben dus een nieuwe gekocht en toen vonden we de oude weer :oops:
Nu hebben we er dus 2...

Groetjes Elly
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Terschuur schreef:Wie weet of ik halverwege september met de camper gehuurd bij Cruise America door Death Valley kan? Of hoe groot de kans is dat dit niet mag?

Groeten Eric
Mag, het verbod is voor juli en augustus 8)
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:48
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

Rob schreef:Hoi Carola,

Wat je precies kwijt bent is natuurlijk afhankelijk van de prijs per Gallon.
Reken gemiddeld op 1 gallon voor 8 á 9 mile in liters 1:4
Heb even gekeken naar onze trip van vorig jaar: 4450 mile getankt 510.703 gallon gemiddlede prijs $2,296 P/G totaal aan brandstof $ 1.172,574.
Een an ander is mede afhankelijk van de route en je rijgedrag, als je veel moet klimmen verbruik je meer maar ook als je op de interstate het gaspendaal flink intrapt zal je meer gebruiken.
probeer als maximum snelheid rond de 60 M/U aan te houden als je er boven gaat zitten krijg je draaikolken :wink:
Rob
Hallo Rob...misschien ben ik wat nieuwsgierig maar welke route hebben jullie toen gereden?
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

karin en Willem schreef:Hallo Rob...misschien ben ik wat nieuwsgierig maar welke route hebben jullie toen gereden?
Alvast bedankt.
De route(s) zijn geen geheim hoor want anders zou ik er geen reisverslagen van bijhouden :wink:
Grofweg LA-LV-Page-Chinly-Bisti Badlands- Apache Junction-Tucson-Silver City NM-Deming-Alamogordo-Roswell-Carlsbad-Guadalupe Mts-Big Bend-Dallas.
Zie reisverslag 2005
Rob
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:48
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

Hallo Rob,
Hartelijk bedank voor je reactie. We waren hier over het een en het ander aan het discussieren o.a over de benzine kosten en de afstanden, gallons etc.( voor ons is het pas de 1e keer nietwaar)
Ik las inmiddels op je weblog dat je een mooie reis hebt gemaakt in 2005. Het is in elk geval een langere reis dan die wij gaan maken.
Ha! nu houden we misschien nog wat extra $$$ over voor andere leuke dingen.
groetjes Willem en Karin
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

karin en Willem schreef: Het is in elk geval een langere reis dan die wij gaan maken.
Ha! nu houden we misschien nog wat extra $$$ over voor andere leuke dingen.
groetjes Willem en Karin
Hou er wel rekening mee dat ook in Amerika de brandstofprijs flink omhoog is sinds 2005 :cry:
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 22 jun 2006, 19:48
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

da's inderdaad wel balen ja :blink: ...maar toch altijd "goeiekoper" dan hier zullen we dan maar zeggen :wink:
http://gasbuddy.com/
heb zojuist deze site nog even bekeken vooor de huidig benzineprijzen.
OlivierD
Amerikafan
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 sep 2006, 09:52
Locatie: Nieuwpoort / België

Bericht door OlivierD »

Hallo Rob en andere camperliefhebbertjes,

ik heb nog een vraagje. Ik heb net gelezen dat er bij de camper dat je huurt geen gereedschap zit (zoals krik en wielmoersleutel), en dit om verzekeringstechnische redenen.

Klopt dit? en wat met een reserve wiel?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Lekke band is altijd bellen naar de verhuurder, bij Road Bear in elk geval. Zij laten je weten hoe je de zaak kan oplossen, waar je ook bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer